خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود مطالعات معماری طراحی مرکز خرید 118 صفحه با فرمت word

   تعدادبرگ: 118   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 2267 kb  تعدادمشاهده  1


دانلود مطالعات معماری طراحی مرکز خرید 118 صفحه با فرمت word
 
چکیده
شهرهای بزرگ کشورهای جهان دارای دو نوع طرح و نقشه هستند. نوع اول شهرهایی که از قبل برای توسعه آنها پیش‏بینی شده و به صورت شطرنجی و چند قطبی توسعه یافته‏اند و هر منطقه آن به لحاظ داشتن امکانات مورد نیاز از قبیل مراکز تجاری، اداری، خدماتی و.... خودکفا هستند. نوع دوم شهرهایی که دارای یک هسته مرکزی بوده و دارای قطبی به نام بازار می‏باشند، ادارات و وزاتخانه‏ها در نزدیکی و حواشی آن بنا شده و اکثر خیابان‏های مادر منتهی به آن مرکز شده و جمع و توزیع جمعیت به آن محور انجام می‏گیرد واین امر باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله ترافیک و تراکم خودروها و پیامدهای ناشی از آن از قبیل آلودگی هوا و .... شده است.
شهرهای تک قطبی همراه با توسعه خود به دلیل عدم برنامه‏ریزی مناسب وجامع با مشکلات فراوانی مواجه هستندکه روز به روز بر آنها افزوده می‏شود.  با توجه به اینکه این شهرها، نقاط استراتژیک در سطح کشور می‏باشند، مشکلات خود را بر مردم کل کشور که به نوعی برای انجام کارهای خود به این شهرها مراجعه می‏نمایند تحمیل می‏کنند. اکثر اقشار مردم بنا به ضرورت‏هایی می‏بایست به این مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مراجعه نموده و با صرف هزینه و وقت زیاد وتحمل خستگی به رفع مشکلات و انجام کارهای خود بپردازند.
مراجعه و حضور ساکنین شهرهای دور و نزدیک در اینگونه شهرها عامل تشدید بحران‏های داخلی شده و همچنان بر مشکلات آنها می‏افزاید، آمار و محاسبات را غیر واقعی و همراه با خطاهای فاحش مواجه می‏نماید. در آمارگیری این شهرها بین آنچه به عنوان آمار رسمی منتشر می‏شود با آنچه که در واقع وجود دارد اختلاف قابل توجه‏ای به چشم می‏خورد.
توسعه‏ شهر تهران در طول یکصد سال گذشته و خصوصا در دهه‏های اخیر وایجاد تحولات و دگرگونی‏های ساختاری در اقتصاد کشور، تهران را با آنچنان ابعاد گسترده‏ای مواجه ساخته که اینک در سطح بزرگترین شهرها و مراکز سیاسی و اقتصادی جهان قرار گرفته است. ابعاد شهر تهران که روزی در محدوده‏ مرکزی و جنوبی شهر بوده به حدی توسعه یافته که با گذشته خود غیر قابل مقایسه شده است، توسعه در سطح و ارتفاع و ایجاد برجهای مسکونی و اداری و مجموعه‏های آپارتمانی و احداث دکان‏ها و پاساژهایی در کنار خیابان به عنوان مراکز تجاری همچنان به تراکم و وسعت شهر می‏افزاید.
توسعه‏ی بدون برنامه باعث شده که شهری با بافت ناهمگن و نابسامان و بدون امکانات کافی برای رفع نیازهای ساکنین مناطق مختلف آن ایجاد شود و بسیاری از مشکلات شهری از جمله تراکم و عدم توزیع مناسب کالا و دسترسی لازم، ناشی از گسترش بی‏رویه بوجود آید.
آنچه به عنوان ساخت و سازهای تجاری در شهر مطرح است با توجه به پراکندگی آنها و در نظر نگرفتن برنامه‏ریزی جامع برای ایجاد مجموعه‏هایی در ابعاد مکان شهری و در مقیاس تهران بزرگ، همچنان مرکزیت شهر را به عنوان منشاء اصلی فعالیت‏های تجاری و اداری حفظ کرده و بر اهمیت آن تاکید می‏نماید.
در پیش‏بینی فضاهای تجاری-اداری برای ارائه‏ی خدمات بهتر به اقشار جامعه بایستی سعی نمود کلیه‏ی مسایل و مشکلات شهری را با ارایه‏ی پیشنهادات و راه‏حل‏های بهینه به نتایج مطلوبی رساند. در این راستا می‏توان مراکز تجاری را در مجموعه‏ای جمع آوری نمود که به عنوان عناصر شاخص شهرسازی و معماری مطرح شوند و مسایل جنبی آنها از جمله مکانیابی و دسترسی به شریان‏های ارتباطی در اینگونه مجموعه‏ها به عنوان عامل مهم و تعیین کننده در ساختار شهر می‏تواند یک روش اجرایی برای ساماندهی شهری باشد و مشکلات عدیده‏ی ارایه‏ی خدمات را برطرف نماید.
ایجاد مراکز تجاری با یک برنامه‏ریزی حساب شده، در امر تجارت صحیح (توزیع سریع، کالایابی سهل) به اقتصاد شهر کمک می‏نماید. مشکلات توقف ناشی از تراکم عبور و مرور به راه‏حل‏های ضد و نقیض منجر می‏شود. ولی این راه‏حل‏ها دیگر جوابگوی احتیاجات یک شهر در مراحل تکامل کنونی‏اش نمی‏باشد. از طرفی این شرایط اثرات نامساعدی بر روی توسعه و در آمد واقعی می‏گذارد. مثلا تجهیزات زیاد در سطح محدود، فن بهره‏برداری و عدم امکان توقف در محل مورد نظر و عبور آزاد در مراکز داد و ستد به ایجاد شلوغی و راه‏بندان‏های بی‏حاصل در قلب شهر منجر می‏گردد. پس در زیر فشار دو جانبه، یک مساله‏ی لاینحل شهرسازی و ضروریات جدید زندگی، به مفهوم مرکز تجارتی جدید دست می‏یابیم.
امید است با استفاده از این مطالعات و اجرای این مرکز تجاری در این منطقه از تهران بتوان بخشی از رفت و آمدهای غیر ضروری در تهران را کاهش داد و با ایجاد مراکز منطقه‏ای و سازماندهی فعالیت‏های اقتصادی و اجتماعی محدوده‏های مختلف را سامان بخشید.

فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول. 3
شناخت.. 3
تهران در گذرگاه تاریخ. 4
اولین نقشه تهران: 7
معرفی بناهای تهران قدیم 10
معرفی بازارها، بازاچه‏ها و گذرها 12
نگاهی به سیمای امروز تهران: 15
فصل دوم 18
موقعیت طبیعی تهران. 18
موقعیت طبیعی تهران. 19
رطوبت: 23
بارش: 23
آفتاب: 27
باد: 29
خصوصیات زمین و خاک.. 30
معماری اقلیمی تهران. 31
فصل سوم 34
هویت.. 34
تقليد 45
بيگانگي. 45
تجدد يا غرب زدگي. 47
چرا بايد تفكر غرب را بشناسيم؟ 48
تهاجم يا تبادل. 50
ريشه هاي تفكر غربي. 53
خصوصيات تفكر و تمدنهاي شرقي. 56
علل ركود تمدنهاي بزرگ شرق. 57
ويژگيهاي فرهنگ ايران در مقابل فرهنگ بيگانه. 59
فصل چهارم 65
مباحث تجاری.. 65
مباحث تجاری.. 66
بررسی وضعیت عبور و مرور. 68
ترافیک داخلی- پارکینگ ها 69
علائم راهنمائی. 70
اصول طراحی. 70
طراحی نمای خارجی. 72
مفهوم و مصالح. 72
حیاط‏های مرکزی.. 76
بازارچه‏ها 76
موسیقی. 81
تهویه مطبوع. 81
ابعاد و اندازه‏های انسانی. 82
فضاهای تجاری.. 84
خرده فروشی‏ها 84
فصل پنجم 101
شناخت زمین پروژه 101
شناخت زمین و پروژه 102
کاربری اراضی. 104
انتخاب سایت.. 104
موقعیت مکانی. 104
فصل ششم 107
طراحی. 107
طراحی. 108
روند طراح. 108
برنامه‏ ریزی فیزیکی طرح. 113
فهرست منابع و مآخذ 114
 


کلمات کلیدی مرتبط:
=رساله+مجتمع+تجاری+تفریحی+دانلود+پایان+ ,نامه+مجتمع+تجاری+تفریحی+دانلود+مطالعات+ ,مجتمع+تجاری+تفریحی+دانلود+رساله+مجتمع+ت ,جاری+تفریحی+رساله+آماده+مجتمع+تجاری+ ,تفریحی+رساله+معماری+مجتمع+تجاری+تفریحی+ ,+کامل+مجتمع+تجاری+تفریحی+دانلود+رساله+ ,+تجاری+تفری,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد