خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات مجتمع تجاری اداری

   تعدادبرگ: 150 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 11483 kb  تعدادمشاهده  5


مطالعات مجتمع تجاری اداری
فصل اول : پروپزال
1- بخش اول    10
1- 1عنوان تحقيق : مطالعه و بررسی فضاهای تجاری    10
2-1 گستردگی مشکل    10
3-1 میزان آگاهی و یا خدمات ما در ارتباط مشکل چقدر است؟    10
4-1 در زمینه تصویر تحقیق به موارد ذیل اشاره می کنیم:    11
5-1 نتیجه یا نتایج تحقیق چگونه می تواند مفید باشد؟    11
6-1 بیان اهداف    11
7-1 منابع و پیشینه طرح    12
2- بخش دوم    13
1-2 مبانی نظری ساماندهی فضای سایت مورد نظر    13
2-2  مبانی نظری طراحی بازار محلی آرسکا از منظر جایگاه شهری    13
3-2  مبانی نظری طراحی بازار محلی آرسکا از منظر جایگاه معماری    13
فصل دوم:
1- مطالعات پايه    15
1-1 فضای شهری    16
1-1-1 تعریف فضای شهری    16
2-1-1 از دیدگاه دکتر محمد توسلی    16
3-1-1 از دیدگاه زوکر    16
4-1-1 از دیدگاه یوچین راسکین    16

5-1-1  از دیدگاه راب کریر    17
2-1 ادارک فضای  شهری    17
1-2-1 ادراک فضایی    17
2-2-1 معماری گذشته بهترین آزمایشگاه فراگیری وادراک فضاهای شهری    17
3-2-1  رابطه زمان و فضا با ادراک فضائی    18
3-1  فضای شهری وزندگی شهروندان    18
1-3-1 جايگاه فضای شهری وزندگی شهروندان    18
2-3-1 ویژگیهای فضاهای شهری مطابق با نیازهای انسانی    19
3-3-1 تداوم حیات و پایداری فضاهای شهری    19
4-1 فضای شهری و ساخت فضائی شهر    20
1-4-1 تعریف ساخت فضائی شهر    20
2-4-1 عناصر اصلی ساخت فضائی شهر    20
5-1 میدان    20
1-5-1معنی لغوی میدان    20
2-5-1 تعریف میدان    21
6-1 خیابان    21
1-6-1 واژه شناسی خیابان    21
2-6-1 خیابان –  فضای شهری    21
7-1 پیاده رو ،فضای عمومی شهری Pedestrian Way, Public Urban Space    22
1-7-1 نقش حرکت پیاده و پیاده روی در ادراک فضای شهری    22
2-7-1 تعریف پیاده راهها و گونه های مختلف شکل گیری آن    22
3-7-1 ویژگیهای پیاده راهها    22
4-7-1  سابقه تفکیک حرکت سواره از پیاده در دنیا    22
5-7-1 جمعیت وفراگیری پیاده راهها    23
6-7-1 جایگاه حرکت پیاده درشهرسازی گذشته و معاصر ایران    23
8-1  شناخت بازار ایرانی    23
1-8-1 تعریف بازار    23
2-8-1 ریشه کلمه بازار    24
3-8-1 پیشینه تاریخی بازار در ایران    24
1-3-8-1  بازار از دوران کهن تا دوره ماد:    24
2-3-8-1 بازار از دوران ماد تا آغاز دوران اسلامی    25
3-3-8-1 دوره هخامنشیان    25
4-3-8-1  دوره پارتیان    25
5-3-8-1 دوره ساسانیان    25
6-3-8-1 بازار در دوران اسلامی    26
4-8-1 انواع بازار    28
1-4-8-1 از نظر مقیاس عملکردی    28
2-4-8-1 از نظر زمان عملکرد    29
3-4-8-1 از نظر مکان جغرافیایی    30
4-4-8-1  از نظر ریخت شناسی    31
5-4-8-1   از نظر نوع عملکرد    32
5-8-1  خصوصیات شهری بازار    32
1-5-8-1 روند شکل گیری بازارهای شهری    32
2-5-8-1 کارکردهای شهری بازار و همجواری با سایر عناصر شهری    33
3-5-8-1 موقعیت قرارگیری بازار    34
4-5-8-1 نحوه توسعه بازار اصلی در شهر    35
6-8-1 عناصر تشکیل دهنده بازار    35
1-6-8-1 فضاهای مربوط به انبار داری و نگهداری کالا    36
2-6-8-1 فضاهای مربوط به کالا های تولیدی    36
3-6-8-1 فضاهای مربوط به فعالیتهای تجاری    37
4-6-8-1 فضاهای مربوط به فعالیتهای خدماتی    41
5-6-8-1 فضاهای مربوط به فعالیتهای عمومی    41
6-6-8-1 فضاهای ارتباطی    41
7-8-1 برخی از خصوصیات فضایی و کالبدی بازارها    42
8-8-1 ویژگیهای بنیادی کالبد شکل بازار ایرانی    44
1-8-8-1  شباهت به بازارهای قرار گرفته در مسیر راههای تجاری    44
2-8-8-1 بازار به مثابه شهر سرپوشیده    44
3-8-8-1 ساختار ارگانیک    45
4-8-8-1 منظره های سازماندهی شده    45
5-8-8-1 بام به مثابه عنصری مستقل    46
6-8-8-1 معماری بازار    46
9-8-1 عوامل موثر در نحوه استقرار فعالیتهاي بازار    48
1-9-8-1 خصوصیات فضایی و موقعیت شهری راسته ها و فضاهای گوناگون بازار    48
2-9-8-1 جاذبه و کشش مراکز و راسته های تخصصی    48
3-9-8-1 همگرایی فعالیتهای سازگار    49
4-9-8-1 واگرایی فعالیتهای ناسازگار    49
5-9-8-1 امنیت و ارزش اقتصادی کالاها و نظارت و کنترل    49
6-9-8-1 تاثیر وطن و مذهب بازرگانان و تولید کنندگان در نحوه تجمع آنان    49
10-8-1 نقش و کارکردهای سنتی بازار    49
1-10-8-1 کارکرد تجاری    50
2-10-8-1 کارکرد اجتماعی    51
3-10-8-1 کارکرد سیاسی    53
4-10-8-1 کارکرد مذهبی- فرهنگی    53
5-10-8-1 کارکرد کالبدی و شبکه ارتباطی    54
6-10-8-1 کارکرد خدماتی    56
11-8-1 سایر ویژگیهای بازار    56
1-11-8-1 نحوه اداره بازار    56
2-11-8-1 نحوه برقراری نظم و امنیت بازار    57
3-11-8-1 بعضی از قوانین و مقررات بازارها    57
12-8-1 مسائل بازارهای امروز    58
1-12-8-1 وضع موجود بازارهای مهم ایران و مقایسه آنها با گذشته    58
2-12-8-1 تغییرات شهری و تاثیرگذاریهای کالبدی بر بازار    58
3-12-8-1 عدم هماهنگی بازارها با شرایط زمان و مکان    59
13-8-1سخن پایانی:    61
9-1 شناخت فضاهاي تجاري معاصر    61
1-9-1  مراکز تجاری در شکل جدید    61
1-1-9-1 بازارهای جدید    62
2-1-9-1 منطقه بندی    63
2-9-1 مرکز خرید    63
1-2-9-1 شکل گیری مراکز خرید    63
2-2-9-1 پیشرفتها و تحولات مراکز خرید    64
3-2-9-1  مشخصات اصلی یک مرکز خرید    66
4-2-9-1 مراکز خرید در پایان هزاره دوم    67
3-9-1 انواع فروشگاه ها    68
1-3-9-1 سوپر مارکت    69
2-3-9-1  مغازه های بین راه (convenience stotie)    69
3-3-9-1 فروشگاههای زنجیره ای    70
4-3-9-1  فروشگاههای چند قسمتی    70
4-9-1 پاساژ    71
1-4-9-1 پیشینه پاساژها    71
2-4-9-1  تکامل پاساژها    72
3-4-9-1 پاساژ در اروپا    72
4-4-9-1 پاساژهای تهران    72
فصل سوم مطالعات تطبيقي    74
3-1بازار تبریز    75
1-3-1 بازار تبریز، به مثابه بزرگترین مجموعه آجری جهان    76
2-3-1 الگوهای بازار:    76
1-2-3-1 راسته :    76
2-2-3-1 سرا :    76
3-2-3-1 تیمچه:    77
4-2-3-1 دالان:    77
5-2-3-1 سبزه میدان :    77
6-2-3-1 مجموعه ها :    77
7-2-3-1 فضاهای خدماتی بازار:    78
8-2-3-1 حسینیه :    78
9-2-3-1 زورخانه :    79
3-3-1 آسیب های بازار:    79
4-3-1 آسیبهای شهری:    79
5-3-1 مسائل و مشکلات بازار:    80
3-3 -1  اقدامات انجام شده به منظور حفظ و نگهداری بازار:    80
3-2 بررسی بازار اصفهان به عنوان یک نمونه موفق    81
1-3 -2 نظام های شکل دهنده بازار     81
2-3-2 نظام مقدس    82
3-3-2  نظم هوا    82
4-3-2 نظم خاک    82
5-3-2  نظم آب    82
6-3-2 نظم گیاه    82
7-3-2نظم نور    83
3-3 مرکز خرید فونف ، مونیخ  FUNF  HOFE  SHOPPING  CENTER , MUNHCH    83
فصل چهارم: مطالعات زمينه    88
4-1 آشنايی  با شهرستان قوچان    89
1-4-1 سوابق تاریخی قوچان    89
2-4-1جمعیت و تقسیمات اداری کشوری قوچان    89
3-4-1قابلتها و استعدادهای کشاورزی و جغرافیایی قوچان    90
4-4-1 موقعیت جغرافیایی قوچان    91
1-4-4-1 کوه های معروف قوچان    92
2-4-4-1 رودخانه های قوچان    92
3-4-4-1 نقاط ییلاقی قوچان    92
4-4-4-1 پوشش دره و دامنه ها    93
5-4-4-1 خاک    93
6-4-4-1 گیاهان روغنی قوچان    93
7-4-4-1 صادرات قوچان    93
8-4-4-1 دامپروری قوچان    93
5-4-1 صنایع دستی قوچان    93
6-4-1 قومیتها    93
7-4-1 آثار تاریخی    94
8-4-1 موسیقی قوچان    95
9-4-1 کشاورزی و محصولات زراعی    95
10-4-1 نقشه شهرستان قوچان    96
11-4-1 آنالیز سایت مورد نظر    98
فصل پنجم: برنامه فیزیکی    103
5-1 مبانی برنامه ریزی    104
1-5-1  تعیین جمعیت مخاطب(گروه هدف):    104
2-5-1  بررسی اقتصادی:    104
5-2 طرح جامع فیزیکی    105
1-5-2 برنامه ریزی فیزیکی- فضایی به روش کیفی    105
1-1-5-2 پیمون واحدهای  تجاری:    105
2-1-5-2 انعطاف واحدهای تجاری:    105
2-5-2 برنامه ریزی فیزیکی- فضایی به روش کمی    106
1-2-5-2  تنوع فضاهای ساختمان    106
5-3 پیشنهاد سازه و تاسیسات پروژه    106
1-5-3   مصالح سازه ای مناسب:    106
2-5-3   سیستم سازه ای مناسب:    106
3-5-3   سیستم سقف مناسب:    107
منابع:    108
فصل ششم ارائه مدارک    1.9

 

 

 

 

موارد بحث شده در این رساله :
پروپوزال بخش اول عنوان تحقیق : مطالعه و بررسی فضاهای تجاری گستردگی مشکل میزان آگاهی و یا خدمات ما در ارتباط مشکل چقدر است؟ در زمینه تصویر تحقیق به موارد ذیل اشاره می کنیم: نتیجه یا نتایج تحقیق چگونه می تواند مفید باشد؟  بیان اهداف منابع و پیشینه طرح بخش دوم مبانی نظری ساماندهی و نوسازی فضاهای سایت مورد نظر مبانی نظری طراحی مجتمع های تجاری  اداری از منظر جایگاه شهری مبانی نظری طراحی مجتمع های تجاری  اداری از منظر جایگاه معماری مطالعات پایه فضای شهری تعریف فضای شهری از دیدگاه دکتر محمد توسلی از دیدگاه زوکر از دیدگاه یوچین راسکین از دیدگاه راب کریر ادارک فضای شهری ادراک فضایی
 
معماری گذشته بهترین آزمایشگاه فراگیری وادراک فضاهای شهری رابطه زمان و فضا با ادراک فضائی فضای شهری وزندگی شهروندان جایگاه فضای شهری وزندگی شهروندان ویژگی های فضاهای شهری مطابق با نیازهای انسانی تداوم حیات و پایداری فضاهای شهری فضای شهری و ساخت فضائی شهر تعریف ساخت فضائی شهر عناصر اصلی ساخت فضائی شهر میدان معنی لغوی میدان تعریف میدان خیابان واژه شناسی خیابان خیابان – فضای شهری پیاده رو ،فضای عمومی شهری Pedestrian Way, Public Urban Space نقش حرکت پیاده و پیاده روی در ادراک فضای شهری تعریف پیاده راهها و گونه های مختلف شکل گیری آن   ویژگیهای پیاده راهها سابقه تفکیک حرکت سواره از پیاده در دنیا جمعیت وفراگیری پیاده راهها جایگاه حرکت پیاده درشهرسازی گذشته و معاصر ایران شناخت بازار ایرانی تعریف بازار ریشه کلمه بازار پیشینه تاریخی بازار در ایران بازار از دوران کهن تا دوره ماد: بازار از دوران ماد تا آغاز دوران اسلامی دوره هخامنشیان دوره پارتیان دوره ساسانیان بازار در دوران اسلامی انواع بازار  از نظر مقیاس عملکردی از نظر زمان عملکرد از نظر مکان جغرافیایی از نظر ریخت شناسی از نظر نوع عملکرد خصوصیات شهری بازار روند شکل گیری بازارهای شهری کارکردهای شهری بازار و همجواری با سایر عناصر شهری موقعیت قرارگیری بازار   نحوه توسعه بازار اصلی در شهر عناصر تشکیل دهنده بازار  فضاهای مربوط به انبار داری و نگهداری کالا  فضاهای مربوط به کالا های تولیدی فضاهای مربوط به فعالیتهای تجاری فضاهای مربوط به فعالیتهای خدماتی فضاهای مربوط به فعالیتهای عمومی فضاهای ارتباطی برخی از خصوصیات فضایی و کالبدی بازارها ویژگیهای بنیادی کالبد شکل بازار ایرانی شباهت به بازارهای قرار گرفته در مسیر راههای تجاری بازار به مثابه شهر سرپوشیده ساختار ارگانیک منظره های سازماندهی شده بام به مثابه عنصری مستقل معماری بازار عوامل موثر در نحوه استقرار فعالیتهای بازار خصوصیات فضایی و موقعیت شهری راسته ها و فضاهای گوناگون بازار   جاذبه و کشش مراکز و راسته های تخصصی   همگرایی فعالیتهای سازگار   واگرایی فعالیتهای ناسازگار  امنیت و ارزش اقتصادی کالاها و نظارت و کنترل  تاثیر وطن و مذهب بازرگانان و تولید کنندگان در نحوه تجمع آنان  نقش و کارکردهای سنتی بازار  کارکرد تجاری  کارکرد اجتماعی  کارکرد سیاسی  کارکرد مذهبی  فرهنگی  کارکرد کالبدی و شبکه ارتباطی  کارکرد خدماتی  سایر ویژگیهای بازار  نحوه اداره بازار  نحوه برقراری نظم و امنیت بازار   بعضی از قوانین و مقررات بازارها  مسائل بازارهای امروز  وضع موجود بازارهای مهم ایران و مقایسه آنها با گذشته  تغییرات شهری و تاثیرگذاریهای کالبدی بر بازار  عدم هماهنگی بازارها با شرایط زمان و مکان  سخن پایانی:  شناخت فضاهای تجاری معاصر   مراکز تجاری در شکل جدید   بازارهای جدید   منطقه بندی   مرکز خرید   شکل گیری مراکز خرید   پیشرفتها و تحولات مراکز خرید  مشخصات اصلی یک مرکز خرید  مراکز خرید در پایان هزاره دوم   انواع فروشگاه ها  سوپر مارکت  مغازه های بین راه (convenience stotie)62 فروشگاههای زنجیره ای  فروشگاههای چند قسمتی  پاساژ  پیشینه پاساژها  تکامل پاساژها  پاساژ در اروپا  پاساژهای تهران  شناخت فضاهای اداری (فضاهای جنبی پروژه)  سابقه تاریخی سازمانهای اداری:  سابقه تاریخی سازمانهای اداری در ایران:  ساختمان های اداری  مرور و چکیده مطالب  مطالعات تکمیلی  گام اول طراحی فضاهای شهری : نحوه ترکیب توده و فضای عمومی  مفهوم توده ساختمانی و فضا  فضای خارجی – فضای داخلی  اصل هم پیوندی عناصر شهری و واحد های مسکونی  مراکز رفع مایحتاج مردم در فضای شهری  طراحی تاسیسات مراکز رفع مایحتاج  تعریف   میزان ارتباط مراکز با یکدیگر در فضای شهری  نحوه توزیع و پراکنش مراکز با توجه به شدت مراجعه افراد  مراتب مختلف مراکز رفع مایحتاج و ارزیابی تاسیسات و تجهیزات شهری مورد نیاز  مغازه ها در طول یک خیابان مسکونی : خیابان خرید  تعریف نحوه توزیع و پر اکنش کاربری تجاری در طول یک خیابان مسکونی  نحوه ارتباط فضای تجاری با سایر فضا های عبوری و خدماتی  تجهیز و طراحی خیابانهای خرید با امکان عبور وسایط نقلیه  معماری شهری خیابانهای خرید ، معماری هماهنگ  چکیده مطالب  اصول مکانیابی مراکز خرید  مقدمه:  دسترسی:  پتانسیل فروش( بررسی اقتصادی):  تحلیل جمعیتی منطقه:  میزان درآمد منطقه:  موقعیت و وضعیت فروشگاههای موجود:
ایجاد جذابیت برای مراجعه کنندگان:  مقدمه:  عوامل بصری:  نماد بیرونی:  نماد داخلی:  عوامل غیر بصری:  ارائه خدمات:  عرضه کالا با قیمت مناسب:  جداسازی انواع ترافیک:  بررسی وضعیت عبور و مرور:  ترافیک داخلی  پارکینگ ها:  عوامل موثر در طراحی بهینه روش نمایش کالا:  عوامل محیطی  چکیده مطالب  استاندارد های طراحی فضاهای تجاری  موقعیت  مسیر دسترسی  تخصیص فضا:  نواحی فروش:  ارتفاع طبقات :  شبکه سازه ای:  گذرگاه:  حرکت در میان طبقات فروشگاه:
ورودی و خروجی ها:  فضاهای فرعی:  مکان قرارگیری:  سرویسهای بهداشتی:  قسمتهای خدماتی و تاسیساتی:  ارتباطات عمودی:  آسانسورها:  پله های برقی:
پلکان:  کالاهای تجاری – نمایش – انبار  توزیع کالا :  کالاهای اضافی :  حمل کالا :  ویترینها :  محل های انباری و بسته بندی :  فضا های پارک و گاراژها  پارکینگ
نحوه استقرار و ابعاد توقف گاههای زیر زمینی:  ابعاد مختلف گاراژ:  عرضهای پیشنهای برای زوایای مختلف در پارکینگ:  پنجره ها (ویترین ها):  بوفه و چایخانه:
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات مجتمع , تجاری اداری ,پروپوزال , بخش اول ,عنوان تحقیق , مطالعه و , بررسی فضاهای ,تجاری ,رساله ,طرح نهایی ,پروژه پایانی ,مجموعه تجاری اداری , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی انواع فضاهای تجاری بر اساس اقلیم
پروژه طراحی مجتمع تجاری اداری با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع تجاری
مطالعات طراحی مجتمع تجاری تفریحی
مجتمع تفریحی تجاری, دانلود مطالعات- معماری
مطالعات طراحی،مجموعه تجاری ابزارآلات صنعتی و کارگاهی+نقشه اتوکد
دانلود مطالعات طراحی مجتمع تجاری-تفریحی با رویکرد معماری ارگانیک
دانلود,رایگان ,مجتمع تجاري تفریحی-pdf
دانلود پلان سوله
دانلود نقشه های اتوکد پارکینگ طبقاتی
مجتمع تجاري اداری تفریحی, دانلود مطالعات- معماری
دانلود مجتمع تجاری آرمان/word
دانلود مطالعات طراحی مجتمع تجاری آرمان
دانلود کامل مطالعات ساختمان اداری
دانلود مطالعات مجتمع تجاری
مطالعات طراحی مجتمع تجاری-تفریحی با رویکرد طبیعت گرا
دانلود مطالعات معماری طراحی مرکز خرید 118 صفحه با فرمت word
مطالعات طراحی مجتمع تجاری اداری با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجتمع چند منظوره تجاری فرهنگی هنری تفریحی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی شاپینگ مال با رویکرد تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد