خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی خانه موسیقی تهران

   تعدادبرگ: 110 برگ   قیمت: 25000 تومان   حجم فایل: 2679 kb  تعدادمشاهده  2


 

پروژه حاضر،خانه ی موسیقی تهران است  هدف از این پروژه تجمع بخشیدن و ایجاد یک مرکز به منظور ارایه و معرفی موسیقی است خانه موسیقی تهران به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با موسیقی ،که شامل موسیقی سنتی ایران و موسیقی پربار کشور های دیگر است ،مورد توجه و طراحی قرار گرفته است که در آن علاوه بر برگزاری کنسرت ها ،سازماندهی به امر آموزش و در نهایت ایجاد یک مرکز و موزه موسیقی برای آشنایی با وسایل موسیقی نیز از اهداف پروژه بوده است 
در این پروژه سعی شده است که ضمن مطالعه موسیقی به عنوان پایه و مبنای پروژه،ارتباط آن با معماری به عنوان زمینه آکادمی و حرفه ای طراح مورد بررسی و توجه قرار گرفته و در نهایت یکسری اصول،احکام و یا به بیان بهتر نتایجی را استخراج کرد وارتباطی منطقی و موجه بین مبانی موسیقایی و مبانی مهندسی طرح برقرار کرد 
به منظور دسته بندی مطالب در گروه های جداگانه ، پروژه به بخش های مختلف تقسیم شده که در طی روند پروژه وبا بررسی فصل های مختلف اطلاعات کافی برای طراحی مجموعه بدست آمده است 
 
 تعداد صفحات 104 word
 
فصل اول : چارچوب پژوهش
•    چارچوب پژوهش
مقدمه  1                  
1- 1-  طرح مسئله   2
1-2-  ضرورت مسئله   3
1-3-   اهداف تحقیق  4
 
فصل دوم : مطالعات محيطي استان تهران
2-1- جغرافيا
2-1-1- موقعيت و وسعت رياضي  6
2-1-2- جغرافياي طبيعي
2-1-2-1- ناهمواری ها 7
2-1-2-2- آب و هوا 7
2-1-2-3- منابع آب 8
2-1-3- جغرافیای انسانی
2-1-3-1- جمعیت و پراکندگی آن 8
2-1-3-2- نژاد 9
2-1-3-3- مذهب 9
2-1-4- جغرافياي سياسي
2-1-4-1- تقسیمات اداری و سیاسی 10
2-1-5- جغرافياي اقتصادي
2-1-5-1- کشاورزی 10
2-1-5-2- دامداری 11
2-2- تاريخ
2-2-1- تاريخچه شهر تهران  11
2-2-2- بناهاي علمي،‌ تاريخي و باستاني  14
2-3- فرهنگ
2-3-1- تحليل ارزشي از خصوصيات و فرهنگ  14
 
فصل سوم : مبانی نظری 
3-1- تعريف هنر و موسيقي
3-1-1- تعریف هنر  15
3-1-2- معانی و ریشه واژه موسیقی16
3-1-3- موسیقی17
3-1-4- تعريف موسيقي  17
3-1-5- تئوري موسيقي  18
3-1-6- موسيقي از ديدگاه فلاسفه و انديشمندان  19
3-1-7- موسيقي در فلسفه يونان  20
3-1-8- نظرات بزرگان در مورد موسيقي  22
3-1-9- تئوريها و نظريات پيدايش موسيقي  29
3-1-10- نظريات روانشناسي آفرينش موسيقي
3-1-10-1- نظريه تعامل موسيقي 24
3-1-10-2- شكل گيري الگوي صوتي  24
3-1-11- آفرينش موسيقي
3-1-11-1- شکل، ریتم 24
3-1-11-2-  زير و بمي  25
3-1-11-3- آكورد 25
3-1-12- رقص ، نمايش ، شعر ، موسيقي  25
3-1-13- موسيقي عملي؛ سبكها و دوره ها
3-1-13- 1- موسیقی تاریخی 26
3-1-13-2- موسیقی مذهبی27
3-1-13-3- موسیقی فولکوریک 28
 3-2-فيزيك صوت
3-2-1- تعاريف  29
3-2-2- طبيعت و انتقال صوت
3-2-2-1- موج 29
3-2-2-2- طول موج 29
3-2-2-3- سرعت صوت 29
3-2-2-4- انکسار صوت 30
3-2-2-5- تفرق صوت 30
3-2-2-7- جذب صوت 31
3-2-2-8- پژواک 31
3-2-2-8- تداخل امواج 32
3-2-3- شنوايي
3-2-3-1- حدود شنوایی 32
3-2-3-2- شدت شنوایی 33
3-2-3-3- واحد شدت صوت 33
3-2-3-4- قوت صدا 33
3-2-3-5- پنهان کردن صدا 33
3-2-3-6- خستگی شنوایی 34
3-2-3-7- پایداری حس    34
3-2-4- تشدید 34
3-2-4-1- رزوناتور هلم هولتز  35
3-2-4-2- خاصیت جذب رزوناتور  35
3-2-4-3- تشدید کلی 35
3-2-5- ارتفاع صوت 35
3-2-5-1- استاندارد ارتفاع صوت 36
3-2-5-2- اثر دوپلر  36
3-2-6- تیزی گوش 36
3-2-6-1- صداهای درونی 36
3-2-6-2- صداهای ترکیبی 37
3-2-6-3- طيف صدای انسان و وسايل موسيقی37
3-2-6-4- زنگ 37
3-2-6-5- تاثير جهت حرکت صوت بر تمبر آن 37
3-2-7- فواصل موسيقي  38
3-2-8- ميزان ، گام و آكورد  40
3-3- عوامل متشكله صوت موسيقيايي
3-3-1- عوامل متشكله صوت موسيقيايي  41
3-3-2- عوامل مشخصه كمي صوت  41
3-3-3- عوامل مشخصه كيفي صوت  43
3-3-3-1- شکل 43
3-3-3-2- رنگ  44
3-3-3-3- سایه روشن 45
3-3-3-4-  هماهنگی و هارمونی 45
3-3-4- خطوط ملودی 46
3-3-5- وزن 46
3-4- تركيب عناصر درموسيقي و معماري
3-4-1-تصویرگری در موسیقی و معماری 47
3-4-2- تکرار و تصویرگر هنری 47
3-4-3- تكرار عامل تعادل  48
3-4-4- عناصر معماري در تركيب  49
3-4-5- عناصر موسيقي در تركيب  50
3-4-5-1-  ملودي  50
3-4-5-2- وضوح و خوانايي ملودي  51
3-4-5-3- درازي ملودي  51
3-4-5-4- حركت در ملودي  52
3-4-5-5- طرح و شكل مجموعه  52
3-4-5-6- ریتم 53
3-4-5-7- ضرب  54
3-4-5-8- متريك  54
3-4-6- ترکیب هنری  54
3-5-بافت و توناليته
3-5-1- بافت  56
3-5-2- بافت در موسيقي  56
3-5-3- ساز بندي  57
3-5-4- موسيقی گوشه دار، موسيقی تغزلی57
3-5-5- پيچيدگی و درهمی وزن 57
3-5-6- هوموفوني و پوليفوني  58
3-5-7- توناليته  59
3-5-8- گام  60
3-5-9- بافت در هنر   61
3-6- حركت
3-6-1- حركت در موسیقی  62
3-6-2- فعالیت 62
3-6-3- جابجايي  63
3-6-4- حركت پيوسته و نوبتي  64
3-6-5- حرکت در فرم 64
3-6-6- حرکت در شکل 65
3-6-7- حرکت در هنر   65
 
 
فصل چهارم : مطالعات معماري 
4-1- بررسي آثار كالبدي يا حجمي
4-1-1-  فضاي شهري  66
4-1-2- سيماي شهري  66
4-1-3-  منظر شهري  67
4-2- تلفيق ايستايي و زيبايي در فرم سازه ها  68
4-3- ايمني در برابر آتش سوزي  71
4-4- اصول پايه در طراحی
4-4-1- معيارهاي طراحي در تالارهاي موسيقي  71
4-4-2-كيفيت هاي موسيقيايي آكوستيك 73
4-4-3- ضوابط و استانداردهاي معماري در طراحي تالارها  77
4-5- معرفی و بررسی نمونه ها
4-5-1- اپرای سیدنی 79
4-5-2- سالن کنفرانس ناتینگهام 80
4-5-3-تالار فنلاند،هلسینکی 81
 
فصل پنجم: مطالعات تحليلي 
5-1- شناخت و تحليل سايت
5-1-1- مباني انتخاب سايت  83
5-1-2- دلايل انتخاب سايت  83
5-1-3- معرفي و تحلیل سايت  83
5-1-3-1- موقعيت سايت از مقياس جهاني تا مقياس شهري  84
5-1-3-2- دسترسي و ارتباط سايت با شبكه ارتباط شهر  85
5-1-3-3- بررسي ديد و منظر عمومي سايت در مقياس شهري  86
5-1-3-4- تحليل جهت ها و امتياز بندي نورگيري سايت  88
5-1-3-5- تحليل جهت وزش بادهاي مناسب و نامناسب فصول  88
5-1-3-6- تعیین جهت بهینۀ استقرار ساختمان  89
5-2- توصیف طرح
5-2-1- توصيف ايده كلي طرح  91
5-2-2- احکام استخراجی از منبع موسیقی 92
5-2-3- احکام استخراجی از منبع معماری 95
5-3- برنامه فيزيكي طرح  98
5-4- نقشه ها و مدارك  معماري
5-4-1- دياگرام و روابط بخشهاي مختلف  104
  منابع و ماخذ
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی خانه موسیقی تهران ,رساله خانه موسیقی تهران ,طرح نهایی خانه موسیقی تهران ,پروژه پایانی ,نمونه موردی ,استانداردها ,ضوابط و استانداردها ,معماری ,خانه موسیقی تهران,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی سالن موسيقي
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری
مطالعات طراحی تئاتر با رویکرد معماری پایدار
دانلود مطالعات طراحی و معماری خانه تئاتر
دانلود تحقیق معماری مجموعه (آموزشی- فرهنگي- تفریحی)/word
مطالعات طراحی خانه ای نگهداری رشد و تربيت كودك با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی
دانلود مطالعات طراحی خانه کودک (مهدکودک)
دانلود مطالعات طراحی خانه سالمندان
مطالعات طراحی فرهنگستان ادبیات و معماری
مطالعات طراحی خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی سالن موسیقی سمفونیک
دانلود مطالعات مرکز موسیقی
مطالعات طراحی موزه هنرهای تجسمی و موزه هنر معاصر
مطالعات و نقشه خانه شعروادب معاصر ایران
مطالعات طراحی خانه عکس
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد معماری پایدار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد