خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار

   تعدادبرگ: 282 برگ ورد   قیمت: 60000 تومان   حجم فایل: 17766 kb  تعدادمشاهده  0


مطالعات طراحی مرکز
 فرهنگی بانوان 
 مرکز زنان خانه دار
مقدمه
فصل اول مطالعات پایه
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل چهارم استانداردها و ضوابط
فصل پنجم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل ششم نمونه های موردی و تطبیقی
فصل هفتم  ایده و کانسبت
فصل هشتم سازه و تاسیسات
فصل نهم منابع و ماخذ 
 
مقدمه
در جامعه امروز با توجه به  مشکلات ومسایل خانواده ها از مسایل شادی وتفریح دور شده اند و این مسیله بسیار مهم تنشهایی را به وجود آورده  که زندگی افراد را به مخاطره خواهد انداخت افرادی که در تمام طول روز مشغول کار هستند به مرور تمام انرژی خود را از دست خواهند داد و این مشکل آنان را با مسایل روانی وجنبه های عصبی رو به رو خواهد کردزنان خانه دار تمام روز را در منزل سپری کرده و تنها شغل ونشاط آنها رسیدگی به فرزندان وکارخانه داری می باشد در این راستا چنین زنانی با مشکلات افسردگی و از بین بردن وقت ونداشتن علم کافی برای استفاده کردن از وقت خود را خواهند داشت در اینجا برانیم نقش زن خانه دار را و نشاط او را مورد بررسی قرار دهیم چون می دانیم در کانون خانواده یک زن با نشاط و سالم می تواند فرزندان سالم وخانواده سالم را تربیت کند و در نشاط وروحیه آنها تاثیر بسزایی بگذارد 
در جامعه ما به نقش زن خانه دار اهمیت داده نشده تفریح او و شادی او همراه با فرزندان وجایی که آنها برای شادی سپری میکنند می باشد و این یک نوع  روزمرگی را در آنان به وجود می آورد .
به طور کلی شناخت تفاوت های جنسیتی زن و مرد و توجه به آنها، باعث می شود که همواره متوجه باشیم که عوامل نشاط در زن و مرد می تواند متفاوت باشد. مثلا زنان به امور دینی گرایش بیشتری دارند در نتیجه انجام فعالیت دراین زمینه می تواند کمک زیادی به ایجاد شادابی و نشاط در آنها داشته باشد. همین طور زنان تمایل به همجواری، و بودن در کنار افراد دیگر دارند به همین نسبت، عضویت زنان در کانون ها و نشست های زنانه به آنها کمک می کند که زندگی شادمانه تری را بگذرانند.
اهداف مرکز تعامل بانوان(زنان خانه دار) ------اصلی ترین هدف ایجاد شادی ونشاط وشوق برای زندگی
1-تغییر در نگرش آنها نسبت به زندگی
2-از بین بردن دلمردگی وافسردگی
3-جهت وسو دادن وهدف دار کردن علایق وسلیقه ها 
4-کار به منزله تفریح
5-آموزش زندگی هدفمند
6-ورزش-تغزیه درست 
7-مطالعه وکتابخوانی
8-کشف استعدادها و بهره وری
9-آموزش خانه داری وهمسر داری
10-آموزش رابطه با فرزندان در سنین مختلف
آموزش و شادی:
گذراندن دوره ی تحصیل در دبستان، دبیرستان و دانشگاه، تاثیری در شادی انسان ندارد. اما نوع آموزش هایی که به انسان داده می شود، می تواند تاثیر زیادی در نگرش انسان به زندگی داشته باشد. نویسنده ی کتاب «چگونه شاد و خنده رو باشیم؟» معتقد است که:« آنان که در مسیر مطالعات و تحصیلات خود به ابعاد وجود انسان، سلسله عوامل تاثیر گذار در نشاط و شادابی روحی و شخصیتی و موانع افسردگی و دل مردگی فرد پی می برند، به یقین رویکردی متفاوت با همسالان خویش به شادی و شادمانی در زندگی دارند.» 
هرچند که باید توجه داشت که آموزش به تنهایی، برای ایجاد تغییر در نگرش کافی نیست. بنابر تلقی ارسطویی، معرفت به خیر و شر کارها، برای وادار کردن انسانها به عمل کافی نیست. گاهی انسانها ضعف اراده پیدا می کنند و علی رغم آگاهی از خوبی یک کار، آن را انجام نمی دهند. به همین نسبت، آموزش به تنهایی انسان را شادمان نمی کند بلکه می تواند موثر باشد.
کار و شادی:
همسویی شغل افراد با شخصیت، توانایی، استعداد و امکانات شخص و شخصیتی او، باعث اشتیاق او به زندگی می شود.
ادیسون مخترع بزرگ برق، در کودکی روزنامه فروش بود و مادرش به اودر خانه درس می داد. او در بزرگسالی تا روزی 18 ساعت کار می کرد و چون سخن از فعالیت فراوان او شد. جمله ی زیبایی رااز خود به یادگار گذاشت:«من در زندگی حتی یک روز کار نکرده ام، آنچه انجام داده ام تفریح بوده است.» 
حداقل فایده ی کار این است که به علت مشغولیت آدمی به آن، فکر، فرصت جولان در یاس و ناامیدی را ندارد.
«لورا بیرون» شاعر انگلیسی می گوید:«اشخاص پرکار فرصتی برای نالیدن ندارند.» هرچند که نمونه ی ایده آل کار ، آن است که همسو با خواسته ها و توانای های فرد باشد.
البته زنان خانه دار، شغلی در بیرون از منزل ندارند و مراد از کار برای آنها، مجموعه ی فعالیت هایی است که در طول روز انجام می دهند.
 
در جست و جوی شادی:
عوامل ايجادكننده شادي،در ميان افراد مختلف، متفاوت است ولي بطور معمول زماني كه نيازهاي معقول فرد، برطرف شد و توانست در زندگي اش به نوعي تعادل دست پيدا كند احساس شادماني مي كند. با از دست دادن داشته هاي مورد علاقه اين احساس شادي، جاي خود را به اندوه مي دهد. بعد از پرداختن اجمالی به عوامل موثر درشادی و نشاط، لازم است که در پی این سوال باشیم که  چه راههایی برای شاد بودن، وجود دارد؟ و یا در واقع برای شاد بودن چه باید انجام دهیم. اهتمام به شادي به معناي اين است كه شخص عوامل و علل شادي بخش را بشناسد و در پي آن باشد؛ زيرا شادي و سرور، حالتي عاطفي و احساسي و بيرون از اختيار انسان است و انسان تنها مي تواند عوامل و علل آن را ايجاد كند. بنابراين اگر گفته مي شود كه انسان بايد در جست وجوي شادي باشد به معناي جست وجوي علل و عوامل شادي آفرين است.
الف) اصول زیستی شادی:
تغذیه-ورزش-استراحت-استفاده از هنر در زندگی-سفر
ب)اصول روانشناختی شادی
1-روی امور مثبت تکیه کنید
2-در زندگی اعتدال داشته باشید
3-خلاقیت داشته باشید
4-فشارهای روانی محیط را به حداقل برسانید.  
5- در زمان حال زندگي كنيد. 
6-برای خود دوست یابی کنید
7- روحیه ی سپاسگذاری و قدردانی داشته باشید و توقع خود را کم کنید.«
8- به فعالیت های خود زمان  کامل شدن، بدهید
 
اصول اجتماعی شادی:.
        1-روابط اجتماعی با نشاط داشته باشید. 
2-در انجمن های زنانه عضو شوید
3-اشتغال خانگی داشته باشید
5-در مراسم شادی دیگران شرکت کنید. 
4-مشورت را فراموش نکنید.
اصول معنوی شادی:
1- معنای زندگی را دریابید
3 - دعا کنید، نماز بخوانید و با آنها انس بگیرید. 
2- خدا با شماست، با او ارتباط برقرار کنید
4- وقت بيشتري را به خواندن كتاب، اختصاص دهيد.
5- هدایت فکر خود را بر عهده بگیرید
نشاط، نیاز طبیعی انسان، مانند نیاز به غذا است، که برای ادامه ی حیات و سلامت جسم و روان، ضروری می باشد. به این نیاز، باید به درستی پاسخ داده شود.
نشاط، اراده و تصميم‌ انسان را تقویت مي‌كند و استقامت و پايداري را افزايش مي‌دهد. كارهاي بزرگ و برنامه‌هاي سنگين را آسان و سبك مي‌كند و رنج و زحمت را قابل تحمل می¬نماید.
اولياي شاداب و سرزنده، مي‌توانند با ایجاد فضايي مناسب و نیز راهنمايي‌هاي لازم، محيطي امن و آرام براي فرزندان ايجاد كنند. رابطه صميمي و عاطفي، پيوند نا گسستني باشد که از گرايش فرزندان، به بسياري از معضلات اجتماعي پيشگيري می¬كند.
زنان، به عنوان اعضای فعال خانواده، نقش مهمّی در رشد و شکوفایی اعضای خانواده و به همان نسبت ظهور خانواده ای موفق در اجتماع  دارند. اهمیت جایگاه


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی مرکز , فرهنگی بانوان , مرکز زنان خانه دار ,رساله ,طرح نهایی ,پروژه پایانی ,پایان نامه ,معماری ,مطالعات پایه ,مبانی نظری ,اقلیم و موقعیت قرارگیری ,استانداردها و ضوابط ,برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,نمونه های موردی و تطبیقی ,ایده و کانسبت ,سازه و تاسیسات , , ,مقدمه ,در جامعه امروز با توجه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود معماری مرکز موسیقی،پاورپوینت
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران
مطالعات طراحی معماری خانه هنر
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسيقي
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری
مطالعات طراحی خانه‌ي هنرمندان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تئاتر با رویکرد معماری پایدار
دانلود،رساله،طراحی خانه موسیقی،با رویکرد پایدار
مطالعات طراحی خانه ی هنر
رساله معماری طراحی خانه موسیقی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد