خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: رساله تالار شهر – مطالعات تالار شهر – رساله معماری تالار شهر –

   تعدادبرگ: 132 برگ ورد   قیمت: 17500 تومان   حجم فایل: 17 kb  تعدادمشاهده  2


چکیده:

 
نگرش بر این طرح
 
طراحی فضا های مناسب برای پرورش حرکتهای قانونمند اجتماعی – سیاسی – فرهنگی از مواردی است که تحت عنوان کاربریهای متنوع، موضوع پایان نامه های زیادی بوده است و معماران زیادی کمر همت در خلق چنین فضا هایی بسته اند.
طراحی فضا هایی تلفیقی با کاربری همزمان اجتماعی سیاسی از یکطرف و فرهنگی از طرف دیگر، مورد نظر طراح است که در قالب تالار شهر گنجانیده شده است، فضایی که وجود و حضور آن یکی از بنیادهای اساسی جوامع پیشرفته می باشد. بدیهی است که کشورهایی که در مسیر بهبود روند مشارکت مدنی مردم گام بر می دارند نیاز مبرم به وجود فضاهای این چنین خواهند داشت.
 
رساله تالار شهر,مطالعات تالار شهر,رساله معماری تالار شهر,دانلود رساله تالار شهر,مطالعات تالار شهر,مطالعات معماری تالار شهر,دانلود مطالعات تالار شهر,رساله آماده تالار شهر,رساله کامل تالار شهر,دانلود رایگان رساله تالار شهر,دانلود رساله معماری تالار شهر,رساله سیتی هال,مطالعات سیتی هال,پایان نامه تالار شهر,پایان نامه معماری تالار شهر,
 
معنای کلمه به کلمه سیتی هال که تالار شهر است همواره باعث اشتباه اذهان نسبت به مفهوم آن خواهد شد و ممکن است فضایی برای تجمع افراد جهت فعالیت های فرهنگی مانند (تالار وحدت تهران) تلقی شود. حال آن که مفهوم سیتی هال به نظام اداره شهر و خدمات مربوط به آن باز می گردد.
(در مجموع عنوان در نظر گرفته شده، تالار شهر یا همان سیتی هال است که شامل دو بخش عملکردی، مردم و دولت می باشد.)
 
واژگان کلیدی: تالار شهر/ اقلیم سرد/ فرهنگ/ اجتماع /سیاست/ قانون/ مردم/ دولت/ مشارکت
 
برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..
 
بخشی از مطالب و پروپوزال:
 
پیش گفتار
اگرچه نزدیک به سه دوره از فعالیت مجدد شوراها در کشور می‌گذرد، لیکن شوراها از فضاهای کارا، مناسب و شایسته‌ای برخوردار نیستند که همین امر مشکلاتی را برای متولیان امور شهری و شهروندان فراهم آورده است. شوراها در حال حاضر با توجه به شأن و مقامی که در کشور ما دارند، نیازمند نماد کالبدی مناسبی هستند، نمادی که نشانگر جایگاه مهم شوراها و تجلی‌گاه مشارکت مردم در امور شهر باشد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده تا این موضوع مورد توجه متولیان امور شهری در سطح کشور قرار گیرد و تدابیر مناسبی برای نحوه استقرار کالبدی شوراها در شهر اندیشیده شود. بر این اساس لازم است خلق فضاها و ساختمان‌های شهری جدید و ارائه طرح‌هایی برای ساخت تالار شهر در شهرهای کشور، با توجه به فرهنگ غنی معماری و شهرسازی ایرانی، در دستور کار معماران ایرانی قرار گیرد، موضوعی که دیگر کشورها بیش از یک قرن است پاسخ مناسبی برای آن یافته‌اند. این بناها بایستی به عنوان نمادهای شهری از معماری جدید و در عین حال باهویتی برخوردار بوده و ضمن برقراری ارتباط مناسب با بستر تاریخی و فرهنگی شهر ایرانی، توانایی پاسخگویی به نیازهای انسان امروزی را نیز داشته باشند
با توجه به نیاز شهر اردبیل و همچنین پراکندگی دفاتر کار نمایندگان و نبود یک مکان در شان شورای شهر، تصمیم بر آن شد تا بر روی یک فضایی به نام تالار شهر تحقیق و الزامات آن طراحی شود.
طراحی تالار شهر اردبیل دارای دو عملکرد متفاوت می باشد:
۱-بخش فرهنگی: که شامل سالنهای موسیقی – اجرای فعالیتهای صنفی فرهنگی، اجتماعی – کنگره ها و سمینار ها به موضوعات گوناگون و موارد مشابه می باشد.
۲-بخش سیاسی – اجتماعی: ایجاد فضایی مناسب برای سازمانهای مردمی NGO ها. نمایندگان شورای شهر نمایندگان پارلمان و روابط عمومی ادارات واقع در محل استان و شهر اردبیل.
 
اهداف پایان نامه:
اهم اهداف پایان نامه عبارت اند از:
۱- توسعه و ارتقا ضمن مشارکت مردمی و آموزش مردم در زمینه مثمر ثمر بودن در حرکتهای اجتماعی به عنوان گامی مهم در ارتقاء فرهنگ اجتماعی ملت.
۲- ایجاد شفافیت در زمینه مسائل و همچنین شرح خدمات ارگانها و مسئولان مختلف.
۳- تقویت حضور رسانه ها در کنکاش از مسئولان و اطلاع رسانی دقیق و موفق به مردم.
۴- آشنایی با معماری فضاهایی از این قبیل در معماری معاصر ایران.
۵- آشنایی با ساختار طراحی تالار های شهر در عرصه بین المللی و نحوه تاثیر سبکهای مختلف معماری بر طراحی این مکانها.
مقدمه
طرح نهایی دوره کارشناسی با عنوان تالار شهر اردبیل مقدم بر هفت فصل به همراه پیوست ها و نقشه های مربوط به طراحی آن می باشد که جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و میدانی می باشد که در اینجا مراحل انجام و سر فصل مطالب توضیح داده شده است.
فصل یک مربوط به تعریف موضوع می باشد. در فصل دو شناخت بستر طرح که شامل مطالعات در مورد استان و شهر و سایت آورده شده است.فصل سه به بررسی و تجزیه تحلیل سایت اشاره می کند.شناخت در مورد اقلیم و معماری منطقه در فصل چهار گنجانده شده است.فصل شش بررسی نمونه داخلی و خارجی می باشد.در فصل هفت هم ضوابط و معیارهای استاندارد طراحی به همراه برنامه فیزیکی نوشته شده است.
 
مقدمه فصل اول
آغاز هر چیزی و به دنبال آن نتیجه گرفتن از عملکرد خود، نیازمند آشنایی اولیه با فلسفه وجودی و نحوه تشکیل آن است به همین دلیل در مرحله اول فصل شناخت به موضوع تالار شهر اشاره می کنیم و به چگونگی تشکیل شوراها که فضای عملکرد آنها را مکانی به نام تالار شهر به وجود می آورد را بررسی می کنیم.
نحوه تشکیل و تصمیم گیریهای شوراها نیازمند آشنایی با انواع حکومتهای موجود در جهان امروزی می باشد. در این فصل بیشتر مطالب روی تعریف و شناخت تالار شهر اتفاق می افتد که درباره نحوه خود مسئله و نحوه برخورد با آن صحبت می کنیم.همچنین تاریخچه و تعریف موضوع به همراه انواع گردهمایی های موجود در جوامع بین المللی مورد بحث گذاشته می شود.
امید است در آخر بتوان از مطالب این فصل نتیجه ای قابل استفاده برای خوانندگان گرامی بدست آورد.
 
بررسی فلسفه وجودی شوراها
۱-۱ سازمان سیاسی جامعه:
در میان دیدگاهای مختلف که در باره حکومت در دنیای امروز مطرح است، رایج ترین دیدگاه را حکومت از نوع مدیریت تلقی می کند.
این در مقابل دیدگاه هایی است که برای قرون پیشین مطرح بوده و حکومت را از مقوله چیرگی و تسلط تلقی می کرده است.
اگر چه که فلسفه های سیاسی در تاریخ اندیشه بشر متنوع بوده اند لکن می توان این اندیشه ها و تجربه ها را بر اساس ویژ گیهای غالب زیر در یکی از دیدگاهها تقسیم بندی کرد.
یکی از آن دسته نظامهای حکومتی که وظیفه اصلی خود را مدیریت امور جمعی جامعه تلقی کرده و دیگری نظامی حکومتی که خود رااز گروهای مسلط و چیره و مردم را رعایای تحت تسلط و اقتدار به حساب آورده اند.
حکومت بصورت مدیریت امور جمعی یک ملّت ابعاد مهمی را در بر می گیرد و از نوع مدیریت نظامهای بزرگ و پیچیده است. این نوع مدیریت شامل مدیریت تنظیم و اجرای قانون،مدیریت روابط اجتماعی،مدیریت کارکردهای اقتصادی،مدیریت روابط دیپلماتیک و… که هر کدام ابعاد علمی _تخصصی خاصی یافته است را می شود. لکن آنچه که مدیریت کار آمد امور حکومتی را از سایر نظامها متمایز می سازد ضرورت و نقش مشارکت عمومی و چگونگی عملکرد آن است. مشارکت عمومی طبعاً نیاز مند به رسمیت شناختن آزدی های سیاسی افراد جامعه است.
 
۱-۳-۱ انواع شوراها:
بر اساس اصول قانون اساسی سه نوع شورا مقرر است:
۱- شوراهای اسلامی محلی: که همان شورا روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان می باشد
۲- شورای عالی استانها: که از نمایندگان شوراهای استانها تشکیل می شود.
۳- شوراهای صنفی: به منظور تأمین قسط اسلامی و همکاری در تهیه برنامه ها و ایجاد هماهنگی در پیشرفت امور در واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی به شوراهای مرکب از نمایندگان، کارگران و دهقانان و دیگر کارکنان و مدیران، و در واحدهای آموزشی، اداری، خدماتی و مانند اینها شوراهای مرکب از نمایندگان اعضای این واحد تشکیل می شود.
۱-۳-۲ کار کرد شوراها:
انقلاب اسلامی تجلی نوعی خاص از قدرت است قدرتی که پخش بوده و همه چیز آن شکل مشارکتی داشته است. در درون گفتمان انقلاب اسلامی مشارکت صرفاً در بعد مردمی معنا نمی دهد بلکه همه چیز به مشارکت گرفته می شود تا در نهایت نظام شاهنشاهی برافتد و جمهوری اسلامی حاکم شود. بر این اساس بنیان انقلاب اسلامی بر بسیج توده ای و مشارکت عمومی است و از این منظر فلسفه وجود شوراها برای ما آشکارمی شود.
من از شوراها به منزله مهره چهارم قدرت یعنی مشارکت یادمی کنم که به انتظام وانسجام بخش قدرت کمک می کند..
جامعه مدنی به میزان زیادی با اجرای قانون شوراها گره خورده و همین مطلب بستر مناسب جهت اجرای قانون مربوط را از نظر ذهنی فراهم می آورد.
در کنار این تغییر مهم می توان به تغییر نگرش نخبگان سیاسی جامعه نسبت به شوراها و خروج شوراها از حوزه مباحث صرفاً جناحی اشاره کرد که مجموع دولت و ملت را به اجرای آن بر انگیخت.
و….
 
اهداف اجرایی موضوع
ضرورت انجام موضوع
سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مکان
تالارهای شهر فضایی عمومی ـ مردمی در عین حال دارای رسمیت، جهت فرآیندها و روابط رسمی و غیررسمی و کنش و واکنش مردم و دولت از طریق گفتمان می باشد.
تالار های شهری به منظور پاسخگویی به برخی نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی و تأمین مکانی مناسب و در خور شخصیت شهر اردبیل به عنوان یک شهر مذهبی کشور و یکی از شهرهای با اهمیت و مرزی ایران جهت برگزاری جلسات و همایش ها و سمینارها و سایر فعالیت های مردمی و جمعی باشد و مکانی جهت استقرار نهادهای مردمی (NGO) ها و تشکل ها و نمایندگی ارگانهای دولتی و غیردولتی مختلف مرتبط با مردم در نظر گرفته شده است.
 
۱-۴-۳ سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مکان
 
طرح این موضوع برای اولین بار است که در این منطقه مطرح می شود. وجود یک تالار شهر می تواند به عنوان بخشی از هویت و شخصیت شهر و شهروندان تلقی شود. وجود تالار شهری با چنین کاربری مبین اهمیت حضور مردم به خودشان در عرصه های اجتماعی شهری – فرهنگی است.
 
۱-۴-۴ ضرورت انجام موضوع
استان اردبیل با پیشنه ای غنی در فرهنگ و هنر در اختیار داشتن سرمایه عظیم انسانی مکانی مناسب جهت انجام پروژه های فرهنگی – اجتماعی می باشد.
وجود زبان و فرهنگ خاص منطقه لزوم توجه به خواستها و نیاز ها در توجه به مدیریت محل یا گسترش می دهد و زمینه را برای حضور افراد جامعه در توسعه فرهنگی خودشان ایجاد کرده و گام به گام آنها را مانند دیگر هموطنان با اصول قواعد فرهنگی و مدنی آشنا نمود.
حضور در مکانهایی برای بیان خواستها و نیاز ها و گفتگو در حل مسائل جزء حقوق اولیه افراد می باشد، بسیار لازم به نظر می رسد زیرا اولاً فضا هایی این چنین برای پرورش حس همکاری جمعی و گفتگو و شرکت در مباحث گوناگون ( مثلاً مباحث شهری ) وجود ندارد.
ثانیاً: مردم از سواد سیاسی لازم برای شرکت در این مباحث برخوردار نیستند و یا به شرکت در چنین مباحثی نسبتا بی علاقه هستندکه هر دو لزوم انجام پروژه هایی از این دست را بیشتر جلوه می دهد.
۱-۴-۵ اهداف اجرایی موضوع:
ملاقات با شخصیتهای سیاسی و فرهنگی استان و نهاد هایی نظیر استانداری، شورای شهر، شهرداری، سازمان ارشاد مناسب است.
سایر اهداف این پژوهش عبارتند از:
۱-۶-۱ طراحی کاربری فرهنگی و تالار موسیقی جهت تقویت حضور مردم و تشخیص لزوم این فضا برای شهر.
۲-۶-۱ ایجاد فضایی برای شناخت پتانسیل های اجتماعی و فرهنگی و تقویت نویسندگان و نشریات.
۳-۶-۱ ارائه خدماتی چون کارگاههای آموزشی برای مدیران ادارات و برگزاری همایشها و سمینار های لازم.
تحقیق در فضا های جدید ( ایرانی و بین المللی ) در زمینه طراحی تالار شهر.
 
۱-۵ تاریخچـه و منطق تمرکز تجهیـزات خدماتی در شهر
احداث خدمات مختلف شهری اعم از فعالیتهای اداری، فعالیتهای تجاری، فعالیتهای فرهنگی و … در قالب مجموعه ای نزدیک به یکدیگر از نیازی ساختاری سرچشمه می گیرد، چرا که منطق ارائه خدمات به عموم مردم حکم می کند که سهولت در ارائه و همچنین در دریافت آن خدمات در نظر گرفته شود و از سوی دیگر پتانسیل جمعیتی ایجاد شده توسط یک فضای خدماتی از سوی فضایی دیگر که ادامه حیاتش در گرو جذب افراد است، (مانند فعالیت تجاری) مورد استفاده قرار گیرد. فعالیتهای فرهنگی و تجاری نمونه های بارز فعالیتهایی هستند که در زیر چتر جاذبه خود به کاربری های دیگر رونق بیشتری می دهند و خود نیز از رونق آنها بهره مند میشود. بنابراین این ضرورتهای بیان شده باعث گردیده که در طول تاریخ ساختمان های ارائه دهنده خدمات در مجتمع های زیستی (و قطعاً در ابعاد زمان خود) در مجموعه ای نزدیک به هم بنا گردند.
۱- ۶ تعریف تالار شهر
ابتدا به تعاریف استخراج شده از فرهنگ لغات گوناگون نگاهی می اندازیم.
در Cityhall,Webster, new twentieth century dicionnary دارای دو معنای زیر است:
الف) ساختمانی که محل قرارگیری مجموعه دفاتر و ادارات دولت منطقه است.
ب) دولت منطقه ای.
The Random house dictionary of the English Language برای Cityhall معانی زیر معرفی نموده است.
الف) ساختمان اداری یک دولت شهر.
ب) اداره شهر.
پ) مجموعه ای از قوانین و قواعد اداری مربوط به اداره شهر.
در فرهنگ لغت عباس آریانپور معانی؛ عمارت شهرداری، مقام شهرداری برای Cityhall بیان شده است.
می بینیم که Cityhall در معنای حجمی و کالبدی خود ساختمانی اداری معرفی شده است که ادارات، مستقر در آن با اداره امور شهر مربوط می شوند. محتوی سیتی هال با نگاهی به تجارب صورت گرفته در غرب یعنی در خاستگاه اخیر آن و همین طور با توجه به کاربری های مستقر در آن روشن تر می شود.
هدف از طرح موضوع مرکز همایش های مردمی، ایجاد فضایی مردمی ـ دولتی است، فضایی که شامل میدان پیاده شهری و مراکز رسمی دولتی است.
 
۱-۷ تالار شهر در ایران و جهان
تالار شهر (City Hall) که در تمام دنیا به عنوان یکی از مردم مدارترین ساختمان‌های عمومی شهر، از شأن و منزلتی والا برخوردار است، مکانی برای انجام کلیه امور اجتماعی شهر است؛ تالار شهر در درجه نخست فضایی برای استقرار یکی از مردمسالارترین نهادهای شهری یعنی انجمن ها و شوراهای شهر و سپس مرکزی برای گردهم آیی های عمومی و ارتباط و تعامل میان مردم در عرصه مسائل شهری است. نقش این فضا در اکثر شهرهای دنیا گردهم آوری شهروندان و ترغیب آنها به همکاری با یکدیگر و مشارکت در امور شهر ‌است. به همین جهت تالار شهر بایستی به همه شهروندان و فعالیت‌های جمعی شهر تعلق داشته باشد.
علیرغم سابقه طولانی احداث تالار شهر در دنیا، پرداختن به این امر مهم در کشور ما تاکنون در مرحله طرح و برگزاری مسابقات معماری باقی مانده است. جدی‌ترین اقدام صورت گرفته در این زمینه طرح تالار شهر تهران بود که در سال ۱۳۵۶ به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح کنزو تانگه، معمار ژاپنی، برنده شد، اما این طرح هرگز به مرحله اجرا نرسید. این در حالی است که کشور ما از نظر داشتن فضاهای عمومی از پیشینه‌ای غنی برخوردار است، بطوری که بازارها و میدان‌ها در گذشته فضاهای مهم ارتباطی، اجتماعی و اقتصادی شهر بودند و در مقیاس‌های گوناگون همواره محلی برای تجمع مردمی و استقرار انواع فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به شمار می‌رفتند.
 
و…
فهرست مطالب:
 
پش گفتار ۱
مقدمه ۳
فصل اول:شناخت و تعریف موضوع
مقدمه فصل اول ۴
بررسی فلسفه وجودی شوراها ۵
۱-۱ سازمان سیاسی جامعه ۵
۲-۱ حدود آزادی ۶
۱-۳-۱ انواع شوراها: ۷
۱-۳-۲ کار کرد شوراها ۷
۱-۳- ۳جرای مقطعی شوراهای محلی ۸
۱-۳-۴ مقرارات مربوط به شوراها در قانون اساسی ۹
اصول ضوابط حاکم بر انحلال شوراها ۹
۱-۴ طرح موضوع واهمیت آن ۱۰
۱-۴-۱ تجزیه و تحلیل کلی پراکنـدگی ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی در شهر اردبیل ۱۱
۱-۴-۲ هدف از طرح مسئله و نحوه برخورد با آن ۱۱
۱-۴-۳ سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مکان ۱۲
۱-۴-۴ ضرورت انجام موضوع ۱۲
۱-۴-۵ اهداف اجرایی موضوع: ۱۳
۱-۵ تاریخچـه و منطق تمرکز تجهیـزات خدماتی در شهر ۱۳
۱- ۶ تعریف تالار شهر ۱۴
۱-۷ تالار شهر در ایران و جهان ۱۴
۱-۸ انواع گردهم آیی و تعاریف آن ۱۶
۱-۸-۱ کنفـرانس Conference 16
۱-۸-۲ کنوانسیـون ۱۷
۱-۸-۳ سمینار Seminar 17
۱-۸-۴ سمپوزیوم (Symposium) 18
۱-۸-۵ میـزگرد (Round Table) 18
۱-۸-۶ فوروم (Forum) 18
۱-۸-۷ مجمع (Assembly) 19
-۸-۸ کارگاه آمـوزشی ۱۹
۱-۸-۹ سخنـرانی (Lecture) 19
۱-۸-۰۱ کمیسیـون (Commission) 19
۱-۸-۱۱ کمیتـه (Committee) 20
۱-۸-۲ ۱ مناظـره ۲۰
۱-۸-۳۱ انستیتـو (Institute) 20
۱-۸-۱۴ جلسـه ۲۱
 
فصل دوم: شناخت بستر طرح
مقدمه فصل دوم ۲۳
۲-۱ تاریخچه ۲۴
۲-۱-۱ وجه تسمیه آذربایجان ۲۴
۲-۱-۲ وجه تسمیه اردبیل ۲۴
۲-۱-۳ لقب‌ها ۲۵
۲-۱-۴ پیشینه ۲۵
۲-۲ حدود اردبیل ۲۶
۲-۲-۱ موقعیت جغرافیایی ۲۶
۲-۲-۲ تقسیمات سیاسی اردبیل ۲۷
۲-۲-۳مشخصات جمعیتی ۲۸
۲-۲-۴ ترکیب جمعیتی ۳۰
۲-۳عوارض وعناصر طبیعی ۳۱
۲-۳-۱خاک ۳۱
۲-۳-۲ آب ۳۱
۲-۳-۳ پوشش گیاهی ۳۲
۲-۳-۴ ارتفاعات ۳۲
۲-۴ بررسی ویژگیهای اجتماعی-اقتصادی استان اردبیل ۳۲
۲-۴-۱ اقتصاد ۳۲
۲-۴-۲صنعت ۳۳
۲-۵ فرهنگ استان اردبیل ۳۴
۲-۶ شناخت کالبدی شهر اردبیل ۳۶
۲-۶-۱ گروه بندی بافتهای مختلف شهر ۳۷
۲-۷ مروری بر هویت ساختاری شهر اردبیل ۳۷
۲-۷-۱ بافت قدیم ۳۷
۲-۷-۲ بافت میانی ۳۸
۲-۷-۳ بافت جدید ۳۸
۲-۷-۴ عوامل شکل گیری محلات شش گانه ۳۸
۲-۸ دریاچه شورابیل ۳۹
نتیجه گیری: ۳۹
 
فصل سوم: تجزیه و تحلیل سایت
عوامل موثر در مکانیابی سایت
۳-۱ از دیدگاه عملکردی و کارایی ۴۰
۳-۱-۱همجواری: ۴۰
۳-۱-۲ جوابگویی به نیازهای گروه های ذینفع ۴۰
۳-۱-۳ مساحت ۴۱
۳-۱-۴ مقیاس دانه بنـدی ۴۱
۳-۲مناسب مکانی ۴۱
۳-۲-۱انطباق با کاربری اراضی شهـری ۴۱
۳-۲-۲ دسترسی به شبکه معابـر ۴۱
۳-۲-۳هماهنگی با جهت توسعه شهـر ۴۲
۳-۲-۴ خوانایی سایت ۴۲
۳-۳ تو صیه هایی جهت مکان یابی مناسب برای سایت پروژه ۴۳
۳-۴ موقعیت سایت از نظر دسترسی ۴۴
۳-۵ موقعیت شهری سایت ۴۴
۳-۶ اندازه ها ، مساحت و اکس ها ۴۴
۳-۷ بررسی دسترسی شهری و اقلیم سایت ۴۵
۳-۷-۱ ورودی سایت ۴۵
۳-۷-۲ دید های سایت ۴۵
۸-۳بررسی اقلیم و بادهای موجود در منطقه قرار گیری سایت ۴۶
۹-۳ تحلیل جهت گیری های مختلف ساختمان ۴۶
نتیجه گیری ۴۷
 
فصل چهارم: اقلیم ومعماری منطقه
مسائل اقلیمی بستر طرح ۴۸
ضرورت و اهمیت شناخت اقلیم در معماری و شهرسازی ۴۸
۴-۱ عوامل اقلیمی استان اردبیل ۴۹
۴-۱-۱ نقش ارتفاعات براقلیم استان ۵۰
۴-۱-۲ تاثیرعرض جغرافیائی ۵۰
۴-۱-۳ نقش پوشش گیاهی وکشاورزی دراقلیم استان ۵۱
۴-۱-۴ تاثیرتوده های هوا و سیستم های هواشناسی ۵۱
۴-۱-۵ منابع اصلی شکل گیری توده های هوا ۵۱
۴-۱-۶ دسته بندی توده های هوا ۵۱
۴-۲ ویژگی های جوی و اقلیمی ۵۲
۴-۲-۱ دمای هوا ۵۲
۴-۲-۲ روزهای یخبندان ۵۲
۴-۲-۳ بارندگی ۵۳
۴-۲-۴ رطوبت نسبی ۵۳
۴-۲-۵ یخبندان ۵۳
۴-۲-۶ تابش ۵۴
۴-۲-۷ باد ۵۴
۴-۳ ویژگی های معماری منطقه ۵۵
۴-۳-۱ روشهای دستیابی به اهداف اقلیمی ۵۵
جدول ماهونی ۵۶
۴-۳-۲ جهت استقرار ساختمان ۵۷
۴-۳-۳ بررسی فرم پنجره‌ها ۵۸
۴-۳-۴ الگوی اشغال زمین ۵۹
۴-۳-۵ انتخاب مصالح ساختمانی ۵۹
 
فصل پنجم: مبانی نظری معماری
مقدمه ای درباره مبانی نظری
۵-۱ مبانی نظری چیست ؟ ۶۰
ویژگی های مبانی نظری۲-۵
۳-۵ رابطه فرهنگ و معماری ۶۱
۴-۵ تاثیر عوامل فرهنگی بر فرم معمار: ۶۲
۵-۵ مبانی فرهنگ ایران و تاثیر آن بر معماری ۶۳
۶-۵ مفهوم سیر از ظاهر به باطن در معماری اسلامی ایران ۶۳
۷-۵ عوامل بنیادی معماری در ایران ۶۳
۸-۵اصل ساماندهی اهداف کارکردی ، سازه ای و کالبدی ۶۴
۹-۵مبانی نظری طرح ۶۴
۶۴ فرم اصلی ۱-۹-۵
۶۵ محل قرار گیری جرم ۲-۹-۵
۶۵ شیب دهی به خط آسمان ۳-۹-۵
۶۵ ایجاد پیچیدگی و انفجار در فرم ۴-۹-۵
۵-۹-۵ حجم ۶۵
۶-۹-۵ خط و خطوط ۶۵
۷-۹-۵نور ۶۶
۸-۹-۵ترکیب ۶۶
۹-۹-۵تناسب، تعادل، حرکت و ریتم ۶۶
۱۰-۵ هندسه : ۶۶
۱۱-۵ اصل درون گرایی در عین برونگرایی ۶۷
۱۲-۵تقارن : ۶۸
۱۳-۵ مرکزیت ۶۸
۱۴-۵سیالیت ( گسترش پهنه دید ) ۶۹
۱۵-۵تباین یا نا همگونی ۶۹
۱۶-۵تعادل و توازن ۶۹
۱۷-۵سلسله مراتب، تداوم (سلسله مراتب دسترسی) (اصل رده‌بندی فضایی): ۶۹
۱۸-۵اصل مقیاس و تناسب ۷۰
۱۹-۵اصل فضاهای متباین ۷۰
گزینه های طراحی ۷۱
نتیجه گیری ۷۲
 
فصل ششم: بررسی نمونه های موردی داخلی و خارجی
مقدمه ۷۴
سیتی هال لندن ۷۴
ساختمان شهرداری لندن ۷۵
ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی ( مجموعه بهارستان ) ۷۷
تحلیل مبانی نظری ۷۸
تحلیل حجمی طرح ۷۸
تحلیل پلان مجموعه ۷۸
بررسی کلی طرح ۷۸
نتیجه گیری ۸۰
 
فصل هفت: ضوابط و معیارهای طراحی
۱-۷ برنامه ریزی فیزیکی/اندازه ها/استانداردها ۸۱
۷-۱-۱ تقسیم بندی فضاهای عملکردی ۸۱
۷-۱-۲ فضا های مدیریت شهری ۸۲
۷-۱-۳ فضا های فعالیت های فرهنگی ۸۳
۷-۱-۴ فضاهای فعالیت های سیاسی ۸۳
۷-۱-۵ فضا های عملکرد های اجتماعی ۸۳
۷-۱-۶ فضاهای فعالیت های رسانه ای ۸۳
۷-۲ شرح و توصیف فضاهای تالار شهر ۸۴
۷-۲-۱ سالنهای سخنـرانی ۸۴
۷-۲-۲ تالار ۸۴
۸۴ ۷-۲-۳ سالن گردهمایی شهـری
۷-۲-۴ سالن با ظرفیت اندک ۸۵
۷-۲-۵ کتابخانـه مرکز ۸۵
۷-۳ حوزه مربوط به ارگانهای غیـردولتی ۸۶
۷-۴ فضای مربوط به احزاب سیاسی ۸۶
۷-۵ فضای پاسخگـویی مسئولان ۸۷
۷-۶ حـوزه اداری مرکز ۸۷
۷-۷ مدیـریت مرکز «بخش روابط عمومی» ۸۷
۷-۸ حـوزه معاونت امور اداری و مالی ۸۸
۷-۹ حـوزه معاونت فنی ۸۸
۷-۱۰ بخش خدمات ۸۹
جدول مساحت فضاها ۹۱
 
فصل هشتم: نقشه های طراحی
منابع و ماخذ
پیوست شماره یک و دو
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات تالار شهر ,رساله تالار شهر ,طرح نهایی تالار شهر ,پروژه تالار شهر ,پایان نامه تالار شهر ,معماری تالار شهر ,نمونه موردی تالار شهر ,تالار شهر ,پروژه نهایی تالار شهر ,استاندارد ,برنامه فیزیکی ,نمونه موردی ,اصول طرحی ,کانسبت تالار شهر ,معماری تالار شهر ,پروپوزال تالار شهر ,دانلود رایگان, , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مركز نمايش های آیینی
مطالعات طراحی پردیس نمایش های آیینی در ایران با رویکرد تعاملات اجتماعی
پروژه کامل طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
پروژه کامل طراحی سالن اجلاس سران
مطالعات طراحی سینما و تئاتر بارویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تالار و شورای شهر
مطالعات طراحی دهکده ساحلی
دانلود تالار نمایش، کنسرت و آمفی تئاتر
مطالعات طراحی تالار هنر و نمایش شهر با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز مطالعات، آموزش و اجرای نمایش های آیینی
مطالعات طراحی مجتمع سینمایی
مطالعات طراحی مرکز گردهمایی با رویکرد تعاملات فرهنگی
مطالعات مرکز همایش بین المللی معماری
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد معماری فولدینگ
مطالعات طراحی تالار و مجموعه ی فرهنگی – اجتماعی
مطالعات مجموعه سینمایی با ظرفیت 876 نفر
دانلود مطالعات تئاتر شهر,,, 150ص
دانلود مطالعات طراحی مجموعه شورای شهر تالار شهر
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد تقویت حس شهروندی
مطالعات تالار شهر خرم آباد با رویکرد تعاملات اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد