خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی سالن موسيقي

   تعدادبرگ: 160 برگ ورد فونت 14 و فهرست و منابع ///   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 13489 kb  تعدادمشاهده  7


مطالعات طراحی سالن موسيقي،رساله طراحی كنسرت هال
فهرست مطالب
پیشگفتار    1
چرا به تالارهای موسیقی نیاز داریم؟    3
فصل اول    4
تعاریف، تاریخچه و مبانی موسیقی    4
1-1 درباره موسیقی    5
1-1-1 موسیقی چیست؟    5
1-1-2 واژه ایرانی موسیقی    6
1-1-3 موسیقی از زبان بزرگان    7
1-2 تقسیم بندی موسیقی از نظرگاه ملیت    8
1-2-1 موسیقی غربی    8
1-1-2-1- موسیقی آوازی کرال    8
1-2-1-2- موسیقی اپرا    9
1-2-1-3- موسیقی سمفونیک    9
1-2-1-4- موسیقی ارکسترال کوچک    10
1-2-1-5- موسیقی مجلسی    10
1-2-1-6- تکنوازی    10
1-3 فرمهای موسیقی کلاسیک    11
1-3-1 سنفونی (synphonie)    11
1-3-2 کنسرتو (concerto)    11
1-3-3 سونات (sonata)    11
1-3-4 موسیقی مجلسی (Musique chemlire)    12
1-3-5 ارکستر    12
1-4 موسیقی سنتی ایران    12
1-4-1 گروه نوازی و همسرایی    12
1-4-2 گروه نوازی و تک خوانی    13
1-4-3  برنامه‌های 1، 2، 3 نفره    13
1-5 ریشه‌های موسیقی بین المللی و فضای لازم برای آن    13
1-6 ریشه‌های موسیقی سنتی ایرانی و فضای لازم برای اجرای آن    14
1-6-1 آوازهای مذهبی    14
1-6-2 موسیقی فولکوریک ایران    14
1-6-3 موسیقی شهری    15
1-6-4 موسیقی عرفانی    15
1-7 ارکان موسیقی    16
1-7-1 یک دسته بندی    16
1-7-1-1- موسیقی طبیعی    16
1-7-1-2- موسیقی هنری    16
1-7-2-ارکان موسیقی    17
1-7-2-1- ریتم یا ضرب    17
1-7-2-2- ملودی یا لحن    17
1-7-2-3- آرمونی یا هماهنگی    18
1-7-2-4- تمبر یا رنگ آمیزی    19
1-7-3- انواع مصنف‌ها (آهنگسازان)    20
1-8 ارتباط انسان با موسیقی    22
1-8-1 رسالت موسیقی    22
1-8-2 چگونه به موسیقی گوش می‌دهیم؟    23
1-8-2-1- طریق حسی    23
1-8-2-2- طریق وصفی    23
1-8-2-3- طریق موسیقی    24
1-9 اشتراکات و پیوندهای موسیقی و معماری    25
فصل دوم
استانداردهای طراحی سالن‌های موسیقی
2-1 استانداردهای معماری    30
2-1-1- شکل سالن ها    30
2-1-2- انواع صحنه (سن)    32
2-1-2-1- سن با زاویه 360درجه    32
2-1-2-2- سن با زاویه 220-210 درجه    33
2-1-2-3- سن با زاویه180درجه    33
2-1-2-4- سن با زاویه 135درجه    33
2-1-2-5- سن با زاویه90 درجه    33
2-1-2-6- سن با زاویه 0درجه (صحنه در انتها)    34
2-1-2-7- صحنه فضایی    34
2-1-2-8- صحنه متقاطع    34
2-1-2-9- صحنه فرو برده شده    34
2-1-3- پشت صحنه    35
2-1-3-1- اتاق‌های رختکن    35
2-1-3-2- اتاق‌های کارکنان فنی    36
2-1-3-3- اتاق‌های تمرین    37
2-1-3-4- اتاق استراحت خوانندگان    38
2-1-3-5- انبارهای پشت صحنه    38
2-1-3-6- فضاي خدماتي و سرويس‌هاي بهداشتي    39
2-1-4- جايگاه‌هاي نشستن    39
2-1-4-1- ابعاد محل نشستن    39
2-1-4-2- اطلاعاتي در مورد صندلي ها    40
2-1-4-3- جايگاه    42
2-1-4-4- ترتيبات عمودي نسبت به صحنه    43
2-1-4-5- افزايش ابعاد سالن و مسائل مربوط به آن    44
2-1-5- اصول بصري تاثيرگذار در طراحي سالن    46
2-1- 5-1- شيب كف تالار    46
2-1-5-2- تجمع صندلي ها    46
2-1-5-3- ارتفاع صحنه    47
2-1-6- فضاهاي عمومي    47
2-1-6-2- ترتیباتی برای افراد معلول    49
2-1-6-3- پل‌های خروج اضطراری    50
2-1-7- بخش اداری    51
2-1-8- رستوران    52
2-1-9- فضاهای خدمات نگهداری    53
2-2- آکوستیک    57
2-2-1- تعریف    57
2-2-2- آکوستیک سالن‌های موسیقی    57
2-2-2-1- واخنش (پس آوا)    58
2-2-2-2- زمان‌های واخنش    58
2-2-2-3- آکوستیک سالن‌های بزرگ    59
2-2-2-4- نتیجه گیری    60
2-2-3- جنبه‌های تاثیر گذارنده آکوستیکی    61
2-2-3-1- مقدمه    61
2-2-3-2- فرم ساختمان    63
2-2-3-3- عایق صوتی    67
2-2-3-4- مواد و مصالح    69
2-2-3-5- سیستم تقویت صدا برای سالن ها    73
2-2-4- تحلیل چند نمونه سالن موسیقی از دیدگاه آکوستیک    74
2-2-4-1- دیویس هال    74
2-2-4-2- مرکز موسیقی «وردنبورگ»، «اوتوشت»، هلند    78
2-2-4-3- سالن کنسرت کارل نیلسن، دانمارک    79
2-2-4-4- سالن کنسرت سلطنتی ناتینگهام، انگلستان    80
فصل سوم
سازه و تأسیسات سالن‌های موسیقی
3-1- سازه    82
3-1-1- سازه فضاهای بزرگ    82
3-1-1-1- دال‌های دو طرفه و خرپا    82
3-1-1-2- سیستم Barrel Roof    83
3-1-2- سازه‌های فضاهای کوچک    83
3-1-3- سازه‌های متحرک    83
3-2- تأسیسات    85
3-2-1- شرایط محیطی مناسب سالن ها    85
3-2-1-1- تأمین هوای پاک و تازه    86
3-2-2- سیستم خود تنظیم (SELF ORGANIZATION SYSTEM )    88
3-2-3- موتورخانه حرارتی طبیعی (NATURAL GREENROOM )    89
3-2-4- باغ‌های بو.تانیک (BOTANIC GARDEN)    90
فصل چهارم
بررسی نمونه‌های مشابه
در جهان و ایران    92
4-1- شهر موسیقی /ایتالیا    93
4-2- مرکز موسیقی گیتزهد/انگلستان    95
4-3- مرکز سمفونی مورتون میرسون/آمریکا    97
4-4- سالن کنسرت موسیقی روی تامسون/کانادا    103
4-5- تالار فیلارمونیک لوگزامبورگ/آلمان    108
4-6- مرکز موسیقی تنریف    109
4-7- تالار موسیقی والت دیسنی/آمریکا    111
4-8- تئاتر لوکسور جدید روتردام/هلند    121
4-9- مرکز همایش‌های شهر نارا / ژاپن    124
4-10 – فیلارمونیک برلین / آلمان    126
4-11- تالار وحدت    127
فصل پنجم
مطالعات و تحلیل سایت
5–1– بررسی در مقیاس شهر گرگان    130
5–1–1– تاریخچه کالبدی – مختصات عمومی شهر گرگان    130
5-2 اقليم منطقه گرگان    131
5-3 بررسی اثرات اقلیمی در معماری منطقه    132
5-4 مطالعات جغرافيايي و اقليمي    134
5-5- مفاهیم فضایی    135
5-6- طراحی اقلیمی    136
5-6-1- شرایط حرارتی و طراحی اقلیمی در فضاهای خارجی    136
5-7- جهت گیری استقرار ساختمان    137
5-8- تحلیل سایت    139
5-8-1- موقعیت سایت در منطقه    139
5-8-2 دسترسی ها    139
5-8-3- سواره روها    140
5-8-4- کابری سایت    141
5-8-6- مساحت زمین    142
5-8-7- چشم اندازها    143
5-8-8 – شیب توپوگرافی    145
5-9 توصیه‌ها و پیشنهادات طراحی در رابطه با تحلیل سایت    145
فصل ششم
برنامه ریزی فیزیکی طرح و سرانه ها
6-1- طبقه زیرزمین    149
6-2- طبقه اول    150
6-3- طبقه دوم    152
منابع    154
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,سالن موسيقي،رساله طراحی ,كنسرت هال ,پایان نامه ,طرح نهایی ,پروژه پایانی ,طراحی ,تالارهای موسیقی ,خانه موسیقی ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
مطالعات طراحی خانه‌ي هنرمندان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی خانه ای نگهداری رشد و تربيت كودك با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی خانه مد و فشن
مطالعات طراحی باشگاه نخبگان و مخترعین با رویکرد پایداری در ساختار
دانلود مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی هنر با رویکرد ارتقا فرهنگ عمومي
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی
دانلود مطالعات طراحی خانه کودک (مهدکودک)
دانلود مطالعات طراحی خانه سالمندان
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز هنرهای تجسمی
مطالعات طراحی تالار بزرگ شهر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد