خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی

   تعدادبرگ: 122 صفحه ورد   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 5511 kb  تعدادمشاهده  4


 
 
پیشگفتار1
چكیده 2
فصل اول: معرفی پژوهش
1-1- بیان مسئله تحقیق                                              
1-2- هدف تحقیق5
1-3- اهمیت موضوع 5
1-4- سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه نوآوری پروژه8
1-5-  روش تحقیق و چگونگی انجام آن 8
1-6- محل سایت و اهمیت انتخاب آن 9
فصل دوم: ضوابط طراحی فضای كودك
مقدمه 10
بخش اول
2-1-1- روانشناسی رفتارهای كودك 11
2-1-2- شناخت روحیات و نیازهای كودك. 11
2-1-3- کودك و بازی 12
2-1-4- كودك و طراحی13
2-1-5- كودك و نقاشی 13
2-1-6- انعكاس شخصیت كودك در نقاشی هایش 13
2-1-7- کودک و رنگ  14
2-1-8- كودك و اوقات فراغت 15
2-1-9- كودك و مطالعه 15
2-1-10- كودك و  ورزش 16
2-1-11- شناخت خصوصیات فیزیكی كودكان و نوجوانان 16
بخش دوم
2-2-1- معماری کودکان 18
2-2-2- کودک و معماری 18
2-2-3- کودک و فضا 19
2-2-4- تاثیر شخصیت کودک بر رابطه او با فضا 20
2-2-5- محیط های مناسب کودکان 20
2-2-6- انواع معماری برای کودکان 21
2-2-7- ویژگی های یک فضای کودکانه 22
2-2-8- فضاهای خارجی داخل فضاهای داخلی 24
2-2-9- نقش فضاهای خارجی  24
2-2-10- طبیعت و ارزش آن در بازی کودکان  26
2-2-11- فضا و فعالیت های متناسب سن و رشد کودکان 26
2-2-12- نکات مهم در طراحی فضای بازی مختص کودکان 26
پتانسیل های مهم سایت 111
5-4-2- بررسی دسترسی ها 111
5-4-3- بررسی دید و منظر 111
5-4-4-شکل گیری حباب ها در سایت  براساس دید و منظر. 112
5-4-5-شکل گیری حباب ها براساس سلسله مراتب دسترسی به سایت 112
5-4-6- تاثیر جهت وزش بادهای مزاحم در شکل گیری ساختمان در  سایت 112
5-4-7- تاثیر جهت تابش نور آفتاب در شکل گیری ساختمان در  سایت 113
5-4-8- شکل گیری فضای عملکردی بر اساس تاثیر صداهای مزاحم و صدای دلنشین نهر مجاور سایت... 113
بخش پنجم
استراتژی های طراحی  113
ایده طرح118
طریقه محاسبه مرکز ثقل سایت119
نمونه محاسبه مساحت یکی از فضاهای پلان119                         
فصل ششم: مدارک طرح
مدارک طرح120
منابع و مآخذ 121
 
چکیده
 
این اثر می کوشد ابعاد مختلفی از نیازهای جامعه معلولیت ذهنی کودکان را در نظر گرفته و با توجه به این دسته نیازها تسهیلات مکانی مناسبی برای این کودکان  ایجاد  نماید تا بدین وسیله بتوان در تربیت و آموزش ناتوانان ذهنی و بازگرداندن آن ها به حیات جامعه قدمی هر چند اندک برداشت. این مرکز برای کودکان آموزش پذیر و تربیت پذیر گروه سنی زیر 14 سال و ارائه خدمات به صورت روزانه می باشد. باتوجه به روحیات ایتن، کودکان و نیاز به فضای آرام جهت پرورش آنان و همچنین نظر به ضوابط سازمان بهزیستی، سایت طرح در شمال شهر تهران در منطقه یک شهرداری، درخیابان گلاب دره در محیطی آرام  با منظر عالی  به دور از بافت متراکم مسکونی انتخاب گردیده، همچنین  با توجه به کمبود مرکز روزانه  نگهداری کودکان معلول ذهنی در این منطقه  که تنها یک مرکز می باشد ایجاد چنین مرکزی ضرورت می یابد.
 
در پرداختن به مسئله فوق تحقیق را با مطالعه کتابخانه ای و سپس پیگیری از طریق سازمان بهزیستی (معاونت توانبخشی، دفتر امور فنی و مهندسی  بهزیستی کشور)، بازدید از مراکز، مصاحبه با کارشناسان ذیربط صورت داده، و در تدوین رساله ابتدا به مبحث شناخت کودک، استانداردهای مرتبط با آنان و ویژگی های کودک معلول ذهنی، معماری و دنیای کودک پرداخته، سپس به شناخت انواع مراکز نگهداری کودکان معلول ذهنی و استانداردهای مرتبط با معلولین پرداخته و درآخر فرایند طراحی و رسیدن به طرح نهایی مد نظر می باشد.


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,مطالعات مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,پروژه مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,پروپوزال رساله مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,پایاننامه مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,پلان مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذهنی ,پاورپوینت مرکز توانبخشی کودکان کم توان ذ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد