خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری

   تعدادبرگ: 140 برگ ورد   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 12024 kb  تعدادمشاهده  0


دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری
بخشی از مطلب
یکی از مهمترین شاخصه‌های شکل دهنده هر بنای معماری، توجه به مخاطبان آن است و یکی از بزرگترین ویژگی‌های هر مجموعه شهری (از جمله مجموعه های فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی و...) میزان توفیق آن در جلب مردم كه به عنوان مالکان اصلی آن میباشند. 
دعوت و جذب مخاطبان و برقراری ارتباطی ساده و بی پیرایه با آنان و ایجاد فضایی مناسب جهت تماس با مقوله هنر و فعالیتهای فرهنگی و هنری بدون هیچ گونه تشریفات خاص و دست و پا گیر مهمترین هدف در روند شکل‌دهی به این مجموعه میباشد. در زیر  نمونههایی از مبانی نظری که در جهت رسیدن به اهداف فوق در مراحل مختلف طراحی مورد استفاده قرار گرفته است ذکر می‌گردد:
- ایجاد فضای شهری زنده و پویا به عنوان کانون فعالیتهای هنری در خدمت مردم دارای حریم خصوصی برای استفاده عموم و در خدمت فضاهای شهری پیرامون. 
- ایجاد فضاهای معماری منطبق و در خدمت فعالیتهای هنری عمومی. 
- استفاده از فرمهای نرم (دایره و منحنی و...) به اقتضای عملکردهای مختلف فضاهای هنری. 
- ایجاد فضاهای باز، نیمه باز و بسته جهت عملکردهای مجموعه. 
- کنار هم قرار گرفتن عملکردهای متنوع با رعایت همسایگی مناسب و حریم فضایی. 
- ایجاد وحدت در فرم کلی مجموعه علیرغم استفاده از فرمهای متفاوت. 
- برقراری ارتباط مناسب بصری و عملکردی با فضاهای شهری پیرامون. 
- توجه به جداره‌های  شهری و ایجاد هماهنگی با بافت اطراف برای تعریف لبه‌های شهری. 
- رعایت اصول معماری در طراحی اجزاء فضاهای تشکیل دهنده مجموعه. 
- استفاده از اصول معماری ایرانی و بومی با استفاده از فرم‌های مدرن (سادگی، سلسله مراتب دسترسی، سلسله مراتب ورود، حریم فضایی، رعایت همجواری و...)
- ایجاد مسیرهای ارتباطی مناسب جهت ایجاد ارتباط فضایی بین اجزاء مجموعه به تبعیت از فرمهای موجود و با استفاده از عناصر طبیعی و غیر طبیعی (فضای سبز، آب نما، رواق و...) 
- کنترل خط آسمان به منظور برقراری ارتباط بصری مناسب با محیط پیرامون. 
- ترکیب هماهنگ احجام، سطوح و خطوط در طراحی معماری بناهای مجموعه. 
معماری باید رابطه¬ای منطقی با زمان پیدا کند. در این حالت زمان از سه مقوله خارج نیست گذشته، حال، آينده. نیاز ما به گذشته غالباً و گاهی مشخصاً از شرایط حال تبعیت می¬کند در هر صورت نگاه به گذشته باید بر مبنای واقعیت باشد. 
«تاریخی که معمار بدان نیاز دارد. همان چیزی است که یک قرن پیش «سزاردالی» آن را تاریخ فلسفی معماری نام گذاری کرد تاریخی که سعی آن نه بیان و بازنگری فهرستی از آثار ساخته شده و تحولات فنی موثر در شکل¬گیری ساختمانها از پایان قرن هجدهم به بعد است بلکه هدفش به نمایش درآوردن و دریافتن برجستگی و رخداد تحولات و بازیابی ارزش¬هایی است که در افکار معماران وجود داشته است. و بیان و نقد نافع چیزی است که درک یک بنا را ممکن می¬نماید. 
در اهمیت نیازهای حال همین بس که نگرش¬های معماری معمولاً در پاسخگویی به یک یا چند نوع از نیازهای حال شکل می¬گیرند. 
اما نیازهای آینده موضوعاتی معمولاً مستقل از شرایط حال هستند و شکل¬گیری آنها رابطه مستقیم با افکار و  نگرشها و حتی نظرات فلسفی انسان دارد. از این رو پاسخگویی به آنها مطالعاتی چند بعدی می-طلبد. 
ایده¬های معمارانه¬ای موفقند که ابعاد وسیع¬تری از نیازهای مکانی و زمانی معماری را به رسمیت بشناسند با وجود اصالت بخشی به ایده¬های معمارانه در قالب سبک¬ها، سودمندی چنین نگاهی مورد تردید است. در این میان سبک¬های مبتنی به ایده¬های فلسفی از درک ابعاد متنوع و ذوجوانب نیازهای معماری ناتوان یا رویگردانند. 
"امروزه موقعیت معماری در مقابل معیارهای فلسفی و تاریخی بیشتر از همیشه مورد مخالفت قرار گرفته و وضعیت آن از اواخر قرن گذشته و سی سال قرن اخیر نیز بدتر و فلاکت¬ بارتر است لااقل در آن موقع هنری وجود داشت که بشود آنرا با احتیاجات معنوی زمان مرتبط دانست. برای زیبایی؛ یک ایده¬ال، یک غایت نهایی و یک اصل و پایه وجود داشت و اگر چه بیشتر جستجوها بیهوده و بی¬ثمر بودند، یا اینکه نتیجه کوششها چیزی یکسان، یکنواخت یا شاید کسل کننده از آب در می¬آمد، اما به هر حال دارای نتایج جدی بودند که خجلت ملتی را دامن نمی¬زدند. اما حال به جز در مواردی نادر، معماری به بازیچه تصورات و تخیلات تبدیل شده است، به صورت ترکیب پیچیده¬ای از فرمها و خطوط درهم مداد، پرگار و خط¬کش و گونیا درآمده است. اگر چه ارگانیسم معماری هنوز وجود دارد و در بعضی موارد بهتر شده است، اما خاصیت سمبلیک آن بی¬هدف و دیوانه¬وار است... شاید [روزی] از این آنارشی، یک هنر واقعی با قواعد منطقی و عقلانی و آزاد از خیال¬بافی¬های پرتوهم کنونی نتیجه شود."
2-2- مفاهيم فرهنگي معماري ايراني:
حديث معماري امروز ايران ، حديث كمرنگي ارزش‌ها و مفاهيم فرهنگي و تمدن ساز مستور در يك معماري ريشهدار و پوياست. معماري كه در عصر نو به نوشدن جلوه‌هاي تمدن بشري و دوره گسترش فوق تصور ارتباطات و جهاني شدن لجام گسيخته پهنه‌هاي فكر و تمدن، در معرض مخاطرات جدي و گسست‌ها و دوري يكباره از خويشتن مداري، هويت يابي و اصالت طلبي قرار گرفته است . 
1- هندسه و انتظام فضايي 2- طبيعت 3- خلوت 4- سلسله مراتب 5- شفافيت و تداوم فضايي 6- انعطاف پذيري 7- ايهام و تداعي
هندسه يا انتظام هندسي:
مورد بسيار مهم در درك معماري‌هاي شرق، نحوه برخورد با مقوله هندسه در بيان افكار و انديشه‌هاست. بدون شك زبان بيان معماري‌هاي جهان بر هندسه استوار است و از طريق روابط هندسي مي‌توان كليت كالبدي را آشكار ساخت. گذر از نظمهاي غريزي يا ناخودآگاه به نظم هاي مبتني بر هندسه، خود فرآيندي آگاهانه بوده و كمالي كه تقارن هندسي نمادي از آن است با دنياي كمال نيافتني آدمي در تضاد است.
و....
 
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه 
1-1 دلایل انتخاب موضوع2  
1-2 تعریف مسأله3
1-3-پرسش های محوری4         
1-4- هدف از اجرای این  پروژه4
1-5-روش های اجرای پروژه5
نتیجه گیری5
 
فصل دوم :مبانی نظری
2-1- مقدمه8 
2-2- مفاهيم فرهنگي معماري ايراني11
هندسه يا انتظام هندسي11
طبيعت12
 خلوت14
انعطاف پذيري15
سلسله مراتب16
شفافيت17 
ايهام و تداعي18
نتیجهگیری19
 
فصل سوم :شناخت موضوع
3-1- تاریخچه‌ی انواع خطوط22 
3-1-1- کوفی23 
3-1-2- کوفی معقلی24
3-2- اقلام سته24
3-2-1- محقق25
3-2-2- ریحان26
3-2-3- ثلث26 
3-2-4- نسخ جدید27
3-2-5- توقیع27 
3-2-6- رقاع28
3-2-7- خط غبار28 
3-3- خطوط ویژه ایرانیان  28 
3-3-1- تعلیق29
3-3-2- نستعلیق30
3-3-3- شکسته نستعلیق،شکسته32
3-4- تصویر و تصور در خط33
3-5- خوشنویسی قرآنی33
3-6- خوشنویسی و قالی35
3-7-کتیبهنگاری و معماری37
3-8- حس آمیزی خطوط اسلامی41
3-9- خوشنویسی وهنرهای بصری42
3-10- خط و بیان هنری44
3-10-1- خوشنویسی و زبان44
3-11- تقسیمات طلایی و خوشنویسی46
3-12- نقاشی خط47
 
فصل چهارم : شناخت اقلیمی 
4-1-بررسی موقعیت وجایگاه (شهرستان تیکانتپه)تکاب54
4-1-1- موقعیت جغرافیایی شهرستان تیکان تپه )تکاب(54
4-2- وجه تسمیه نام شهرستان " تیکان تپه"56
4-3- موقعیت طبیعی و تاریخی شهر تیکان تپه )تکاب(57
4-4- بررسی وضعیت جغرافیایی منطقه58
4-5- بررسی جغرافیایی استان آذربایجان غربی58
4-5-1- بررسی زمین شناسی و خاک استان آذربایجان غربی58
4-6- مشخصات کوههای استان آذربایجان غربی59
4-6-1- کوههای آذربایجان به 6 گروه تقسیم می شوند60
- کوهستان ارسباران یا قراجه داغ60 
- رشته کوه سبلان- جلفا60
- رشته کوه سهند – ابرقوش60
- کوهستان قره داش یا تکاب61
- کوهستان میشوداغ61
4-7- وضعیت آب وهوا و اقلیم استان آذربایجان غربی62
4-7-1- توده هوای سرد شمالی62
4-7-2- توده هوای قطبی سیبری62
4-7-3- توده هوای قطبی بحری63
4-7-4- توده هوای حاره بحری63
4-8- بادها 64
4-9- درجه حرارت64
4-10- آثار تاریخی و اماکن دیدنی تکاب65
4-10-1-زندان سلیمان65
4-10-2- زندان برنجه65
4-10-4- قلعه بردینه66
4-10-3- زندان نبی کندی66
4-10-5- چملی گلی67
4-10-6- چشمه تخت سلیمان68
4-11- پوشش گیاهی غالب در سطح شهرستان68
4-11-1- جنگل را می توان به دو گروه اصلی دسته بندی نمود69
4-11-2- گیاهان خود به سه دسته تقسیم می شود70
4-12- ویژگیهای آب وهوای شهرستان تیکان تپه72
4-13- نتیجه گیری مطالعات اقلیمی75
 
فصل پنجم : ضوابط طراحی
5-1- ضوابط وکاربریهای مجموعه فرهنگی78
5-1-1- ضوابط و معیارهای طراحی مراکز فرهنگی78
5-2- گالری‌ها79
5-2-1- ساختار عمومی گالریها79
5-2-2- ترتیب قرار گیری اشیاء80
5-2-3- نورپردازی گالری‌ها80
الف) نورپردازی طبیعی (نور روز)80
ب) نور پردازی جانبی(افقی)81
ج)نور پردازی مصنوعی81
5-3- حرکت و دسترسی گالری‌ها82
5-4- تنظیم شرایط محیطی82
5-5- تهویه‌ی مطبوع82
5-6- آکوستیک83
5-7- حریق83
5-8- ساختار عمومی فضاهای نمایشی83
5-9- شکل و انواع مختلف صحنه ی نمایش84
5-10- شیب سالن نمایش85
5-11- صندلی تماشاگر85
5-12- اتاق رختکن(تنفس بازیگران)85
5-13- اتاق سخنرانی86
5-14- نور پردازی صحنه86
5-15- آکوستیک86
5-16- ایمنی از حریق87
5-17- استانداردهای موزه88
5-17-1- گالری‌ها88
5-18- آمفی تئاتر89
5-19- کتابخانه90
5-20- اداری91
5-21- آموزشی92
5-22- انبار92
5-23- پارکینگ93
5-24- تاسیسات93
5-25- بررسی نمونه های موجود93
5-25-1 فرهنگ سرای نیاوران93
5-26- بررسی از نظر اقليم93
5-27- بررسی بنا94
5-28- ورودی94
 
فصل ششم : برنامه ریزی طرح
6-1- شناخت بستر طرح101
6-1-1- موقعیت استقرار سایت در شهر101
6-2- شناخت ویژگی های سایت102 
6-3- دسترسی به سایت103
6-4- دلایل انتخاب سایت103
6-5- تحلیل سایت104
6-5-1- قرارگیری سایت در مقابل باد وباران106
6-5-2- جهت گیری درمقابل آفتاب106
6-5-3- همجواری ها 107
برنامه فیزیکی طرح108
 
بخش هفتم :طراحی
7-1- روند طراحی112
7-1-1-کانسپت ونحوه رسیده به طرح112
7-2- ایده های طراحی114
7-2-1- طرح شماره 1114
7-2-2- طرح شماره2115
7-2-3- طرح شماره3116
پلان های معماری117
7-3- تصاویری از طرح نهایی122
منابع و ماخذ129
 
 
فهرست تصاویر
تصویر(3-1)- خط کوفی اولیه23
تصویر (3-2)- سیستم نقطه گذاری ابن مقله24
    تصویر(3-3)- خط محقق، بایسنقر میرزا25
تصویر(3-4)- خط توقیع27
تصویر(3-5)- خط تعلیق محمدکاظم اصفهانی29
تصویر (3-6): میرعمادالحسنی31
تصویر (3-7) :سلطانعلی مشهدی 31
تصویر(3-8)- کوفی شرقی، 1050 م35
تصویر(3-9)- فرش به خط نستعلیق یازدهم / هفدهم36
تصویر(3-10)-قالیچه دعا، قرن دهم ق37
تصویر(3-11)- محراب اولجایتو، اصفهان710ق/ 1307م39
تصویر(3-12)- کتیبه به خط ثلث، مسجدشیخ لطف الله اصفهان40
تصویر(3-13)-آیه18  سوره جن، سرامیک46
تصویر(3-14)- تقسیمات طلایی در خط میر عماد47
تصویر(3-15)- رضا مافی 135849
تصویر(3-16)- اسرافیل، شیرچی51
تصویر(3-17)- جوا بختیاری51
تصویر(4- 1) : نقشه ایران و موقعیت شهرستان تیکان تپه)تکاب( و تخت سلیمان54
تصویر(4- 2)- موقعیت شهرستان تیکان تپه (تکاب) و تخت سلیمان در نقشه راههای ارتباطی آذربایجان57
تصویر(4-3)-  پوشش گیاهی و منظر طبیعی موجود ………69
تصویر(4-4)- پوشش گیاهی و منظر طبیعی موجود در منطقه 72
تصویر (5-1)- ورودی بنا نیاوران94
تصویر (5-2)- محوطه فرهنگسرای نیاوران95
تصویر (5-3)- حیاط مرکزی فرهنگسرای نیاوران95
تصویر (5-4)- درب ورودی حیاط اصلی96
تصویر (5-5)- محوطه حیاط اصلی فرهنگسرای نیاوران96
تصویر (5-6)- نگار خانه فرهنگسرا97
تصویر (5-7)- کتابخانه ی فرهنگسرا99
تصویر (6-1)- همجواری سایت مورد نظر با خیابانهای انقلاب و مخابرات101
تصویر (6-2)- همجواری سایت مورد نظر با خیابانها و اماکن دیگر102
تصویر (6-3)- قرارگیری سایت در مرکز شهر ونحوه دسترسی ها به آن103
تصویر (6-4)- مسیرهای دسترسی به سایت105
تصویر (6-5)- مسیربادهای سرد وپرسوززمستانی وابرهای بارش زا106
تصویر (6-6)- نحوه قرارگیری زمین درمقابل تابش آفتاب106
تصویر (6-7)- همجواری سایت با ساختمانهای دولتی107
تصویر (7-1)- کانسپت طرح113
تصویر (7-2)- طرح اولیه114
تصویر (7-3)- طرح شماره2115
تصویر (7-4)- اسکیس نهایی116
تصویر (7-5)- پرسپکتیو دید پرنده از کل مجموعه122
تصویر (7-6) - پرسپکتیو دید پرنده از مجموعه122
تصویر (7-7) - سایت طرح به همراه محوطه سازی123
تصویر (7-8) - محوطه سازی با استفاده از فرم حروف123
تصویر (7-9)- نمای اصلی مجموعه (نمای شرقی)124
تصویر (7-10) - فضای داخلی راهروی دور سالن همایش124
تصویر (7-11) فضای داخلی راهروی دور سالن همایش125
تصویر (7-12)- پرسپکتیو دید ناظر از نمای اصلی125
تصویر (7-13)- پرسپکتیو دید ناظر از نمای اصلی126
تصویر (7-14) - فضای داخلی سالن جلسات126
تصویر (7-15)- فضای داخلی لابی اصلی127
تصویر (7-16)- دید ناظر از نمای اصلی127
تصویر (7-17) - ورودی مجموعه128
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست جداول
 
جدول (6-1) فضاهای بخش اداری108
جدول (6-2) فضاهای بخش آموزشی109
جدول (6-3) فضاهای بخش نمایشگاهی109
جدول (6-4) فضاهای بخش اقامتی110
جدول (6-5) فضاهای بخش سالن همایش110
جدول (6-6) فضاهای بخش خدماتی111
            
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ،خانه خط و خوشنویسی،رساله طراحی معماری ,پروپوزال معماری ,خانه خط و خوشنویسی ,خرید رساله اماده خانه ,خانه خط و خوشنویسی ,رساله معماری خانه خط ,دانلود مطالعات , معماری خانه خط ,رساله طرح نهایی خانه , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود معماری مرکز موسیقی،پاورپوینت
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران
مطالعات طراحی معماری خانه هنر
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسيقي
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
مطالعات طراحی خانه‌ي هنرمندان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تئاتر با رویکرد معماری پایدار
دانلود،رساله،طراحی خانه موسیقی،با رویکرد پایدار
مطالعات طراحی خانه ی هنر
رساله معماری طراحی خانه موسیقی
مطالعات معماری مرکز آموزش و آکادمی موسیقی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد