خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مجموعه ها و خانه های فرهنگی هنری و تخصصی
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی

   تعدادبرگ: 284 برگ ورد با فونت 14 و فهرست رفرنسی   قیمت: 90000 تومان   حجم فایل: 15122 kb  تعدادمشاهده  0


مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی 
 
 فهرست مطالب
چکيده    ‌ب
جنبه هاي نو آوري پروژه:    ‌د
مقدمه:    5
روند انجام پروژه    4
طرح مساله    4
. روند تحقيق    4
پيش فرض پژوهش    5
روش پژوهش    6
فصل 1 :    6
مطالعات پايه  و شناخت موضوع    6
خط نویسی    6
تاریخچه و انواع خط    8
مختصری پیرامون سیر و تحول پیدایش خطوط:    8
خط هیروگلیف:    9
شکل خارجی خط میخی    10
شکل داخلی خط میخی سومری    12
خط میخی اکدی    14
خط میخی سایر ملتهای شرق باستان    15
خط میخی عیلامی    16
خط میخی خوریها    17
خط میخی هیتیهای آسیای صغیر    17
خط میخی در اورارتو    19
خط ماقبل عیلامی    20
خط تصویری هیتی    23
خط تصویری در ارمنستان ما قبل تاریخ    25
خط آرامی    31
اشکال داخلی و خارجی خطهای عربی شمالی    33
خطهای لیبی    35
خط فریگیایی باستان    40
خط لیکیایی    41
خط لیدیایی    41
خط کاریایی    42
خط سیدتی    42
خط ایتالیای باستانی    43
خط لاتینی    43
خط ژرمنها ـ خط رونی ژرمنی    46
خط اوگامیکی کلتی    49
شعبات متاخرتر الفبای یونانی    49
خط آلبانیایی    49
خط اوستایی    52
خط ارمنی    53
خط گرجی    53
خطهای ایبری ( اسپانیایی باستان)    54
مشتقات خط هجایی سامی در خطوط هندی    55
خط کهار و شتخی    56
خط برهمی    57
خطهای هند  غربی و آسیای مرکزی    58
خطهای تبتی    59
خط های جنوب شرقی آسیا    60
خط در سیر یلانکا    63
گروه خطهای هند جنوبی درشبه قاره هند    63
خط در جزایر مالدیو    64
خط واژه ای چینی    66
شکل خارجی خط چینی    66
شکل داخلی خط چینی    68
سایر انواع خط واژه ای درجنوب شرق آسیا    71
خط میائو    71
خط یائو    71
خط سی سیا    72
خط موسو    72
خط کیدانی    73
نوشتار در ویتنام ژاپن وکره    73
خط ویتنامی    73
خوشنویسی در ژاپن:    74
250-    خط الفبایی در یونان وروم    74
251-    خوشنویسی در قلمرو اسلام:    75
خطوط اصلی و متداول عصر حاضر    76
کوفی:    77
تاپوگرافي    81
خطاطي در اروپا    82
اهداف تايپوگرافي    84
تعاريف و مفاهيم پايه. خط كوفي :    84
كوفي بنايي (معقلي)    86
خط ریحان:    87
خط محقق    88
خط ديواني    93
خط تعليق    93
خط دیوانی:    94
خط رقعه    94
خط نستعليق    95
ارزشهاي بصري خط كوفي    96
ارزشهاي بصري خط ثلث و نسخ    96
ویژگیهای خط شکسته:    97
مختصری پیرامون خطوط تفننی:    98
آشنایی با سیاه مشق:    99
آشنایی با کتابت:    100
آشنایی با چلیپا:    100
تاریخچه سیر تحولات خط در ایران:    101
تمدن و فرهنگ    103
معاني “فرهنگي “و “ دائره المعارفي “ فرهنگ    104
تعريف فرهنگ    culture    105
تعريف واژه “ فرهنگ “ درفرهنگ هاي فارسي    106
تعريف فرهنگ نزدايرانيان    107
1- دكترعلي شريعتي    107
2. دكترمحمدعلي اسلامي ندوشن    107
3. دكترعبدالكريم سروش    107
4. استادمحمدتقي جعفري    107
تعريف مقوله هنر    108
تعريف هنر    108
عناصر موجود در يك اثر هنري    109
كليات هنر در فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    110
