خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجموعه اقامتی-تفریحی جانبازان و معلولین

   تعدادبرگ: 100   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 9190 kb  تعدادمشاهده  6


عنوان    صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: مبانی نظری طرح 5
1-1- معلول 5
1-2-معلولیت5
1-3-تقسیم بندی معلولین5
1-1- اوقات فراغت 5
1-2-وقت آزاد 6
1-3-تفریح 6
1-4-جهانگردی و جهانگرد 7
1-5- تاریخچه مسافرت و جهانگردی 8
1-6- ضرورت گردشگری 9
1-7-اهداف گردشگری 9
1-8- توریسم در ایران 10
1-9-معماری وصنعت توریسم 11
1-10- موقعیت مکانی انواع هتل درشبکه توریسم 13
1-11- طبیعت و معماری 14
1-12- پیوند دوباره با محیط ‌های طبیعی 15
1-13-1- از جنبه فرم و عملکرد 17
1-13- نقش طبیعت در معماری 17
1-13-2- از جنبه ساختار و سازه 18
1-14- الگو واره‌ های معماری و طبیعت 19
1-15- عناصرطبیعت، سمبل‌ های معماری 22
1-16- انواع مراکز اقامتی 24
1-16-1- هتل 24
1-16-2- انواع هتل 27
1-16-3- متل ها 33
1-16-4- سوئیت ها 34
فصل دوم : نمونه ها و ضوابط و استانداردها 36
2-1- نمونه‌ ها 37
2-1-1-هتل نارنجستان نور 37
2-1-2- ویلا های هتل نارنجستان 38
2-1-3-هتل نارنجستان 2 38
2-1-4-مجتمع توریستی و تفریحی ساحل اکباتان 40
2-1-5-Sands Beach Villas 40
2-1-6-Beach Bungalow 42
2-1-7-Grayton Beach 43
2-1-8-West Palm Beach 44
2-1-9-هتل ساحلی پنج ستاره 45
2-2- ضوابط و استاندارد ها 46
2-2-2- خدماتی- رستوران 49
2-2-1- تفریحی- ورزشی 46
فصل سوم: شناخت منطقه
شناخت منطقه
3-1-شناخت کلی وضعیت شهر مهدیشهر
3-2- بررسی ویژگی های طبیعی استان سمنان
3-2-1- موقعیت جغرافیایی
3-2-2- ویژگی های زمین شناسی
3-2-3- ویژگی های ژئو مورفولوژی
3-3- بررسی ویژگی های اقلیمی شهر مهدیشهر
3-3-1- بارندگی
3-3-2- بادهای محلی مهدیشهر و علل ورزش آن ها
3-3-3- تابش آفتاب
3-3-4- دما و رطوبت هوا 75
3-3-5-سمنان و مسائل زیست محیطی 71
3-4- شناخت منطقه 71
3-4-1- مراکز جمعیتی 72
3-4-2- موقعیت سایت 77
3-5- بررسی سایت 78
3-5-1- شرایط طبیعی سایت 78
3-5-2-فضای سبز منطقه 78
3-5-4- نحوه دسترسی به سایت 78
3-5-4-کاربری اراضی
3-5-5-منظر سازی
فصل چهارم- برنامه‌ ریزی کالبدی و معرفی فضا های مجموعه اقامتی- تفریحی 80
4-1- فضا های عمومی 81
4-2- فضا های اقامتی 81
4-3- فضا های تفریحی و ورزشی 81
4-4- فضا های اداری 82
4-5- فضا های خدماتی و پشتیبانی 82
فصل پنجم- طرح‌ های پیشنهادی برای مجموعه اقامتی- تفریحی 83
5-1- تشریح طرح پیشنهادی 84
5-1-1-ایده های اصلی شکل دهنده طرح سایت مجموعه 84
5-1-2-ایده های اصلی شکل دهنده فرم کلی ساختمان 84
5-1-3-جهت قرار گیری ساختمان 84
5-1-4-ورودی به سایت 84
5-1-5-ورودی ساختمان 85
5-2- روند طرح 85
منابع و ماخذ 88
 
چکیده
 
این مجموعه شامل فضاهای تفریحی از قبیل زمین تنیس،بسکتبال،سالن بیلیارد،استخر و سونا و جکوزی می باشدزیرا ورزش باعث نشاط و در نتیجه تقویتروحیه در تمامی انسانها و اشخاصی که دارای معلولیت هستند می شود علاوه بر آن در معلولین باعث تغییر نگرش- تفکر و دیدگاه این قشر نسبت به خود و تغییر نگرش،تفکر و دیدگاه جامعه نسبت به معلولیت و نیازهای آنها می باشد.
 
این مجموعه همچنین شامل فضاهای اقامتی از قبیل اتاق های دو نفره و یک نفره و همچنین سوییت های خانوادگی و فضاهای اداری،رستوران،کافی شاپ و سالن کنفرانس می باشد.هدف از این پژوهش طراحی مکانی مناسب برای تفریح و استراحت به منظور پر کردن اوقات فراغت آخر هفته شهروندان عادی و همچنین شهروندان دارای معلولیت هستند است.با قرار دادن تسهیلات برای جانبازان و معلولین جسمی و حرکتی باعث حضور هر چه بیشتر و بهتر این قشر از جامعه می شویم.در نهایت این مجموعه حلقه ی ارتباطی بین معلولین و سایر افراد است به گونه ای که افراد جامعه با معلولیت و شرایط آنها آشنا می شوند و مسولیت خود را در برابر پدیده ی معلولیت به درستی ایفا کنند.
 
روش تحقیق در این پژوهش گردآوری اطلاعات-روش تجزیه و تحلیل و روش قیاسی است.سایت در مجاورت پارک انتخاب شده است و از طبیعت زیبای پارک نیز استفاده شده است.
 
مقدمه
 
با گسترش روزافزون شهر نشینی مشکلات مربوط به زندگی شهری نظیر مساله مالی، مشغله‌های کاری، استرس، فاصله عاطفی افراد خانواده، کاهش میزان استفاده از اوقات فراغت و تفریحات گروهی را منجر شده است. در صورتی که حق استراحت و استفاده از مرخصی با حقوق و ایجاد تسهیلات اداری لازم، برای استفاده بیشتر مردم از تعطیلات و اوقات فراغت در واقع دستاوری است که بشر پس از سالها کار و تولید انبوه فرهنگ مادی در قرن اخیر به دست آورده است. بنابراین نیاز به فضاهایی برای استراحت، تمدد اعصاب، تفریح ضروری به نظر می‌رسد.
 
    علت انتخاب موضوع
 
با توجه به کم شدن تفریحات گروهی و خانوادگی و مشکلاتی چون مسافت های طولانی، هزینه های بالای سفر و کمبود برخی امکانات سبب شد که توجه ویژه‌ای به این مقوله صورت گیرد.
 
زندگی کردن در فضاهای شلوغ و پر سرو صدای شهرها ونیاز افراد به مکانی آرام و زیبا برای استراحت و تمدد اعصاب از ضروریات جامعه امروز می‌باشد.سفر به مکانی که فاصله چندانی با شهر نداشته باشد و مستلزم برنامهریزی خاصی نباشد از ویژگی‌های مهم این پروژه محسوب می‌شود.
 
    اهمیت و ضرورت انجام پروژه
 
این پروژه با فراهم نمودن جایی که صرفاً خود آن مکان هدف و مقصد باشد و به نوعی اوقات فراغت ساکنین شهرها، افرادی که نمی‌دانند کجا بروند و افرادی که به دلیل معلولیت هایی که دارند امکان حضور در همه ی مکان ها برای آن ها فراهم نیست و تمایل به سفرهای کوتاه در محیطی به دور از هیاهوی شهرها دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است..
 
چه بسا بی توجهی به امر اوقات فراغت و تفریح در دراز مدت آثار سوء اجتماعی در ابعاد خانواده و جامعه خواهد داشت. در صورتی که وجود فضا‌های تفریحی مناسب سبب پیوند قوی‌تر افراد خانواده و افزایش بازده افراد در محیط کار می‌شود. لذا پرداختن به موضوع تفریح و برنامه‌ریزی برای پر کردن اوقات استراحت شهروندان ضروری است.
 
    اهداف پژوهش و طراحی
 
هدف از انجام این پژوهشطراحی مکانی مناسب برای تفریح و استراحت به منظور پر کردن اوقات فراغت آخر هفته شهروندان عادی و همچنین شهروندانی که دارای معلولیت هستنداست. در این طراحی با قرار دادن تسهیلات برای جانبازان و معلولین جسمی و حرکتی باعث حضور هر چه بهتر و بیشتر این قشر از جامعه می شویم.در نظر گرفتن سایتی که به لحاظ موقعیت دارای طبیعت زیبا و جذاب برای استفاده کننده‌گان باشد و همچنین طراحی مکانی همگون با طبیعت سایت که پاسخگوی نیازها وکمبودهای افراد می‌باشد، از اهداف این پژوهش است.
 
    موقعیت استقراری پروژه
 
سایت مورد نظر این پروژه در استان سمنان واقع در شهمیرزاداست. این سایت به دلیل طبیعت مناسب، آب و هوای مطلوب و ییلاقی، نزدیکی به سمنان انتخاب شده است.
 
    برنامه‌ریزی کالبدی
 
مجموعه اقامتی- تفریحی مورد نظر این پروژه شامل:
 
فضاهای عمومی (سالن های چند منظوره، رستوران، کافی‌شاپ)
 
فضاهای اقامتی (اتاق‌ها و سوئیت‌های خانوادگی)
 
فضاهای تفریحی(استخر، اتاق ماساژ، محوطه آفتابگیری، قایقرانی، ماهیگیری، ورزشهای آبی، کمپینگ)
 
فضاهای اداری (اتاق‌های مدیریت، اتاق پرسنل، اتاق مربیان)
 
فضاهای خدماتی (پارکینگ، تاکسی سرویس 24 ساعته، بخش‌های تأسیساتی)
 
می‌باشد.
 
    روش تحقیق و طراحی
 
روش‌های تحقیق در این پژوهش شامل گرد‌آوری اطلاعات، روش‌های تجزیه وتحلیل(توصیفی) وروشهای قیاسی می‌باشد. گردآوری اطلاعات خود شامل: مطالعات کتابخانه‌ای، سایت‌های اینترنتی، مجلات معماری و مطالعات پیشین انجام شده در این زمینه می‌باشد.
 
    ساختار و فصول پژوهش
 
این پژوهش مشتمل بر پنج فصل به شرح زیر می‌باشد:
 
فصل اول- مبانی نظری طرح
 
فصل دوم- ضوابط واستاندارد‌ها وبررسی نمونه ها
 
فصل سوم –بررسی سایت
 
– اقلیم
 
– عوامل تأثیر گذار سایت
 
– دسترسیها(پیاده وسواره)
 
فصل چهارم- برنامه‌ریزی کالبدی و معرفی فضاهای مجموعه اقامتی-تفریحی
 
– فضاهای عمومی
 
– فضاهای اقامتی
 
– فضاهای تفریحی
 
– فضاهای اداری
 
– فضاهای خدماتی
 
فصل پنجم- طرح‌های پیشنهادی برای مجموعه اقامتی-تفریحی
 
– تشریح طرح پیشنهادی
 
فصل اول: مبانی نظری طرح
 
    معلول برای آنان در زندگی روزمره مشکلاتی را بوجود می آورد
    معلولیت
 
معلولیت عارضه ای طبیعی و اجتماعی است که در جوامع مختلف به صورتهای گوناگون دیده می‌شود.
آمار نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از افراد هر جامعه را معلولین تشکیل می‌دهند. به طور مثال طبق آماری که از طرف سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد درسال جدید منتشر شده است، ده درصد از مردم در جهان به نوعی معلول هستند، امروزه با پیشرفتهای زیادی که در علوم مختلف از جمله پزشکی، روانشناسی، جامعه شناسی، تربیت بدنی و غیره به وجود آمده است، سعی می‌شود هرچه بیشتر به این گونه افراد کمک شود تا بتوانند به طور مستقل و بدون کمک دیگران و نیز بدون آنکه خود را سربار جامعه احساس کنند و یا منزوی باشند، به زندگی عادی خود بپردازند. تدابیری که به اینمنظور ازطرف ارگانهای مختلف به عمل می‌آید بیشتردر زمینه فراهم آوردن امکاناتی از قبیل مسکن مناسب با وضع معلول، شغل مناسب، وسیله حمل ونقل (به طور مثال اتومبیلهای مخصوص برای معلولین قطع نخاعی)، وسایل آموزشی و کمک آموزشی مناسب، گذراندن اوقات فراغت و … است.
 
3-1- تقسیم بندی معلولین
 
    معلولین حسی
    معلولین جسمی یا حرکتی
    معلولین ذهنی
 
1-1- اوقات فراغت
 
فراغت یک جلوه زندگی است. فراغت، یکی از زمینه‌ها برای پدید آوردن انسانی است با ارزشهای روانی و عاطفی والاتر و فرهنگ سرشارتر، نه زمینه خستگی در کردن برای کار دوباره.
 
اوقات فراغت برای رفع خستگی و برای تجدید قوا برای کار نیست. برای رفع اندوه نیست. اوقات فراغت، اوقات دیدار دوستان و آشنایان هم نیست. اوقات فراغت عبارت از بخشی از بندگی است که آدمی به جلوه‌های اصیل و نجیب روح خودش پاسخ دهد.
 
اوقات فراغت برای بازگشت آدمی به خویشتن است. فراغت با بیکاری متفاوت است با تنبلی و لمیدن در کنج خانه متفاوت است. فراغت به معنای جدا کردن ذهن از درگیری‌های جاری زندگی است. سرانجام به معنای کامل برگشتن به خویشتن است.
 
نیازهای زندگی آدمی را ناگزیر می‌سازد که راه و رسم نظم یافته‌ای را در جریان تلاشهای روزانه خود بپذیرد. بخش بزرگ این راه و رسم‌ها، بی حضور و دخالت و بی‌خواسته انسانها، تنظیم و به آنان تحمیل می‌شود. فرار از این تحمیل و پیشی گرفتن راه و رسمی دیگر، عنصر اصلی فراغت است. فراغت به جلوه درآوردن خواسته‌های اصیل انسانی است. بریدن و دور شدن از همه درگیری‌ها و وابستگی‌های ذهنی و فکری است.
 
1-2-وقت آزاد
 
وقت آزاد، وقت فراغت و تمام فعالیت‌هایی را که در خارج از حوزه کار در برابر فرد قرار می‌گیرد. وقت فراغت، فرصت و زمانی است که پس از به انجام رساندن کار و شغل روزانه، به هدف تأمین نیازهای انسانی باقی می‌ماند و زمانی را در بر می‌گیرد که در آن نه فقط از تعهدات شغلی و اقتصادی بلکه از تکالیف اجتماعی و خانوادگی رهیده و می‌خواهند دقایقی را با طیب خاطر بگذرانند. زمان زندگی شامل زمان کار و وقت آزاد، زمان خارج از کار است.
 
1-3-تفریح
 
مقصود از تفریح، گرایش انسان هنگام فراغت به حالات و اعمالی است که به علل فیزیکی و روانی به آن نیازمند است. این مسئله از پایه‌های مهم اجتماعی است که ریشه در فرهنگ جامعه، ملاک‌ها و معیارهای اجتماعی و تکنولوژی گذشته و امروز دارد گزارش‌های مربوط به فرهنگ‌های مختلف حاکی است که اهمیت و میزان زمانی که وقت تفریح می‌گردد و همچنین در حد پیشرفت و تکامل سرگرمی‌ها بستگی کامل به رفاهیت مادی جامعه دارد. نکات جالب توجه درباره فعالیتهای تفریحی انسان این است که این فعالیتها از لحاظ اقتصادی دارای ارزش عملی نیستند با این همه این فعالیتها از هر حیث سودمند هستند. زیرا نیازمندی‌های جسمانی و روانی افراد را تأمین می‌کند. اگرچه تفریح یک کیفیت اجتماعی است که ممکن است به اندازه خود فرهنگ قدمت داشته باشد ولی با این همه تعداد کمی دانشمندان مسئله را مورد بررسی قرار داده‌اند. بخصوص در ادوار اخیر که مسیحیت و جهان غرب استیلا یافت تفریح به منزله جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و تفریح مورد توجه بیشتری قرار گرفت وبه عنوان یکی از جنبه‌های مهم خوی و رفتار آدمی بررسی شد. در چند سال اخیر به مناسبت توسعه و تکنولوژی، دانشمندان کوشیدند نقش تفریح را در زندگی آدمی با کوشش بیشتر تشریح کنند.
 
1-4-جهانگردی و جهانگرد
 
بیشتر لغتنامه‌ها واژه ساده مسافرت (Travel) را بدین گونه تعریف کرده‌اند: «عمل جابجایی».
 
در محتوای صنعت جهانگردی، این واژه تعریف دیگری دارد. «عمل جابجایی به خارج از جامعه برای تجارت (داد و ستد) یا تفریح و نه برای انجام کار روز مره و تحصیل».
 
بر طبق تعریف سازمان جهانی و جهانگردی انواع مختلف جهانگردی و گردشگری به صورت زیر می‌باشد:
 
    جهانگردییا گردشگری (Tourism): کارهایی است که فرد در مسافرت در مکانی خارج از محیط عادی انجام می‌دهد. این مسافرت بیش از یک سال طول نمی‌کشد و هدف تفریح، تجارت یا فعالیتهای دیگر است.
    جهانگرد یا گردشگر (Tourist): مقصود کسی است که دست کم یک شب در یک اقامتگاه عمومییا خصوصی، در محل مورد بازدید به سر می‌برد.
    گردشگر یک روزه (Same Day Visited): مقصود کسی است که یک روز به مکان دیگری می‌رود ولی شب را آنجا نمی‌گذراند.
    دیدار کننده (Visitor): کسی است که به مکانی غیر از محیط معمولی خود مسافرت می‌کند و کمتر از دوازده ماه متوالی در آنجا به سر می‌برد و هدف اصلی از این مسافرت این نیست که در مکان مورد بازدید، در ازای دریافت پول کار کند.
    مسافر: کسی است که بین دو یا چند نقطه مسافرت کند.
 
گردشگران در هر کشور به سه دسته تقسیم می‌شوند:
 
    گردشگران اهل یا مقیم آن کشور در خود کشور سفر می‌کنند.
    گردشگران اهل آن کشور که به خارج سفر می‌کنند.
    گردشگران خارجی که به آن کشور سفر می‌کنند.
 
گردشگری را نیز می‌توان از سه دیدگاه مختلف تقسیم‌بندی نمود:
 
    تقسیم‌بندی بر اساس بین‌المللی بودن
    تقسیم‌بندی بر اساس طول مدت اقامت
    تقسیم‌بندی بر اساس فردییا دسته جمعی بودن
 
1-5- تاریخچه مسافرت و جهانگردی
 
مردم در دورانهای مختلف و مکانهای متفاوت با اهداف متفاوتی به سفر می‌پرداختند که در اینجا به ذکر چند نمونه می‌پردازیم:
 
    عهد باستان: مردم متعلق به تمدنهای ماقبل تاریخ با انگیزه‌های زیر به سفر می‌پرداختند. برای کسب غذا، دوری از خطر، رفتن به مکانهایی با آب و هوای مساعدتر و بعدها برای تجارت و تبادل کالا.
    قرون وسطی: در سده پنجم تا چهاردهم میلادی، مسافرت و تجارت رونق خود را از دست داد. مسافرت سخت و خطرناک بود. در این دوره کلیساهای مسیحی، نخستین انگیزه جهت مسافرت بود. در سده چهاردهم مسافرت به قصد زیارت رونق گرفت.
    رنسانس: از سده چهاردهم تا هفدهم، بیشتر مسافرتها با هدف کسب دانش و تجربه اندوزی، انجام می‌شد.
    انقلاب صنعتی: انقلاب صنعتی که از سال 1750 تا 1850، ادامه یافت پایه و اساس گردشهای دسته جمعی شد. در این دوره کارگران ساده رهسپار شهرها و کارخانه‌های تولیدی شدند. در این دوره تغییر مشاغل باعث گسترش طبقه میانی اجتماع گردید و این طبقه توان بیشتری برای تفریح و مسافرت یافت. مردم تمام روزهای هفته کار کرده و مسافرتها با هدف تفریح در روز آخر هفته انجام می‌شد.
    جهانگردی در زمان کنونی: پیشرفت تکنولوژی و امکانات و تواناییها و دلایل متعدد دیگر باعث شد که بر میزان مسافرت، گردش و جهانگردی افزوده شود. امروزه بر اثر افزایش اوقات فراغت، درآمد افراد، ارتباطات و … مسافرتها رشد بالایی کرده است.
 
 
 
1-6- ضرورت گردشگری
 
نظریات موجود در مورد ضرورت گردشگری را می‌توان به چهار بخش تقسیم کرد:
 
    دلایل اقتصادی
    دلایل فرهنگی
    دلایل اجتماعی
    دلایل زیست محیطی
 
دلایل فوق سبب شده است تا تمام کشورها در بهره‌برداری از جاذبه‌های محیطی، فرهنگی و تاریخی و … جهت گسترش گردشگری سعی نمایند. ایران اسلامی نیز می‌تواند با غنای فرهنگی و تاریخی‌اش در این زمینه تلاش کند. امروزه گردشگری با اهداف مختلف و گوناگون صورت می‌گیرد. گروهی از گردشگران در تعقیب اهداف سیاحتی، تفریحی، آشنایی با فرهنگها و آداب محل و بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی به کشورهای مختلف سفر کرده و دسته دیگری تجارت و بازرگانی و ارائه خدمات فنی و اقتصادی را سرلوحه اهداف خود قرار می‌دهند. اما هر آنچه امروزه تحت عنوان گردشگری شناخته می‌شود بیشتر مربوط به دسته اول می‌باشد.
 
1-7- اهداف گردشگری
 
    شناخت فرهنگ اقوام دیگر: ممکن است که یک جهانگرد یا گردشگر در پی شناخت آداب و رسوم و صفتهاییک گروه یا یک جامعه در یک منطقه باشد. لازم است در این بخش زمینه‌ای فراهم شود که اهداف و نیازهای این دسته از جهانگردان تأمین گردد.
    دیدن آثار تاریخی: سفر با هدف دیدن بناهای قدیمی آثار تاریخی، موزه‌ها و آشنایی با تاریخ یک کشور دیگر.
    زیارت اماکن مقدس: در هر سال سفرهای زیارتی در جهان با نیت زیارت اماکن مقدس در ادیان مختلف صورت می‌گیرد.
    سرگرمی و ورزش: این مورد دیگر، هدف گروههای است که به جهانگردی از زاویه سرگرمی، ورزش و فعالیتهایی نظیر کوهنوردی، ماهیگیری، بازدید از مسابقات مهم ورزشی و …. علاقه دارد.
    هدفهای تخصصی و تجاری: تمایل به سفر برای شرکت در کنگره‌های علمی، المپیادهای تخصصی، نمایشگاههای بازرگانی و یافتن بازارهای جدید.
 
1-8-توریسم در ایران
 
سرزمین ما ایران، با داشتن فرهنگی کهن و پایدار و متشکل از اقوام، طوایف و عشایر بسیار و تنوع اقلیمی فراوان و برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی برای این صنعت آماده است.
 
کشور ایران به دلیل برخورداری از جایگاه ویژه خود در جغرافیای سیاسی، اقتصادی جهان و منطقه و همچنین موقعیت مکانی مناسب در فضای ارتباطی میان شرق و غرب و یا اتکا به تاریخ کهن و فرهنگ غنی خود جایگاه برجسته‌ای در روابط فرهنگی، اقتصادی و تجارتی بین‌المللی یافته است و از این رو در دهه منتهی به وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 و حاکمیت اسلامی بر مبانی ارزشی و اقتصادی ملت مسلمان ایران، دگرگونی حاصله در تلقی جهانگردی از اوضاع اجتماعی و فرهنگی کشور منجر به کاهش چشمگیری در آمار ورود جهانگردان خارجی به کشور از سال 1358 گردید. در سال 1370 پس از یک دوره رکورد نسبی 12 ساله آمار ورود جهانگردان به کشور سیر صعودییافته و با جهش چشمگیر نسبت به سالهای گذشته روبرو شد و به دنبال آن نیز درآمد ارزی حاصل از آن افزایش یافت.
 
در دوران معاصر ایران به دلیل برخورداری از تمدنی بزرگ و پیشینه تاریخی چند هزار ساله در ردیف ده کشور دنیا از لحاظ جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی قرار دارد اما متأسفانه در مقایسه با منطقه جنوب آسیا و جهان، سهم قابل توجهی در جذب جهانگرد ندارد. به طوری که ایران از نظر درآمد ارزی در مقایسه با 200 کشور جهان مقام 89 را داراست. بر اساس اطلاعات «سازمان جهانی جهانگردی» (W.T.O)، در سالهای آینده وضعیت آینده گردشگری در ایران بسیار درخشان خواهد بود. ایران جزء 20 کشور مستعد گردشگری قرار خواهد گرفت. به طوری که در زمینه جذب گردشگری، 5 میلیون نفر به ایران سفر خواهند کرد. برای نیل به اهداف خود می‌توانیم انواع تأسیسات جهانگردی را در ایران فراهم کنیم. تأسیسات جهانگردی ارزان، متوسط و گران.
 
جاذبه‌ها، سرمایه اصلی یک کشور یا یک منطقه برای موفقیت در صنعت جهانگردی به شمار می‌رود. کشور ایران از نظر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی در رتبه ششم و از نظر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی در رتبه دهم جهان قرار دارد. تبلیغات بین‌المللی برای این بخش از محصول مانند دیگر محصولات جهانگردی بر عهده دولت و سازمانهای ملی و جهانگردی کشورهاست.


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,رساله مجموعه ,اقامتی-تفریحی ,جانبازان و معلولین ,اقامتی-تفریحی جانبازان ,رساله,طرح نهايی,مطالعات,پروژه,پروپوزال,برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان,رساله,ppt,pptx,doc,iran,معماري,دانلود,رايگان,طراحي, نامه, طرح نهایی,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني,نمو,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی و معماری هتل موزه
مطالعات طراحی و معماری هتل چهار ستاره
مطالعات طراحی معماری اکو هتل با رویکرد معماری ارگانیک -eco hotel
مطالعات طراحی هتل 4 ستاره
دانلود مطالعات هتل 5 ستاره/word
مطالعات و پروژه طراحی مجموعه اکوتوریستی-اقامتی
مطالعات طراحی هتل 4 ستاره توریستی
مطالعات طراحی مرکز اقامتی تفریحی با رویکرد باز آفرینی هویت سنتی معماری ایران
مطالعات طراحی هتل 5 ستاره ساحلی
اقامتگاه زائرین در شهر قم, دانلود مطالعات- معماری pdf
مطالعات طراحی هتل توریستی
مطالعات طراحی مجتمع تفریحی آب درمانی – مجموعه تفریحی درمانی
مطالعات طراحی خوابگاه دانشجویی
مطالعات طراحی هتل
دانلود مطالعات طراحی هتل در ساحل دریای خزر ساری
مطالعات طراحی هتل پنج ستاره ساحلي
مطالعات طراحی معماری مجتمع اقامتی تفریحی
دانلود مطالعات معماری هتل
دانلود مطالعات طراحی هتل ٣ ستاره در شهر مشهد
مطالعات طراحي هتل تفريحي با الهام از عناصر طبيعي در تاكيد بر جنبه‌هاي گردشگري

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد