خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مدرسه با رویکرد تاثیر معماری برافزایش خلاقیت و توانمند سازی دانش آموزان

   تعدادبرگ: 220 برگ ورد فونت 14 با فهرست رفرنسی   قیمت: 58000 تومان   حجم فایل: 14785 kb  تعدادمشاهده  3


مطالعات طراحی مدرسه با رویکرد تاثیر معماری برافزایش خلاقیت و توانمند سازی دانش آموزان
 
مقدمه
 
تعاریف
 
فصل اول مطالعات پایه  - پروپوزال طرح
 
فصل دوم مبانی نظری و بیان رویکرد موضوعی
 
فصل سوم اقلیم و موقعیت قرارگیری - معرفی سایت طراحی  - اقلیم منطقه
 
فصل چهارم استانداردها و ضوابط - ابعاد محیطی و فیزیکی  سرانه ها
 
فصل پنجم برنامه فیزیکی و ریز فضاها  و مساحات
 
فصل ششم بررسی نمونه های موردی و تطبیقی - تحلیل نمونه های  ایرانی و خارجی
 
فصل هفتم  ایده و کانسبت - توضیح طرح  و نحوه شکل گگیری حجم
 
فصل هشتم بررسی سازه و تاسیسات
 
فصل نهم منابع و ماخذ 
 
 
 
مقدمه
بنا دارای سه بخش است:اول سرپناه،که درجهت حفظ و امنیت در برابر گزندها. دوم ساختمان است که در آن برکارکردهای مورد  نیاز،عناصری از زیبایی شناسی و امنیت روانی ظهور می یابد. سوم معماری است یعنی بنایی که در آن معنا مقدم برفرم است و به یک  عبارت در معماری،معانی و مفاهیم صورت تجسمی می یتبند. بنابراین معماری زبان و بیان معانی و مفاهیم است وبه همین دلیل در   بردارنده هویت و فرهنگ یک ملت و تمدن به شمار می رود)بلخاری قهی 1،31،31
در معماری مدارس و فضاهای آموزشی توجه به خواسته ها و نیازهای دانش آموزان الزامی است.زیرا توجه به این نیازمندیها پارامترهای  موثر تربیتی در امر آموزش وپرورش است.و باعث افزایش خلاقیت و پرورش استعدادهای آنها میگردد،دراین مقاله ما به مطالعه ویژگیهای  معماری که موثر در خلاقیت است میپردازیم
در تعریف و تبیین خلاقیت نظریه های مختلفی وجودارد.پارگر) 2112 (معتقد است اصطلاح خلاقیت به آن دستع از فرایندهایی ذهنی  دلالت دارد که به راه حل ها،ایده ها و مفهوم سازی ها،اشکال هنری،نظریه های منحصر به فرد و جدید منجر می  شود.تورنس) 1322 (خلاقیت را فرایندی می داند که شامل حساسیت نسبت به مسائل،کمبودها،تنگناها و ناهماهنگی ها می  شد،حساسیتی که به دنبال تشخص مشکل یا مشکلات به وجود می آید و به دنبال آن جستجو برای یافتن راه حل و طرح فرضیه هایی  برای این منظور آغاز می گردد.سپس فرضیه ها آزمایش می شود و نتایج به دست می آدید.ورنون) 1323 (معتقد است خلاقیت توانایی  شخص در ایجاد ایده ها،نظریه ها ،بینش ها،اشیاجدید و باز سازی مجدد در علوم و سایرزمینه ها است که از نظرمحققان،ابتکاری و از  لحاظ علمی،زیباشناسی،فن آوری و اجتماعی با ارزش قلمداد گردد.
از نظر پرو کتر) 1333 (که تعریفی به نقل از ورتهایمر) 1393 (بیان می دارد،خلاقیت عبارت است از توانایی داشتن نگاه جدید و متفاوت  به یک موضوع و به عبارتی فرایند شکستن و دوباره ساختن دانش خود درباره یک موضوع و بخ دست آوردن بینش جدی نسبت به  ماهیت آن است .وایزبرگ) 1339 (خلاقیت را توانایی حل مسائلی می داند که فرد قبلا آنها را نیاموخته است .استین ،خلاقیت را فرایندی  می داند که نتیجه آن یک اثر شخصی می باشدو این نتیجه توسط گروهی اجتماعی در یک برهه زمانی به عنوان چیزی مفید و ارضا   کننده پذیرفته می شود.)اسدی 1،23 .ص 12
رنزولی)، 1321 139 (خلاقیتت را تولید ایده یا محصولی نو و مبتکرانه می داند که در برهه ای از زمان برای خالق یا برای شخص -  دیگری رضایت بخش باشد.حتی اگر این ایده یامحصول را قبلا شخص دیگری کشف کرده باشد ویا آنر را نو و مبتکرانه محسوب نکند باز   خلاقیت وجوددارد)حائری زاده و محمد حسین) 1،22 ص 12
مرور تحقیقات خلاقیت در سالهای اخیر بیانگر آن است که خلاقیت در ترکیب عناصر اصلی خود تحت تاثیر آموزش،افزایش یافته و ارتقا  می یابد .هسوچنکنیو) 2111 (ازبین روشهای یادگیری موجود تکنیک ها و روش های پرورش خلاقیت را برای درگیر کردن و فعال  نمودن دانش آموزان و وادار به تفکر نمودن آنها بسیار مناسب می داند،تا هم لذت اقدام به یادگیری را به دانش آموزان بدهد و هم سبب
ارتقا توانایی های ذهنی،حل مسئله و خلاقیت در آنان بشوند.

و...


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی مدرسه ,با رویکرد تاثیر ,معماری برافزایش خلاقیت ,و توانمند سازی دانش آموزان ,مدرسه خلاق ،,رساله،,طرح نهايی،,مطالعات،,پروژه،,پروپوزال،,برنامه فیزیکی ،, استاندارد،, تحقیق ،,پایان،,رساله،,ppt،,pptx،,doc،,iran،,معماري،,دانلود،,رايگان،,طراحي،, نامه،, طرح نهایی،,استانداردها،, اصول،, تاريخچه،,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود مطالعات طراحی هنرستان
دانلود مطالعات طراحی مدرسه معماری
مطالعات طراحی هنرستان
مطالعات طراحی مرکز خلاقیت های کودک و نوجوان
مطالعات طراحی مدرسه
مطالعات مدرسه موسیقی
مطالعات هنرستان معماری
مطالعات طراحی مهدکودک –
مطالعات مدرسه و دانشکده معماری هنرهای زیبا
مطالعات مدرسه (واحد آموزشی)
مطالعات مدرسه معماری2
مطالعات مدرسه معماری
مطالعات طراحی کانون پرورش فکری کودکان
مطالعات طراحی هنرستان معماری
مطالعات پایه طراحی دبیرستان نمونه
مطالعات پایه طرح نهایی مدرسه
مطالعات طرح مجموعه آموزشی صنایع دستی
مطالعات طراحی هنرستان فنی و حرفه ای و خوابگاه
مطالعات طراحی مدرسه ایرانی با رویکرد معماری ایرانی
مطالعات طراحی مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفه ایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد