خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی دانشکده معماری ،مطالعات معماری دانشکده

   تعدادبرگ: 130 برگ ورد   قیمت: 40000 تومان     تعدادمشاهده  0


مطالعات طراحی دانشکده معماری ،مطالعات معماری دانشکده 
بخشی از مطلب
1- یکی از سه تعریف « مبانی نظری معماری» که مطرح گردیده را بیان کرده و بر اساس آن مبانی نظری حاکم بر معماری معاصر را تحلیل می نمائیم
تعریف یک= مجموعه و نظامی از داده ها و مفاهیم است که به توصیف و تبیین پدیده های معماری ( آثار معماری و اندیشه های مکتوب) می پردازد و این کار را با دو هدف انجام می دهد     :
- تولید معماری جدید     
- نقد معماری موجود     
 
تعریف دوم= مجموعه ای از ویژگیهای مفهومی و معنایی است که یک طراح (معمار) آنها را در طراحی اثر خود القاء می کند .(این القاء می تواند آگاهانه و یابصورت ناخودآگاه باشد )     
 
تعریف سوم = حاصل تعامل یک مثلث است که رئوس آن عبارتند از ؛ معمار ،مردم، معماری یعنی ؛     
- نگاه معمار به معماری     
- نگاه معمار به مردم     
- نگاه مردم به معماری     
 
(و برای تحلیل معماری بر اساس یکی از تعاریف فوق، توجه و استناد تحلیل گر به چارچوبه های نظری هر کدام از 3 تعریف بالا، حائز اهمیت می باشد)
 
در معماری چنانچه قابل اثبات است ابتدا ماهیت و مفهوم وجود دارد، بعد ماده خلق می شود یعنی آنچه که تصور نامیده می شود شکل وجود به خود می گیرد و سرانجام تصویر این تصور به بیرون ذهن منتقل می شود. پس دیدن، نگاه کردن و اندیشیدن در معماری بسیار حائز اهمیت می باشد. پرورش خلاقیت ذهنی دانشجو در فضایی که زشت، بی تناسب، بی روح بدون توجه به ارگونومی انسانی طراحی شده است بسیار مشکل بوده در صورتی که کیفیت فضایی و متناسب بودن و کارکردی بودن آن تأثیر بسزایی در پرورش ذهنی یک دانشجو به خصوص، دانشجوی هنر و معماری دارد.
در این تحقیق بر آنیم که با بررسی فضاهای تشکیل دهنده یک دانشگاه هنر ، آموزش هنر و معماری، دانشجوی هنر و معماری و ارتباط آنها با فضا و پیرامون خود به ضوابط و معیارهایی دست پیدا کنیم که طراح را دریافتن راه حل نهایی یاری رساند. نظر به اینکه اکثر پژوهش های موجود درباره کیفیت فضاهای آموزشی در برخی
زمینه های خاص مانند دانشگاه ها و یا دانشکده معماری بسیار ناچیز و کمرنگ می باشد، اجرای این پژوهش ضروری به نظر می‌رسد. یافته های این تحقیق و پژوهش می‌تواند ما را در ایجاد فضای انسان ساخته بهینه تر، دانشکده های کاراتر و نیز به بیان نظریه های جدیدتر یاری دهد.
ضرورت توجه به این مطلب با دانستن اینکه، در ایران دانشکده های معماری به طور خاص برای این موضوع طراحی نشده اند و یا در هنگام طراحی به این موضوع توجه نشده است بیشتر مشخص می شود و نهایتاً سعی می شود به مشخص شدن فاکتورهای مؤثر راهکارهای لازم برای طراحی بهینه دانشگاه هنر با تأکید بر کیفیت فضاهای آموزشی ارائه گردد.و....
 
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول(کلیات)
۱-۱بیان پژوهش
۱-۲بدنه پژوهش
۱-۳نتیجه پژوهش
۱- ۴ بیان اهداف طرح
۱-۴-۱ هدف کلی
۱-۴-۲ اهداف جزئی
 
فصل دوم (روش تحقیق)
۲-۱ تحقیق در رشته معماری چه معنایی دارد
۲-۲ضرورتتحقیقدرمعماری
 
فصل سوم (مبانی نظری)
۳-۱تایخچهمدارسودانشگاهها
۳-۲ نگرش به هنر
۳-۲-۱ فعالیت هنر
۳-۲-۲ طبقه بندی هنر از دیدگاه نیوتن
۳-۲-۳ طبقه بندی هنر از دیدگاه هگل بر اساس سبک
۳-۲-۴ انواع هنر از لحاظ شکل
۳-۲-۵ انواع هنر از لحاظ محتواتابش آفتاب
۳-۲-۶ انواع هنر از لحاظ کاربرد
۳-۲-۷ انواع هنر از لحاظ بستر اجتماعی
۳-۳ فضاهای آموزشی
۳-۳-۱ کلاس ها
۳-۳-۲ استانداردهای طراحی گالری ها
۳-۳-۳ تعریف استانداردها:
۳-۳-۴طرح وتنظیم کلی
۳-۴ استانداردها و ضوابط طراحی فضای سبز
۳-۵ استانداردها و ضوابط طراحی فضاهای اداری
۳-۷ استاندارد و ضوابط طراحی قسمت فرهنگی
۳-۷-۱ راهروهای سالن نمایش
۳-۷-۱-۱ مشخصات عمومی ایستگاهها
۳-۷-۱-۲ ورودی ها و خروجی های سالن اجتماعات
۳-۷-۳ شکل اساسی سالن
۳-۷-۴ سالن سخنرانی و تدریس
۳-۷-۴ سالن سخنرانی و تدریس
۳-۷-۴-۲ کنفرانس، تدریس
۳-۷-۵ استودیو طراحی
-۳-۷-۶ استودیوهای هنرهای زیبا و ظریف
۳-۸ کارگاه ها
۳-۹ انباری ها
۳-۱۰ استودیوهای رسم فنی و غیر فنی
۳-۱۱ کتابخانه
۳-۱۱-۱ کتب مرجع
۳-۱۱-۲ وسایل
۳-۱۱-۳ واحد های قفسه کتاب
۳-۱۱-۴ قفسه ها
۳-۱۱-۵ خواندن و مطالعه
۳-۱۲ وسایل بهداشتی
۳-۱۳ نمایشگاه
۳-۱۴ نوررسانی
۳-۱۵ فضاهای ورزشی
۳-۱۶ انباری
 
فصل چهارم(شرایط اقلیمی)
۴-۱-اقلیم
۴-۱-۱-بررسی میزان بارندگی
۴-۱-۲-بررسی میزان رطوبت
۴-۱-۳-جریانات هوایی
۴-۱-۴-نیازهای حرارتی در فضاهای ۴-۱-۵-نیازهای حرارتی در فضاهای داخلی
۴-۱-۵-جهت قرارگیری
۴-۱-۶-تأمین آسایش در داخل بنا (با توجه به جهت‌گیری بنا)
۴-۱-۶-۱- مطالعه تابش و سایه در دو حالت ممکن
۴-۱-۶-۲-چرخش ۳۰ درجه بنا به سمت جنوب غربی
۴-۱-۶-۳-چرخش ۶۰ درجه بنا به جنوب شرقی
۴-۱-۶-۴- مطالعه جذب انرژی خورشیدی روی بدنه‌
۵۰ نتیجه‌گیری
 
فصل پنجم(شناخت بستر طرح)
۵-۱-موقعیت جغرافیایی استان در کشور
۵-۱-۱-عرض و طول جغرافیائی
۵-۱-۲- تحولات زمین شناسی
۵-۱-۳- زلزله
۳-۲-۱- زمین شناسی مهندسی و ژئوتکنیک محدوده دریاچه
۵-۲- ناهمواریهای استان
۵-۲-۱-ارتفاعات استان
۵-۲-۲-ارتفاعات جنوب
۵-۲-۳-ارتفاعات غرب
۵-۲-۴-ارتفاعات جنوب‌غرب
۵-۲-۵-ارتفاعات اطراف شهر قم
۵-۳-حوزه آبریز مرکزی ایران و شبکه رود ها
۵-۳-۱-رودخانه جاجرود
۵-۳-۲-رودخانه مسیله
۵-۳-۳-رودخانه قره چای
۵-۳-۴-بارشهای فصلی
۵-۳-۵-قنات ها و سرچشمه ها
۵-۳-۶-سد ها و بندها
۵-۳-۷-آبهای راکد و دریاچه ه
۵-۳-۸-دریاچه نمک
۵-۳-۹-دریاچه حوض سلطان
۵-۳-۱۰-دریاچه حوض مره
۵-۳-۱۱-تفاوت میزان آب در قم با سایر نقاط کشور
۵-۳-۱۱-مشکلات آب در استان قم
۵-۴-۱-دشت کویرقم
۵-۴-۲- دشت سلفچگان و نیزار
۵-۴-۳-دشت جعفریه
۵-۵- وی‍‍‍‍‍‍‍ژگیهای جمعیت استان قم
۵-۵-۱-زندگی عشایری
۵-۵-۲-ایل مهم استان
۵-۵-۳-مشاغل و تولیدات عشایر استان
۵-۵-۴-تقسیمات سیاسی استان قم
۵-۵-۵-سکونت‌گاه‌های شهری :
۵-۵-۶- سکونت‌گاه‌های روستایی
۵-۵-۷- فضاهای روستایی ویژه
۵-۵-۷-۱-کهک
۵-۵-۷-۲-حمزقان
۵-۶-موقعیت و حدود
۵-۶-۱-موقعیت و حدود محدوده طرح
۵-۷-معادن استان
۵-۸-قطب های گردشگری
۵-۸-۱-قطب توریستی – مذهبی
۵-۸-۱-۱-حرم حضرت فاطمه معصومه (س )
۵-۸-۱-۲-جمکران
۵-۹-گونه های گیاهی و جانوری استان
۵-۹-۱-گونه های گیاهی
۵-۹-۲-زیست بوم هاى نادر استان
۵-۹-۳-گونه های جانوری
۵-۱۰-ویژگیهای جمعیتی
۵-۱۰-۱-جمعیت در استان
۵-۱۰-۲-ساخت سنی جمعیت استان قم
۵-۱۰-۳-جمعیت شهر قم
۵-۱۰-۴-مهاجرت
۵-۱۰-۵-مهاجرت‌پذیری
۵-۱۰-۶-پیش‌بینی جمعیت شهر قم
۵-۱۱-ویژگیهای اقتصادی و معیشتی در شهرستان قم
۵-۱۱-۱-کشاورزی
۵-۱۱-۲-دامداری
۵-۱۱-۳-صنایع دستی
۵-۱۱-۴-صنایع
۵-۱۲-ویژگیهای فرهنگی شهر قم
۵-۱۲-۱بازیها و تفریحات سالم
۵-۱۲-۲-آیین وسنن در قم
۵-۱۲-۲-۱-ماه مبارک رمضان
۵-۱۲-۲-۲-ماه محرم
۵-۱۲-۲-۳-مساجد و تکایا
۵-۱۲-۲-۴-عزادارى در بارگاه حضرت معصومه(س)
۵-۱۲-۲-۵-اعیاد و جشن‏هاى ملى و مذهبى
۵-۱۲-۲-۶-عید نوروز
۵-۱۲-۲-۷-شب چله
۵-۱۲-۲-۸-لاله گردانی (شمعدانی گردانی)
۵-۱۳-جاذبه های اکولوژیکی سایت و مناطق مجاور
۵-۱۴-موقعیت مکانی طرح
۵-۱۵-حوزه نفوذی
۵-۵-۵-۱۶سیمای پیرامون
منابع
 
فصا ششم(مطالعات سازه)
۶-۱-سازه
۶-۲-تأسیسات
۶-۳-تأسیسات الکتریکی
۶-۳-۱-تاسیسات کنترل شرایط محیط
۶-۳-۲-سیستم های کنترل شرایط هوا
۶-۴-طرح پیشنهادی سیستم آتش نشانی و اطفای حریق
۶-۵-نانوتکنولوژی – تصوری از تکنولوژی آینده
۶-۶-معماری اکوتک
۶-۶-۱-معماری اکوتک
۶-۶-۲-معماری اکوتک وفن آوری پیشرفته
۶-۶-۳-تکنولوژی به مثابه ضرورتی در معماری
۶-۶-۴-طبیعت الهام بخش
۶-۶-۵-معماری و صرفه جویی در انرژی
۶-۶-۶-معماری و مسائل جهانی زیست محیطی
۶-۶-۷-از حفاظت تا سازگاری با طبیعت
۶-۶-۸-اهداف معماری اکوتک
۶-۶-۹-اکوتک و رابطه آن با طبیعت
منابع
فصل هفتم(طراحی کالبدی تحلیل وطراحی سایت)
زوایای دید سایت
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,دانشکده معماری ،مطالعات , معماری دانشکده ,داردها و ضوابط طراحی , دانشکده معماری ,استانداردهای ,طراحی گالری ها ,اصول طراحی ,دانشکده معماری ,دانلود رساله ,دانشکده ,دانلود رساله , دانشکده معماری ,دانلود رساله ,رایگان دانشکده ,معماری ,دانلود رساله ,کامل دانشکده ,معماری ,دانلود رسا,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی مطالعات مبانی نظری دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری و شهرسازی
دانلود مطالعات دانشکده هنر و معماری ,word
دانلود مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری ,word
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری با رویکرد معماری سبز
مطالعات دانشکده هنر و معماری ،رساله دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنر و معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری,
مطالعات طراحی دانشکده معماری
دانلود مطالعات دانشكده هنر و معماری Architectural university
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده هنرومعماری
مطالعات طراحی دانشکده معماری
مطالعات طراحی دانشکده فیلم و انیمیشن
مطالعات طراحی هنرستان هنر و معماری
مطالعات طراحی مدرسه معماری
مطالعات طراحي دانشكده فلسفه
مطالعات طراحی و نقشه های دانشکده معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد