خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود مطالعات معماری طراحی مدرسه ابتدایی

   تعدادبرگ: 230   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 9572 kb  تعدادمشاهده  2


 پایان نامه طراحی مدرسه
دانلود رساله پایان نامه معماری طراحی مدرسه ابتدایی 230 صفحه با فرمت WORD
 
مقدمه:
افراد هر جامعه اي سرمايه هاي هميشگي آن هستند و هر جامعه اي تمام توجه خود را معطوف به اين افراد مي كند بطوريكه تلاش هر جامعه اي به اين موضوع معطوف است كه در هر مقطع سني آموزش و پرورش مناسب را در محيط مناسب به افراد خود بلاخص كودكان بدهد زيرا هر گونه سرمايه گذاري و برنامه ريزي در رابطه با كودكان در آينده منجر به داشتن افرادي با توانمنديهاي خاص و نهايتاً دستيابي به جامعه اي پيشرفته و داراي ارزشهاي متعالي خواهدشد.
كودكان بايد در شرايطي پرورش يابند تا بتوانند ارتباط مناسب و هدفمند با محيط و جامعه خود را برقرار سازند.پس اولين دوره ورود كودك به اجتماع مرحله اي اساسي و بنيادين در محقق شدن اين مهم است.
در فرهنگ ايراني-اسلامي ما نيز تعليم و تربيت و علم آموزي جايگاهي بسيار والا دارد و تاكيد بر تربيت و پرورش كودكان در سنين پايين كه به نوعي آغازگر شكل گيري شخصيت و آماده سازي او براي ورود به اجتماع است بيشتر است زيرا آنچه ضروري است تا كودكان افرادي شايسته و مفيد باشند به صورت بالقوه در آنان قرار داده شده تنها بايد آن را در محيط و فضايي مناسب شكوفا ساخت بطوريكه چنانچه محيط فيزيكي و فضاي كالبدي با ذات و طبيعت جستجوگر كودك سازگار نباشد بعيد است روح او ترغيب به يادگيري و استعدادهاي بالقوه او بالفعل شود. البته بايد در نظر داشت كه منظور از اين فضا تنها يك محيط فيزيكي صرف نيست بلكه منظور فضايي فعال و تأثيرگذار است كه در شكل گيري شخصيت وي دخالت مي كند و امنيت و آزادي وآرامش او را تأمين و محافظت مي نمايد . با قاطعيت ميتوان مدرسه را يكي از پيشگامان اين گونه فضاهاي تأثير گذار دانست.

فهرست مطالب :
• عنوان پروژه:                       
طراحی مدرسه بهینه در مقطع ابتدایی(  ناحیه )
مقدمه
• بیان ضرورت مطالعه و طراحی
الف) ضرورت کمی:
ب‌) ضرورت کیفی:
• بیان هدف: ( ارا ئه تصویر کلی از محصول نهایی )
• برنامه زمان بندی:
• منابع و مآخذ:
گام دوم:شناخت
مرحله اول :
مطالعات پایه  - زمینه
فصل اول :
مطالعات پایه
کودک
• روانشناسی کودک
• روانشناسی رشد و مفاهیم بنیادی آن
• بررسی نظریه ها
• خصوصیات دوره دبستان- دوره سوم کودکی (از 6 تا 12 سالگی)
• رابطه کودک و مدرسه
• روان شناسی تربیتی
کودک و فضا
• ارتباط کودک و فضا
• غنی سازی فضا برای رشد همه جانبه ی حواس کودک
آموزش و پرورش
• کلیاتی در آموزش و پرورش
• اهمیت آموزش و پرورش در فرآیند توسعه کشور
• اصول حاکم بر آموزش و پروش
• اهداف و اهمیت آموزش و پرورش
• ویژگی های یک طرح آموزشی مناسب
• آموزش و پرورش در آینده
بررسی انواع نظامهای آموزشی
• نقد و بررسی نظامهای آموزشی
• مقایسۀ دو سیستم آموزشی: سیستم آموزشی رایج و سیستم آموزش مدرن
• تغییر نظام آموزشی در ایران :
بررسی ابزارهای آموزشی
• تعریف بازی :
• فواید بازی:
• تاثیر بازی در آموزش کودکان
• بازی در مرحله سوم کودکی (6-12 سالگی)
• انواع بازی و اهداف آن در دوره(7 تا 12 سالگی)
• نیازهای کودک برای نقاشی
• اهمیت قصه
• قصه گویی و رشد :
• تأثیر ات قصه
• خصوصیات شعر کودک :
• نقش تئاتر
• ویژگیهای یک رسانه آموزشی مناسب
 
فصل دوم :مطالعات زمینه
خصوصیات و ویژگی های شهر مشهد
• مطالعات کالبدی
• بررسی سیمای فرهنگی – اجتماعی شهر
• بررسی جمعیت
• چشم انداز توسعه شهر مشهد:
• بررسی اقتصادی:
• بررسی فرهنگی:
• یررسی وضعیت آموزشی
• مطالعات اقلیمی:
• نتایج:
اصول مکانیابی فضاهای آموزشی
1- سازگاری
2- مطلوبیت
3- ظرفیت
مکانیابی سایت
مکان یابی و بررسی سایت دانشسرا
مرحله دوم : مطالعات تکمیلی _تطبیقی
فصل اول:  مطالعات تکمیلی
عوامل مؤثر در عملکرد فضاهای آموزشی
• نقش معماری
• خصوصیات  محیطی
• خصوصیات کالبدی
تأثیرات اقلیمی
• عمده‌ترین ویژگی‌های تاثیر گذار در ساختمان‌های آموزشی
• راهنمای طراحی اقلیمی گروه اقلیمی1
اصول ایمنی- سازه – تأسیسات                      
1) ایمنی
2)بررسی های سازه
3)سیستم های تأسیساتی
تناسبات و استانداردها
• تناسبات انسانی در فضاهای آموزشی
• ملاحظات اجرایی در استانداردها
• استاندارد مبلمان
انواع سازماندهی
• سازماندهی فضای آموزشی
• انواع سازماندهی محیط مدارس
• سازمان اجتماعی کلاس
بخش ششم:بررسی انواع مدرسه
1)مدارس فضای باز
2)مدارس اجتماعی
بخش هفتم:بررسی فضاها در مراکز آموزشی
فصل دوم :مطالعات تطبیقی
• بررسی نمونه های خارجی
• بررسی نمونه های ایرانی
• نمونه های معاصر
مرحله سوم :تحلیل و جمع بندی
• جمع بندی اطلاعات
مرحله چهارم:برنامه فیزیکی
1)مبانی برنامه ریزی
2)طرح جامع و برنامه فیزیکی و سرانه ها
3)مقررات ساختمانی در سایت با کاربری آموزش عالی
منابع و ماخذ:
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود مطالعات ,معماری طراحی ,مدرسه ابتدایی ,رساله مدرسه ابتدایی ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,تحلیل ,تحقیق مدرسه ابتدایی ,ضوابط و استاندارد,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات و نقشه های طراحی مجموعه آموزشی دخترانه
مطالعات طراحی هنرستان هنر و معماری
مطالعات طراحی مدرسه،دبیرستان
مطالعات طراحی هنرستان
دانلود مطالعات طراحی مرکز استعداد یابی
دانلود مطالعات طراحی هنرستان معماری
مطالعات هنرستان هنرهای نمایشی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد