در این مطلب دانلود مطالعات طراحی مجتمع تجاری را برای شما کاربران فهیم سایت در قالب ۷۵ صفحه به صورت word آماده کرده ایم.
توضیحات کوچکی در باب این پروژه :
ﺑﻴﺎن ﻣﺴﺌﻠﻪ
ﺑﺎ آﻏﺎز اﻧﻘﻼب ﺻﻨﻌﺘﻲ و رﺷﺪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی و ﻧﻮآوری ، ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎری ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﻨﺎﻫﺎی ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺮﺗﺒﻪ و ﺑﺎ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺮای ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﺳﺎﻛﻨﻴﻦ ﺧﻮد در ﺳﺮاﺳﺮ ﺟﻬﺎن اﻳﺠﺎد ﻣﻲ ﺷﻮد . ﻫﺪف اﻳﻦ ﻃﺮح دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ راﻫﺒﺮد ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ، ﺑﺮای ﺗﻜﺎﻣﻞ روش ﻫﺎ و اﻳﺪه ﻫﺎی راﻳﺞ در ﻣﻌﻤﺎری اﺻﻴﻞ ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎری اﻳﺮاﻧﻲ و اﻧﻄﺒﺎق آن ﺑﺎ ﻧﻴﺎز ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ – ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ، ﻃﻮری ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﺗﺪاوم ﺣﻴﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ – رﻓﺎﻫﻲ ، ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ از ﻃﺮﻳﻖ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻧﻮ ﺑﺮای ﺟﻮاﺑﮕﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی ﻣﻨﻄﻘﻲ ، ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ دارای ﻫﻮﻳﺖ و ﭘﻴﻮﻧﺪ درﺳﺖ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ و آﻳﻨﺪه ﺑﺎﺷﺪ .
در اﻳﻦ ﻣﺮﻛﺰ ﺳﻌﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎزار ﻫﺎی اﻳﺮاﻧﻲ و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻓﻀﺎﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ – ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ ، ﺑﺮ رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺷﻮد و ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻦ ﻓﻈﺎﻫﺎی ﭼﻨﺪ ﻣﻨﻈﻮره ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ در اﻳﻦ ﻣﺮﻛﺰ ﻧﻴﺰ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﭼﻮن ﺗﺮﻳﺎ ، رﺳﺘﻮران ، ﻣﻜﺎن ﻫﺎی ﺗﺠﺎری ، ورزﺷﻲ و ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد.
۱-۳- اﻫﺪاف ﭘﮋوﻫﺶ
۱٫ اﻳﺠﺎد ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺿﻤﻦ ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎﺧﺘﻦ اﺣﺘﻴﺎﺟﺎت روز ﻣﺮه زﻧﺪﮔﻲ اﻣﺮوزی ، در وﻗﺖ و ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻧﻴﺰ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﻳﻲ ﻛﻨﺪ. ﻋﻼوه ﺑﺮ آن از ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ و رﻓﺎﻫﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺧﻮردار ﺑﺎﺷﺪ.
۲٫ اﻳﺠﺎد ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺷﺎد و ﻣﻬﻴﺞ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﻣﻼﻗﺎت ﻫﺎی ﻏﻴﺮ رﺳﻤﻲ را در ﺧﻮد ﺟﺎی دﻫﺪ ، ﻋﻼوه ﺑﺮ آن ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﻛﻨﻴﻦ ﻧﻴﺰﻣﻄﺎﺑﻘﺖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
۳٫ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺿﻤﻦ اﺳﺘﻔﺎده از ﺧﺼﻴﺼﻪ ﻫﺎی ﻣﻌﻤﺎری ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ ، ﺑﺮﻃﺮف ﻛﺮدن ﻧﻴﺎزﻫﺎی اﻣﺮوز و آﻳﻨﺪه را ﻧﻴﺰ در ﭼﻬﺎرﭼﻮب اﻫﺪاف ﺧﻮد ﻗﺮار داده ﺑﺎﺷﺪ.
۱-۴- ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎ ﻳﺎ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎ
۱٫ آﻳﺎ ﻣﻲ ﺗﻮان روش ﻣﻄﻠﻮﺑﻲ ﺑﺮای رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻳﻚ ﻛﻠﻴﺖ ﻓﻀﺎﻳﻲ ، ﺷﻜﻠﻲ و ﻋﻤﻠﻜﺮدی ﺑﺮای ﻣﺮاﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ ﺑﻪ ﻛﺎر ﺑﺮد ﻛﻪ دارای ﻫﻮﻳﺖ و ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺑﻮده و ﭘﻴﻮﻧﺪی ﺻﺤﻴﺢ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ و آﻳﻨﺪه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ؟
۲٫ ﭼﻪ اﻟﮕﻮﻫﺎی ﻓﻀﺎﻳﻲ ﺑﺮای داد و ﺳﺘﺪ ﻫﺎی اﻣﺮوزی و ﺑﻬﺮه وری ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻛﺎراﻳﻲ دارد و ﭼﻪ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺟﺎﻧﺒﻲ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ اﻳﻦ ﻓﻀﺎﻫﺎ را ﺑﺎ ﻧﺸﺎط ﺗﺮ و ﺟﺬاب ﺗﺮ ﻛﻨﺪ ؟
۳٫ در ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﻌﻤﺎران اﺻﻴﻞ در ﺷﻬﺮﺳﺎزی و ﻣﻌﻤﺎری ﺑﺎ ﭼﻪ ﺗﻔﻜﺮی ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری و ﻣﺮاﻛﺰ داد و ﺳﺘﺪ و ﻛﺎﻟﺒﺪ آن ﻫﺎ ﺑﺮﺧﻮرد ﻣﻲ ﻛﺮده اﻧﺪ؟
۱-۵- ﺗﻌﺎرﻳﻒ
۱٫ اﺳﺘﺨﻮان ﺑﻨﺪی : راﺳﺘﺎﻫﺎی اﺻﻠﻲ ﺷﻬﺮ ﻛﻪ ﺷﻜﻞ دﻫﻨﺪه ﺑﺎﻓﺖ ﺷﻬﺮ اﺳﺖ .
۲٫ ﻓﻀﺎ « : از دﻳﺪﮔﺎه ﻣﺎ ﻓﻀﺎ ﮔﺴﺘﺮه ای اﺳﺖ از ﭼﻮﻧﻲ ﻫﺎ ی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﻛﻪ ﻫﻤﺰاد و ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ اﻧﺪﻳﺸﻪ و ﭘﻨﺪار ﻫﺎی آدﻣﻴﺎن در ﻫﺮ ﻣﻜﺎن ، رﻧﮓ و ﺣﺎﻟﻲ ﺧﺎص ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ و دارای ﺗﻮان ارزﺷﻲ ﻣﺘﻔﺎوﺗﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ( » . ﻓﻼﻣﻜﻲ ، ۱۳۸۱ ، ص ۲ )
۳٫ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ : ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از ﻗﻄﻌﺎت زﻣﻴﻨﻲ ﻛﻪ دارای ﭘﻮﺷﺶ ﮔﻴﺎﻫﻲ ﺑﻮده و در اﺧﺘﻴﺎر ﻋﻤﻮم ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد .
۴٫ ﭘﻼزا : ﻓﻀﺎﻫﺎﻳﻲ ﺑﺎز ﻛﻪ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﻣﻼﻗﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺮدم ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﻴﺮ رﺳﻤﻲ و ﻣﻌﻤﻮل راداﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ . اﻳﻦ ﻓﻀﺎﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻳﻚ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﻓﻀﺎﻳﻲ در ﻛﻨﺎر ﻛﺎرﺑﺮی ﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﺑﻮده اﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﺎﺛﻴﺮات آن ﻫﺎ در اﻓﺰاﻳﺶ ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ، ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻓﻀﺎی رﻓﺎﻫﻲ – ﺗﻔﺮﻳﺤﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ .
۵٫ ﻓﺮوﺷﮕﺎه ﻣﺎل :ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺗﺠﺎری ﺑﺰرﮔﻲ ﻛﻪ در آن ﺗﻌﺪاد زﻳﺎدی ﻣﻐﺎزه وﺟﻮد دارد .
۱-۱-۲- ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ی ﻛﻠﻴﺘﻲ در دﺳﺘﺮس ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﻣﺮدم و ﺑﺎ آزادی ﻣﻮﺟﻮد ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪه اﺳﺖ.ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺸﺘﺮﻛﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮدم ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎی ﻛﺎرﻛﺮدی و ﻣﺮاﺳﻤﻲ را ﻛﻪ ﭘﻴﻮﻧﺪ دﻫﻨﺪه اﻋﻀﺎی ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ در آن اﻧﺠﺎم ﻣﻲ دﻫﻨﺪ، ﭼﻪ در روزﻣﺮﮔﻲ ﻣﻌﻤﻮﻟﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﭼﻪ ﺟﺸﻨﻮاره ﻫﺎی دوره ای ، ﺻﺤﻨﻪ ای اﺳﺖ ﻛﻪ روی ﻧﻤﺎﻳﺶ زﻧﺪﮔﻲ ﺟﻤﻌﻲ، در ﻣﻌﺮض دﻳﺪ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد.ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ را ﻣﻲ ﺗﻮان، ﻛﺎﻟﺒﺪی ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻮﻳﻲ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی و ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﻧﺴﺎن ﻗﻠﻤﺪا د ﻛﺮد. ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺎس و ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ اﻳﻦ ﻧﻴﺎزﻫﺎ ، اﻣﻜﺎﻧﺎت و ﺗﻔﻜﺮات زﻧﺪﮔﻲ اﻧﺴﺎن، ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ آن وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎ ﭘﺪﻳﺪ ﻣﻲ آﻳﻨﺪ. اﻳﻦ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎ در ﮔﺬر زﻣﺎن دﺳﺘﺨﻮش دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﺮ اﻳﻦ اﺳﺎس، ﻓﻀﺎ ﻧﻴﺰ ﺗﺤﻮل ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ، ﻓﻀﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻳﻚ ﻣﻜﺎن اﺳﺖ. ﻣﻜﺎﻧﻲ ﺑﺮای ﻋﺮﺿﻪ، ﻧﻤﺎﻳﺶ، ﻛﻨﻜﺎش در ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﻫﻮﻳﺖ ﻫﺎ، ﻋﺮﺻﻪ ای ﺑﺮای ﺑﺎزﺷﻨﺎﺧﺖ، ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻓﺮد ﺑﺎ ﺑﺎزﻧﻤﺎﻳﻲ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ، از ﺧﻮد و دﻳﮕﺮان ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﺪﺳﺖ ﻣﻲ آورد .
۲-۱-۲- درک ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
درک ﻣﺎ از ﻓﻀﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ از دو دﻳﺪﮔﺎه ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻴﺎز دارﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﻢ از ﺑﺎﻻ و ﻫﻢ از ﭘﺎﻳﻴﻦ و از ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮ زﻧﺪﮔﻲ روزﻣﺮه اﻓﺮاد و ﮔﺮوه ﻫﺎ ﺑﻪ آن ﻧﮕﺎه ﻛﻨﻴﻢ. ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اﻳﻦ ﻓﻀﺎﻫﺎ ﻓﻀﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻣﺎدی ﺑﺎ اﺑﻌﺎد اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و روان ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ اش و ﺷﻜﻞ ﺷﻬﺮ ﻫﻨﺪﺳﻪ اﻳﻦ ﻓﻀﺎﺳﺖ .
ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ
ﻓﺼﻞ اول : ﻛﻠﻴﺎت ﭘﮋوﻫﺶ ﺻﻔﺤﻪ
۱-۱- ﻣﻘﺪﻣﻪ
۱-۲- ﺑﻴﺎن ﻣﺴﺌﻠﻪ
۱-۳- اﻫﺪاف ﭘﮋوﻫﺶ
۱-۴- ﻓﺮﺿﻴﻪ ﻫﺎ ﻳﺎ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎ
۱-۵- ﺗﻌﺎرﻳﻒ
ﻓﺼﻞ دوم :ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ی ﭘﮋوﻫﺶ
ﻓﻀﺎ در ﻣﻌﻤﺎری
۱-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
۱-۱-۲- ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
۲-۱-۲- درک ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
۳-۱-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ دﻳﺮوز و اﻣﺮوز اﻳﺮان
۴-۱-۲- ﺗﻔﺎوت ﻧﺤﻮه ﺣﻀﻮر ﻣﺮدم در ﻓﻀﺎﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
ﺑﺎ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﻳﺎ ﺑﺼﻮرت ﭘﻴﺎده
۵-۱-۲- ﭘﻼزا :ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻚ ﻓﻀﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ
۲-۲- ﺗﻌﺎرﻳﻒ و ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﺎزار ﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ
۱-۲-۲- ﺗﻌﺮﻳﻒ واژه ﺑﺎزار
۲-۲-۲- ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﺎزار
۳-۲-۲- ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻫﺎی ﺑﺎزار ﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ
۱-۳-۲-۲- ﺳﺎﺧﺘﺎر ﻫﺎی ﻛﺎﻟﺒﺪی ﺑﺎزارﻫﺎی ﺷﻬﺮی اﻳﺮان
۲-۳-۲-۲- ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎزارﻫﺎ
۳-۳-۲-۲- ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺎزارﻫﺎ
۴-۲-۲- ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﻧﺤﻮه اﺳﺘﻘﺮار ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ در ﺑﺎزار
۵-۲-۲- وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی ﺑﺎزارﻫﺎی ﺷﻬﺮی اﻳﺮان
۱-۵-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭘﺮ و ﺧﺎﻟﻲ
۲-۵-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﭘﻴﺎده
۳-۵-۲-۲- ﻧﻮر در ﺑﺎزار
۴-۵-۲-۲- وﺣﺪت در ﻛﺜﺮت
۶-۲-۲- ﻧﻈﺎم داد و ﺳﺘﺪ ﺑﺎزار و ارﺗﺒﺎط آن ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎری و ﺷﻬﺮﺳﺎزی
۷-۲-۲- ﺑﺮرﺳﻲ ﻳﻚ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮﻓﻖ از ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ
۱-۷-۲-۲- ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﺎزار اﺻﻔﻬﺎن
۸-۲-۲- ﺑﺮرﺳﻲ اﻧﻮاع ﺑﺎزارﻫﺎ در ﻣﻌﻤﺎری اﻳﺮان
۱-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﻫﺎی ادواری
۲-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﻫﺎی روﺳﺘﺎﻳﻲ
۳-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﮔﺎه ﻫﺎ
۴-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﻫﺎی ﺷﻬﺮی
۵-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﭼﻪ ﻫﺎ
۶-۸-۲-۲- ﺑﺎزارﭼﻪ ﻫﺎی ﺑﻴﻦ راﻫﻲ
۹-۲-۲- ﺳﻴﺮ ﺗﺤﻮل ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری از ﻧﮕﺎه ﺗﺎرﻳﺦ ﻣﻌﻤﺎری در ﻏﺮب
۱-۹-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری اوﻟﻴﻪ
۲-۹-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﻳﻮﻧﺎن ﺑﺎﺳﺘﺎن
۳-۹-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری روم ﺑﺎﺳﺘﺎن
۴-۹-۲-۲- ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری در ﻗﺮون وﺳﻄﻲ
۵-۹-۲-۲- اﻧﻘﻼب ﺻﻨﻌﺘﻲ و ﺗﺎﺛﻴﺮ آن ﺑﺮ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮی
ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری ﺗﺎ ﻗﺮن ﺑﻴﺴﺘﻢ
۶-۹-۲-۲- ﻧﻴﻤﻪ دوم ﻗﺮن ﺑﻴﺴﺘﻢ
۱۰-۲-۲- ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺮاﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ و اﻧﻮاع آن
۱-۱۰-۲-۲- ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﺠﺎری در ﺣﻮﻣﻪ ﺷﻬﺮ
۲-۱۰-۲-۲- ﻣﺮاﻛﺰ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﻳﺎ ﻣﺮاﻛﺰ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻛﻮﭼﻚ
۳-۱۰-۲-۲- ﻣﺮاﻛﺰ ﻧﺎﺣﻴﻪ ای
۴-۱۰-۲-۲- ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺮاﻛﺰ ﺷﻠﻮغ ﺷﻬﺮ
۱۱-۲-۲- ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎزارﻫﺎ ﺑﺎ shopping malls ( ﮔﺮدش ﺑﺎزار ﻫﺎ )
۱۲-۲-۲- ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺎﺑﻪ
۱-۱۲-۲-۲- ﻣﺮﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻴﺪان
۲-۱۲-۲-۲- ﻣﺮﻛﺰ ﻫﻤﺎﻳﺶ وﺧﺮﻳﺪ ﻏﺮب
۳-۱۲-۲-۲- ﺳﻠﻔﺮﻳﺠﺰ در ﺑﻴﺮﻣﻨﮕﺎم
۴-۱۲-۲-۲- ﻣﺮﻛﺰ ﺳﻴﺘﻲ ﺳﻨﺘﺮ اﺻﻔﻬﺎن
ﻓﺼﻞ ﺳﻮم : ﻣﺘﺪوﻟﻮژی و ﺷﻴﻮه ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﻲ
۱-۳- ﻣﻘﺪﻣﻪ
۲-۳- ﺷﻴﻮه ﺗﺤﻘﻴﻖ
۳-۳- ﻧﻮع ﺗﺤﻘﻴﻖ
۴-۳- اﺑﺰار ﺗﺤﻘﻴﻖ
۵-۳- ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن
۱-۵-۳- وﻳﮋﮔﻲ ﺗﺎرﻳﺨﻲ ﻫﺎی
۲-۵-۳- وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی اﻗﺘﺼﺎدی
۳-۵-۳- وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ
۱-۳-۵-۳- ﺧﺼﻮﺻﻴﺎت ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ
۲-۳-۵-۳- ﺧﺼﻮﺻﻴﺎت ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ
۴-۵-۳- وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی ﺟﻐﺮاﻓﻴﺎﻳﻲ اﺻﻔﻬﺎن
۱-۴-۵-۳- ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ و وﺳﻌﺖ
۲-۴-۵-۳- ﻣﺸﺨﺼﺎت اﻗﻠﻴﻤﻲ
۳-۴-۵-۳- ﺑﺎرﻧﺪﮔﻲ و رﻳﺰش ﻫﺎی ﺟﻮی.
۴-۴-۵-۳- دﻣﺎی ﻫﻮا
۵-۴-۵-۳- رﻃﻮﺑﺖ ﻧﺴﺒﻲ ﻫﻮا
۶-۴-۵-۳- وﺿﻌﻴﺖ ﺑﺎدﻫﺎ
۵-۵-۳- زﻣﻴﻦ ﺷﻨﺎﺳﻲ و ﺗﻮﭘﻮﮔﺮاﻓﻲ
۶-۳- ﻣﻌﺮﻓﻲ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﺎﻳﺖ
۱-۶-۳- ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺳﺎﻳﺖ
۲-۶-۳- دﺳﺘﺮﺳﻲ ﻫﺎی ﻣﻮﺛﺮ ﺳﺎﻳﺖ
۳-۶-۳- ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ ﺳﺎﻳﺖ
۴-۶-۳- ﻣﺤﺪودﻳﺖ ﻫﺎ
ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم : ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﮋوﻫﺶ و اراﺋﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ
۱-۴- ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺑﺮرﺳﻲ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺳﻨﺘﻲ
۲-۴- ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺳﻴﺮ ﺗﺤﻮل ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری در ﻣﻌﻤﺎری ﻏﺮب
۳-۴- ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺮاﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ و ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺗﺠﺎری
۱-۳-۴- ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎ و وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎی ﻣﺮاﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ
۴-۴- ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻌﻴﺎرﻫﺎی ﺷﻬﺮﺳﺎزی وﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ
ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ :ﻣﻌﺮﻓﻲ اﻳﺪه و اراﺋﻪ ﻃﺮح
۱-۵- ﺑﻴﺎن روﻧﺪ ﻃﺮاﺣﻲ و اﻳﺪه ﻃﺮح
۲-۵- اراﺋﻪ ﻃﺮح