خوشنویسی    110
الف ـ دوره اول ـ قاجاریه ـ (‌دوره نوآوری در جامعه سنتی)    111
ب- دوره دوم – پهلوی (دوره‌ نوسازی    112
مکتب سقاخانه و تأثیر آن بر نوآوری در خطاطی    112
خط و تبلیغات    113
سنت ‌شکنی در ارتباط شکل و محتوی    114
لزوم ايجاد مراکز خطاطی    116
شرکت در ايجاد محيط زيست فرهنگي    117
شکلهاي جديد فرهنگي    117
مفاهيم سياست فرهنگي در ايران    118
گسترش فرهنگ    120
استفاده از اوقات فراغت در جهت کسب مهارت خط    120
فراغت    122
اوقات فراغت    122
طبقه بندي اوقات فراغت    123
کار کردهاي اوقات فراغت    123
الف- تامين استراحت    123
برخي آثار و نتايج اوقات فراغت    124
الف) اوقات فراغت و بهداشت رواني    124
ب) اوقات فراغت و تامين سلامت جسمي    125
ج) اوقات فراغت و توسعه مهارتهاي شناختي    125
د) اوقات فراغت و تعالي شخصيت    125
ه) اوقات فراغت و آسيب پذيريهاي اجتماعي    125
و) اوقات فراغت و رشد و توسعه فرهنگي    126
عوامل موثر در برنامه ريزي فراغت    126
نکات مورد توجه در ايجاد فضاي فراغتي    127
فراغت، گردشگري و فرهنگ    127
نمونه هاي گوناگون وقت گذراني    128
نظاره و تماشا    129
- ضرورت مجموعه هاي فرهنگي    130
- تقسيم بندي فضاهاي فرهنگي شهر    131
الف) فضاهاي فرهنگي محله اي    131
ب) فضاهاي فرهنگي منطقه اي    131
ج) فضاهاي فرهنگي شهري    132
د) فضاهاي فرهنگي فرا شهري    133
تقسيم بندي خانه هاي خط و خوشنویسی    133
فصل 2 :    134
بررسي مباني نظري ماهيت فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    134
تعاملات اجتماعی    134
تبیین نقش تعاملات اجتماعی در مجموعه های فرهنگی آموزشی    135
مهارت‌های خودیاری عبارتند از:    137
مهارت‌های دوست یابی عبارتند از:    137
تربیت مهارت‌های اجتماعی    138
مهارت‌های اجتماعی پایه عبارتند از:    138
مهم ترین مهارت‌های اجتماعی لازم    139
آماده سازی مهارت‌های اجتماعی    142
ویژگی های محیط ساخته شده و قابلیت تعامل اجتماعی    143
فاصله کارکردی    143
مرکزیت کارکردی    143
نمونه:ایجاد تعامل اجتماعی    144
مطالعه وست گیت    145
جغرافیای فضا و تعامل اجتماعی    146
فضای اجتماع پذیر و اجتماع گریز    147
طراحی برای تعامل اجتماعی    148
کنترل قلمرو و تعامل اجتماعی    149
مجاورت کارکردی و الگوهای تعامل اجتماعی    150
مرکزیت کارکردی و زمینه های تعامل اجتماعی    152
همگونی کالبدی و الگوهای تعامل اجتماعی    153
کاربرد طراحی برای تعامل اجتماعی    153
تفاوت های فردی و گروهی و الگوهای تعامل اجتماعی در محیط کالبدی    155
حوزه هاي فعاليت مجموعه خط و خوشنویسی    157
الف- آموزشي   ب- فرهنگي   ج- اداري   د- خدماتي    157
بخش آموزشي    157
بخش فرهنگي در فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    157
بخش اداري در فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    157
بخش خدماتي در فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    157
طبقه بندي عام فضاهاي اصلي و فرعي در فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی    158
فضاهاي آموزشي    158
فضاهاي کمک آموزشي ( وابسته آموزشي)    158
فضاهاي اداري، رفاهي و خدماتي    158
فصل 3 :    160
بررسي تطبیقی    160
نمونه هاي موردي    160
خانه خط استان اصفهان    160
انجمن خوشنویسان ایران    173
تاسیس    175
دوران رشد    175
تشکیلات    175
فعالیت‌ها    176
مجتمع فرهنگي فجر سنندج    177
مجتمع فرهنگي بوعلي سيناي همدان    180
فرهنگسراي خاوران    184
زير زمين :    187
فرهنگسرا نگارستان (موزه قران ):    188
مجموعه فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی سرو:    189
واحد آموزش:    189
واحد عکاسي :    190
واحد زبان :    190
واحد کامپيوتر :    190
کارگاه هنرهاي تجسمي :    191
واحد نگارخانه :    191
واحد کتابخانه :    191
خانه مشق فرهنگسرا ي سرو :    191
نوار خانه موسيقي :    191
کانون قرآن :    192
کانون شعر و ادب فارسي :    192
کانون فيلم :    192
کانون شطرنج :    192
کانون تئأتر :    192
کانون موسيقي :    193
سالن ورزشي :    193
مهد کودک فرهنگسراي سرو :    193
امکانات رفاهي :    193
آمفي تئأتر شماره 1 (تراس تابستاني ):    194
آمفي تئأتر شماره 2 ( سالن اجتماعات ) :    194
مجموعه‌ي فرهنگي رفسنجان    194
مشخصات فني عمومي پروژه    194
روابط و باورهاي اجتماعي :    197
مجموعه فرهنگي پمپيدو (پاريس ) :    198
مرکز فرهنگي ژان ماري تجيبائو (نومهآ،کالدونياي جديد):    199
مركز فرهنگي جان مري جيبائو ،نومئا    200
فصل 4 :    204
بررسي وضعيت كلي شهر تهران    204
جمع آوري اطلاعات و بررسي در مورد تهران قديم و تهران جديد    205
ويژگيهاي محيطي منطقه تهران    208
ويژگيهاي اقليمي و جوي :    208
دما و تغييرات آن :    209
بارش و ميزان بارندگي    210
رطوبت نسبي هوا    211
باد :    212
تبخير :    213
تعداد روزهاي يخبندان :    213
تابش آفتاب :    214
موقعيت تابش خورشيد    215
بادهاي غالب    215
سرعت و جهت باد    216
درجه حرارت ورطوبت نسبي    217
برنامه هاي فيزيکي و شرح کاربريهاي طرح    217
بخش فرهنگي:    217
بخش آموزشي خطاطی:    217
بخش اداري خانه خط:    218
بخش خدماتي خانه خطاطی:    218
فصل 5 :    219
شناخت و بررسي عرصه  طرح    219
سايت شناسي    219
شناخت و بررسي عرصه  طرح    220
سايت شناسي    220
پلان محدوده سایت    221
محدوده سایت و نشانه گذاری تصاویر    221
تصاویر داخلی از سایت    224
جهت وزش باد مطلوب در سایت    225
پلان کاربریهای محدوده سایت    226
پلان مسیرهایی اصلی و فرعی دسترسی به سایت    226
فصل 6 :    227
بررسي استانداردهاي    227
محيطي و فضايي    227
ظرفيت راه خروج:    228
الف- واحد تصرف در بناهاي مختلف    228
نيازها و استانداردهاي محيطي ساختمانهاي فرهنگي آموزشي:    230
دماي فضاهاي داخلي ساختمان آموزشي وفرهنگي    230
موارد حائز اهميت درطراحي اقليمي ساختمانهاي فرهنگي آموزشي:    231
جلوگيري از اتلاف حرارت:    232
سايه بان :    234
مصالح ساختماني:    234
استانداردهاي فضايي سالن آمفي‌تئاتر    235
آکوستيک:    235
بنابراين خواسته يک معمار در طراحي آکوستيک:    236
روشنايي و نورپردازي:    237
ضوابط ايمني و حفاظتي:    238
ب) استانداردهاي فضايي قرائت‌خانه‌ آقايان و خانمها    239
انواع چيدمان مختلف ميز و صندلي    241
مطالعه و مبلمان كتابخانه با مدول  و اشكال متفاوت همراه با فاصله استاندارد    241
موجود بين آنها    241
- انواع چيدمان مختلف ميز و صندلي مطالعه با مدول و اشكال متفاوت همراه با فاصله استاندارد موجود بين آنها    242
ج) پاركينگ:    243
آمفي تئاتر ( جزء فضاها ) :    243
جايگاه تماشاگران و تنظيم زواياي ديد:    244
چگونگي تعيين شيب کف سالن‌هاي نمايش    245
جدول معرفي جزئيات طراحي رديف صندليها    246
پشت صحنه :    246
جايگاه تماشاگران و تنظيم زواياي ديد :    247
چگونگي تعيين شيب کف سالن همایش    250
جدول معرفي جزئيات طراحي رديف صندليها    251
عرصه اداري ( استانداردها - جزء فضاها ) :    251
استانداردها :    251
جزء فضاها:    251
نيازهاي فضايي در انواع چيدمان اتاق جلسات غير رسمي و رسمي    253
عرصه خدماتي ( استانداردها - جزءفضاها ) :    253
هواساز :    253
پارکينگ :    253
برنامه فيزيكي وايده هاي طراحي    253
استانداردهاي فضايي پروژه    254
- معرفي حوزه هاي عملکردي پروژه    255
حوزه مديريت و بخش هاي اداري مجموعه    255
) حوزه فعاليت هاي نمايشي و نمايشگاهي    255
الف- فضاهاي نمايشگاهي:    255
ب- فضاهاي نمايشي    256
3)حوزه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي    256
حوزه فعاليت هاي عمومي و خدماتي    256
آشنايي با استانداردهاي فضايي پروژه  خانه خطاطی    258
بخش اداري :    263
فضاهاي آموزش نظري خط :    264
سالن اجتماعات :    264
محل تماشاچيان    265
محل نشستن    265
راهروها :    266
نمايان کردن    267
دکوراتيو :    267
سرسرا يا لابي :    267
اتاق رختكن (تنفس بازيگران)    267
اتاق سخنراني :    268
ايمني از حريق    268
اتاق پروژكتور و ملحقات آن :    268
كتابخانه :    269
استاندارد ميزها    269
نورپردازي :    270
آكوستيك    270
گالري‌ها ی نمایشی تابلو خط:    270
نورپردازي گالري‌ها    270
حركت و دسترسي گالري‌ها    272
تنظيم شرايط محيطي    272
آكوستيك    272
رستوران :    273
فصل 7 :    275
برنامه فيزيكي و ايده هاي طراحي    275
بررسي سرانه ها، متراژفضاهاو برنامه فيزيکي    276
جدول 8-1: محاسبه مساحت فضاهاي پيشنهادي حوزه اداري    276
جدول 8-2: محاسبه مساحت فضاهاي پيشنهادي حوزه نمايشي و نمايشگاهي    277
جدول 8-3:  محاسبه مساحت فضاهاي پيشنهادي حوزه آموزشي و پژوهشي    278
جدول 8-4:  محاسبه مساحت فضاهايي پيشنهادي حوزه عمومي و خدماتي    279
جدول  8-5: محاسبه مساحت کلي فضاهاي پيشنهادي مجموعه    281
برنامه فيزيکي طرح: (مشخص کردن فضاهاي اصلي و ريز فضاها به همراه سرانه و مساحت)    282
شناخت معيارهاي موردنظر براساس مباني نظري طراحي    288
- ايده هاي اوليه و خطوط اصلي طرح    288
شکل8-14- ايجاد فضاي منفي در پروژه    289
گام چهارم)    289
گام پنجم )    289
گام ششم )    289
گام هفتم )    290
گام هشتم )    290
شناخت و بررسي مصالح طرح    290
شناخت سازه و تاسيسات طرح    291
سالن اجتماعات :    291
اداري، آموزشي:    292
موتورخانه:    292
تأسيسات برقي:    292
تأسيسات اطفاء حريق    293
منابع و مأخذ :    294
فهرست منابع فارسي    294
منابع اينترنتي :    296

 
بخشی از مطلب 
خط براستی یکی از ارزشهای فرهنگی عظیم انسان به شمار می رود . ملتهای گوناگون که در اطراف پراکنده به دو گروه دارای خط و فاقد تقسیم می شوند: و این امر دلیلی بر ارزش خط است. خط و زبان اشکال متنوع خبر رسانی هستند به زبان می توان حرکات (حیوانات نیز از این نوع خبر رسانی استفاده می کنند و علائم (رنگها ، دود، صدای سوت، طبلهای جنگی ، کف زدن و غیره) را نیز افزود این گونه اشکال خبر رسانی یا نیازی به توضیح ندارند مثل رنگ سبز و قرمز در علائم راهنمایی ـ در حالی که اکثر وسایل خبررسانی از آن جمله زبان خصوصیت لحظه ای دارند و به زمان و مکان محدود می شوند. در نتیجه محدودیت مکانی ، نزدیکی ناطق و شنونده ضرورت پیدا می کند و این محدودیت در جریان عمل از بین نمی رود لیکن واژه نوشته شده می تواند در محدودیت زمانی و مکانی فائق آید به همین سبب دارای بعد زمانی طولانی است خط را می توان نوعی وسیله خبر رسانی به حساب آورد. که به انسان کمک می کند تا بر محدودیت زمانی و مکانی غلبه یابد حتی اگر از اشارات شرطی یا نیازمند به توضیح تشکیل شده باشد. به دلیل عدم گسترش کاربرد صفحه گرامافون و نوار ظبط ما بررسی آنها نمی پردازیم هر گونه خبر رسانی شفاهی دارای دو بعد خارجی ( صوت ) و داخلی (مفهوم) است خبر رسانی کتبی نیز همین دو بعد را دارد با این تفاوت که ارتباط میان ابعاد آن پیچیده تر است. اکثر خطهای معاصر دارای بعد خارجی هستند و بعد داخلی در آنها منعکس نیست و تنها خواننده آن را درک می کند البته این امر تنها زمانی میسر می شود که هم نویسنده و هم خواننده برای درک خبر مجبور به آموختن آن زبان خواهد بود. بر عکس خطهای ما خطهای اولیه بیشتر بعد داخلی خبر را می رسانند و از بعد خارجی چشم پوشی می کنند یکی از وظایف عمده محققین خط بررسی چگونگی تبدیل تدریجی خط ادراکی بهخط صوتی است. بیشتر خطهایی که ما می شناسیم مثل لایتنی ، یونانی ، روسی ، هم چنین خطهای مختلف هندی و خط غیر کامل سامی چون عربی و عبری (غیر کامل بدان سبب که مصوتها در آنها به طور کامل منعکس نمی شوند) خطهای مبتنی بر اصول صوتی هستند. در حالی که در شرق آسیادر کنار خط صوتی خط زنده ای واژه های یا ادراکی چینی با زاران اشاره برای بیان مفاهیم ثابتی چون (کودک ) و (درخت ) و (نوشیدن ) با در نظر گرفتن تلفظ متفاوت آن در لهجه های گوناگون ( با کتابت ثابت) وجود دارد.
خط ژاپنی که جایگزین خط چینی شده نیمی واژه ای و نیمی هجایی است به این ترتیب که در ا« برخی اشارات مانند r, k, a , e , b  صدایی را نمی رسانند بلکه با هجاهایی مثال vo , ki , ba  منطبقند تا پیش از کشف قاره آمریکا خطهای ابتدایی تری در امریکا مرکزی مورد استفاده قرار می گرفت که آنها را حتی خط هم نمی توان نامید . اینها فقط تصاویر اشیا بودند که  شکل خاص خبر رسانی به شمار می رفتند در اینجا اشارات منفرد نه دارای حرف بودند و نه هجار و نه واژه به شمار می آمدند بلکه تنها مفهومی را بیان می کردند که در مقابل آن جمله ای نیز می توان ساخت. در چنین مواردی پژوهشگران خط از اصطلاح خط اندیشه نکار و یا خط عبارتی استفاده می نمایند.
تاریخ خط باید کلیه خطوط ملتها ی گوناگون معاصر و قدیمی کره زمین را درمجموع واحدی گرد آوری کند ارتباط همه جانبه تاریخی و منطقی خط اندیشه نگار خط واژه ای خط هجایی و خط صوتی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است درآغاز به بررسی تا حدی کامل امکانات و روند تحولات خط پرداخته ایم بسیار مایلم که توج خوانندگان را به فرق میان اختراعغ خط وارث بردن خط جلب کنم. د رمورد خط میخی نمی توان خط دیگری را نشان داد که به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته باشد خط میخی نقینا بر اساس قوانین خاص خود رشد نموده است یعنی خطی است اختراعی اما خط لاتینی نه به طور مستقل بلکه به تقلید از خط یونانی در رم باستان ایجاد شده و در واقع خطی جایگزین شده یا اقتباسی است. 
باید گفت خط الفایی تنها نوع خط نیست بلکه یکی از انواع گوناگون آن است ودرست نیست اگر ادعا کنیم که مخترف خط باستان قادر بوده است خط حرفی یعنی الفبا رااز هیچ به وجود بیاورد. در ک صداهای مجرد خصوصا صامتها که در ما سالهای نخست مدرسه می آموزیم برای انسانهای اولیه چندان هم ساده نبوده و به خودی خود تفهیم نمی شده است به همین سبب کمتر قابل قبول است که مخترع خطهای باستان بلافاصله توانسته باشد واژ های زبانش را به هجا تقسیم کرده و خط ثجایی را از هیچ به وجود آورد. 
روند انجام پروژه
طرح مساله
با رشد روز افزون جمعّيت و به تبع آن رشد و توسعه سريع شهرنشيني شرايط جديدي در زندگي مردم ايجاد مي شود اين شرايط خود نيازهاي جديدي را نيزبه دنبال خواهد داشت. وضعيت ايجاد شده موجب بروز تغييرات نسبتاً زيادي در زندگي مردم و فعّاليتهاي آنان مي گردد. در روند اين تغيير و تحوّلات، رشد فرهنگ و در کنار آن رشد خلاقيت¬ها و نيز پر نمودن اوغات فراغت جوانان از جنبه¬هاي مهم زندگي محسوب مي گردد.
نقش اساسي خط و خوشنویسی در ساختار جوامع امروز بر کسي پوشيده نيست. انسان امروزي مي کوشد تا به هر وسيله سطح دانش و فرهنگ خود را ارتقا دهد. در عصر کنوني با وجود وسايل جمعي و اطلاع رساني سريع، تبادل فرهنگي به مراتب بيشتر از قبل صورت مي گيرد. امروزه خط و خوشنویسی به عنوان مقوله اي مهم و جدايي ناپذير از زندگي بشر مطرح هستند، در چنين شرايطي وجود مراکزي براي ارائه خط و خوشنویسی در شهر و اجتماعات بشري امري ضروري و اجتناب پذير مي باشد.
خانه هاي خط و خوشنویسی مکانهايي هستند که در آنها امکان ارتباط برقرار کردن با فرهنگ و تمدن و هنر قديم و جديد ميسر مي گردد ضرورت پروژه هدف از طراحي «فرهنگسرای خط» در شهر تهران، فقط انجام يک پروژه معماري نيست بلکه آنچه در ابتدا مد نظر قرار گرفته اهميت وجود مکاني فرهنگي براي ارائه و شناساندن فرهنگ و ارتقاء سطح فرهنگي جامعه مي باشد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی , فرهنگسرای خط و خوشنویسی ,با رویکرد تعاملات اجتماعی ,رساله فرهنگسرای خط و خوشنویسی ,پروژه پایانی ,طرح نهایی ,پایان فرهنگسرای خط و خوشنویسی , فرهنگسرای خط و خوشنویسی ,فصل دوم مبانی نظری ,فصل سوم استانداردها و ضوابط ,فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرا,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعاليتهاي اجتماعي – اقتصادي و ... در جامعه
مطالعات طراحی مرکزهنرهاي تجسمي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسيقي
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی
مطالعات طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
مطالعات طراحی خانه‌ي هنرمندان با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی خانه ای نگهداری رشد و تربيت كودك با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی خانه مد و فشن
مطالعات طراحی و معماری مرکز و خانه معرق ایران
مطالعات طراحی خانه معمار با رویکرد پست مدرنیسم
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی مرکز آموزش ، خلاقیت و آفرینشهای هنری کودک
مطالعات طراحی خانه تئاتر مدرن - رساله طراحی خانه تئاتر مدرن
دانلود مطالعات مرکز موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی تهران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد