خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات پردیس سینمایی

   تعدادبرگ: 162 برگ ورد   قیمت: 18000 تومان   حجم فایل: 17 kb  تعدادمشاهده  3


مطالعات پردیس سینمایی
فهرست مطالب  :  
بخش اول:شناخت موضوع
فصل 1: کلیات
1-1:مقدمه
1-2: معرفی موضوع
1-3:ضرورت موضوع
1-4:اهداف پروژه
 
فصل 2:خصوصیات طبیعی و جغرافیایی و اقلیمی تهران
2-1:جغرافیای طبیعی تهران
2-1-1:شناخت شهر تهران
2-1-2:ناهمواری های استان تهران
2-1-3:زمین لرزه
2-1-4:رود های استان تهران
2-1-5:پوشش گیاهی
2-2:خصوصیات اقلیمی استان تهران
2-2-1:مشخصات جغرافیایی استان تهران
2-2-2:بررسی حرارتی استان تهران
2-2-3:باد و گلباد
2-2-4:بارش
 
فصل 3:مفاهیم مرتبط با موضوع و مبانی نظری
3-1:سینما در معماری
3-2:معماری و رسانه
3-2-1:رسانه و جهان نوین
3-3:سینما و حرکت
3-4:زبان و سینما
3-5:نشانه شناسی
3-5-1:نشانه شناسی و سینما
3-5-2:تعریف نشانه و ویژگی های آن
3-5-2:تقسیم بندی انواع نشانه و کاربرد آنها
3-6:رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن
3-7: فضا در معماری و سینما امروزی
1-7-3: عوامل فرهنگی موثر در شکلگیری فضای معماری
3-8:صدا،دوربین،معماری
3-9: سینما و تاثیر گذاری آن در اجتماع
3-10: سینما و خانواده
3-11:سینما و سیاست
3-11-1:رابطه سینما و سیاست
3-12: سینمای مستند
3-12-1: سیر تاریخی فیلم مستند
3-12-2: گونه های سینما مستند
3-12-3: نظریه های سینما مستند
3-12-4: روش های سینما مستند
3-12-5: سینما مستند ایران
3-13: سینمای معناگرا
3-14: سینمای جنگ
3-15: تبلیغات و آگهی
3-16: مهمترین وظایف رسانه
 
فصل 4:تاریخ سینما
4-1: سیر تحولی تاریخ سینما
4-2: پیدایش سینما
4-3: مدرنیسم و سینما
4-4: تاثیر معماری بر سینمای اکسپرسیونیست
4-5: قرن بیست آغازی برتحولات مدرن
4-6: تاریخچه سینما در ایران
4-7: افتتاحیه اولین سینما
4-8: ورود سینما و ساخت سالن های سینما در ایران
4-9: وضعیت سالن ها در دهه 80 شمسی
4-10: مقایسه سالن های سینمای دیگر کشورها
 
فصل 5:نمونه های مشابه
5-1: بررسی نمونه های ایرانی
5-1-1: پردیس سینمایی پارک ملت تهران
5-1-2: سینما آزادی تهران
5-2: بررسی نمونه های خارجی
5-2-1: سینمای مرکزی شهر بوسان
 
فصل 6:استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما
6-1:تعریف
6-2:استانداردهای طراحی سالن‌ها
6-3:سالن انتظار سینما
6-4:ورودی
6-5:گیشه بلیط فروشی
6-6:بوفه و رستوران
6-7:راهروهای سالن نمایش
6-8:صندلی تماشاگران
6-9:ورودی‌ها وخروجی‌های سالن نمایش سینما
6-10:سرویس های بهداشتی
6-11:اتاق پروژکتور و ملحقات آن 
6-12:پرده نمایش فیلم
6-13:حرکت در سالن‌ها
6-14:فضای اداری
6-15:قسمت اداری سالن
6-16:هندسه عمومی سالن‌ها
6-17:دیدهای افقی و عمودی
6-18:بررسی چند استاندارد مهم 
6-19:بخش خدماتی
 
فصل 7:بررسی سایت پیشنهادی
7-1:محل قرار گیری سایت
7-2:راه های دسترسی به سایت
7-3: پیوست ها
منابع و ماخذ
 
فصل اول:کلیات
1-1:مقدمه
معماری و سینما پدیده های جامعی در چارچوبی با ساختار منسجم می باشند که از ترکیب اجزا و عوامل مختلف به وجود می آیند. اما باید این نکته را مدنظر داشت که سینما و معماری صرفا ز کنار هم قرار گرفتن اجزاء حاصل نمی شوند بلکه مجموعه ای از افراد با کنار هم بودن در موقعیت هایی خاص هنرهایی را خلق مینمایند.
همچنین رابطه انسان و فضا از خلال نظو دهی به فضا ایجاد میشود.این نظم منجر به ساماندهی به فضا بر اساس مولفه های متعدد زیستی،اجتماعی و فرهنگی می شود.در این میان آنچه سینما را به هنری اعجاز انگیز تبدیل می کند پیوند و ارتباط اجزاءدر پارپوب و ساختاری معنایی است.هرچه نظم در ساحت خلق این هنر دقیق تر و خلاقانه تر باشد،هنر حاصله ماندگارتر و جاودانه تر خواهد شد.این درست مانند هنر معماری است که در آن هنرمند معمار،از ترکیبات صحیح و منطقی عناصر معماری به کلیتی جامع از نظم و زیبایی دست پیدا می کند.فن و هنر معماری از مهمترین نشانه ها و ویژگی های فرهنگ و نشان دهنده فضا زیست انسان در هر زمان می باشد. معماری همیشه و در همه حال تابع اصول معین و شناخته شده ای است و پیوندی استوار و ناگسستنی با فرهنگ ، الگوهای رفتاری و ارزش های جامعه دارد و تغییرات در معماری با تغییراتی که در سایر عرصه های زندگی به وقوع می پیوندد متناسب است و این تغییرات لازمه معماری پویا و زنده است تا بتواند نیاز های جدید انسان را پاسخگو باشد. زمان همیشه در حال حرکت است  آن قومی موفق می باشد که نیازهای معماری جامعه را متناسب با مکان و زمان درک کند و بشناسد.
به عبارتی می توان گفت :معماری همگام و همساز با زمان خود است که بر اساس ماهیت خویش،فرهنگ ها،سنن و الگوهای رفتاری را می سازد و یا تغییر می دهد.
 
1-2:معرفی موضوع:
موضوع این پروژه پایان نامه پریس سینمایی می باشد. مرجعه کنندگان به این پردیس سینمایی عموم مردم در گروه های سنی مختلف هستند لذا طرح مجموعه باید متناسب با عموم مردم باشد.لازم است در ادامه به بحث ضرورت پرداختن به موضوع پروژه پرداخته شود.
 
1-3 : ضرورت موضوع
شهرها مراکز بزرگ انباشت جمعیت،ثروت و سرمایه های فرهنگی به شمار می روند.از این رو بررسی کارکردهای یک شهر در هریک از این زمینه ها می تواند زمینه های رشد و توسعه ی یک شهر را فراهم کند.
امروزه برخورداری از فضاهای فرهنگی یکی از مهمترین حقوق شهروندی به شمار می رود و هر اندازه شهری بزرگتر شود، میزان انتطارات شهروندان از آن بیشتر می شود.
گذران اوقات فراغت یکی از نیازها و خواسته های ساکنان شهر است که بخشی از آن در محیط خانه انجام می شود وبخشی دیگر در فضاهای شهری سپری می شود. فضاهای گذران اوقات فراغت دریک شهر، مثل سایر فضاهای شهری نیاز به مدیریت دارند تا این بخش از فعالیت های شهری بتوانند موجب غنای فرهنگ جوامع شهری شود.
ایجاد وتوسعه مراکز فرهنگی که هم به عنوان مراکزی در جهت گسترش فرهنگ اصیل باشند و هم به عنوان مراکزی که بخشی ازاوقات فراغت شهروندان را پر کنند، یکی از مهمترین نیازهای شهر قم می باشد. سینما یکی از همین نیازهای فرهنگی-رفاهی است که در شهر قم مورد کم توجهی بسیار قرار گرفته است .متاسفانه ساخت چنین فضاهایی در کشور ما با معماری خاص و فکر شده ، به تازگی ودر سال های اخیر متداول شده است و شاید یکی ازبهترین نمونه های آن پردیس سینمایی پارک ملت باشد که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد.
پردیس سینمایی پارک ملت علاوه بر اینکه نیازهای ناحیه ای را که با توجه به وسعت و جمعیت آن دارای کمبود شدید فضاهای فرهنگی و سینمایی است، پاسخگوست بلکه حوزه  نفوذ آن فراتر رفته بر روی کل شهر نیز تاثیرگذار است.
پردیس سینمایی پارک ملت دارای معماری ویژه و متاثر از طبیعت اطراف است که آن را متمایز کرده است و به گفته ی بانیان آن تنها ساخت یک سینما هدف، نبوده است بلکه آن ها قصد داشتند پدیده ای به شهر بیفزایند، پدیده ای که مردم را به فکر وا دارد و چشم اندازهای جدیدی از معماری و شهرسازی بر آن ها بنمایاند.
 
1-4: اهداف پروژه 
ساخت پردیس‌های سینمایی از سیاست‌های جدید شهرداری تهران برای تنوع و تمرکز بخشی در ارائه خدمات فرهنگی، هنری و فراغتی به شهروندان است. قبل از تاسیس پردیس‌های سینمایی، افراد برای دیدن یک فیلم سینمایی، با تحمل ترافیک فراوان و رسیدن به سینمای مورد نظر، تنها با شانس دیدن چند فیلم محدود روبرو بودند. اکنون شهرداری برای حل این مشکل، پردیس‌های سینمایی را معرفی کرده است که افراد با انتخاب این پردیس‌ها، با چند گزینه برای دیدن فیلم روبرو هستند. علاوه بر این از نظر فرهنگی نیز، امکانات خاصی را دارند، از جمله گالری، سالن نمایش تئاتر، کلاس‌های آموزش هنر، فروشگاه‌های فرهنگی مرتبط و ...
در این پردیس‌ها، همچنین این امکان وجود دارد که اعضای یک خانواده با داشتن سنین متفاوت و سلایق گوناگون، هرکدام به طور مجزا نیازهای فرهنگی و تفریحی خود را در یک زمان برآورده نمایند.با توجه به این امکان می‌توان گفت در واقع مه‌مترین خاصیت این پردیس‌ها چندگانگی امکان نمایش و فعالیت فرهنگی، تفریحی و فراغتی است.
یکی از مشکلات سینماهای قدیمی، داشتن سالن‌هایی با تعداد صندلی‌های زیاد و در واقع ظرفیت‌های بالاست که در عین حال فقط یک فیلم را نمایش می‌دهد. این مورد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. زیرا برای سود دهی یک سینما، صندلی‌های سالن آن برای هر دفعه نمایش باید حداقل تا نیمه پر باشند. با وجود ظرفیت‌های بالای صندلی، پر شدن نیمه آن بسیار دشوارتر و غیر محتمل است.
در ساخت پردیس‌ها،ظرفیت‌های متفاوتی تعریف شده است.دراین پردیس‌ها، سالنی با ظرفیت بالای 350 نفر اصلاً وجود ندارد.حتی سالن‌های 50 نفره هم تعریف شده است که مخاطبان مخصوص خود را دارد و فیلم‌های خاصی در آن به نمایش در می‌آید.
مقرون به صرفه بودن این سیاست، بخشی مربوط به تعداد تماشاچیان و پر شدن نیمی از ظرفیت است و بخشی دیگر مربوط به تعداد خدمه و پرسنل است. یک سالن سینما تعداد استانداردی خدمه،کنترل سالن و آپاراتچی نیاز دارد. یکی دیگر از خواص پردیس‌ها این است که با یک مدیر، تعداد سالن‌های بیشتری کنترل می‌شوند. حتی در صورت تعریف شدن در معماری، یک پردیس با داشتن تنها یک آپارات‌خانه، قادر به کنترل چند سالن در یک زمان خواهد بود.
 
فصل دوم:خصوصیات طبیعی و جغرافیایی و اقلیمی تهران
2-1:جغرافیای طبیعی تهران3
2-1-1  : شناخت شهر تهران
شهر تهران در دامنه جنوبی کوه های البرزوحاشیه شمالی کویر مرکزی ایران در دشتی نسبتا هموار وافع شده که شیب آن از شمال به جنوب است وبه وسیله دو رود اصلی کرج در باختر و جاجرود در خاور همواره بارودهای فصلی جعفرآباد(دربند)،دارآباد(شاه آباد) درکه و کن همگی از شمال به جنوب جریان دارند مشروب می گردد.
 
2-1-2: ناهمواری های استان تهران 
ناهمواری های استان تهران را می توان به سه قسمت تقسیم کرد :
1- کوهستانی  2- پایکوهی 3- دشت ها


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات پردیس سینمایی ,رساله پردیس سینمایی ,پایان نامه معماری ,استانداردهای معماری ,ضوابط معماری ,برنامه فیزیکی ,پردیس سینمایی ,نمونه موردی ,ریزفضاها ,نام فضاها ,اصول طراحی ,ارگونومی پردیس سینمایی ,نمونه های داخلی ,نمونه های خارجی ,طرح نهایی ,پروژه پردیس سینمایی ,شناخت موضوع ,مفاهیم مرتبط ,موضوع و,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات مرکز همایش بین المللی معماری
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
مطالعات مجموعه سینمایی با ظرفیت 876 نفر
مطالعات طراحی طراحی سینما
دانلود مطالعات طراحی مرکز همایش های مردمی
دانلود مطالعات پردیس سینمایی شمال با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات مجموعه سینمایی با ظرفیت 876 نفر
مطالعات طراحی خانه اپرا
مطالعات طراحی مجموعه سینمایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد