مبانی نظری پژوهش گردشگری
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
گردشگری 1
2-2-1-1: انواع گردشگر و گردشگری 3
2-2-2: گردشگری پایدار 4
2-2-3: وفاداری مشتری 7
2-2-4: اعتماد 8
2-2-5: رضایت مشتری 9
2-2-6: کیفیت خدمات 10
2-2-7: بازاریابی پایدار 12
2-2-7-1: توسعه پایدار 12
2-2-7-2-1: اهداف توسعهي پايدار گردشگري 16
2-2-7-2: تأثیرات اقتصادی 17
2-2-7-2-1: اشتغال 19
2-2-7-3: تأثیرات اجتماعی فرهنگی 20
2-2-7-3-1: امنیت در گردشگری 23
2-2-7-4: تاثیرات سیاسی 25
2-2-8: بازاریابی سبز 27
2-2-8-1: ابزارهای بازاریابی سبز 28
2-2-9: تأثیرات زیست محیطی 29
2-2-10: بازاریابی گردشگری 31
2-2-11: جمع بندی از مبانی نظری پژوهش 32
2-3-1: پیشینه داخلی 33
2-3-2: پیشینه خارجی 34
فهرست منابع و ماخذ: 36
بخشی از مطلب
بطور کلی می¬توان گردشگران را بر حسب نوع گردشگری به دو دسته تقسیم نمود:
- گردشگرانی که از خارج کشور وارد می¬شوند (گردشگر خارجی)؛
- گردشگرانی که اهل یا مقیم آن کشورند (گردشگر داخلی یا بومی). به علت سهولتی که در بطن گردشگری داخلی وجود دارد، این نوع گردشگری از رونق بیشتری برخوردار است که از جمله عوامل این سهولت عبارتند از:
- کوتاهی فاصله،
- آشنایی قبلی با محیط و فضا،
- آشنایی با زبان رایج،
- حذف مقررات عبور از مرز و گمرکات و تبدیل پول،
- اطمینان کلی مسافر به امنیت ناشی از بومی بودن،
- هزینه کم سفر در مقایسه با سفرهای خارجی(صیدایی و هدایتی مقدم، 1389،101).
گردشگری دارای اشکال مختلفی است که بسته به شرایط محیطی، متفاوت است. یکی از انواع گردشگری، طبیعت¬گردی است و طبیعت گردی نوعی از گردشگری روستایی است(دادورخانی و نیک سیرت،1389، 101). كشورايران جزء ده كشور اول جهان از لحاظ جاذبه هاي گردشگري و جزء پنج كشور اول جهان از نظر تنوع گردشگري است(سازمان جهانی توریست ،2000). از آنجایی که اقتصاد کشور ایران، اتکاي شدیدي به درآمدهاي حاصل از صادرات نفت خام دارد و متغیرهاي کلان اقتصادي با دنباله روي از قیمت جهانی نفت در طول زمان دچار نوسانات شدیدي می¬شود، و با توجه به جوان بودن کشور و بالا بودن نرخ بیکاري، توسعۀ صنعت جهانگردي در کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار می¬باشد. ایران با پتانسیل¬هاي طبیعی و جاذبه¬هاي سیاحتی و فرهنگی بسیار و داشتن آب و هواي به اصطلاح چهار فصل به عنوان کشوري توانمند در آماده¬سازي شرایطی مطلوب براي علاقه¬مندان به مسافرت¬هاي داخلی و خارجی، می¬تواند قطب مهمی در صنعت جهانگردي به معناي عام، و جهانگردي ورزشی در معناي خاص به حساب آید. اما متأسفانه این صنعت نتوانسته است منبع قابل اعتمادي براي درآمد زایی به شمار آید. قابل ذکر است که سهم ایران از کل گردشگران ورودي بین المللی در سال 1999، تنها در حدود یک میلیون و 230 هزار نفر بوده است( خسروی،1388 ،74).
و....