خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجتمع فرهنگی ، آموزشی ، تربیتی کودکان ناشنوا

   تعدادبرگ: 220   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 3156 kb  تعدادمشاهده  3


مطالعات طراحی مجتمع فرهنگی ، آموزشی ، تربیتی کودکان ناشنوا
فهرست مطالب
تقديم به :    2
سپاسگزاري :    3
هيئت داوران    3
فهرست مطالب    4
چکیده    4
مقدمه    6
جستاری در عالم ناشنوایان    9
1-1حس شنوایی    9
1-2شنوايي شناسي    10
1-4 تقسیم بندی ناشنوایان    12
1-4-1-ناشنوایی مادرزادی    12
1-4-2-ناشنوایی اکتسابی    13
5-1علل ناشنوایی    14
1-6-راهكارها و وسايل كمك شنوايي    15
1-6-1-سمعك :    15
1-6-2-كاشت حلزون :    15
1-7-کم شنوایی    16
1-7-1-انواع كم شنوايي    17
1-9 تاریخچه مراکز آمورش ناشنوایان در ایران    19
1-10 تاریخ آموزش ناشنوایان در جهان    21
1-11 تاریخ ناشنوایان    22
1-12- تاریخ ناشنوایان در جهان اسلام    24
1-13-فرهنگ ناشنوایان    26
فصل دوم    28
بازپروری وآموزش ناشنوا    28
2-1-مقدمه    29
2-2-نظام آموزش وپرورش كودكان استثنايي    31
-تشكيل جلسات آموزش گروهي والدين    35
-آشنايي با نحوه آموزش دانش آموزان:    36
ب-مشاركت با معلمين:    37
2-4-وسایل توانبخشی ناشنوایان    39
2-6-توانبخشی اجتماعی ناشنوایان    43
v  اهداف مرکز توانبخشی    45
5.    تربیت شنیداری و اصلاح آن .    46
2-7آموزش های گروهی    47
2-8 فضایی منطبق با شرایط جسمی و روانی    48
2-9ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت    50
2-10-ارتباط با ديگران    50
2-11-محيط  هنري    51
2-12-فعاليتهاي  جسماني    53
2-13رنگ  و  نور    53
2-13گرمايش  و  صداي  محيطي    54
2-14-مسايل  محيطي    54
2-15-اصول و اهداف آموزش    55
2-16-زبان اشاره فارسی    56
2-20جستاری در عالم ناشنوایان    60
الف) نمادین (Symbolic)    63
ب) شمایلی (Iconic)    63
ج) شاخص (Index )    63
فصل سوم    67
معماری و ادراک ناشنوا    67
3-1  بشر موضوع معماری    67
3-2 تأثیر حس شنیداری در ادراک فضا    71
3-3- ویژگی های معماری ناشنوایان    73
3-4- استاندارهای طراحی برای ناشنوایان    78
3-5-کف سازی فضاهای خاص ناشنوایان    83
3-5-1-الف ) کلاس های موسیقی    83
3-5-2-ب ) آزمایشگاه صدای چند حسی (The multisensory sound lab)    85
3-5-3-ج) آمفی تئاترها و سالن های کنسرت و کلیسای ناشنوایان    88
3-5-3-1 صندلی (Seating):    89
3-5-3-2 سکوهای ساخته شده بر روی کف (Risers) :    89
3-5-3-3-زیر سقف (Sub Floors) :    90
3-5-4-د) فضای شنوایی شناسی    91
3-6-اصول زیباشناسی معماری ناشنوا    92
3-6-1-یک مورد برای اصول زیباشناسی SLCC    93
5. جنس (materiality) :    97
3-7 فضا (Space)    98
3-8- نور (light)    98
3-9- ترکیب  (composition)    99
3-11-فضاهای عمومی :    103
3-11-1- متریال (Materaility)    104
3-12- فرامین معماری    105
بررسی نمونه های موردی    112
 توانبخشی ناشنوایان و کم شنوایان -مجتمع شهید آیت    113
توانبخشی ناشنوایان و کم شنوایان -مجتمع شهید آیت    119
توانبخشی کودکان ناشنوا و کم شنوا- مرکز نیوشا    120
4-1.کلیسای ناشنوایان، برنت وود –تنسی آمریکا    124
4-2. مدرسه ناشنوایان باغچه بان شیراز    130
نقاط ضعف طرح    130
نقاط ضعف طرح    135
5-1 تدوین برنامه فیزیکی:    136
5-2 زیبا شناختی فضا    137
5- 3 کانسپت، مرکز گفتگو:    140
5-4 چرا مرکز گفتگو؟    144
5-5 بخش های اصلی پروژه و لیست فضاهای آن:    148
5-5-1-1 کلاس ها    149
5-5-1-2 کارگاه ها    151
5-5-1-3 آزمایشگاه (پژوهش)    153
5-6-3-ج) فضای گفتار درمانی:    155
5-6-6-چ) فضای مخصوص آموزش.    156
5-7ج) فضای انتظار    157
5-8- کتابخانه    157
5-9  بخش آشنایی با دنیای ناشنوایی    158
5-9-1- نمایشگاه هنر ناشنوا    159
5-9-2-باغچه 4 فصل    161
5-9-3- کافی نت:    162
5-9-4- آزمایشگاه صدای چندحسی (the multisensory sounel LAB)    162
5-9-5-غرفه های فروش محصولات کارگاه ها    163
5-10- بخش گفتمان(گفتگو)    164
5-10-1- لابی اصلی مجموعه    165
5-10-2-آمفی تئاتر طراحی شده مخصوص افراد ناشنوا    166
جايگاه تماشاگران و تنظيم زواياي ديد :    166
5-10-3-رستوران با میزبانی ناشنوا:    174
5-11- بخش اداری مجموعه    175
5-11-1-مدیریت    175
5-11-3- کنفرانس    176
5-11-4-امور اداری    177
5-11-5-اتاق استراحت مربیان و متخصصین    178
5-11-6 آبدارخانه    178
5-11-7 سرویس های بخش اداری    179
5-12- بخش خدماتی    179
5-12-1 نگهبانی و اطلاعات    180
5-12-2 سرویس های بهداشتی    180
5-12-3 انبارها    181
5-12-4 پارکینگ ها    181
فصل ششم    182
مکان یابی سایت و تحليل سايت    182
6-1-معرفی استان فارس    182
6-1-3- مطالعات اقلیمی:    184
6-1-4جهت بادهای غالب و بادهای محلی:    186
6-1-4-1-الف) بادهای شمالی:    186
6-1-4-2-ب) بادهای غربی:    186
6-1-4-3-پ) توده های هوای جنوبی:    186
6-1-4-4-ت) بادهای محلی:    187
6-1-5جریان توده های هوا:    187
6-2 بررسی مطالعات اجتماعی و فرهنگی    188
6-3-نرخ رشد.    189
6-4- هرم سنی    190
6-5-جانمایی پروژه در شهر شیراز    192
6-5-1-دسترسی:    192
6-5-3-همجواری ها:    193
6-5-4-قابلیت گسترش:    194
6-5-5-تنوع بصری:    195
6-6-پتانسیل های اجتماعی بستر    195
6-7-جمع مطالب و تعیین نوع بستر    196
6-8-نقد و بررسی آلترناتیوهای مکان یابی بستر    196
6-8-1-الف) باغات حاشیه بلوار چمران:    197
محاسن حاشیه چمران:    197
معایب حاشیه چمران:    198
6-8-2-ب) سایت جنوبی پارک آزادی (پارک شهر)    199
معایب فضا:    200
فصل هفتم    201
معرفی طرح    201
7-2-ایده اصلی طرح    202
7-3-ایده انتخابی    204
7-4-آرایش فضای مثلثی به عنوان یک مدل طراحی بنیادی برای اجتماع افراد ناشنوا    205
7-4-1-الف) اصل (openess) بودن    206
7-4-2-ب) اصل نور:(light)    207
7-4-3-ج) اصل ترکیب (composition)    207
7-4-5-د) اصل فرم    208
7-4-6-هـ) اصل متریال(materialiy)
7-5-چند نکته مهم در رابطه با طراحی    209
7-6 - جانمایی پروژه در سایت    210
7-7-  سازه پروژه    210
7-8-معرفی تاسیسات    211
فهرست منابع فارسي    213
فهرست منابع غيرفارسي    220


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات مجتمع ,کودکان ناشنوا ,فرهنگی ناشنوایان ,ناشنوایان ، , مطالعات،رساله ، دانلود ناشنوایان ،رساله ناشنوایان، پایان نامه ناشنوایان ،برنامه فیزیکی، سرانه ،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی ،تاریخچه ، دانلود رساله ،دیاگرام ، استاندارد ، برنامه فیزیکی ،طرح نها,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات احداث مجتمع علمی ، آموزشی ، تربیتی و توانبخشی کودکان ناشنوا ورژن 1

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد