فصل اول:طرح تحقیق
فصل دوم:مطالعات پایھ
فصل دوم:مطالعات تکمیلی
1-1 عنوان پروژه........................................................................................................
2-1 بیان مساله...........................................................................................................
3-1 بیان هدف............................................................................................................
4-1 منابع و پیشینه....................................................................................................
5-1 طرح مشابه.........................................................................................................
6-1 چکیده تحقیق......................................................................................................
7-1 برنامه زمانبندي.................................................................................................
1-1 تاریخچه اموزش معماري................................................................................
2-1 اموزش معماري..................................................................................................
3-1 الگوهاي اموزشی معماري................................................................................
4-1 تاثیر متقابل انسان و فضاي اموزش..............................................................
5-1 درك فضا...........................................................................................................
1-1 تالارهاي درس و سخنرانی............................................................................
2
فصل سوم:مطالعات تطبیقی
فصل چھارم:مطالعات مربوط بھ سازه و تاسیسات
فصل پنجم:مطالعات زمینھ
2-1 اتاق عکس و اسلاید........................................................................................
3-1 اتاق کنفرانس...................................................................................................
4-1 انواع اتلیه ها....................................................................................................
5-1 انواع کارگاه ها...............................................................................................
1-1 بررسی و نقد نمونه هاي خارجی................................................................
2-1 بررسی و نقد نمونه هاي داخلی..................................................................
1-1 سیستم هاي ساختمانی با فرم فعال......................................................
2-1 سیستم هاي ساختمانی با بردار فعال...................................................
3-1 سیستم تاسیسات....................................................................................
1-1 مطالعات استانی......................................................................................
2-1 خصوصیات شهر تنکابن.......................................................................
3-1 معرفی سایت در تنکابن.........................................................................
4-1 سایت انالیز.............................................................................................
3
فصل اول :طرح تحقیق
١عنوان پروژه : طراحی دانشکده معماری در تنکابن -١
٢بیان مسئلھ : -١
مقدمھ
اگر دیسیپلینی وجود داشته « تسهیلات آموزشی » به نظر ماریا ریبا نویسنده کتاب
باشد که بتوان تکامل بشر را کاملاً و به روشنی در آن مشاهده کرد آن دیسیپلین
معماري است . زیرا با توجه به انواع، تعدد و بسط و گسترش فرم هاي معماري در
طول تاریخ می توان مسیر طولانی و چه بسا نامنظم تحول تاریخی را ترسیم کرد و
از آن ها به شرایط اجتماعی ، مذهبی ، اقتصادي یا شرایط اخلاقی و سیاسی پی برد.
خلاصه آنکه معماري به شیوه درك زندگی اجتماعی کمک می کند ، اما آنچه که در
این مجال به دنبال آن هستیم و به عنوان مسأله ما طرح شده است ، طراحی دانشکده
خلق فضا همواره مقصود » . معماري با تکیه بر کیفیت فضاهاي آموزشی است
معماري بوده است . فضاي آموزش ، نیز بی شک یکی از راهبردهاي رسیدن به این
مقصود می باشد و دو هدف را دنبال می کند :
تعلیم و تربیت معمار . از اینرو توجه به آن ، به دلیل میزان نقشی که در شکل گیري
شخصیت معمار به عنوان شکل دهنده اصلی فضاهاي معماري دارد ، اهمیت می
1 نبود فضاهاي آموزشی مناسب و امکانات سخت افزاري یکی از کمبودهاي «. یابد
اساسی آموزش معماري در ایران است . آتلیه ها فضاي ثابتی را در طول دوره
آموزش در اختیار دانشجویان نمی گذارند و امکان آمد و رفت و انجام پروژه هاي
درسی در تمام ساعات شبانه روز و روزهاي سال برقرار نیست. علاوه بر اینها
سایت کامپیوتر با امکانات چاپ بیست و چهار ساعته و کارگاه ماکت و چوب با ابزار
و فضاي مورد نیاز در اختیار همه دانشجویان نیست ، همچنین فضا و امکانا