خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

   تعدادبرگ: 18 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 4471 kb  تعدادمشاهده  6


دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک
 
این پاورپوینت در 18 اسلاید می باشد
روستایی خانه خود را با خشت و گل می سازد که خاک آن را از دل زمین بیرون می آورد و پس از شکل دادن در قالب ، در آفتاب خشک می کند. بدون تردید خانه های روستاییان ، کوچک، تاریک، آلوده و دارای آسایش اندک است، اما این گناه خشت خام نیست.
تطبیق شیوه های زندگی با شرایط اقلیمی  از خصوصیات بسیار مهم این نواحی است . نمونه بارز آن در خانه های درون گرای این مناطق که به خانه های چهارفصل معروف است، می توان مشاهده نمود. اطاق های اطراف این ساختمان ها بنابر فصل معین سال مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه انجام این کار بدین طریق است که در سمت شمالی حیاط که آفتاب مایل زمستان به آن می تابد (پناه) و از گرمای بیشتری برخوردار است، قسمت زمستان نشین می باشد و اغلب فعالیت های روزمره اهل خانه در این سمت ساختمان انجام می شود . در تابستان عکس این عمل صورت می گیرد و اطاق های سمت جنوب حیاط که در سایه قرار دارند و خنک تر هستند، محل سکونت افراد خانواده می باشد. این قسمت را لسار (سایه گیر و خنک) می گویند و غالباً سرداب (زیرزمین) در زیر این قسمت می باشد.
 
 
آب و هوای مصر علیا ویژگی نواحی گرم و خشک همراه با نوسان شدید دما بین شب و روز دارد. با نبود تقریباً کامل آسمان ابری، زمین در طول روز مقدار زیادی از پرتو خورشید را دریافت می کند و بخش بزرگی از این گرما را در شب آزاد می سازد. به این سان هر سطحی که همانند زمین، دیوارها یا سقف خانه به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد، مقدار زیادی از گرما را در طول روز جذب می کند و باید آن را در طول شب پس بدهد. به همین روی در این منطقه آسایش افراد در درون بناها، به خاصیت گرمایی دیوارها و سقف بستگی زیادی دارد و از این نظر مصالح غیر هادی بهترین هستند: خشت خشک شده در آفتاب خوشبختانه یکی از بدترین هادی های گرماست. بخشی از این کیفیت به سبب توان هدایت اندک و طبیعی آن است (22% کالری در دقیقه در سانتی متر مربع برای خشت معمولی، خشتی که 80% آن از شن ناخالص تشکیل شده باشد در برابر 48% کالری برای آجر و 8/0 کالری برای بلوک های توخالی ) و بخش دیگر به این علت که استحکام گل اندک است و احداث دیوارهای ضخیم را الزامی می سازد. با وجود این، برخی از دیوارهای ضخیم خشتی ، خنک نیستند زیرا هر چند که گل هدایت کننده نامناسبی برای گرماست، اما به مدت طولانی آن را در خود نگه می دارد. به این ترتیب دیواری که در طول پیش از ظهر خنک می ماند، گرمای روز را در خود ذخیره می کند و بخشی از آن را به هنگام شب در اتاق رها می سازد به همین سبب هوای درون یک خانه گلی در طول شب گرم تر از هوای بیرون است. راه حل آشکار این است که روزها را در طبقه همکف و در پناه دیوارهای ضخیم و سقف زندگی کرد و شب ها برای خوابیدن در هوای خنک به پشت بام رفت. در واقع باید بخش فوقانی خانه را با یک سازه سبک پوشاند تا در حد ممکن بخش زیرین را از خورشید محافظت کند و افراد خفته را از پشه مصون بدارد. اساس کار بر این قرار دارد که روزها به پشت دیوارهای بسیار ضخیم پناه برد و شب ها در زیر چادر یا چیزی به همان سبکی در پشت بام خوابید.
طرح خانه های الگو در مصر
 
 
دومین عامل تعیین کننده آسایش منازل، جریان هواست. چون هوا بسیار خشک است، کوچکترین وزش باد به تبخیر عرق کمک می کند و بدن را خنک می سازد. به همین روی توجه فراوان به تهویه خانه ها اجتناب ناپذیر است. باد غالب شمال و شمال غرب نسبتاً خنک است اگر بنا باشد این باد خانه ای را تهویه کند، دریچه هایی لازم است تا باد بتواند وارد آن شود. در یک مهمانسرای گورنا ، دیوار انتهایی ایوان، در برابر باد غالب ساخته شده بود و از سوی مقابل باز بود، یعنی زیر باد قرار داشت، خیلی بالا، دیوار انتهایی دو ردیف روزنه کوچک در مقابل باد ایجاد شده بود. حال آنکه در ساختمانسازی متداول امروز، رسم بر این است که هر گاه لازم باشد نقاطی حداکثر هوا را دریافت کنند، روزنه هایی بزرگی در برابر باد به وجود می آوردند. اما این مهمانسرا با مهارت ، طبق بهترین اصول آیرودینامیک ساخته شده بود. نظر برادر حسن فتحی این بود که در ایوان باز و مصون از باد ، که تنها روزنه هایی کوچک در برابر باد داشته باشد، موج هوا پیوسته در جریان خواهد بود، زیرا چرخش هوا در بالا و در اطراف ، فشار اندکی را در داخل به وجود می آورد و هوا با موج منظمی از طریق روزنه های کوچک مکیده می شود. در مقابل ایوانی که در برابر باد کاملا باز است و هیچ روزنه ای در جهت مصون از باد ندارد ( یا تنها یک روزنه دارد ) به سرعت از هوا انباشته می شود به گونه ای که هوای خنک به جای عبور از درون ایوان از فراز آن می گذرد و هوای داخل راکد می ماند.
موقعیت اتاق ها برای خنکی آن ها مهم است. هر سطح پرسایه که در مسیر جریان هوا باشد ، همواره نسبتاً خنک خواهد بود. اتاق ها را از چه باید محافظت کرد؟ به یقین از نور مستقیم خورشید و از بازتاب پرتوهایی که می تواند اتاق را حتی زمانی که خورشید مستقیماً بر آن می تابد، گرمتر سازد. زیرا تمام دیوارهایی که به سمت جنوب قرار گرفته اند، خورشید را با تمام سطح سفید درخشان خود منعکس کرده و به سوی اتاق های ضلع مقابل خیابان می تابانند. سنگ ها و پستی و بلندی های زمین نیز تابش خورشید بر سطح جنوبی خود را منعکس می سازد و به سان رادیاتوری، در یک سیستم حرارت مرکزی، عمل می کنند. لیکن اتاق هایی که با تمام سطح خود این بازتاب را دریافت می کنند به سمت شمال قرار دارند. به همین خاطر لازم است نقاط مجاور خانه را پیش از اجرای اصول معمول مطالعه کرد، و مثلاً سالن نشیمن را به سوی شمال قرار داد. اتاقی که به سوی شمال باز باشد از خنکی نسیم جنوبی بهره مند می شود . به شرط اطمینان از اینکه بازتاب پرتوها وجود نداشته باشد، قرار دادن اتاق ها به سوی شمال راه حل مناسبی است. اما اگر خانه ای در نزدیکی آن وجود داشته باشد ، بی تردید بهتر خواهد بود که سالن به سمت جنوب باشد زیرا بازتاب پرتوها وجود نخواهد داشت و جلوی پرتوهای مستقیم خورشید ، به هنگامی که از ارتفاعات بالا بر این دیوار می افتد، از طریق یک سقف سایه بان سد می شود و نسیم جنوبی می تواند به درون اتاق هدایت شود و طبق نظم داخلی آن جریان یابد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک ,دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک , دانلود پاورپوینت اقلیم گرم و خشک ,این پاورپوینت در 18 اسلاید می باشد ,روستایی خانه خود را با خشت و گل می سازد که خاک آن را از دل زمین بیرون می آورد و پس از شکل دادن در قالب ، در آفتاب خشک می کند. بدون تردید خانه های روستاییان ، ک,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد