خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات معماری مرکز آموزش و آکادمی موسیقی

   تعدادبرگ: 189 برگ ورد فونت 11   قیمت: 25000 تومان   حجم فایل: 15162 kb  تعدادمشاهده  0


مطالعات معماری مرکز آموزش و آکادمی موسیقی

بخشی از مطلب
مطالبی که در این رساله ارائه گردیده به شرح زیر است:
ابتدا به مطالعات عمومی درباره موسیقی پرداخته شده است و در گام اول مطالبی مانند تاریخچه موسیقی و ارکان و اجزاء تشکیل دهنده آن مورد بررسی قرار گرفته است.
در قدم بعدی مسایل فنی مربوط به سالنهای موسیقی گردآوری و دسته بندی شده است. مطالبی چون: استانداردهای معماری، آکوستیک سالنهای موسیقی، سازه و تاسیسات مناسب سالن مورد بررسی  قرار گرفته است.
در مرحله بعد به منظور اینکه مطالب ذکر شده در فصول قبل واضح تر و کارا تر باشند به بررسی چند نمونه موفق در دنیا پرداخته شده است.
پس از تمام این مطالعات مقدمات طراحی فراهم گردید و اولین گام به سمت طراحی با انتخاب مناسب سایت پروژه و بررسی پتانسیلهای آن برداشته شد.
گام بعدی تعیین مبانی نظری و تئوریهای موثر در طراحی بود که در فصلی تحت عنوان مبانی نظری ارائه گردیده است.
پس از این مرحله، جداول برنامه فیزیکی و ریز فضاها با توجه به نیازهای پروژه تهیه گردیدند سپس طراحی آغاز گردید .
 
مقدمه
 
هنرهای زیبا نماینده ی احساسات و روحیات هر قوم است و چون ذوقیات ملل متفاوت است هنرهای مردم هم که تراوشهای روحی آنهاست از یکدیگر متمایز می باشد . همانطور که آداب و عادات دو قوم ، مختلف است اگر موسیقی آنها نیز با هم متفاوت باشد جای تعجب نیست . اوضاع جغرافیائی و طبیعی و عوالم روحی و معنوی و طرز عقاید و افکار و کیفیت رسوم مذهبی و درجه تمدن و سوابق تاریخی و حوائج زندگانی مادی همه در اختلاف موسیقی دو قوم عوامل مؤثری است.  چنانکه روح و ذوق و احساسات و عواطف ملل مشرق و مغرب زمین با یکدیگر جنبه های کاملاً مشترکی ندارند و به همین سبب هنرهای آنها نیز روشهای مختلف دارد .                                                         
ایرانی هر چه با موسیقی خارجی آشنا باشد و به موسیقی خود به نظر بی اعتنائی بنگرد   اگر موقع فراغتی برایش در رسد و از تلاش زندگی مادی خسته شود ، دیوان حافظ و سعدی را می جوید و چند بیتی از آن را با آهنگ موسیقی ملی خود که با آن پرورش یافته می خواند و اگر کتاب شعری نیافت و خود هم تصادفاً شعری از حفظ نداشت ، باز با خود زمزمه ای می کند که بی آنکه خود متوجه باشد آهنگ یکی از نغمات موسیقی میهن اوست . زیرا وی در دامن مادری پرورش یافته که با آهنگ دشتی برایش لالائی خوانده ، در کوچه و بازار از دهان هر دوره گردی نغمه ی ابوعطا و افشاری شنیده ؛ مؤذن و قاری قرآن با آهنگ حجاز گوش را نوازش داده و قلبش را روشنی بخشیده  دوستان و آشنایانش اگر موسیقی می دانسته اند نغمه ی شور و شهناز را برایش نواخته و خوانده اند  گدای رهگذر با آهنگ منصوری یا نغمه دیگر از او کمک خواسته ، نوای نی چوپان را شنیده و درویشی برایش مثنوی خوانده و بالاخره در سرزمینی تربیت شده که ناله جان سوز دشتی و نوای غم انگیز سه گاه و نغمه ی باشکوه همایون و آواز راحت بخش نوا و آهنگ نشاط آور ماهور در آن متداول و رایج بوده و بخصوص در دوران اخیر این نغمه ها را مکرر از رادیو شنیده است ، چگونه  کسی که به این الحان و نغمات انس و الفت یافته می تواند با نوای دیگری که در دل او اثر نمی کند و با ذوق و روحیات او توافق کامل ندارد خود را تسلیت دهد و از آن لذت برد ! در موقع  غم و بیچارگی انسان همه چیز را فراموش می کند و از تظاهرات زندگی مادی بی اختیار منصرف می شود و اگر در حالت عادی به تقلید و تصنع خود را فریفته ی آهنگ های موسیقی دیگران تصور  می کند در این هنگام باز دنبال نغمه و نوائی می گردد که در خون اجداد او نفوذ یافته و یادبود گذشته های شیرین و خاطره های لذت بخش اوست . این همان موسیقی است که اول دفعه پای گهواره از حنجره ی مادر در آمده و در گوش طفل اثری بخشیده که اگر تصمیم و اراده هم از آن دست بردارد باز در اعماق دل نفوذ و تأثیر دارد و هر وقت موقع فرا رسد نغمات آسمانی آن در گوش هوش بانگ می دهد و کار را به جائی می رساند که اگر کسی را به ساز و آواز خوشی دسترسی نباشد با آهنگ صدای خود که هر چه هم بد باشد برای او مطبوع و دل انگیز است نغمات موسیقی ملی خود را می خواند .
پس موسیقی که نماینده ی ذوق فطری است باید مطابق احساسات و مترجم خیالات بشر باشد و چون ذوق و قریحه و احساس معیار مشترکی میان مردم اقوام مختلف ندارد هر کشوری را موسیقی مخصوص است که خاطرات ایام گذشته و نمونه احساسات و عواطف مردمی است که در آن کشور نشو و نما یافته اند و شک نیست که قدمت تمدن و کیفیت زندگی دوره های مختلف و انقلابات و اتفاقات و حوادث تاریخی و خاطرات شادی بخش و دوران غم انگیز گذشته همه دست به دست یکدیگر داده موسیقی امروز ما را پدید آورده اند .
از طرف دیگر چون تمدن دنیا را به هم نزدیک کرده و بشر را تحت تأثیر ، احساسات مختلف گذارده صنایع هر ملت نیز در نتیجه ی معاشرت با ملل دیگر تغییر می کند و هر زمان رنگی تازه به خود میگیرد . مثلاً جائی که زبان و خط ما که مهمترین نشانه ی ملیت ماست در اثر معاشرت با قوام دیگر تغییر کرده و صنعت نقاشی و حجاری و معماری ما نیز هر زمان جلوه ای خاص به خود گرفته و رسوم و آداب و عادات و طرز زندگی ما مکرر عوض شده یا ممکن است احساسات و عواطف و ذوقیات ما که موسیقی ما هم نتیجه ی آنهاست تا ابد بر یک نهج و به یک سبک باقی بماند 
 طبیعی است که موسیقی ما نیز مانند سایر هنرهای ما تنها متعلق به ملت ما نبوده و هر نغمه از گوشه ای پدید آمده و با نغمات ملی ما مخلوط شده و تحت تأثیر احساسات ما یک دوره ی تحول طولانی را پیموده تا به صورت الحان کنونی درآمده و با آن که معلوم نیست اصل هر نغمه ای از کجا بوده ما تمام آنها را اکنون موسیقی ملی خود می دانیم زیرا ذوق و قریحه ما آنها را پرورش داده و این نغمات نتیجه ی حوادث گوناگون دوره های گذشته و خلاصه ی افکار و عقاید و شیره ی احساسات و عواطف ماست 
موسیقی هم یکی از هنرهای زیبا است . چنانکه اشاره شد در هر کشوری جلوه ی خاصی دارد و ما باید از کیفیت تغییر و تبدیل آن در دوره های مختلف این کشور آگاه باشیم . گرچه بیشتر نغمات قدیم موسیقی ما از بین رفته و جز نامی از آنها باقی نمانده ولی همین نواهائی که امروز در دست ما می باشد و ذوق ملت را با آن علاقه و رابطه ی مخصوصی است نباید از بین برود بلکه به این هم اکتفا نکرده باید در صدد تکمیل این فن برآئیم و چنانکه اشاره شد وظیفه ی ماست که آن را بر طبق احتیاج امروز پرورش دهیم و تا ممکن است در ضبط و حفظ آن بکوشیم زیرا این نیز یکی از نشانه های تمدن ما و نماینده ی ذوق هنرمندان کشوری است که بیش از دو هزار سال به این هنر دلبستگی داشته و تا هر جا که تاریخ ما کشف شده موسیقی نیز آرام دهنده ی جان و تسلی بخش روان ما بوده است .
یکی از نواقصی که مدتها موسیقی ما داشته این است که برای حفظ و ضبط نغمات خط مخصوصی در کار نبوده و با آنکه آثار شاعران و ادیبان ما باقی مانده نغمه های زیبا و آهنگ های موسیقی ما حافظی نداشته و فقط سینه به سینه از استاد به شاگرد تلقین شده و حافظه ی فراموش کار ما نیز اغلب آنها را از یاد برده است . چنانکه در دیوان شاعرانی چون رودکی و فرخی و فردوسی و منوچهری و نظامی نام بسیاری از نغمات موسیقی ما محفوظ مانده ولی آهنگ این نوا های گوناگون که هر یک اثر ذوق سازنده ای بوده از بین رفته : مثلاً در این چند بیت منوچهری نام هیجده نغمه ی موسیقی ذکر شده که اکنون فقط یکی دو تای آن باقی است و آن یکی دو نغمه هم چون از   زمان منوچهری تا به حال که بیش از نهصد سال است دست به دست نوازندگان گشته و نوشته نشده معلوم نیست چه تغییراتی کرده ولی همین قدر می توان گفت که در این مدت دراز با این طرز و روش بی شک به کلی دگرگون شده و شاید اینک دیگر شباهتی به اصل خود نداشته باشد : 
 
 مطربان ساعت به ساعت بر نوای زیر و بم 
                                           گاه سروستان زنند امروز و گاهی اشکنه  
  گاه زیر قیصران و گاه تخت اردشیر 
                                             گاه نوروز  بزرگ و گه نوای بسکنه
گه نوای هفت گنج و گه نوای گنج کاو 
                                            گه نوای دیف رخش و گه نوای ارجنه  
نوبتی پالیزبان و نوبتی سرو سهی 
                                            نوبتی روشن چراغ و نوبتی گاویزنه 
ساعتی سیوار تیر و ساعتی کبک دری 
                                            ساعتی سر و ستاه و ساعتی با روزنه 
البته برای نگهداری موسیقی ایرانی تنها نوشتن نغمات ایرانی کافی نیست بلکه باید بتدریج نوازندگان و سازندگان بیشتر با قواعد و اصول علمی موسیقی آشنا شوند تا بتوانند راه نگهداری آن را در یابند و نغماتی که خود ترکیب می کنند با سبک عمومی که در دنیا مرسوم است برای سازهای مختلف بنویسند و آنها را رواج دهند و به تدریج گوش مردم را هم به این موسیقی آشنا کنند . 
بر این اساس وجود مرکزی معتبر و خاص در جهت ترویج و اشاعه ی این هنر اصیل با تکنولوژی روز و ایجاد یک بستر برای ارج نهادن به پیشکسوتان هنر موسیقی در یک جامعه ی هنرمند بسیار چشمگیر و قابل توجیه است . 
     
فصل اول: 
کلیات
 
تعریف هنر [4، 3، 2، 1]
 
بشر از دیرباز تمایلات و احساسات خود را به زبان هنر بیان نموده است. گاهی به صورت شعر و نظم، گاه صدای آن ها را از زبان سازی به گوش مخاطبان رسانده است، گاهی احساسی بر روی بوم نقاشی لغزیده است، گاهی روی دیواره غارها، گاهی در حرکات هارمونیک رقص یا بازی زیبای هنرپیشه تئاتر متظاهر می گردد.
هنر بیان تجسمی صورت هیچ آرمان خاصی نیست. هنر بیان هر آرمانی است که هنرمند توانسته باشد آن رادر صورت تجسمی تحقق بخشد.
هنر هر آن چیزی است که وسیله پالایش و والایی یا اعتلای روح آدمی می شود.
هنر زبان مشترک قابل فهم همه ملت هاست که بدون در نظر گرفتن مرزها، ملل و تمدنهای دنیا را در اعصار مختلف و در همه نقاط زمین به هم پیوند می دهد. هنر مرز زمان را درمی نوردد و از عرصه گیتی فراتر می رود.
ماهیت اصلی هنر را نه در ساختن اشیایی که جوابگوی نیازمندی های عملی زندگی اند می توان یافت و نه در بیان مفاهیم دینی و فلسفی، بلکه باید آن را در توانائی هنرمند به آفرینش جهانی جامع و قائم به ذات سراغ کر که نه در جهان نیازها و امیال عملی است و نه در دنیای رویا و خیال بلکه دنیای جامع این اضداد است. هنر می تواند انسان را از حالت چند پارگی تا حالت موجودی جامع و کامل ارتقاء دهد. هنر به بشر توان درک واقعیت را می بخشد و نه تنها در تحمل واقعیت او را یاری می کند، بلکه برای انسانی تر و شایسته کردن آن به انسان عزمی راسخ ارزانی می دارد. هنر خود واقعیت اجتماعی است.
برخی از نویسندگان و متفکران ضرورت هر گونه تعریف درباره هنر را انکار می کنند و آن را امری بی حاصل می دانند و معتقدند که کوشش برای یافتتن تعریفی جامع و مانع از هنر، نه تنها راه به جایی نمی برد، بلکه فراتر از آن، چه بسا مخل فهم درست آن می شود. اما چنانچه بخواهیم تعریفی از هنر بدست دهیم بهتر است سه نظریه عمده فلسفه هنر یعنی بازنمائی، فرمالیسم و فرانمائی را بیان کنیم.
«بازنمائی» یعنی تقلید یا نسخه برداری از طبیعت که به دست آدمی انجام می شود. فیلسوفان متأخر گفته اند هر اثر هنری موضوعی از طبیعت جاندار و بی جان را منعکس می کند یا باز می نماید.
«فرمالیسم» به عنوان نظریه دیگر هنری گوهر هنر را در فرم می داند. به عبارتی فرم معنادار.
نظریه «فرانمایی» هنر را بیان احساس و عاطفه با استفاده از واسطه های مختلف هنری تعریف می کند.
تولستوی نویسنده شهیر روسی اینچنین می گوید: برای اینکه هنر را دقیقاً تعریف کنیم پیش از همه لازم است که بدان، همچون یک وسیله کسب لذت ننگریم، بلکه هنر را یکی از شرایط حیات بشری بشناسیم. هر یک از محصولات هنر، این نتیجه را دارد که گیرنده تأثیر آن محصول هنری  با به وجود آورنده هنر و با تمام کسانی که در عصر او، پیش از او، و یا بعد از او که همان تأثیری هنری را گرفته اند یا خواهند گرفت، رابطه خاصی پیدا می کند.
بنابراین هنر آنگاه آغاز می گردد که انسانی، با قصد انتقال احساسی که خود آن را تجربه کرده است، آن احساس را در خویشتن برانگیزد و به یاری علائم معروف شناخته شده ظاهری، رنگ، خط، صدا یا اشکالی که به واسطه کلام بیان می شوند به دیگران منتقل کند. چنان که دیگران نیز از آن احساس متأثر شوند و آن را تجربه کنند. این همان تعریفی است که تولستوی در کتاب هنر چیست خود آورده است. تولستوی در ادامه می گوید: هنر چنانچه متافیزیسینها می گویند تجلی هیچ تصور مرموز، تجلی زیبائی یا خداوند نیست. هنر، چنانچه زیبائی شناسان فیزیولوژیست عقیده دارند، بازی نیست که در آن انسان به مازاد انرژی متراکم خویش میدان می دهد. هنر تظاهر احساسات سرکش که با علائم ظاهری جلوه گر شده باشد نیست، هنر تولید موضوعات دلپذیر نیست، مهمتر از همه لذت نیست، بلکه وسیله ارتباط انسان هاست. برای حیات بشر و برای سیر بسوی سعادت فرد و جامعه انسانی، موضوعی ضروری و لازم است. زیرا افراد بشر را با احساساتی یکسان به یکدیگر پیوند می دهد.
تعریف پرورده تری به کوشش تاتار کیویچ عرضه شده است. و از میان شروط مختلف، شش نوع اصلی را که از عناصر تعریفی هنر محسوب می شوند تلخیص کرده است. فرآوری زیبائی، بازنمائی یا مانند سازی واقعیت، آفرینش فرمها، فرانمایی (یا بیان احساس) از سوی هنرمند، فرآوری تجربه زیباشناختی، فرآوری (یا ایجاد) تکان که این شرط واپسین محصول خاص روزگار خود ماست. به عبارتی می توان چنین جمع بندی نمود، اثر هنری یا مانند سازی اشیاست، یا ساختن فرمهاست یا فرا نمود تجربه ها (بیان حالات) است به طوریکه بتواند شعف یا عاطفه یا تکانی ایجاد کند. این تکان شاید همان واکنشی باشد که هربرت رید به نوعی متفاوت در کتاب معنی هنر بیان می کند: نظریه او بر این اصل استوار است که انسان در برابر شکل و سطح و حجم اشیائی که حاضر بر حواس او هستند واکنش نشان می دهد و بعضی از آرایشها در تناسب شکل و سطح و حجم اشیا منجر به احساس لذت می شوند در حالی که نبودن آن آرایش باعث بی اعتنایی یا حتی ناراحتی و اشمئراز است. حس تشخیص روابط لذت بخش همان حس زیبائی است. و از این نقطه است که مسئله زیبائی وارد هنر می شود. باید گفت بیشتر اشتباهات ما از نداشتن وحدت نظر در استعمال کلمات هنر و زیبایی ناشی می شود. می توان گفت که ما فقط در سوء استفاده این کلمات وحدت نظر داریم. ما همیشه فرض می کنیم که هر آنچه زیباست، هنر است و هر آنچه زیبا نیست، هنر نیست و زشتی نفی هنر است. ولی باید گفت هنر ضرورتاً همان زیبایی نیست. زیبا چنان که گفتیم به طور کلی و در ساده ترین تعریفش آن چیزی است که لذت بخش باشد. یا زیبایی عبارت است از وحدت روابط صوری در مدرکات حسی ما. در کنار آن می توان هنر را به این صورت تعریف کرد که: هنر کوششی است برای آفرینش صور لذت بخش. این صور حس زیبایی ما را ارضا می کنند و حس زیبایی وقتی راضی می شود که ما نوعی وحدت یا هماهنگی حاصل از روابط صوری در مدرکات حسی خود دریافت کرده باشیم.
بنابراین در آخر می توان کاملترین تعریف هنر را بیان کرد که: هنر نوعی شهود است.
 
 
تعریف موسیقی [5، 1]
 
کلمه ساده هنر غالباً مربوط به آن هنرهائی است که ما آنها را به نام هنر تجسمی یا بصری می شناسیم. اما اگر درستش را خواسته باشیم باید هنر ادبیات و هنر موسیقی را هم دربرگیرد. شوپنهار نخستین کسی بود که گفت همه هنرها می خواهند به مرحله موسیقی برسند. این گفته حقیقت مهمی را بیان می کند. این حقیقت به کیفیت انتزاعی موسیقی اشاره دادر. در موسیقی و تقریباً فقط در موسیقی هنرمند می تواند مستقیماً با مخاطبان خود طرف شود، بی وساطت وسیله ای که عموماً برای مقاصد دیگر هم به کار برده می شود. معمار باید غرض خود را به زبان عمارت بیان کند، که بعضی فوائد مصرفی هم دارد. شاعر کلمات را به کار می برد که در محاورت روزمره نیز بکار می روند. نقاش معمولاً به زبان تصاویر جهان قابل رویت سخن می گوید فقط آهنگساز است که به آزادی کامل می تواند از ضمیر خویشتن اثری پدید آورد که هدف آن چیزی جز لذت بخشیدن نیست. یونانیان باستان نظریه های چندی درباره ماهیت فلسفی موسیقی، جایگاه آن در عالم، تأثیر آن بر رفتار انسان و استفاده صحیح از آن در جامعه داشتند. آنها به آئین اخلاقی معتقد بودند که با جنبه های اخلاقی موسیقی   سروکار دارد. یونانیان عقیده داشتند که نه تنها خلق و خو بلکه نقس فرد نیز با شنیدن انواع موسیقی کاملاً دستخوش تغییر می شود و اینکه این تغییر ممکن است خوب یا بد باشد. عقیده بر آن بود که موسیقی دوای درد بیماران است و معجزات دیگری نیز ممکن است از آن ساخته باشد. به عبارتی باید نواهای موسیقی را طفیل عالمی دیگر شمرد. در نظر هندیان، برهما مبتکر ساز و آواز بود و نوارهای هفتگانه موسیقی هندی، هر یک به هفت آسمان پیوند می خورند. در ایران ساسانی و یونان باستان، موسیقی را وابسته افلاک می پنداشتند، و ایرانیان فواصل اصوات را به وسیله رمل و اسطرلاب تعیین و دستگاه ها را موافق ترتیب ماه ها، طبقه بندی می کردند. در اروپای قرون وسطی، موسیقی را در ساختن کیمیا مؤثر می دانستند و در کیمیاگری علائم موسیقی را بکار می بردند. به طور کلی در همه جامعه های باستان از چین و هند و بابل تا یونان و اروپای قرون وسطی و عالم اسلام – می شمردند. فیثاغورسیان یونان و صوفیان اسلامی، جهان را سازی و...
 
 
فهرست مطالب
چکیده    1
مقدمه        2
 
فصل اول: کلیات             5
تعریف هنر    5
تعریف موسیقی    7
تعریف لغوی موسیقی    8
پیوند موسیقی و شعر    8
موسیقی آن سوی دنیای مادی    10
موسیقی درمانی        12
موسیقی و پیری        14
تأثیر موسیقی در بیماران پایانه    15
قواعد زبان موسیقی    15
ساختار موسیقی    18
خوش آهنگی و ناخوش آهنگی صداها    19
موسیقی از لحاظ ساختار    19
دورنمای موسیقی ایرانی    19        
خلاصه تاریخی موسیقی ایران    19
موسیقی دوره هخامنشی    20
موسیقی دوره ساسانی    21
موسیقی دوره اسلامی    22
نهضت علمی موسیقی    22
شکل شناسی موسیقی ایرانی    22
آوازهای مذهبی    23
موسیقی فولکلوریک ایران      23
موسیقی شهری        23
موسیقی عرفانی        23
سازهای موسیقی ایرانی    24     
فصل دوم: مبانی نظری طرح        25                                             موسیقی و معماری    26
فرهنگ، موسیقی و معماری    26
اشتراکات معماری و موسیقی    29
جدول مقایسه معماری و موسیقی30
پرسپکتیو در معماری و موسیقی    31
تقارن در معماری و موسیقی    31
رنگ در معماری و موسیقی    32
تناسبات در معماری و موسیقی    32
زمان در معماری و موسیقی     33
مکان در معماری و موسیقی    35
حرکت در معماری     37
حرکت در موسیقی    40
ریتم یا ضرب آهنگ در معماری    41
ریتم یا ضرب آهنگ در موسیقی    42
ساز شناسی43
 
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه     ……………68
نمونه هاي داخلي    69
تالار وحدت تهران    69
تأتر شهر تهران        70
موزه موسیقی تهران71
 
نمونه های خارجی    74
سالن فیل هارمونی برلین    74
خانه اپرای سیدنی    77
شهر موسیقی پاریس    78
پروژه کنسرت هال والت دیسنی لس آنجلس    81
سالن کنسرت موسیقی روی تامسون    90
مرکز سمفونی مورتون میرسون        91
 
فصل چهارم: بررسی محیط پیرامون طرح (اقلیم)     95
موقعيت جغرافيايي    95
آب و هوا    96
 شرايط جوي    96
وجه تسمیه97
معماری و شهرسازی101
تقسيمات جغرافيايي استان        101     
فصل پنجم: معرفی و تحلیل سایت    111
فصل ششم: برنامه فیزیکی         ……117
برنامه ريزي فيزيكي طرح         118
فصل هفتم: معرفی طرح معماری121
پلان ها – مقاطع- نماها    124
پیوست: ضوابط و استانداردها        138
پیوست: آکوستیک در معماری          165 
پیوست:معماری پایدار182    
منابع و مأخذ        183
چکیده
 
 
 
 
 
منابع و مؤاخذ:
 
[1] دریابندری، نجف، 1371، معنی هنر (ترجمه)، شرکت سهامی کتابهای جیبی.
[2] رامین، علی، 1377، مبانی فلسفه هنر (ترجمه)، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
[3] رامین، علی، 1377، چیستی هنر (ترجمه)، انتشارات هرمس.
[4] دهگان، کاوه، 1373، هنر چیست (ترجمه)، مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
[5] آریان پور. ا. ح، 1380، جامعه شناسی هنر، نشر گستره.
[6] مشحون، حسن، 1380، تاریخ موسیقی ایران، فرهنگ نشر نو.
[7] آشوری، داریوش 1376، شعر و اندیشه، نشر مرکز.
[8] فصلنامه هنر ویژه متافیزیک، 1379، سال نوزدهم دوره جدید (شماره 46).
[9] ، 1377، شماره 6 و 7.
[10] زاهدی، حمید، 1376، تئوری موسیقی و اصول هارمونی، انتشارات پارت.
[11] کمال پورتراب، مصطفی، 1374، تئوری موسیقی، چاپ بهمن.
[12] شفیعا، مهدی، 1384، طراحی مرکز موسیقی ایران – تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
[13] خالقی، روح الله، 1369، نظری به موسیقی، انتشارات نگاه.
[14] مجموعه مقالاتی از انتشارات علمی و فرهنگی فضا، 1383، معماری و موسیقی، نشر فضا.
[15] کمال پور تراب، مصطفی، 1376، تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان (ترجمه)، نشر چشمه.
[16] مجله هنر و معماری، 1357
[17] حیدری،1377
[18] نصیری فر، حبیب الله، 1379، سیمای هنرمندان، نشر آتیه.
[19] درویشی، محمدرضا، 1380، دایره المعارف سازهای ایران (جلد اول)، مؤسسه فرهنگی ماهور.
[20] نویفرت، ارنست، اطلاعات معماری، 1377، انتشارات آزاده.
[21] CHIRA & GRAW HILL, J.DE & MC., 1987, TIME SAVER, STANDARD FOR BUILDING TYPES.
[22] رسولی، محمد، 1382، تالار شهر سنندج، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
[23] خضری، محسن، 1382، طراحی مرکز موسیقی شهر رشت، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
[24] شرکت مشاور آباد، 1379، مطالعات طرح سالن چند منظوره شهرستان رشت.
[25] حق دوست، غلامرضا، 1377، مرکز آموزش و آکادمی موسیقی ایران (جلد 2)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
[26] ضوابط و مقررات استفاده از بنا برای معلولین، 1380، دفتر ترویج و تدوین مقررات ملی ساختمان.
[27] لیاقتی، غلامعلی، 1369، آکوستیک در معماری، انتشارات شهید بهشتی.
[28] نصیری، پروین، 1378، مبانی آکوستیک در ساختمان، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن.
[29]DICK EDELSEIN & MARVYN & HENDERSON & ANN KING, 1987, THE PLACE OF ENTERTAINMENT.
[30] THE INTERATIONAL MAGAZINE, DESIGN AND VISUAL COMMUNICATINN, 2002, I’RACA (173).
[31] FRANK GEHRY, 1995, ELCROQUIS.
[32] THE ARCHITECTURAL REVIEV (1168), 1994. 
[33] BLUNDELL,1996, HANS SCHAROUN
[34] J.R CURTIS,1996
[35] SLESSOR, 1995
[36] PORTZAMPARC, 1996
[37] DUDOST, 1996
[38] WWW.NSKH.WORD PRESS.COM
[39]WWW.MEROIRAN.COM
[40]WWW.WIKIPEDIA.ORG
[41]WWW.HAMEDAN_NEWS.BLOGSPOT.COM
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات , معماری مرکز آموزش ,آکادمی موسیقی ,رساله معماری ,مرکز آموزش و ,آکادمی موسیقی ,رساله آکادمی موسیقی ,طرح آکادمی موسیقی ,معماری آکادمی موسیقی ,خانه موسیقی ,مرکز موسیقی,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی خانه موسیقی
دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری
رساله معماری طراحی خانه موسیقی
دانلود مطالعات طراحی و معماری خانه تئاتر
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی-مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی کلاسیک
دانلود مطالعات مرکز موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات خانه موسیقی
دانلود مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی درمانی ،رساله طراحی مجموعه موسیقی درمانی
مطالعات طراحی خانه موسیقی -مطالعات کامل طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی
مطالعات طراحی و معماری خانه جوان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد