خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت و مطالعات مجتمع آبدرمانی

   تعدادبرگ: 140 برگ ورد + 100 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 17000 تومان   حجم فایل: 16948 kb  تعدادمشاهده  2


 
تماشای آب زلال، جلای چشم است . شنیدن نغمه و موسیقی آب ، الهام بخش حیات است سپردن تن بیمار و خسته به آب حافظ سلامت جسم است و نشاط روح . صدای آب ، نوشیدن آب و نسیم آب فرح انگیز است و روح افزا .
آب از شگفتی های خلقت و هستی است و از عنــاصر اصــلی چهار گانه . که خداوند می فرماید : ما زندگانی هر چیز را از آب قرار داده ایم و بدون آب هیچ چیزی وجود نخواهد داشت هیچ جنبنده ای نتواند جنبید.
مقدمه:
امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تا جایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد.
در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی برداشته شدن مرزها و برطرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریسم را بهتر معرفی می نماید.
 
مطالعات مجموعه آب درمانی,رساله مجموعه آب درمانی,پایان نامه مجموعه آب درمانی,طرح نهائی مجموعه آب درمانی,برنامه فیزیکی مجموعه آب درمانی
 
امروزه برخی از آبهای زیر زمینی که خروشان و جوشان از عمق و ژرفای زمین می جوشد و بیرون می آید که آنها را آبهای معدنی می گویند .
جلوه های آب متنوع و پر جاذبه است و چشمه های آب و آبهای معدنی علاوه بر شفای درد از دیدنی های طبیعت و نشان رمز و راز و شگفتی خلقت است . به همین دلیل است که آبهای معدنی در هر نقطه از دنیا وکشورها یقینا محل مراجعه مسافران است . آبهای معدنی کالایی است که مشتریان خود را از راه دور و نزدیک بسوی خود می کشاند .آب ، بخصوص آب معدنی نه تنها روح و روان را جلا می بخشد . در التیام دردهای جسمی نیز موثر هست و علاج را سرعت می بخشد .
پروژ ه پیشنهادی حاضر به گوشه ای از روش آب درمانی با آبهای معدنی بر مبنای علم و تجربه بشری پرداخته است . قامی کوچک در راهی که در مقصدی معین دارد هرچند طولانی است و صبر و مداومت طلب می کند . در واقع به تعبیر دیگر تبدیل فضای نا پایدار وغیر بهداشتی سنتی به فضایی پایدار و بهداشتی مدرن در قالب یک مجموعه آبدرمانی که صرفا به مقوله درمان با آبهای معدنی می پردازد .
 
برای مشاهده توضیحات بیشتر و خرید آنلاین به ادامه مطلب مراجعه نمائید….
 
 
اشاره ای مختصر به سابقه تحقیقات انجام شده درباره مو ضوع نتایج بدست آمده در داخل و خارج از کشور و نظرات علمی موجود اظهار داشت با توجه به نمونه هایی در داخل کشور نیاز به تحقیق در تاریخچه علم آبدرمانی در داخل و خارج کشور و همچنین استانداردهای معماری در این زمینه بوده ،همچنین استفاده از نظر کارشناسان مربوطه نیز مورد توجه قرار گرفته است .
استفاده توریستی از چشمه های طبیعی و مراکز آب درمانی بعنوان یکی از عناصر ویژه اکوتوریسم و سازماندهی فرآیند مدیریتی این عرصه طبیعی، مورد رجوع وسیع گردشگران ودست اندر کاران امر توسعه گردشگری قرار می گیرد.
تجارب کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن در زمینه بهره برداری از آبهای معدنی، نشان داده است که اگر این منابع طبیعی با برنامه ریزی درست و بطور بهینه مورد بهره برداری قرار گیرند، علاوه بر ارزشهای اقتصادی، می توانند بخشی از هزینه درمان بیماران را نیز کاهش دهند.
شهرستان سرعین وروستای بیله درق به دلیل ویژگیهای زمین ساختی، یکی از کانونهای مهم آب معدنی و آب گرم کشور است و در گوشه و کنار این منطقه، آبهای گرم معدنی متعددی با خواصی ویژه وجود دارد که سالیان سال مورد استفاده مردم محلی، توریستها و گردشگران مختلف قرار گرفته است.
موضوع مطالعه حاضر آب معدنی روستای بیله درق واقع در۳ کیلو متری شهرستان سرعین است در این مطالعات، مورد بررسی قرار گرفته اند.
 
 
 
فصل اول: کلیات
۱-۱: مقدمه
امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تا جایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد.
در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی برداشته شدن مرزها و برطرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریسم را بهتر معرفی می نماید.
از این رو مطالعات و برنامه ریزی گسترده ای بر روی این مهم در حال انجام است تا کشورها در هر لحظه موفقترین مسیرها را پیش روی این صنعت ترسیم نمایند.
ایران از نظر دارا بودن پتانسیل جذب توریست دارای امتیازات بالایی می باشد.
این سرزمین پهناور با مساحتی در حدود ۱۶۴۸ هزار کیلومتر مربع به علت پیشینه طولانی تاریخی و خصوصیات ویژه اقلیمی از مهمترین کشورهای توریستی به شمار می رود.(خسروی،۱۳۸۸،۵۸) قدمت طولانی تاریخی، فرهنگ و تمدن غنی، کشور ما را دارای دستاوردها و آثار کرده است و از طرفی، به علت وجود چهار فصل در یک زمان از ویژگیهای خاص اقلیمی برخوردار است.
این نوع آب و هوایی تبعات زیادی را در یک زمان از ویژگی های خاص اقلیمی برخوردار است. این تنوع آب و هوایی تبعات زیادی را در بر دارد و باعث به وجود آمدن پتانسیلهای متفاوت و جذابی هم از نظر طبیعی و هم مصنوعی بقرای جهانگردان می شود، اما بنا به مشکلات موجود جهت جذب توریست که در مباحث بعدی به آنها می پردازیم، نتوانسته ایم جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم.
علم پزشکی در حال پیشرفتهای چشمگیری است و زمان در آن تاثیر بسزایی دارد. با توجه به حل بسیاری از دردها و امراض لاعلاج، به این نتیجه رسیده اند که داروها واین روشهای پیشگیری خود مسبب عوارض جانبی بعدی میشود. و علت آن استفاده از داروهای شیمیایی و در کل ساخته شده بشر است.(کرد بچه،۱۳۸۸،۱۳۲) اما در تحقیقات و مطالعات، امزوزه به این نکته پی برده اند که درمان از راه طبیعی بهتر بوده و این روش عوارض جانبی بعدی را به دنبال نخواهد داشت.(صفائی،۱۳۷۳،۱۲۵)
برای همین منظور است که استفاده از داروهای گیاهی (طب گیاهی) و آبهای معدنی (آبدرمانی) و دیگر روشهای طبیعی، بالخص در کشورهای توسعه یافته ای که خود صاحب بزرگترین پیشرفتهای پزشکی هستند نیز توصیه میشود. از این رو در حال حاضر کشورهایی که به نحوی دارای چشمه های طبیعی می نمایند.( الکسین سنوری.۱۳۵٫۱۳۸۵)
منطقه سرعین واقع در استان اردبیل در دامنه زیبایی رشته کوه سبلان قرار گرفته است. این شهر با چشم اندازی طبیعی و زیبا از مناطق نسبتا بکر کشورمان است که ۱۱ چشمه آبگرم معدنی را که هر کدام دارای خواص متفاوت و متنوع درمانی خاص خود می باشند در خود جای داده است. (محمدرضا غفوری ۱۳۵٫۱۳۷۸)
تاریـخ میگویـد: تمدنهای بـزرگ جـهان در کنـار آبــها و رود خـانه ها بوجـود آمدنـد.(حسین زارعی. ۶۵٫۱۳۸۱)
جغرافیا می گوید: بیشترین سطح زمین را آب تشکیل داده که فعل و انفعالات آن چرخه حیات را می سازد، از این فعل و انفعالات دریاها و دریاچه ها شکل می گیرند، چشمه ها منشا می گیرند، و در همه جای این کره خاکی، آب های گوناگون شکل می گیرد و بشر نیز استفاده های مختلف از آن می کند.(خداداد لطفی.۱۴۵٫۱۳۷۸)
امروزه برخی از آبهای زیر زمینی که خروشان و جوشان از عمق و ژرفای زمین می جوشد، و بیرون می آید که آنها را آبهای معدنی می گویند.
جلوه های آب متنوع و پر جاذبه است و چشمه هایی آب و آبهای معدنی، علاوه بر شفای درد از دیدنیهای طبیعت، و نشان رمز و راز و شگفتی خلقت است، به همین دلیل است که آبهای معدنی در هر نقطه از دنیا وکشورها یقینا محل مراجعه مسافران است.
آبهای معدنی کالایی است که مشتریان خود را از راه دور و نزدیک بسوی خود می کشاند.
آب، بخصوص آب معدنی، نه تنها روح و روان را جلا می بخشد، در التیام دردهای جسمی نیز موثر هست و علاج را سرعت می بخشد.
پروژه پیشنهادی حاضر به گوشه ای از روش آب درمانی با آبهای معدنی، بر مبنای علم و تجربه بشری پرداخته است. گامی کوچک در راهی که مقصدی معین دارد، هرچند طولانی است، و صبر و مداومت طلب می کند. در واقع به تعبیر دیگر، تبدیل فضای ناپایدار وغیربهداشتی سنتی، به فضایی پایدار و بهداشتی مدرن، در قالب یک مجموعه آبدرمانی که، صرفا به مقوله درمان با آبهای معدنی است می پردازد. با توجه به اشاره ای مختصر به سابقه تحقیقات انجام شده درباره مو ضوع، و نتایج بدست آمده در داخل و خارج از کشور و نظرات علمی موجود و با توجه به نمونه هایی در داخل کشور، نیاز به تحقیق، در تاریخچه علم آبدرمانی و استانداردهای معماری در این زمینه می باشد، البه استفاده از نظر کارشناسان مربوطه خالی از لطف نمی باشد.
 
موضوع مطالعه حاضر آبگرم بیله درق در شهرستان سرعین است در این مطالعات، زمینه های زیر مورد بررسی قرار گرفته اند:
الف: ویژگیهای جغرافیایی طبیعی و انسانی شامل: حدود و موقعیت منطقه، ویژگیهای زمین ساختی، منابع آب، مخاطرات طبیعی، کاربری اراضی، ویژگیهای اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی، خصوصیات عام زیست محیطی، وضعیت راهها و دسترسی ها، برق، گاز، آب و…
ب: پتانسیل ها و منابع گردشگری شامل: جاذبه های گردشگری مناطق، وضعیت بهره برداری، تسهیلات و خدمات، محدودیتها و قابلیتها، امکانات اقامتی، حمل و نقل، پذیرایی ها، نیروی انسانی شاغل گردشگری و…
ج: اقتصاد گردشگری شامل: کم و کیف تقاضای موجود، متنوع ساختن مشتریان کنونی، گردشگران آتی و…
د: تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی گردشگری مناطق شامل: جمع بندی نتایج حاصل از مطالعات فوق، بررسی و ارزیابی منابع انسانی و مالی مرتبط با توسعه گردشگری و تحلیل نقاط ضعف، قوت، محدودیتها و فرصتهای توسعه گردشگری هر یک از مناطق، پیشنهاد سیاستها و راهبردهای بازاریابی، توسعه جاذبه ها، ساماندهی زیر ساختمانها، توسعه نیروی انسانی، کنترل اثرات، مدیریت و تشکیلات، منابع سرمایه گذاری، نظام بهره برداری، نظام مدیریت و حفظ و نگهداری و…
 
 
 
 
 
فهرست مطالب:
 
فهرست صفحه
فصل اول : کلیات
۱-۱: مقدمه ۱
۱-۲: تعریف طرح ۳
۱-۳:دلایل انتخاب طرح ۴
۱-۳-۱: هدف طرح ۴
۱-۳-۲: اهمیت و ضرورت ابدرمانی ۴
فصل دوم : مطالعات (توریسم و اکوتوریسم وآبدر مانی واصول ومبانی نظری ) ۵
قسمت اول : الف – مطالعات توریسم و اکوتوریسم ۵
۲-۱-۱: توریسم در ایران: ۵
۲-۱- ۲:اکوتوریسم (Eco Tourism) 6
2-1- 2:الف- عرصه طبیعت گردی (اکوتوریسم) در استان اردبیل ۶
۲-۱-۲:ب- توریسم آبهای معدنی و آبهای گرم: ۷
۲-۱- ۲:ب- ۱-توریسم آب معدنی در استان اردبیل ۷
قسمت دوم : مطالعات در مورد آبدرمانی ۸
۲-۲-۱:تاریخچه آبدرمانی ۸
۲-۲- ۱-الف:تاریخچه درمان با اب در جهان: ۸
۲-۲-۱-ب: تاریخچه درمان با اب در ایران: ۱۰
۲-۲-۲:خصوصیات آب و خواص درمانی آن ۱۰
۲-۲-۲-۱: خصوصیات فیزیکی آب و خواص درمانی آن ۱۰
۲-۲-۲-۲:روشهای هیدروترابی فیزیکی بشرح زیر می باشد ۱۱
۲-۲-۲-۳:آب سرد ۱۲
۲-۲-۲-۴:آبگرم ۱۳
۲-۲-۲-۵:رادیواکتیو ۱۴
۲-۲-۲-۶:شنا ۱۴
۲-۲-۲-۷:هیدروترابی ۱۵
۲-۲-۳-خصوصیات شیمیایی و خواص درمانی آن ۱۵
۲-۲-۳-۱:نمک طعام ۱۵
۲-۲-۳-۲:بتاسیم ۱۵
۲-۲-۳-۳:گاز کربنیک ۱۶
۲-۲-۳-۴:سولفات ۱۶
۲-۲-۳-۵:کادمیوم ۱۷
۲-۲-۳-۶:سرب ۱۷
۲-۲-۳-۷:بیکربنات ۱۸
۲-۲-۳-۸:آهن ۱۸
۲-۲-۳-۹:کلسیم ۱۸
۲-۲-۳-۱۰:ترکیبات کلر ۱۸
۲-۲-۳-۱۱:سایرموا دمعد نی ۱۹
۲-۲-۴-انواع آب معدنی ۱۹
۲-۲-۵ -منشا آبهای معدنی : ۲۰
قسمت سوم: اصول ومبانی نظری و فاکتور های تئوری در طراحی ۲۱
۲-۳- الف : اصول و مبانی نظری ۲۱
۲-۳-ب: فاکتورهای تئوری در طراحی ۲۲
۲-۳- ب-۱: حجم کلی ۲۲
۲-۳- ب۲ :فضای داخلی ۲۶
۲-۳- ب۳:فضای خارجی ۲۷
فصل سوم: استانداردها– شرایط و ابعادو برنامه فیزیکی طرح پیشنهادی ۲۹
قسمت اول: استانداردها و شرایط وابعاد ۲۹
۳-۱-۱:مشخصات فضایی و معماری ۲۹
۳-۱-۲:انواع استخرها ۲۹
۳-۱-:۳طراحی معماری استخر ۳۰
۳-۱-۴:اندازه و ظرفیت استخرها ۳۱
۳-۱-۵:تعیین دبی آب سیر کولاسیون استخر: ۳۲
۳-۱-۶:گردش آب جکوزی وحوض آبسرد ۳۳
۳-۱-۷:انواع سونا ۳۴
۳-۱-۸:گرمایش فضاهای جانبی ۳۵
۳-۱-۹:تهویه فضاهای استخر آبدرمانی ۳۵
۳-۱-۱۰:ورودیهای استخر ۳۷
۳-۱-۱۱:ضد عفونی ۳۸
۳-۱-۱۲:کلرزنی ۳۸
۳-۱-۱۳:کنترل کاهش آب ۳۹
۳-۱-۱۴:جلوگیری از باشیدگی آب ۳۹
۳-۱-۱۵:معیارها، آیین نامه ها و ضوابط و پیشنهادات آب گرم بیله درق ۴۰
۳-۱-۱۶: ضوابط در طراحی استخر ۴۰
۳-۱-۱۷:روشهای درمان ۴۱
۳-۱-۱۸: تاسیسات استخر ۴۳
۳-۱-۱۹: سیستمهای گرمایش با آب و تقسیم بندی آنها ۴۴
۳-۱-۲۰:شرایط محیطی طرح ۴۵
۳-۱-۲۱:شرایط اجتماعی ۴۵
۳-۱-۲۲:عناصر مختلف آبدرمانی ۴۹
قسمت دوم : برنامه فیزیکی طرح پیشنهادی ۵۳
۳-۲-۱:برنامه فیزیکی طرح پیشنهادی آبدرمانی بیله درق ۵۳
۳-۲-۲:امکانات مورد نیاز مجموعه: ۵۴
۳-۲-۳: بررسی روابط و استانداردها (برنامه ریزی فیزیکی) ۵۴
۳- ۲-۴: ساختمان آبدرمانی: ۵۵
۳-۲ -۵:قسمتهای وابسته استخر در طراحی آبدرمانی ۵۵
۳-۲-۶:فضاهای مجتمع آب درمانی ۵۸
۳-۲ -۷:امکانات و محدودیتهای زمین طرح: ۶۰
۳-۲ -۸:ویژگیهای فنی سازه طرح پیشنهادی ۶۱
۳-۲ – ۹:مصالح ۶۲
فصل چهارم: مصادیق- نمونه های داخلی وخارجی ۶۲
قسمت اول : بررسی اجمالی مراکز آب درمانی در کشورهای مختلف ۶۲
۴-۱- ۱ -آبهای معدنی جهان ۶۳
۴-۱- ۲- فرانسه ۶۳
۴-۱- ۳ :ژاپن ۶۳
۴-۱- ۴: آمریکا ۶۵
۴-۱- ۵ :ایسلند ۶۵
۴-۱- ۶:خلاصه بررسی مراکز آبدرمانی ۶۵
۴-۱-۷ :نظریه ایجاد مراکز آب درمانی ۶۵
قسمت دوم : بررسی کلی نمونه های خارجی آبدرمانی ۶۶
۴-۲-۱ مجموعه آبدرمانی کالدا Galdea 66
4-2-2: مجموعه آب درمانی بادبادن در آلمان ۷۳
قسمت سوم : آبهای معدنی استان اردبیل ۷۷
۴-۳-۱:آبهای معدنی استان اردبیل ۷۷
۴-۳-۲:عناوین چشمه های آب معدنی شناسایی شده در استان اردبیل ۷۸
قسمت چهارم : آبهای معدنی شهر توریستی سرعین ۸۲
۴-۴-۱- آبگرم قره سو ۸۲
۴-۴-۲: آب گرم ساری سو ۸۲
۴-۴-۳ :آب گرم گامیش گولی ۸۲
۴-۴-۴:آب گرم ژنرال ۸۳
۴-۴-۵: آبهای گرم پهن لی ۸۳
۴-۴-۶:آب گرم یئل سویی ۸۳
۴-۴-۷: آب گرم بش باجیلار ۸۳
۴-۴-۸: مجتمع آب درمانی سبلان ۸۴
۴-۴-۹: مجتمع آبدرمانی شابیل ۸۷
۴-۴-۱۰:مجتمع آبدرمانی سردابه ۹۲
فصل پنجم: تحلیل سایت ۹۴
۵-۱: تحلیل سایت ۹۴
۵-۲:دلایل انتخاب سایت پروژه بیله درق ۹۴
۵-۳: چشمه های معدنی ویلا درق (ویله دره) ۹۵
۵-۴: بررسی سایت پلان مجتمع پیشنهادی ۹۸
۵-۵: بررسی سایت ازدیدگاه اقــــلیم: ۹۹
۵-۶: سایت پیشنهادی در طرح تفصیلی روستای بیله درق ۱۰۰
۵-۷: دلایل انتخاب سایت پیشنهادی ۱۰۰
۵-۸: شیب و توپوگرافی زمین سایت ۱۰۳
۵-۹:امکان ورود ، توزیع و نفوذ به سایت پیشنهادی ۱۰۳
۵-۱۰: دید و منظر ۱۰۳
 
 
 
فهرست جداول صفحه
جدول شماره(۲-۱) اکوتوریسم دراستان اردبیل ۶
جدول شماره (۳-۱)سرانه به ازای هرشناگر به مترمربع ۳۲
جدول شماره (۳-۲) روشنایی ۴۶
جدول شماره (۳-۳) برنامه ریزی فیزیکی مجموعه ابدرمانی ۵۶
جدول شماره (۳-۴) فضای اداری و خدماتی ۵۷
جدول شماره (۳-۵) فضای اقامتی ۵۸
جدول شماره (۴-۱)آبهای معدنی اردبیل وسرعین ۷۸
جدول شماره (۴-۲) آبهای معدنی مشکین شهر ۷۹
جدول شماره (۴-۳)آبهای معدنی نیر ۸۰
جدول شماره (۴-۴) آبهای معدنی کوثر- خلخال-هشتچین ۸۰
جدول شماره (۴-۵) آبهای معدنی نمین ۸۱
جدول شماره (۴-۶)جدول مشخصات آبهای معدنی استان اردبیل ۸۱
جدول شماره (۴-۷)برنامه ریزی فیزیکی مجموعه آّبدرمانی شابیل (طبقه همکف) ۹۰
جدول شماره (۴-۸)برنامه ریزی فیزیکی مجموعه آّبدرمانی شابیل (طبقه اول) ۹۱
جدول شماره (۴-۸)برنامه ریزی فیزیکی مجموعه آّبدرمانی شابیل (زیرزمین) ۹۲
جدول شماره (۴-۱۰) جدول چکیده اطلاعات ارقامی وآماری چشمه آبگرم سردابه ۹۲
 
 
 
فهرست تصاویر صفحه
تصویر (۲-۱) تصویر موج آب ۲۳
تصویر (۲-۲) تصویر موج آب ۲۳
تصویر (۲-۳) تصویر سایت مورد نظر ۲۳
تصویر (۲-۴) تصویر طرح پیشنهادی ۲۳
تصویر (۲-۵) تصویر طرح پیشنهادی ۲۴
تصویر (۲-۶)طرح پیشنهادی ورودی مجتمع اب درمانی ۲۵
تصویر (۲-۷) تصویر طرح پیشنهادی برای نور گیر منحنی سقف مجتمع آبدرمانی ۲۵
تصویر (۲-۸) تصویر لایه های زمین را نشان میدهد که بصورت لایه ای روی هم افتاده اند ۲۶
تصویر (۲-۹) تصاویرزیر مراحل مختلف در طراحی ومعماری( الهام گرفته از موج آب) ۲۷
تصویر(۳-۱) نمایی از استخر(شابیل ) ۳۱
تصویر(۳-۲)نمایی از استخر (سبلان) ۳۱
تصویر (۳-۳)محل دریچه های ورود و خروج ۳۲
تصویر (۴-۱)تصاویر مختلف از فضای داخلی آب درمانی ۶۴
مجموعه آبدرمانی کالدا ۶۶Galdeaتصویر(۴-۲)
تصویر (۴-۳)مجموعه آبدرمانی کالدا نمای خارجی کالدا ۷۰
تصویر (۴-۴)مجموعه آبدرمانی کالدا نمای دیگر ۷۰
تصویر (۴-۵)پلان طبقه ترازاول کالدا ۷۱
تصویر (۴-۲) پلان تراز دوم کالدا ۷۲
تصویر (۴-۶) پلان ترازسوم کالدا ۷۲
تصویر (۴-۷)مجموعه آبدرمانی کالدا فضای جانبی آن ۷۳
تصویر (۴-۸)مجموعه آبدرمانی بادن بادن تصویر ایزومتریک ۷۳
تصویر( ۴-۹)مجموعه آبدرمانی بادن بادن تصاویر مختلف از فضای مختلف آب درمانی ۷۴
تصویر (۴-۱۰)مجموعه آبدرمانی بادن بادن تصاویر مختلف از فضای خارجی وداخلی آب درمانی ۷۵
تصویر (۴-۱۱)تصاویر مختلف از فضای داخلی آب درمانی ۷۶
تصویر (۴-۱۲)مجموعه مجتمع آب درمانی سبلان ۸۴
تصویر (۴-۱۳)مجموعه آب درمانی سبلان (رختکن و سونا) ۸۵
تصویر (۴-۱۴)مجموعه آب درمانی سبلان( سالن اصلی استخرواستخر اب سرد) ۸۶
تصویر (۴-۱۵)سالن فیزیو تراپی ۸۶
تصویر (۴-۱۶) سایت پلان مجتمع آبدرمانی شابیل ۸۸
تصویر (۴-۱۷)مجتمع آبدرمانی شابیل طبقه اول ۸۸
تصویر (۴-۱۸) (( پرسپکتیو ) ۸۹
تصویر (۴-۱۹) (( رستوران )) ۸۹
تصویر (۴-۲۰) مجتمع آبدرمانی شابیل (( جکوزی )) ۸۹
تصویر (۴-۲۱) (( دوشهای عمومی )) ۸۹
تصویر (۴-۲۲)مجتمع آبدرمانی شابیل (( استخر )) ۹۰
تصویر (۴-۲۳) (( استخر )) ۹۰
تصویر (۴-۲۴) پلان آبدر مانی سردابه ۹۳
تصویر (۴-۲۵) پلان بام ۹۳
تصویر (۴-۲۶) مقطع پروفیل عرضی از گرافیک سایت ۹۴
تصویر (۵-۱)سالن استخر بعدازآبگیری(تابستان) ۹۶
تصویر (۵-۲) سالن استخر قبل از آبگیری (زمستان) ۹۶
تصویر (۵-۳)نمایی از روستای بیله درق ۹۷
تصویر (۵-۴) سایت پلان مجموعه ۹۷
تصویر (۵-۶):تاثیرباد غالب بر سایت پیشنهادی ۹۹
تصویر (۵-۷) دسترسیهای سایت پیاده وسواره ۱۰۱
تصویر (۵-۸) نماهای مختلف از سایت پلان مجتمع نقشه آبدرمانی(پیشنهادی) ۱۰۱
تصویر (۵-۹) مجتمع نقشه آبدرمانی دسترسیهای سایت پلان ۱۰۲
تصویر (۵-۱۰)تصویر کلی از دید ومنظر رو به جنوب و محل سایت پیشنهادی ۱۰۳
 
 
 
 
 
تماشای آب زلال، جلای چشم است . شنیدن نغمه و موسیقی آب ، الهام بخش حیات است سپردن تن بیمار و خسته به آب حافظ سلامت جسم است و نشاط روح . صدای آب ، نوشیدن آب و نسیم آب فرح انگیز است و روح افزا .
آب از شگفتی های خلقت و هستی است و از عنــاصر اصــلی چهار گانه . که خداوند می فرماید : ما زندگانی هر چیز را از آب قرار داده ایم و بدون آب هیچ چیزی وجود نخواهد داشت هیچ جنبنده ای نتواند جنبید.
مقدمه:
امروزه مساله جهانگردی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. جهانگرد و صنعت جهانگردی جایگاه ویژه ای برای خود پیدا نموده است، تا جایی که در اکثر کشورها با مسائل مهم دولتی در رقابت می باشد.
در جهان امروز، مساله تبادل فرهنگی برداشته شدن مرزها و برطرف و برگردان اقتصادی بیشتر این صنعت به نسبت دیگر امور با توجه به رو به اتمام بودن ذخایر طبیعی کشورها از طرف دیگر، جایگاه مهم توریست و صنعت توریسم را بهتر معرفی می نماید.
 
مطالعات مجموعه آب درمانی,رساله مجموعه آب درمانی,پایان نامه مجموعه آب درمانی,طرح نهائی مجموعه آب درمانی,برنامه فیزیکی مجموعه آب درمانی
 
امروزه برخی از آبهای زیر زمینی که خروشان و جوشان از عمق و ژرفای زمین می جوشد و بیرون می آید که آنها را آبهای معدنی می گویند .
جلوه های آب متنوع و پر جاذبه است و چشمه های آب و آبهای معدنی علاوه بر شفای درد از دیدنی های طبیعت و نشان رمز و راز و شگفتی خلقت است . به همین دلیل است که آبهای معدنی در هر نقطه از دنیا وکشورها یقینا محل مراجعه مسافران است . آبهای معدنی کالایی است که مشتریان خود را از راه دور و نزدیک بسوی خود می کشاند .آب ، بخصوص آب معدنی نه تنها روح و روان را جلا می بخشد . در التیام دردهای جسمی نیز موثر هست و علاج را سرعت می بخشد .
پروژ ه پیشنهادی حاضر به گوشه ای از روش آب درمانی با آبهای معدنی بر مبنای علم و تجربه بشری پرداخته است . قامی کوچک در راهی که در مقصدی معین دارد هرچند طولانی است و صبر و مداومت طلب می کند . در واقع به تعبیر دیگر تبدیل فضای نا پایدار وغیر بهداشتی سنتی به فضایی پایدار و بهداشتی مدرن در قالب یک مجموعه آبدرمانی که صرفا به مقوله درمان با آبهای معدنی می پردازد .


کلمات کلیدی مرتبط:
تماشای آب زلال، جلای چشم است . شنیدن نغمه و موسیقی آب ، الهام بخش حیات است سپردن تن بیمار و خسته به آب حافظ سلامت جسم است و نشاط روح . صدای آب ، نوشیدن آب و نسیم آب فرح انگیز است و روح افزا . ,آب از شگفتی های خلقت و هستی است و از عنــاصر اصــلی چهار گانه . که خداوند می فرماید : ما زندگانی هر چیز ر,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد