خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پروژه کامل طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ

   تعدادبرگ: 230برگ ورد+نقشه های اتوکد+تصاویر سه بعدی   قیمت: 50000 تومان   حجم فایل: 17662 kb  تعدادمشاهده  0


پروژه کامل طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
230برگ ورد+نقشه های اتوکد+تصاویر سه بعدی
 

طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ    2
مقــــــدمه    2
فصل اول:معماری فولدینگ    5
مقدمه    5
معماري فولدینگ    6
فلسفه فولدینگ    6
ويژگي‌هاي معماري فولدينگ    7
تفاوت هاي فولدينگ و ديكانستراكشن    7
تعریف معماری فولدینگ از دیدگاه گرگ لین    9
اصول معماری فولدینگ    9
ادغام در لایه ها    10
فولدینگ علیه سلسله مراتب    11
-فرایند طراحی در فولدینگ    12
رابطه فضا و معماری در فولدینگ    13
-اصالت فرم در معماری فولدینگ    15
فصل دوم:سینما    18
-تاريخچه صنعت نمايش تصوير متحرك:    18
-اتاق تاريك :    18
-پانوراما :    19
-تصوير متحرك:    21
سالن هاي نمايش:    22
-سينما توگراف:    22
-سيستم سينه راما، پرده عريض، فيلم سه بعدي:    24
هنرهاي نمايشي در ايران:    24
چگونگي پيدايش سينما در ايران :    25
نخستين مدرسه سينمايى و فيلم‌بردارى در ايران    26
-اولين تجربه در سينماى ايران    26
-نخستين سالن سينما در ايران    27
افتتاح نخستين سينماي دائمي    29
-دومين سينماي دائمي پايتخت    29
توليد فيلم ايرانی    30
داود موشه لازار و تاسيس سينماي ناطق    30
-نخستين فيلم ناطق ايراني    30
نمايش نخستين فيلم رنگي    31
-آغاز كار دوبله ايران    31
سينماي ايران، سينماي باهويت    31
سينماهاي تهران ، سقوط آزاد    32
سينماي بعد از انقلاب    33
18-2-وضعيت سالن هاي سينما در فاصله سال هاي 1360 تا 1375    35
-کلیه یادگارهای 100 ساله سینمای ایران    39
-گذشته چراغ راه آینده    40
-گزارشی از فعالیت های موزه سینما    41
-در موزه چه می گذرد؟    41
تکنیک سینما    42
انواع متداول فیلم    42
-سیستم های نمایش فیلم    43
نمایش مستقیم    43
نمایش غیر مستقیم یا آئینه ای    43
-نمایش ازپشت    43
در مسیر رسیدن به مجموعه سینمایی    44
فصل سوم نمونه های موردی    44
بررسی نمونه های داخلی    44
سینما پردیس ملت    44
-سینما آزادی    50
تاریخچه    51
پس از انقلاب    51
آتش سوزی و ویرانی سینما آزادی    51
مسابقه معماری سینما آزادی    52
بازسازی سینما آزادی    52
-مجموعه سینمائی منطقه 18:    53
ایده های اصلی طراحی:    54
سینما فرهنگ    55
سینما ایران (مجموعه فرهنگی هنری تهران)    56
بررسی نمونه خارجی    57
سینما (UFA):    57
UFA اثر کوپ هیمل بلاو    58
نتیجه گیری    62
سینما آی مکس    62
طراحی فضای داخلی سینما    64
نتیجه گیری    65
استانداردها و ضوابط طراحی    66
تعاریف پایه    66
-سيستم نمايش نرمال    66
-سيستم نمايش اسكوپ(انامورفيك)    66
سطح سرانه    66
حجم سرانه    66
زواياي تابش    66
فضاهاي تشكيل دهنده سينما    67
سالن نمايش    67
-فواصل ديد    67
صندلی تماشاگران    68
ابعاد و فواصل    68
شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین    72
-راهروی سالن نمایش    73
سایر مشخصات    74
ورودی ها و خروجی های سالن نمایش    77
سایر مشخصات    78
مشخصات پرده نمایش:    82
سایر مشخصات    83
سایر ملاحظات در سالن نمایش:    86
سالن انتظار    88
سایر مشخصات    89
اتاق پروژکتور    92
شیر آب اتاق پروژکتور    93
ایمنی در اتاق پروژکتور    93
ممنوعیت در اتاق پروژکتور    94
صدابندی اتاق پروژکتور    95
-ورودی سینما    95
سایر مشخصات    96
گیشه بلیط فروشی    97
سرویس های بهداشتی    98
سایر مشخصات    98
فضاهای ارتباطی    99
سایر مشخصات    100
پله    103
پارکینگ    106
سایر مشخصات    106
انبار و اتاق تأسیسات    107
-تأسیسات حرارتی و برودتی و تهویه    108
-تأسیسات برق و روشنائی سالن    110
-تأسیسات آکوستیک و الکتروآکوستیک    112
فصل چهارم مبانی نظری طراحی    115
مقدمه    115
مبانی نظری:    116
مبانی نظری معماری شامل:    117
مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح:    117
سينما و معماري :    118
اجرا    118
نمايش :    118
سينما هنر هفتم :    119
سينما در يك نگاه :    120
سينما از نظر مكاني:    120
سينما از نظر فضايي:    120
سينما از نظر زماني :    120
سينما در آغاز:    121
مخاطبین سینما    122
سبک معماری    122
سبک مدرن    123
فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی    125
موقعیت جغرافیایی    125
موقعیت طبیعی    126
-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران    126
-تاریخچه شهر تهران    126
تهران چگونه پايتخت شد ؟    126
  تهران ‍ در گذشته هاي دور    128
روزي که تهران پايتخت ايران شد    129
آباداني تهران در زمان خواجه تاجدار    132
هواي تهران سالم نيست    133
ورود آزاد ، خروج ممنوع    134
ورود آقا محمد شاه به تهران    135
تهران فتحعليشاه    137
بناهاي فتحعليشاهي در تهران    138
تهران محمدشاهي    139
تهران عهد ناصري    140
بناي قصرهاي جديد و تجديد بناي كاخ نياوران    141
روزي كه تهران دارالخلافه شد    141
آثار ديگر عهد ناصري    143
تهران عهد مظفري    145
ویژگی های اقلیمی    150
تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی    150
تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی    151
الف) دما و رطوبت    151
ب)بارندگی    151
ج) وزش باد    151
د)تابش    152
بررسی نمودار بیوکلماتیک شهر و انسانی تهران    152
4 ـ بررسی نمودار بیوکلماتیک ساختمانی شهر تهران    152
5 ـ نتایج حاصل از جداول ماهونی شهر تهران    152
اصول طراحی اقلیمی    153
-تعیین جهت و فرم ساختمان با توجه به اقلیم    153
الف) جهت گیری ساختمان با توجه به تابش    153
ب) جهت گیری ساختمان با توجه به جهت وزش باد    154
-تهويه طبيعی در رابطه بااقليم    155
فرم ساختمان در رابطه با اقليم    156
تعیین فرم ساختمان های بزرگ با توجه به اقلیم    156
-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی    157
تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران    158
-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران    161
کيفيت هوا در منطقه 22 شهرداري تهران    164
انواع آلاينده های منتشره از منابع ساکن در منطقه 22 شهرداري تهران    165
شبکه حمل و نقل منطقه 22 شهرداري تهران    166
تحليل تقاضاي حمل و نقل در طرح تفصيلي موجود    166
بررسي قوانين واستانداردهاي زيست محيطي وتوسعه شهري:    167
تعيين ضريب تعديل زيست محيطي و شهرسازي ( K )    172
ضرايب تعديل زيست محيطي و شهرسازي    172
ديگر ضوابط و مقررات :    173
-ضوابط جلوگيري از افزايش محدوده شهرها  ( مصوبه مورخ 10/8/78)    174
منابع    177
فصل ششم :برنامه فیزیکی طرح    177
توصیه های طراحی    178
همجواری ها    178
همجواری های مخاطره آمیز یا نا مطلوب    178
-همجواری با مجموعه های فرهنگی و هنری    179
احداث سینما در یک مجتمع    179
نمای سینما    180
نکات ایمنی    181
پژواک    182
-نوفه    183
هدف طراحی    184
-تفکرات طرح    184
برنامه فیزیکی    185
عناصر و زیر مجموعه های موجود    185
-سینما    185
2)سالن های انتظار    186
3)فضاهای فنی و جنبی سالن    186
تئاتر    187
فرهنگی و آموزشی    188
اداری    188
خدماتی و رفاهی    189
تجاری    190
تأسیسات و انبار    191
فصل هفتم :کانسپت و طراحی    192
روند طراحی و شکل گیری مجموعه    192
روش طراحی    192
-اهداف طراحی    193
ایده اصلی طرح    193
سازه طرح    194
-سلسله مراتب فضایی    194
دیاگرام های ارتباط فضایی    196
-دیاگرام ارتباط فضایی طبقه زیرزمین    196
-دیاگرام ارتباط فضایی طبقه همکف    197
دیاگرام ارتباط فضایی طبقه اول    198
دیاگرام ارتباط فضایی طبقه دوم    199
دیاگرام ارتباط فضایی طبقه سوم    200
طراحی    201
كانسپت ها:    201
ايده و طرح نهايي    203
طراحي معماري    205
-ايده ها:    207
کانسپت ها و ايده ها:    208
سناريوهاي کانسپچوال ( مفهومي )    209
نظریه کوين روش مي گويد    210
نظریه :ادوارد لارابي بارنز مي گويد    211
-سلسله مراتب کانسپت    212
مينيات و انتقاد از خود    213
-انواع پنجگانه کانسپت:    214
-کانسپت قياسي (Avalogies)    214
استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري) (Metaphores and Similes)    216
(کانسپت هاي جوهري) Essences    217
پاسخ مستقيم  و حل مساله (کانسپت هاي برنامه اي) Prigrammatic    219
ايده آل ها (کانسپت هاي  ايده آل گرا)    220
-کانسپت طرح    221
Introduction    221
منابع و مأخذ    223


 
 
بخشی از مطلب
امروزه برخورداری از فضاهای فرهنگی یکی از مهمترین حقوق شهروندی به شمار می رود و هر اندازه شهری بزرگتر شود، میزان انتظارات شهروندان از آن بیشتر می گردد. گذران اوقات فراغت یکی از نیازها و خواسته های ساکنان شهر است که بخشی از آن در محیط خانه انجام می شود و بخشی دیگر در فضاهای شهری سپری می گردد. ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی که هم به عنوان مراکزی در جهت گسترش فرهنگ اصیل باشند و هم به عنوان مراکزی که بخشی از اوغات فراغت شهروندان را پر کنند و باعث بهبود تعاملات اجتماعی (گمشده شهرهای کنونی ما شوند) یکی از مهمترین نیازهای شهری است. پردیس های سینمایی یکی از همان فضاهای فرهنگی می باشد. ساخت پردیس‌های سینمایی از سیاست‌های جدید شهری برای تنوع و تمرکز بخشی در ارائه خدمات فرهنگی، هنری و فراغتی به شهروندان است. هدف کلی گردهم آوردن افراد جامعه در کنار یکدیگر و تقویت روابط اجتماعی در یک پردیس سینمایی است که این تنها از طریق بازشناسی مفاهیم و عوامل تأثیرگذار در زمینه شناخت و فهم مکان و فضای جمعی شهری امکان پذیر است. در ادامه به ارائه راهکارهایی در طراحی پردیس سینمایی، جهت تداوم حضور در فضاهای جمعی شهری از منظر اجتماعی می پردازیم.در انتها مبانی نظری پژوهش نمود معماری یافته و با بهره گیری از فضاهای بینابین، محور بندی متأثر از سایت، سلسله مراتب فضایی و سلسله مراتب دسترسی، پردیس سینمایی طراحی می گردد.بحث فولدینگ در معماری از اوایل دهه ۱۹۹۰ در آمریکا مطرح شد. پیتر آیزنمن به‌عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری، شناخته شده است. معماری فولدینگ از هندسه طبیعت (هندسه فراکتال) بهره می‌گیرد. فولدینگ، عمودگرایی، طبقه‌بندی و سلسله مراتب را مردود می‌داند و به‌جای آن افقی‌گرایی را مطرح می‌کند. در معماری فولدینگ از فرم‌های نرم و منحنی استفاده می‌شود. معماران سبک فولدینگ در کارهای خود پیچیدگی را با وحدت یا تقابل نشان نمی‌دهند بلکه به‌صورت نرم و انعطاف‌پذیر، پیچیدگی‌ها و گوناگونی‌های مختلف را درهم می‌آمیزند. تأثیر سبک فولدینگ در طراحی معماری پردیس سینمایی یک تأثیر مثبت و کارآمدی می‌باشد. در طراحی پردیس سینمایی با این سبک می‌توان فرمی پویا و روان همراه با عملکردی منطقی و ارتباطی عمیق با سایت ایجاد شود.مطالعات پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه کامل طراحی ,پردیس سینمایی با , رویکرد معماری فولدینگ ,پردیس سینمایی , رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پر,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مركز نمايش های آیینی
مطالعات طراحی پردیس نمایش های آیینی در ایران با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه کامل طراحی سالن اجلاس سران
مطالعات طراحی سینما و تئاتر بارویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تالار و شورای شهر
مطالعات طراحی دهکده ساحلی
دانلود تالار نمایش، کنسرت و آمفی تئاتر
مطالعات طراحی تالار هنر و نمایش شهر با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز مطالعات، آموزش و اجرای نمایش های آیینی
مطالعات طراحی مجتمع سینمایی
مطالعات طراحی مرکز گردهمایی با رویکرد تعاملات فرهنگی
مطالعات مرکز همایش بین المللی معماری
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
مطالعات طراحی تالار و مجموعه ی فرهنگی – اجتماعی
مطالعات مجموعه سینمایی با ظرفیت 876 نفر
دانلود مطالعات تئاتر شهر,,, 150ص
دانلود مطالعات طراحی مجموعه شورای شهر تالار شهر
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد تقویت حس شهروندی
رساله تالار شهر – مطالعات تالار شهر – رساله معماری تالار شهر –
مطالعات پردیس سینمایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد