خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی واقامتی با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 200 برگ ورد   قیمت: 40000 تومان   حجم فایل: 9441 kb  تعدادمشاهده  3


مجتمع تفریحی توریستی واقامتی با رویکرد معماری
فصل اول
مطالعات فرهنگی وتاریخی
فصل دوم
مطالعات اکولوژیکی
فصل سوم
شهروشهرسازی
فصل چهارم
شناخت عملکردهای پروژه ونمونه مشابه
فصل پنچم
شناخت بسترطراحی
فصل ششم
تجزیه وتحلیل سایت
فصل هفتم
مطالعات طراحی پروژه وبرنامه فیزیکی طرح
فصل هشتم
مبانی نظری وادراک طرح
فصل نهم
بررسی هتل ها ومراکز اقامتی شهرستان سقز
فصل دهم
اصول طراحی منظر وطراحی اقلیمی

چكيده

در اين رساله به مباني نظري در باره طبيعت و گردشگري و همچنين طراحي يك مجموعه تفريحي اقامتي پرداخته شده است. ميحط و منظر طبيعي ميراثي است كه خداوند براي بشر آفريده است و بشر بايد در حفظ و نگهداري از آن بكوشد، كه كمترين آسيب به آن برساند. اين محيط طبيعي مي‌تواند بستري باشد كه انسان در ان به گشت و گذار بپردازد و به آرامش روحي و فكري دست يابد. تفريح و گردشگري يك روش مناسب براي گذران اوقات فراغت است كه در طرح اين مجموعه مدنظر است. بنابراين استفاده از اصول طراحي اقليمي در طرح آن مفيد و مطلوب به نظر مي‌رسد. استفاده از نور و حرارت خورشيد، جهت‌گيري مناسب و رو به خورشيد، تهويه طبيعي و استفاده از فرمهاي متنوع و هماهنگ با محيط زيست از اصول مورد استفاده در شرح اين مجموعه است.
با توجه به وجود جاذبه هاي طبيعي و اماكن ديدني و زيارتي در شهر سقز و اطراف آن و نبودن مكاني براي اقامت آنها، در اين طرح تلاش شده است كه مكاني طراحي شود كه علاوه بر امكان اقامت گردشگران، زمينه اي براي آشنايي گردشگران با ويژگيهاي فرهنگي مردم منطقه از نزديك فراهم كند و همچنين مردم شهر نيز براي اوقات فراغت خود بتوانند از آن استفاده كنند.
در فصل مباني نظري طرح (فصل اول) ديدگاههاي مختلف در رابطه با محيط و منظر،به اين دليل كه قسمت زيادي از پروژه معماري منظر است،مسائل اوقات فراغت و مسائل مربوط به توريسم و گردشگري مطرح شده است كه هر كدام از آنها تاثيرات مشخصي بر طراحي پروژه داشته اند كه در فصل روند طراحي،اين به هر كدام از اين تاثيرات اشاره شده است.
در فصل دوم ويژگيهاي جغرافيايي، اقليمي،اجتماعي، اقتصادي،فرهنگي ومعماري منطقه، و در فصل سوم اصول عمومي معماري حاكم بر طراحي چنين پروژه هايي بررسي شده اند.
در فصل چهارم به شناخت عملكردهاي مجموعه و مشخصات فيزيكي و رواني آنها  و  بررسي  نمونه هاي موردي پرداخته شده ،و در فصل آخر روند شكل گيري طرح وعوامل موثر برشكل گيري آن بررسي شده اند. در طراحي اين پروژه اقليم و معماري بومي،اهداف اساسي طرح، شكل  موقعيت و شيب سايت و  مباني نظري نقش بسيار پر رنگي داشته اند به صورتي كه هر اتفاقي در سايت تحت تاثير يكي از اينها بوده است.

اهداف اساسي طرح
همانگونه كه در توجيه طرح آمد هر مجموعه زيستي براي پر كردن اوقات فراغت مردم آن و آسايش روحي و رواني آنان نياز به فضاهايي تفريحي و فرهنگي دارد كه بتوانند اين مهم را به انجام برسانند. بنابراين يكي از اهداف اساسي طرح ايجاد مجموعه ايست كه عناصر موجود در آن بتوانند اگر نه تمام نيازها لااقل بخشي از نيازهاي تفريحي مردم را برآورده سازند و آنانرا در اوقات فراغتشان به آنجا بكشانند. در اين مجموعه از ابتداي پروژه سعي بر ايجاد فضاهايي منحصر به فرد و به يادماندني با استفاده از پتانسيلهاي فرهنگي و جغرافيايي-طبيعي محل بوده است.
مسافران و گردشگراني كه براي ديدن جاذبه هاي تفريحي و مذهبي منطقه به سقزمي آيند، متاسفانه جايي براي اسكان شبانه و رفع خستگي سفر ندارند و نياز به فضايي كه بتواند سكونت آنانرا ميسركند وجود ندارد. يكي از اهداف اساسي طرح با توجه به اين نياز اين بوده است كه مكاني كه براي آنان در نظر گرفته مي شود در فضايي نشات گرفته از فرهنگ و معماري منطقه با فضاهايي در نوع خود منحصر به فرد و به يادماندني باشد كه آنان بتوانند ضمن سكونت و تفريح در آن، معماري، فرهنگ، جشنها، غذاها، صنايع دستي و هنر منطقه ميزبان را يكجا تجربه كنند.

هدف ديگري كه مد نظر بوده اينست كه فضايي براي برخورد اهالي شهر و مسافران و گردشگران ايجاد شود كه در آن با هم تعامل كنند و تاثيرات مثبت فرهنگي از همديگر دريافت نمايند و بهتر با فرهنگ يكديگر آشنا شوند و به عبارت
و...


کلمات کلیدی مرتبط:
مجتمع تفریحی توریستی واقامتی , با رویکرد معماری ,فصل اول ,مطالعات فرهنگی وتاریخی ,فصل دوم ,مطالعات اکولوژیکی ,فصل سوم ,شهروشهرسازی ,فصل چهارم ,شناخت عملکردهای پروژه ونمونه مشابه ,فصل پنچم ,شناخت بسترطراحی ,فصل ششم ,تجزیه وتحلیل سایت ,فصل هفتم ,مطالعات طراحی پروژه وبرنامه فیزیکی طرح ,فصل هشتم ,مبانی,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری
مطالعات طراحی مرکز آبدرمانی با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی مجموعه توریستی گردشگری،ارگانیک با رویکرد بوم گردی
مطالعات طراحی مرکز توریستی گردشگری بیابان با رویکرد معماری کویری ایران
مطالعات طراحی مرکز توریستی گردشگری دزفول با رویکرد معماری ایرانی
مطالعات طراحی شهرک تفریحی اقامتی توریستی با رویکرد ارتقا صنعت توریسم ‎
مطالعات طراحی مرکز گردشگری توریستی فراغتی جوانان با رویکرد حس تعلق به مکان
مطالعات طراحی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی - Word
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی توریستی واقامتی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه دهکده سلامت با رویکرد گردشگری سلامت
مطالعات طراحی مرکز توریستی تفریحی گردشگری جزیره قشم
دانلود رساله طراحی مرکز تفریحی فراغتی تهران با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع توریستی گردشگری با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مجتمع توریستی اقامتی شوشتر
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی گردشگری
مطالعات مجموعه توریستی جهانگردی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع اقامتی ـ تفریحی ساحلی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه تفریحی توریستی در نوشهر با رویکرد گسترش علمی توریسم در ایران
دانلود پروژه کامل تفرجگاه و اقامتگاه ساحلی+مطالعات کامل رساله+نقشه های اتوکدی کامل+تصاویر سه بعدی کامل+شیت بندی+فایل ۳MAX
فایل کامل مطالعات تفرجگاه و اقامتگاه ساحلی فرمت فایل:word

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد