خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود مطالعات طراحی معماری مجموعه ورزشی جوانان/word

   تعدادبرگ: 80   قیمت: 6300 تومان   حجم فایل: 80 kb  تعدادمشاهده  3


فصل اول
شناخت موضوع


مقدمه:

وسعت گسترده دانش تا مرز بی نهایت است و بشر همواره در تكاپوی رسیدن به انتهای این مرز می باشد. موثر ترین شیوه برای هموار ساختن این مسیر ایجاد بستر مناسب آموزشی برای فراگیران و استفاده از خلاقیت آنها در ارتقای علوم و فنون متعدد است و آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تعلم عهده دار فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشدو اعتلای علوم و فرهنگ می باشد.تربیت بدنی و ورزش از جمله علوم مورد توجه برنامه ریزان آموزش و پرورش است كه با حركت و فعالیت بدنی فرصتهای مناسب جهت دستیابی به اهداف ترتیبی را فراهم می نماید.

امروزه بیماریهای تمدن با بیماریهای غرب یكی از آثار تغییراتی هستند كه در زندگی روزمره نمایان است و مردم كشورهای پیشرفته بصورت گسترده و كشورهای در حال رشد به میزان كمتری با آنها دست به گریبان می باشند . مهمترین این بیماریها عبارتند از : بیماریهای قلب و عروق ، چربی خون ، نقرس ، سنگهایصفراوی ، دیابت ، سرطان و بیماریهای كبدی كه عمدتاً با تغذیه ارتباط دارند.بیماریهای روانی و استرسنیز از جمله بیماریهایی هستند كه بیشتر به شرایط زیست محیطی مربوط می شوند.

نزدیكی بشر با طبیعت مسئله ای كاملاً غریزی است چرا كه انس با طبیعت سبب كاستن فشار عصبی می شود . این امر طی هزاران نسل در انسان اثر گذاشته و به همین علت زندگی در اغلب ساختمانهای شهری امروزه با طبیعت او موافق نیست و زیستن در داخل آنها به تدریج تولید ناراحتی های روانی می نماید.

ورزش به عنوان یك فعالیت همه گیر از دیرباز با زندگی انسان پیوند داشته است و از زمانهای قدیم بشر بدون اطلاع از قوانین ورزشهای نوین و امروزی به تعحرك در طبیعت می پرداخته است. ورزشهاییچون كوهنوردی ، اسكی ، شنا ، اسب سواری و …… به همین ترتیب ورزش توسط انسان با طبیعت پیوند خورده است .

فصل اول

1-1-تربیت بدنی و اهداف آن

هدف تربیت بدنی و ورزش نتایج مطلوب و مقاصدی است كه از شركت در برنامه های تربیت بدنی و ورزش حاصل می شود . اهداف به اهداف دراز مدت و كوتاه مدت تقسیم می شود . غایت شدیداً با هدف ارتباط دارد و آن انتظاری است كه هر فردی از مجموع زندگی خود دارد و نقش آن هماهنگ كننده و وحدت بخش اهداف در طول زندگی است.

پنج هدف عمده برای تربیت بدنی عبارتند از : تكامل جسمانی، روانی-حركتی، شناختی، عاطفی و اخلاقی

هدف 1-1-1

1) تكامل جسمانی : ایجاد توان بدنی و افزایش آن از طریق فعالیتهای بدنی كه موجب توسعه و تكامل سیستمهای ارگانیكی مختلف بدن می شود ، جزو هدف تكامل جسمانی است.


2-1-1-

2) هدف تكامل حركتی : این هدف با بهبود آگاهی بدنی، انجام حركت جسمانی موثر با هزینه انرژی كمتر و حركت آمیخته با مهارت و حسی زیبایی شناسی و جذابیت در ارتباط است.

3-1-1

3) هدف تكامل شناختی: هوش و تفكر یكی از ضروریات اجرای صحیح فعالیتهای بدنی است. آگاهی بر بدن ، آگاهی محیطی ، آگاهی اجتماعیو سازگاری در اجرا، آگاهی بر قوانین و ….. جزء هدف شناختی محسوب می شوند.

 4-1-1

4) هدف تكامل عاطفی : گسترش خصلتهای ورزشكاری ، عدالت ، وجدان گروهی و حسی زندگی جمعی ، تجربه لذت شیرین موفقیت ، احساس تعلق ، مورد تصدیق قرار گرفتن، خودباوری و عشق از مهمترین اهداف برنامه های ترتیب و ورزش است.

5-1-1

5) هدف تكامل اخلاقی :از مهمترین هدفهای تربیت بدنی ، تربیت انسانیت انسان هست یعنی راستی، شجاعت ، تواضع، قناعت ، سادگی ، عفت و …. از همه سجایای حمیده ای هستند كه مورد توجه قرار می گیرند. اساساً هدف اصلی تطهیر نفس و پاكی درون و پیوستن به خدای تعالی است .

 

2-1- بررسی تربیت بدنی در تمدنهای مختلف:

1-2-1

تعاریف تربیت بدنی وورزش در تمدنهای اولیه :سقراط اغلب در میدانهای ورزش بین جوانان گردش كرده و با آنان صحبت میكند و بدنهای ورزیده از نظر سقراط اهمیت خاصی داشته است وی زیباییهای عضلات را تمجید نموده است و مهمترین اصل در زندگی را سلامتی دانسته داست .

تحصیل مضرات در بر دارد . ورزشكار بی علم خطرناك و عالم غیر ورزشكار علیل ونحیف است.

2-2-1

تعاریف تربیت بدنی و ورزش در قرون وسطی :در قرون وسطی كلیسای كاتولیك مقتدرترین نهاد اجتماعی كشورهای اروپایی بود و در طی این قرون تربیت بدنی را كسانی داشتند كه در رشته الهیات تحصیل می كردندو این به ظاهر روحانیون با تمام قدرت سعی می كردندكه پرورش گجسم متروك شود. در این دوران انسان وجهت حركت وی را منحرف نمودند با مذموم شمردن دنیا و بدن و تمایلات طبیعی آن باعش شد كه تربیت بدنی و ورزش كمترین سهم را از دانش و علوم مختلف ببرد. بطور كلی از برنامه انسانها كنار بماند و آنان را تشویق به عزلت و دیرنشینی و پناه بردن به صومعه ها نمودند و دین و ورزش و تربیت بدنی جایگاه خاصی برای طبقات ثروتمند داشته وورزش و تفریح جزء لاینفكی از زندگی آنان را تشكیل می داده است. ورزشهای مفرحی چون شنا كردن – سرسره خوردن – اسب دوانی-تمرین با تیر و كمانكشتی گیری – مشت زنی – تنیس و فوتبال در بین آنها رواج داشته است.

3-2-1

تعاریف تربیت بدنی و ورزش بعد از نوزایش غرب:در این دوره با خارج شدن قدرت از دست كلیسای منحرف عصر علم و علم پرستی آغاز شد.جهان بینی كه در؟؟؟نوزایش بر جهان حاكم گردیده در تعیین سعادت و رستگاری صرفاً از علم استفاده می كند و نوع تربیت آن نیز تربیت علمی محض است بدین جهت در ساختن انسان كامل ناتوان است. تعریفی كه از تربیت بدنی در این دوره می شودافزایش بازده نیروی بدنی و ایجاد مهارت مهمترین اصل و هدف تربیت بدنی وورزش عنوان شده است.

متأسفانه باید اذعان داشت ورزش و تربیت بدنی دوره نوزایش غیر دینی دارای مشخصات غیر انسانی است .


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,معماری , مجموعه , ورزشی ,معماری , دانلود معماری ,word ,دانلود مطالعات طراحی ,معماری مجموعه ,ورزشی جوانان/word,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری دهکده ورزشی
دانلود مطالعات مجتمع گردشگری ورزشی با رویکرد معماری پایدار(کمپ ورزشی)
مطالعات طراحي مجتمع فرهنگی ورزشی تفریحی
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی تفریحی ، مطالعات طراحی مرکز ورزشی تفریحی
مطالعات طراحی مركز علمي ورزشي بانوان
مطالعات طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
مطالعات طراحی مجموعه ورزشی - مطالعات مجموعه ورزشی
مطالعات طراحی مجتمع ورزشی چند منظوره با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه اختصاصی ژیمناستیک - طراحی باشگاه ژیمناستیک
مطالعات طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی
پاورپوینت ضوابط واستانداردهای مجموعه ورزشی
مطالعات طراحی معماری طراحی مجموعه ورزشي معلولین
مطالعات معماری مجتمع ورزشهای باستانی با رویکرد باز زنده سازی زورخانه های یزد
مطالعات طراحی معماری مجتمع ورزشی مختص بانوان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی -مجتمع ورزشهای آبی
مطالعات طراحی معماری طراحی مجموعه ورزشي
مطالعات طراحی استادیوم فوتبال ۳۱۰۰۰ نفره ۱۷۰ صفحه
مطالعات طراحی آکادمی پرورش اندام
مطالعات طراحی ورزشگاه داخل سالن
فایل کامل پاورپوینت مطالعات مجتمع ورزشی -ضوابط و استانداردهای مجموعه های ورزشی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد