خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنری با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 365 برگ ورد فونت 14 و فهرست رفرنسی   قیمت: 90000 تومان   حجم فایل: 17967 kb  تعدادمشاهده  2


مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنری با رویکرد معماری پایدار
 
فهرست کلی مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت 
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ   
 
 
 
بخشی از مطلب
فعاليتهاي مرکز آفرینشهای هنری سه هدف و جهت اصلي دارند:
1-آفرينش          2-اشاعه فرهنگ         3-آموزش
مرکز آفرینشهای هنری برطبق مفهومي كه درآن موردنظر است، سازماني است كه چه‌ازنظر مخاطبان وچه ازنظر نوع فعاليت،كليه موارد را برمي‌گيرد يعني عنايت دقيق به واقعيات و احتياجات و خصوصيات منطقه دارد، فرهنگسراها مجموعه هائي هستند كه بصورت واحدهاي زنده فعاليت كرده و امكاناتي رافراهم مي‌سازند تا ضمن توجه به اهداف سه گانه فوق برخي از سياستها رادرنظر بگيرند. اين سياستها و اهداف بشرح زير خلاصه مي‌شوند.
1-گروهها و افراد هنرمند و هنردوست به خلق و عرضه آثار بپردازند(آفرينش هنري) 
2- فعاليتهاي فرهنگي و هنري موجود درآن امكان تجلي پيدا كنند (اشاعه فرهنگ)
3- افراد بتوانند بااستفاده و شركت دركلاسها و كارگاههاي آموزشي به فراگيري بپردازند (آموزشي)
4- فراهم كردن فضا و امكانات مناسب جهت انجام فعاليتهاي ورزشي، تفريحي وسرگرم كننده براي گروههاي مختلف سني و جنسي (ورزشي-تفريحي)
5- نوآوري وايجاد زمينه آشنائي و امكان تجربه عملكردهاي ناشناخته(نوآوري)
6- توجه به نيازهاي جامعه تحت پوشش و اهميت به گروههاي زنان و دختران محروم جامعه موردنظر (محروميت زدايي)
7- فعاليتهاي دسته جمعي و گروهي و برخوردهاي رودررو براساس گرايشات و تمايلات (مشاركت اجتماعي)
8- احترام به سنت‌ها، آداب و رسوم و شعائر ديني و مذهبي، علايق و انديشه‌هاي مردم (سنن و اعتقادات)
9- جبران بخشي ازنيازهاي مادي بطور غيرمستقيم بابهره‌وري ازآموزشهاي حرفه‌اي‌وفني (حرفه و فن)
10- بالابردن سطح توجهات عموم و ارزشمندي باتوجه به مناسبتها،اعياد، سمينارها،وسخنراني‌ها (ارزشمندي)
فراغت:
منظور و مقصود ازاوقات فراغت:
اگربخواهيم در مورد مقاصد فراغت گفتگو كنيم بايد شش مورد را درنظرداشته‌باشيم:
اول: استراحت وتجديد قوا
دوم: تفريح و بازي
سوم: كسب اطلاعات و تكميل معلومات شخصي 
چهارم: پرورش و شكوفايي فكري ازطريق اشتغال به امور ذوقي و فرهنگي و هنري
پنجم: نشست و برخواست با همگان
ششم: كارخلاق و ايجاد هرگونه آثار وبالاخره طلب رهائي ازعادات زندگي و گريز به جهان مترقي.
رابطه فراغت با نظام اجتماعي:
درهر جامعه انساني فراغت به نحوي است وبه صورتي وبه اندازه‌اي فراغت درجوامع پيشرفته ازنظر كميت افزون‌تر ازكشورهاي درحال رشد ويا جهان سوم است، هرچند ازنظر كميت تحت سئوال مي‌باشد. همان‌طوري كه هرفردي درزمان فراغت خويش به امري مي‌پردازد، هرجامعه‌اي نيز برحسب خصوصيات اجتماعي خويش به گونه‌اي گذران وقت آزاد دارد. فراغت درهرجامعه‌اي به امور زيروابسته است:
1-    وابستگي اجتماعي وروح همياري و دوستي و تجمع
ميل به تجمع درهر جامعه‌اي بيشترباشد، اين اماكن ازاستقبال بيشتري برخوردار است، مردم گريزي و بيزاري انسانهاي يك جامعه ازيكديگر سبب كاهش ميل به تجمع دراين اماكن مي‌گردد.
2-    اقتصادي اجتماعي
فراغت در جوامعي كه رابطه اقتصادي سالم‌تري دارند بيشتر است.
3-    روانشناسي اجتماعي
حالت رواني جامعه مربوط مي‌شود به انديشيدن و نگرش به آرمانهاي موردنظر و بديهي است كه درهر جامعه‌اي عقده‌هاي رواني و گره‌هاي روحي- اجتماعي درچگونگي گذران وقت آزاد و اوقات تأثير بسزائي دارد.
4-    ارتباط فرهنگي با ساير جوامع
نوع گذران وقت آزاد در رابطه با ارتباط و تبادل فرهنگي با سايرجوامع متفاوت است. اوقات فراغت هرجامعه‌اي ازيك طرف وابسته است به ريشه‌هاي فرهنگي قومي خويش وازسويي ديگر به ساير فرهنگهاي تداخل يافته درفرهنگ قومي وابسته مي‌باشد
چگونگي گذران اوقات فراغت و نيازهاي فرهنگي جامعه ايران:
اوقات فراغت در سنين نوجواني و جواني بيشتر و در سنين ميانسالي و بزرگسالي به علت فعاليتهاي اقتصادي، كمتراست ولي در سنين پيري و سالخوردگي كه دوران بازنشستگي است، اوقات فراغت افزايش مي‌يابد.
متاسفانه درايران بررسي همه جانبه‌اي درزمينه نحوه گذاران اوقات فراغت مردم انجام نشده است و شناخت كاملي در مورد تفاوتهاي موجود بين اقشار مختلف اجتماعي براي نحوه‌گذاران اوقات فراغت وجود ندارد. دريك آمارگيري سه ساله كه توسط مركز آمار ايران تحت عنوان خصوصيات اجتماعي اقتصادي خانوارهاي كشور به‌صورت نمونه‌گيري طي سالهاي 1368 تا 1370 انجام شده است، درزمينه اوقات فراغت و نحوه گذران آن پرسش شده است. نتايج اين بررسي براي جامعه شهري كشورحاكي ازآن است كه نزديك به نيمي ازاوقات فراغت (معادل 41 % زمان فراغت) درخانوارهاي شهري صرف تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني ويا گوش دادن به راديومي شود. همچنين وقتي كه صرف ديدار دوستان و آشنايان ويا ديد و بازديد اقوام مي‌شود، درمرتبه دوم قرارگرفته ومعادل8/15 درصد زمانهاي فراغت خانوارهاي شهري راشامل مي‌شود.
زمانهاي صرف شده براي فعاليتهاي ورزشي معادل 5/5 %، فعاليتهاي مذهبي 2/5 %، مطالعه روزنامه، مجله وكتاب 3/8 %، فعاليتهاي هنري و آموزشهاي مربوط به آن 3/1 %،گزارش شده است.
دراين آمارگيري پاسخهائي كه به ساير امور اختصاص داشته ويا هيچكدام ازموارد فوق راشامل نمي‌شده است مجموعا معادل 9/20 % اوقات فراغت را شامل مي‌شده است كه درحقيقت مربوط به نارسائي پاسخها ويا ناآگاهي پاسخگويان نسبت به تفاوت موجودبين اوقات فراغت وساير اوقات شبانه‌روز بوده است.
جدول (1 ) نتايج خام آمارگيري مذكور را براي خانوارهاي شهري كشور (توزيع‌درصد) نشان مي‌دهد. 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی , مرکز آفرینش های هنری ,با رویکرد معماری پایدار ,مطالعات طراحی , مرکز آفرینش های هنری ,با رویکرد معماری پایدار ,رساله ,طرح معماری , ,فصل اول مطالعات پایه ,بیان مسئله ,اهداف ,ضرورت ,روش تحقیق ,فصل دوم مبانی نظری ,فصل سوم استانداردها و ضوابط ,فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل پنج,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی فرهنگسرای هنر
طراحی فرهنگ سرا
مطالعات طراحی مجموعه (آموزشی- فرهنگي- تفریحی)
مطالعات طراحی فرهنگسرا
مطالعات طراحی مجتمع فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
دانلود مطالعات طراحی ,فرهنگسرا - فایل ورد
یررسی, کوپ هیملبلا و , خانه موسیقی دانمارک - ورد - تحقیق
مطالعات طراحی فرهنگسرای هنر شهر گرگان
مطالعات طراحی فرهنگسرای سبز با رویکرد معماری اقلیمی
دانلود مطالعات مجتمع تجاری تفریحی,word
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری سیال و غیر خطی
پروژه طراحی خانه فرهنگ با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد دیکانستراکشن
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد ایجاد همبستگی بین انسان و مکان
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد معماري زمینه گرا
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی آموزشی صنایع دستی
مطالعات طراحی فرهنگسرا در شهر بجنورد
مطالعات باغ موزه آب با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی و معماری پردیس بانوان با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد