خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات مجتمع كودكان استثنايي

   تعدادبرگ: 265   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 9832 kb  تعدادمشاهده  0



تقدير و تشکر:    3
شناخت کودک استثنایی    3
تعريف كودك استثنايي    3
طبقه بندي كودكان و نوجوانان استثنايي    5
كودكان و نوجوانان عقب مانده ذهني    6
مقدمه و تاريخچه    6
هوش :    7
علل عقب ماندگي    8
گروه بندي عقب ماندگي از نظر آموزشي ، تربيتي و درماني    12
الف ) ‌عقب مانده هاي درمان ناپذير :    13
ازدواج در ميان نوجوانان مبتلا به نارسائيهاي عاطفي و عقلي    14
فوايد چنين ازدواجهايي    15
زيانهاي چنين ازدواجهايي    16
اهداف پژو هش در خصوص کودکان استثنايي عبارتند از:    16
شناخت و روانشناسی کودکان استثنایی با تاکید بر عقب ماندگی ذهنی    17
كودك استثنايي كيست؟    18
6ـ خستگي جسمي و رواني و اختلالات عاطفي    28
7ـ عوامل محيطي و فرهنگي    29
ارزشيابي و تشخيص كودكان استثنايي    29
ارزشيابي علل طبيعي    29
تشخيص و ارزيابي عقب ماندگان ذهني    30
هوش    31
ارزيابي و سنجش هوش    32
تعريف عقب ماندگي ذهني    33
طبقه بندي افراد عقب ماندة ذهني    34
2ـ گروه آموزش‌پذير:    35
3ـ گروه تربيت پذير    35
ويژگي‌هاي رفتاري عقب ماندگان ذهني    36
نكاتي در مورد تربيت عقب‌ماندگان ذهني    37
کودک    39
سبب شناسي عقب ماندگي ذهني اتفاقات دوران بارداري و زايمان     39
تولد زودرس    40
تولد نارس    40
علل زايمانهاي طولاني    41
پرتو نگاري يا اثرات اشعه ايکس    42
تاکسو پلاسموسيس    43
فصل اول    46
بخش اول    46
اين دست كيست؟    46
 شناخت كلي كودکان استثنايي:    47
چگونگي شناخت رفتار كودکان استثنايي    48
دوره اول: دوره حسي- حركتي    48
 دوره دوم: دوره فعاليت هاي حسي    49
دوره سوم: دوره فعاليت هاي رسمي:    49
روحيات كودکان استثنايي در سنين مختلف    50
 شناخت سرگرمي هاي كودکان استثنايي    51
 ويژگي ها و خصوصيات كودکان استثنايي    52
 ويژگي هاي ذهني- شناختي كودکان استثنايي    52
مواردي از ديگر خصايص كودکان استثنايي    53
كنجكاوي    54
 بازي    54
 اهميت بازي    54
 بازي راهي براي آموزش زندگي    55
 بازي: نياز روحي براي زندگي    55
 بازي آغاز شكل گيري شخصيت و اصلاح ساختاري    56
 تأكيد بر بازي و آزادي    57
 تخيل    57
 تقليد و تلقين پذيري:    58
 همانندسازي    61
تربيت بدني کودکان ويژه    61
ورزش و تربيت بدني    63
اهميت تربيت بدني براي كودكان استثنايي    64
برنامه ی تطبیقی برای کودکان استثنایی :    66
کلاس های آموزشی ویژه :    67
برنامه ی وِیژه ی کودکانی که ضعف حرکتی دارند :    68
تربیت بدنی ابزاری بری آموزش و پرورش کودکان ناسازگار:    68
تربيت بدني و تشخيص و درمان اختلالات كودكان استثنايي    69
 رفتار درماني:    70
روان درماني:    72
عوامل موثر در سازگاري:    73
نتيجه‌گيري و جمع بندي و نكات مهم    75
چند نكته‌ي مهم:    75
آثار تخريبي خود شيفتگي    76
" بيماري تاي ساکس "    78
«خودشيفتگي» و «خودکامي»    79
کودکان نابينا آموزش يا پرورش؟    84
* تاريخچه    86
* پرونده ژنتيکي    87
* بررسي آماري    87
* علائم بيماري    88
* تشخيص    89
* درمان    89
* كرتينيسم    89
* مکانيزم ايجاد بيماري    90
*  علائم بيماري    90
*  شيوع    90
*] کنترل بيماري    91
*دلايل ابتلاء    92
* درمان    92
*جلوگيري    93
شانگان آرسکوگ-اسکات (Aarskog-Scott syndrome)    93
سيتومگالوويروس    94
* معرفي ويروس    94
* انتقال بيماري    95
* علائم بيماري    96
* تشخيص    97
* درمان    97
نگاهي به سندرم داون    98
کودکان با آسيب ديدگي گفتاري وتکلمي    102
تعريف تکلم ،زبان و اندامهاي تکلمي    103
تقسيم بندي اندامهاي گفتاري    103
تعريف اختلال تکلم    104
تعريف اختلال زبان    104
انواع لکنت زبان    105
علل اختلالات ارتباطي    106
مراحل شناسايي و تشخيص    106
برآورددرصدشيوع    107
پيشگيري از عقب ماندگي ذهني    107
تکنيکهاي روان درماني    108
تکنيکهاي کلامي روان درماني    109
پالايش    109
مسايل و مزاياي خاص گروه درماني    110
اهداف برنامه ويژه    111
صفات معلم تربيت‌بدني ويژه    113
  پیشگیری    117
پیشگیری ثانویه    117
پیشگیری ثالث    117
آزمايش هاي ساده براي سنجش هوش کودکان    118
آزمايش اول    118
آزمايش دوم    118
آزمايش سوم    118
آزمايش چهارم    119
آزمايش پنجم    119
درک کردن شرايط عاطفي اطرافيان توسط کودکان    120
ايجاد انگيزه در ساعات تربيت‌بدني    120
2-2-3- ويژگي هاي كلي هيجاني و احساس كودکان استثنايي    122
 آموزش و تربيت كودکان استثنايي به عنوان فردي در بستر جامعه:    122
 تاريخچه آموزشي در دوران كودکان استثناييي:    122
-آموزش و تربيت كودکان استثنايي در آموزشگاه:    123
شکل دهي به شخصيت کودکان    154
ج) رفتارهاي مسخره‏آميز    160
علل نارواني ارتباط اجتماعي از بعد آموزشي    160
راه چاره چيست؟    161
موانع ارتباط اجتماعي ناشنوايان با جامعه و اثرهاي آن    162
الف) رفتارهاي ترحم آميز    164
ب) رفتارهاي اکراه‏آميز    165
بخش دوم:    165
 تعريف فضا:    165
-ديدگاه تحليلي:    166
 تعريف فضاهاي ادراكي    167
 ادراك    168
عوامل ادراك    168
محيط و اهميت آن:    168
ابزار ادراك    174
حواس كودکان استثنايي    174
3-3-2- محركهاي حسي    174
3-3-3- تقسيم بندي حواس    174
3-3-3-1- حس لامسه    175
3-3-3-2- حواس بينايي و شنوايي    176
3-3-3-3- حس بويايي    177
بخش سوم    178
كودکان استثنايي و معماري    178
4-1-1-كودکان استثنايي، معماري و حصار فضا    179
4-1-2- احساس فضايي و دريافت ذهني كودکان استثنايي از معماري فضا    179
4-1-3- رابطه كودکان استثنايي با فضاهاي ساخته شده    181
4-1-3-1- تحليل كودکان استثنايي از فضا    182
4-1-3-1- احساس آرامش و استقلال كودکان استثنايي در محيط    182
4-1-3-3- پويايي و سيال بودن فضاها از ديدگاه كودکان استثنايي    183
4-1-3-4- طراحي فضا در قالب رفتارها و تنشهاي رواني كودکان استثنايي    183
فصل دوم:    183
بخش اول    184
4-2- خصوصيات ويژه فضاهاي طراحي شده براي كودکان استثنايي    184
4-8-1- فضاهاي بازي كودکان استثنايي    184
وسايل    184
الف) فضا براي گروه هاي مختلف وسائل بازي    186
ب- فضاي باز    186
ج- مكانهاي استراحتي    186
د- انبار    186
4-2-1-2- چند پيشنهاد براي طراجي فضاهاي بازي    187
مصالح بومي قابل دسترس    189
4-2-2- تعريف اجزاي موجود در فضاهاي كودکان استثنايي:    189
4-2-2-1- كف:    189
4-2-2-2- جداره ها:    190
4-2-2-3- جنس:    190
4-2-2-4- تناسبات:    190
4-2-2-5- تزئينات:    190
4-2-2-6- بازشوها:    191
4-2-2-7- ارتباط بصري    191
4-2-2-8- ارتباط حركتي    191
بخش دوم:    194
نمونه هاي موردي:    194
1-1- بررسي تاريخچه كانون در ايران:(1)    194
1-1-2-فعاليت هاي کانون کودکان استثنايي    194
1-2-معرفي نمونه هاي داخلي    195
1-2-1 تعريف کلي    195
مجتمع آموزشي و توانبخشي کودکان آهسته‌گام    202
1-2-2- معرفي مرکز آفرينشهاي هنري كودکان استثنايي ونوجوانان (واقع در تهران)    205
1-2-2- معرفي مرکز آفرينشهاي هنري كودکان استثنايي ونوجوانان (واقع در تهران)    205
1-2-2-1-مشخصات کلي طراحي اي مرکز    205
1-2-2-2- بررسي و معرفي بيشتر مركز آفرينشهاي هنري    206
1-2-2-3-تحليل مرکز آفرينشهاي هنري كودکان استثنايي و نوجوانان    207
1-2-3-معرفي کانون کودکان استثنايي فرهنگي و تربيتي شهيد فهميده:(2)    208
1-2-3-1-مشخصات کلي اين  مرکز:    208
1-2-3-2- بررسي ومعرفي بيشتر اين مركز:    209
1-2-3-3-تحليل کانون کودکان استثنايي فرهنگي و تربيتي شهيد فهميده:    211
1-3- معرفي نمونه هاي خارجي:    211
1-3-1-معرفي مهد کودک هاتوكو (Houtoku kindergarten) (3)    212
مشخصات کلي طراحي اين مرکز:    212
1-3-1-2- بررسي ومعرفي بيشتر اين مركز:    214
1-3-1-3-تحليل مهد کودک هاتوكو:    217
1-3-2- معرفي مهد کودک آروويل (Auroville kindergarten)    217
1-3-2-1مشخصات کلي طراحي اين مرکز :    218
1-3-2-2- بررسي و معرفي بيشتر اين مركز:    219
1-3-2-3-توضيحات و پيشنهاد تعدادي از معماران :    220
نتيجه گيري :    221
بخش سوم    222
5-2- تناسبات كودکان استثنايي در عملكردهاي متفاوت:    222
5-3- بررسي ابعاد و اندازه فضاها و تجهيزات مورد نياز:    223
5-3-1-آموزش تئوري    223
فضاهاي مورد نياز كلاسهاي تئوري شامل:    224
5-3-2- آموزش عملي    224
5-3-3- فضاهاي بازي    226
5-3-4- خوابگاه براي كودکان استثنايي پيش دبستاني    227
5-3-5 سرويس بهداشتي:    227
5-3-6- غذاخوري    228
5-3-7- آشپزخانه    228
5-3-9- انبار    229
5-3-10- كتابخانه    231
5-3-11- سالن اجتماعات:    233
5-3-12-نمايشگاه    234
5-3-13- ورزشگاه    234
فضاهاي مورد نياز    235
5-3-14-بخش اداري    235
5-4- بررسي نيازمنديهاي معلولين(جسمي- حركتي) در ساختمانهاي آموزشي    236
5-4-1- ابعاد اندازه هاي كودکان استثنايي معلول (جسمي- حركتي)    237
مقايسه قد كودکان استثنايي معلول و سالم    238
سن    238
6    238
5-4-2- ضوابط طراحي قسمتهاي مختلف ساختمانهاي آموزشي قابل استفاده براي معلولين جسمي- حركتي    239
ورودي    239
ضوابط ورودي    239
محوطه    240
•    راهرو    243
محوطه    247
•    راهرو    250
محوطه    254
•    راهرو    256
محوطه    260
•    راهرو    263
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات مجتمع كودكان استثنايي، رساله كودكان استثنايي، دانلود كودكان استثنايي، رساله مجتمع كودكان استثنايي، پایان نامه مجتمع كودكان استثنايي، برنامه فیزیکی ، سرانه ،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی ،تاریخچه ، دانلود رساله ،دیاگرام ، استاندارد ، برنامه فیزیکی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد