خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحي دانشکده و پردیس هنر و معماری

   تعدادبرگ: 300 برگ ورد با فهرست رفرنسی و فونت 14   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 13735 kb  تعدادمشاهده  5


عنوان :    1
استاد راهنما :    1
گردآورنده :    1
1ـ مقدمه    2
معماري: ترجمان زندگي    2
1ـ1 درباره معماري    4
«معماري هنري است از جنس زندگي و در متن آن»    4
2ـ بيان مسأله    4
3ـ اهداف پروژه    7
«خلاقیت چیست؟»    8
۱- سرکشی    9
۲- رهایی    9
۳- گریز اندیشی    10
۱- اطلاعات زیاد:    10
۲- تجربه:    10
«خلاقیت در معماری»    10
1ـ سيري در مفاهيم معماري    12
1ـ1 مقدمه    12
ـ1 شناخت ماهيت معماری    14
1ـ4ـ1 حس زيبايي    14
2ـ4ـ1 مفهوم و اهميت زيبايي    15
3ـ4ـ1 وجوه زيبايي    15
4ـ4ـ1 تفاوت هنر و علم    16
4ـ1 چند تعريف بر معماري    17
5ـ1 وجوه مختلف معماري    18
6ـ1 هنر بودن معماري    20
10ـ1 تحليلي بر هنر و معماري معاصر ايران، مسائل و راهكارها    22
يافته‌ها    26
فصل دوم    27
2ـ مختصري در باب آموزش    27
1ـ2 مقدمه    27
2ـ2 نكاتي درباره آموزش    28
هدف از آموزش    29
1ـ3ـ2 تأثير آموزش بر فرهنگ    29
2ـ3ـ2 تأثير فرهنگ بر جامعه    31
4ـ2 نقش آموزش در معماري    33
6ـ2 مراتب آموزش معماري    34
ـ عرصه «توانش» ها    34
ـ عرصه «دانش» ها    34
ـ عرصه «ارزش» ها    34
7ـ2 دو ويژگي بارز آموزش در حيطه هنر و معماري    35
يافته‌ها    36
فصل سوم    37
4ـ نگاهي به آموزش عالي    37
1ـ4 مقدمه    37
2ـ4 تعاريف اوليه    39
1ـ2ـ4 دانشگاه    39
2ـ2ـ4 دانشكده    39
3ـ2ـ4 مركز آموزش عالي (مؤسسه آموزش عالي)    39
4ـ2ـ4 دانشجو    39
5ـ2ـ4 نظام گزينش دانشجو    40
3ـ4 تاريخچه و تحولات آموزش عالي    41
1ـ3ـ4 تاريخچه دانشگاه در جهان    41
2ـ3ـ4 سابقه جوامع دانشگاهي در ايران    42
3ـ3ـ4 آموزش عالي در دوره معاصر    43
4ـ3ـ4 مختصري از تحولات آموزش عالي در دوره معاصر    44
اركان نظام آموزش عالي    45
1ـ4ـ4 شوراي عالي انقلاب فرهنگي    45
2ـ4ـ4 وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري    46
5ـ4 نهادهاي آموزشي در نظام آموزش عالي    47
1ـ5ـ4 مراكز دولتي    47
2ـ5ـ4 مراكز غيردولتي    47
الف ـ دانشگاه آزاد اسلامي    47
ب ـ مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي    48
ج ـ آموزش از راه دور    48
6ـ4 ضرورت و سابقه دانشگاه آزاد اسلامي    49
يافته‌ها    50
1ـ فضاي آموزشي مطلوب    51
الف ـ استاد    52
ب ـ دانشجو    52
ج ـ روشها    53
د ـ ملاكهاي ارزيابي    53
ه ـ محتوي آموزش    53
و ـ مكان آموزش    54
ز ـ امكانات فضايي لازم    54
فصل چهارم    55
استانداردها و ضوابط محیطی و اقلیمی2ـ آسايش محيطي    55
1ـ2 مقدمه    56
2ـ2 نور    57
1ـ2ـ2 ميزان شدت روشنايي مورد نياز    57
2ـ2ـ2 مقدار انعكاس سطوح    58
درصد بازتاب مطلوب سطوح يك كلاس    58
درصد بازتاب رنگهاي مختلف    58
3ـ2ـ2 كنتراست سطوح    59
4ـ2ـ2 نوع نور مورد نياز    59
1ـ4ـ2ـ2 استفاده از نور طبيعي خورشيد    59
2ـ4ـ2ـ2 روشنايي مصنوعي    60
3ـ2 صوت    61
1ـ3ـ2 تأثير صدا بر انسان    61
2ـ3ـ2 اصوات نامطلوب و مزاحم    61
3ـ3ـ2 روشهاي كنترل نوفه    61
1ـ3ـ3ـ2 افزايش فاصله بين فضاي آموزشي و منبع نوفه    61
2ـ3ـ3ـ2 انتخاب جهت ساختمان به سوي مكانهاي آرامتر    61
3ـ3ـ3ـ2 ايجاد موانع صوتي    62
4ـ3ـ3ـ2 استفاده از جداره‌هاي مناسب    62
4ـ2 آب و هوا    62
يافته‌ها    62
3ـ ويژگي‌هاي اقليمي و ساختمان‌هاي آموزشي    64
1ـ3 مقدمه    64
2ـ3 ويژگيهاي ساختمانهاي آموزشي    64
3ـ3 نيازهاي محيطي ساختمانهاي آموزشي    65
4ـ3 بررسي وضعيت حرارتي كلاسها    66
5ـ3 نكات مهم در طراحي اقليمي ساختمانهاي آموزشي و راهكارهاي طراحي    67
1ـ5ـ3 موارد كلي    67
1ـ1ـ5ـ3 جلوگيري از اتلاف حرارت در مواقع سرد    67
2ـ1ـ5ـ3 بهره‌گيري از حداكثر انرژي خورشيدي در مواقع سرد    68
3ـ1ـ5ـ3 استفاده از نوسان روزانه دماي هوا    68
4ـ1ـ5ـ3 جلوگيري از نفوذ مستقيم آفتاب در مواقع گرم    70
2ـ5ـ3 موارد خاص    70
1ـ2ـ5ـ3 جهت استقرار ساختمان    70
2ـ2ـ5ـ3 فرم كالبدي و سازماندهي پلان    71
3ـ2ـ5ـ3 فرم و اندازه پنجره    72
4ـ2ـ5ـ3 سايه‌بانها    75
5ـ2ـ5ـ3 مصالح ساختماني و رنگ سطوح خارجي    76
4ـ اصول ايمني در فضاهاي آموزشي    78
1ـ4 ايمني در برابر زلزله    78
1ـ1ـ4 شناخت‌عناصرونقاط‌ضعف‌سازه‌اي و معماري در فضاهاي آموزشي مناطق زلزله‌خيز    78
2ـ4 آتش و طراحي ايمني    80
1ـ2ـ4 حفاظت از حريق    80
2ـ2ـ4 راههاي فرار (خروج اضطراري)    80
3ـ2ـ4 ضابطه فرار    80
4ـ2ـ4 فضاهايي با يك خروجي منتهي به يك راهرو    81
5ـ2ـ4 محلهاي دومنظوره    81
6ـ2ـ4 فضاهايي كه در آنها به طرف مناطق دومنظوره باز مي‌شود    81
7ـ2ـ4 راه‌پله‌ها    82
8ـ2ـ4 گسترش آتش‌سوزي به طور افقي    83
9ـ2ـ4 فضاهايي كه داراي راههاي فرار در دو جهت مختلف هستند    83
10ـ2ـ4 راهروهاي منتهي به بن‌بست    83
11ـ2ـ4 وضعيت سالن عمومي    84
فصل پنجم    85
ـ معيارهاي انتخاب فضاي آموزش معماري (پرديس دانشگاهي)    85
1ـ5 نگرشي بر شرايط فضاهاي آموزش معماري در برنامه ستاد انقلاب فرهنگي    86
و ـ مكان آموزشي    86
2ـ5 معرفي چند نمونه از پرديس‌هاي دانشگاهي    87
1ـ2ـ5 پرديس مجتمع خارج از شهر    87
2ـ2ـ5 پرديس مجتمع داخل شهر    87
3ـ2ـ5 پرديس پراكنده داخل شهر    87
4ـ2ـ5 پرديس تك‌ياخته‌اي داخل شهر    88
يافته‌ها    89
ارائه چند معيار براي انتخاب فضاي آموزش معماري    89
فصل ششم    90
ـ مباني و معيارهايي براي الگوي طراحي    90
1ـ6 وحدت و يكپارچگي طرح    91
طرح شماتيك وحدت و يكپارچگي    91
2ـ6 هويت و خوانايي    91
3ـ6 اصل مركزيت    91
4ـ6 امكان گسترش آتي    92
5ـ6 انعطاف‌پذيري و قابليت تبديل    92
6ـ6 عملكرد و كارايي    93
7ـ6 ارتباط با طبيعت و ايمني محيط زيست    94
8ـ6 سازگاري با شرايط اقليمي    94
طرح شماتيك سازگاري با شرايط اقليمي    94
9ـ6 روابط اجتماعي    94
10ـ6 رعايت اصل سلسله مراتب    96
11ـ6 ارتباط سواره و پياده    96
1ـ جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري از مطالعات پايه    96
1ـ1 كاستي‌ها و اشكالات آموزش معماري دانشگاهي ايران در دوران معاصر    96
2ـ1 جمع‌بندي و پيشنهادات آموزشي (ارائه راهكار)    100
2ـ جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري از مطالعات تكميلي    104
1ـ2 راهكارهاي طراحي اقليمي و بهينه‌سازي مصرف انرژي در ساختمان    104
1ـ1ـ2 اصول طراحي سايت و صرفه‌جويي انرژي    104
ـ راهكارهاي طراحي    104
ـ بهينه‌سازي جهت، شكل و فرم ساختمانها    104
ـ راهكارهاي طراحي    104
ـ كنترل هوشمند آفتاب و سايه در سايت    105
ـ راهكارهاي طراحي    105
2ـ1ـ2 مباني طراحي پلان با صرفه‌جويي انرژي    105
ـ حداكثر نورگيري و جذب حرارت و يا حداقل آن با توجه به شرايط اقليمي منطقه    105
ـ راهكارهاي طراحي    105
ـ سايبان طبيعي و هوشمند    106
ـ راهكارهاي طراحي    106
ـ راهكارهاي طراحي    106
3ـ1ـ2 نكات مهم در نماسازي    106
ـ پنجره و مصرف انرژي    106
ـ پيلوت    107
ـ سايبان    107
4ـ1ـ2 جزئيات ساختماني و روشهاي عايق‌سازي    107
ـ عايق‌كاري ديوار (حرارتي)    107
ـ عايق‌كاري پي و كف (رطوبتي و حرارتي)    107
3ـ جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري از مطالعات تطبيقي    108
4ـ جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري از مطالعات زمينه    109
فصل هفتم    111
استراتژيها، خط‌مشي و چارچوبه كلي پروژه،    111
1ـ مقدمه    111
2ـ تعيين و تدقيق نهايي اهداف    112
ـ هدف كلي    112
ـ اهداف جزئي    112
الف ـ اهداف عملكردي    112
ب ـ اهداف فرمي ـ كالبدي    114
3ـ تدوين مباني طراحي معماري پروژه    115
4ـ ارائه راهكارهاي معماري    116
مباني طراحي معماري    124
مطالعات برنامه‌ريزي و برنامه‌فيزيكي    125
1ـ مقدمه    125
2ـ برنامه‌ريزي ساختار آموزشي و تشكيلاتي دانشكده    126
1ـ2 ساختار آموزشي    126
2ـ2 انتخاب روش مناسب برنامه‌ريزي آموزشي    127
3ـ2 تعيين شاخصهاي برنامه‌ريزي آموزشي    128
1ـ3ـ2 ضريب فارغ‌التحصيلي    128
2ـ3ـ‌2 شاخص نسبت دانشجو به استاد    128
گروه آموزشي    128
3ـ3ـ2 شاخص نسبت دانشجو به كادر اداري    129
4ـ2 پيش‌بيني جمعيت دانشجويي و تعيين رشته‌ها و مقاطع تحصيلي    130
گروه آموزشي    130
611    130
253    130
176    130
154    130
5ـ2 محاسبه و تعيين كادر آموزشي مورد نياز دانشكده    131
6ـ2 محاسبه و تعيين كادر اداري مورد نياز دانشكده    132
3ـ سيستم آموزشي دانشكده هنر و معماري و الگوي روابط فضايي    133
1ـ3 عناصر اصلي تشكيل‌دهنده دانشكده هنر و معماري    136
4ـ مباني طراحي دانشكده هنر و معماري و الگوهاي راهبردي آن    137
1ـ4  الگوي استقرار دروني فضاهاي دانشکده    137
چارت عناصر اصلي تشکيل دهنده دانشکده و الگوي روابط فضايي    138
چارت جزئيات فضاهاي وابسته آموزشي مشترک دانشکده    138
2ـ4 الگوي فضايابي بخش هاي آموزشي    139
1ـ2ـ4 بررسي الگوهاي فضا يابي و طراحي بخشهاي آموزشي (الگوهاي ساختاري دانشکده)    140
1ـ1ـ2ـ4 الگوي اول    140
2ـ1ـ2ـ4‌ الگوي دوم    141
فضايابي و طراحي با تأکيد بر تجمع کليه فضاهاي مورد نياز هر بخش در يک محدوده فضايي.    141
چارت تشكيلاتي دانشكده (الگوي دوم)    142
دانشکده    142
3ـ1ـ2ـ4 جمع‌بندي و نتيجه‌گيري    143
4ـ1ـ2ـ4 الگوي پيشنهادي    144
2ـ2ـ4 بررسي الگوهاي فضايابي امکانات مشترک و غيرآموزشي دانشکده    144
1ـ2ـ2ـ4‌ الگوي اول    145
دانشكده    145
2ـ2ـ2ـ4 الگوي دوم    145
3ـ2ـ2ـ4 الگوي سوم    146
4ـ2ـ2ـ4  جمع بندي و نتيجه گيري    147
3ـ2ـ4 ويژگي‌هاي مهم در فضا يابي امکانات مشترک و غيرآموزشي دانشکده    148
1ـ3ـ2ـ4 مديريت و امور اداري    148
2ـ3ـ2ـ4 امکانات کمک آموزشي    148
ـ‌کتابخانه و واحد سمعي و بصري    148
ـ دفتر فني    149
ـ واحد کامپيوتر    149
ـ آمفي تئاتر, سالنهاي کنفرانس و نمايشگاه    149
3ـ3ـ2ـ4 امکانات رفاهي و فوق برنامه    149
4ـ3ـ2ـ4 امکانات خدماتي و پشتيباني    150
فصل هشتم    151
ـ ضوابط و استانداردهاي برنامه‌ريزي و طراحي    151
1ـ5 مقدمه    151
برنامه‌ريزي معماري    152
2ـ5 بررسي فضاهاي موردنياز دانشكده هنر و معماري    153
1ـ2ـ5 فضاهاي آموزشي و پژوهشي    153
1ـ1ـ2ـ5 مشخصات عمومي فضاهاي آموزش نظري    153
ـ كلاسهاي درس    154
ـ تيپ مستطيل شكل    154
ـ تيپ مربع شكل    154
2ـ1ـ2ـ5 اصول طراحي داخل كلاسها    155
ـ مبلمان تيپ    155
ـ چيدمان صندلي‌ها    155
20/7    158
40/5    158
ـ كلاسهاي گردهمايي و سمينار    159
3ـ1ـ2ـ5 مشخصات عمومي فضاهاي آموزش عملي    161
ـ كارگاهها    161
اتاق سرپرست    161
ـ انبارها    161
اره فلكه‌اي                                           دستگاه تراش                                             دريل    163
ـ آتليه‌ها    164
ـ اتاق مربي    164
4ـ1ـ2ـ5 تسهيلات و خدمات جنبي گروههاي آموزشي    165
5ـ1ـ2ـ5 مشخصات عمومي فضاهاي كادر علمي ـ آموزشي    168
ـ دفاتراستادان و پژوهشگران    169
اتاقك‌هاي مطالعاتي دانشجويان دكتري    170
1ـ2ـ2ـ5 نكات مهم در طراحي فضاهاي كمك‌آموزشي    171
ـ كتابخانه    171
ـ اصول طراحي داخلي كتابخانه    172
ـ آمفي‌تأتر و سالن اجتماعات    174
ـ سالن اصلي    175
ـ اتاقهاي پشت صحنه    175
ـ اتاق كنترل و پروژكسيون    175
ـ فضاي انتظار و تجمع    175
ـ مهمترين عوامل در ساخت آمفي‌تأتر    175
ـ سالن سمينار و كنفرانس    177
ـ فضايي جهت مسئول بخش سمينار و كنفرانس    177
ـ سالن كنفرانس    178
3ـ2ـ5 فضاهاي اداري    178
1ـ3ـ2ـ5 نكات و ويژگيهاي مهم در طراحي بخش اداري دانشكده    178
ـ مديران و مسئولان بخشها    179
ـ كارمندان دفتري    181
4ـ2ـ5 فضاهاي خدماتي و رفاهي    183
ـ معابر    183
ـ پاركينگ‌ها    183
ـ پاركينگ جهت سرويسهاي دانشگاه و اتوبوسها    183
يافته‌ها    184
فصل نهم    185
ـ برنامه فيزيكي پروژه    185
1ـ6 مقدمه    185
2ـ6 اهداف برنامه‌ريزي فيزيكي    187
3ـ6 روش و شيوه مطالعات جهت تعيين مباني برنامه‌ريزي فيزيكي    188
4ـ6 عوامل مؤثر در برنامه‌ريزي فيزيكي    188
1ـ4ـ6 سياستها    188
2ـ4ـ6 برنامه‌هاي دروس آموزشي    188
3ـ4ـ6 ضوابط و معيارهاي مناسب آموزش عالي    188
4ـ4ـ6 عوامل جمعيتي    189
5ـ4ـ6 عوامل جغرافيايي و اقليمي    189
6ـ4ـ6 تجربيات آموزشي مسئولين و اعضاء هيأت علمي دانشكده    189
7ـ4ـ6 ضوابط و استانداردهاي آموزشي    189
5ـ6 معيارها و ضوابط تعيين سطوح عملكردها    190
1ـ5ـ6 بخش‌هاي آموزشي    190
1ـ1ـ5ـ6 فضاهاي آموزش دروس نظري و عمومي    190
2ـ1ـ5ـ6 مباني محاسبه زيربناي مفيد كلاسها    191
ـ ظرفيت    192
ـ ابعاد و سرانه‌ها    193
شرح فعاليت    193
3ـ1ـ5ـ6 شيوه محاسبه و برآورد فضاهاي آموزش نظري    194
4ـ1ـ5ـ6 فضاهاي آموزش عملي، پژوهشي و تحقيقاتي    194
5ـ1ـ5ـ6 شيوه محاسبه و برآورد انواع فضاهاي آموزش عملي    195
6ـ1ـ5ـ6 فضاي كار هيأت علمي    196
2ـ5ـ6 فضاهاي كمك‌آموزشي دانشكده    196
1ـ2ـ5ـ6 كتابخانه دانشكده هنر و معماري    198
ـ ابعاد و سرانه‌ها    198
ـ محاسبه فضاي لازم كتابخانه    200
2ـ2ـ5ـ6 دفتر فني    200
ـ آتليه‌هاي طراحي و تحقيقاتي    201
ـ قسمت اداري    201
ـ قسمت خدماتي و سرويسي    201
3ـ2ـ5ـ6 سالنهاي كنفرانس و سمينار    201
4ـ2ـ5ـ6 نمايشگاه و سالن قضاوت    202
5ـ2ـ5ـ6 آرشيو پروژه‌هاي دانشجويان    203
6ـ2ـ5ـ6 واحد سمعي و بصري    203
7ـ2ـ5ـ6 واحد كامپيوتر    204
3ـ5ـ6 فضاهاي اداري دانشكده    204
1ـ3ـ5ـ6 شيوه محاسبه و برآورد انواع فضاهاي اداري    205
4ـ5ـ6 فضاهاي تسهيلات رفاهي و فوق‌برنامه    206
1ـ4ـ5ـ6 شيوه برآورد انواع فضاهاي تسهيلات رفاهي    207
ـ فروشگاه و تايپ و تكثير دانشجويي    207
ـ نمازخانه    207
ـ آبدارخانه    207
ـ سرويس‌هاي بهداشتي    207
ـ پاركينگ    208
طرح حامع فيزيكي    208
فضاهاي وابسته آموزشي    208
ـ بخش اداري و مديريت    208
شرح فضا    208
تعداد    208
كارشناس آمار    209
  واحد انتشارات و چاپ    209
سالن تكثير    209
انبار كاغذ و دارو    209
مسئول واحد    209
محل ارائه جزوات درسي    209
آبدارخانه    209
سرويس‌هاي بهداشتي    209
ـ بخش كمك آموزشي    209
شرح فضا    209
تعداد    209
  سالن‌اجتماعات و آمفي‌تئاتر    210
فضاي سالن    210
پيش‌ورودي‌و سالن انتظار    210
سن‌وفضاي پشت صحنه    210
اتاق‌كنترل و پروژكسيون    210
سرويس‌هاي بهداشتي    210
سالن‌سميناروسخنراني*    210
انبار وسايل و تجهيزات    210
شرح فضا    211
تعداد    211
  نمايشگاه    211
فضاي نمايش آثار    211
فضاي‌اداري‌وجنبي‌نمايشگاه    211
انبار و وسايل و تجهيزات    211
سالن قضاوت (ژوژمان)*    211
آرشيو پروژه‌هاي برگزيده    211
اتاق مسئول    211
سرويس‌هاي بهداشتي    211
  واحد سمعي و بصري    211
سالن سمعي و بصري*    211
آرشيو فيلم و اسلايد و ...    211
اتاق مسئول    211
  واحد كامپيوتر    211
سالن اينترنت    211
مسئول    211
انبار تجهيزات    211
ـ فضاهاي آموزش نظري (كلاسها)    212
شرح فضا    212
تعداد    212
ـ فضاهاي آموزش عملي (كارگاهها)    212
سالن اصلي    212
انبار مواد اوليه*    212
انبار آثار نيمه‌تمام    212
اتاق سرپرست كارگاه    212
رختكن    212
سالن اصلي    212
انبارآماده‌سازي‌مواداوليه*    213
كوره    213
انبار آثار نيمه تمام    213
اتاق سرپرست كارگاه    213
رختكن    213
شرح فضا    213
تعداد    213
اتاق اساتيد تمام وقت    213
اتاق اساتيد نيمه‌وقت    213
اتاق اساتيد حق‌التدريسي    213
آبدارخانه    213
سرويس‌ بهداشتي    213
شرح فضا    213
تعداد    213
سايت كامپيوتر ارشد    213
سالن اصلي    213
اتاق كنترل و مسئول    213
آرشيوپروژه‌هاي‌دانشجويي    213
فضاي نگهداري پروژه‌ها    214
فضاي مطالعه    214
مسئول    214
سرويس بهداشتي    214
مديرگروه    214
اتاق منشي و انتظار    214
اتاق‌جلسات شوراي گروه    214
اتاق‌كاركنان‌آموزشي‌گروه    214
اتاق اساتيد تمام وقت    214
اتاق اساتيد نيمه‌وقت    214
اتاق اساتيد حق‌التدريسي    214
آبدارخانه    214
سرويس‌ بهداشتي    214
شرح فضا    215
تعداد    215
فصل نهم    216
مقدمات طراحي    216
1ـ روابط عملكردي و سازماندهي فضايي    216
1ـ1 عرصه‌بندي فضاها    216
الف ـ عرصه‌بندي به اعتبار عملكرد    216
ـ عرصه فضاهاي آموزشي    216
ـ عرصه فضاهاي كمك‌آموزشي    216
ـ عرصه فضاهاي اداري    216
ـ عرصه تسهيلات رفاهي و امور فوق برنامه    217
ـ عرصه فضاهاي خدماتي و پشتيباني    217
ب ـ عرصه‌بندي به اعتبار مخاطبان    217
ـ عرصه مشترك    217
ـ عرصه اختصاصي    217
2ـ1 عوامل مؤثر در سازماندهي فضايي    219
3ـ1 سازماندهي فضايي    220
طرح نهايي    221
1ـ توصيف معماري پروژه    221
فصل دهم نمونه های موردی و تطبیقی    223
هنرستان هنرهاي زيبا    223
اطلاعات کلي    223
تاریخچه:    224
گوشه ای از امکانات هنرستان هنرهای زیبای اصفهان:    230
شناخت کلی پروژه    233
دانشگاه زنان ایوا    233
اقلیم سئول    234
عکس هوایی    234
سیر کولاسیون:    235
ورودی های بنا    235
ورودی ها و روابط مسیر و فضا  (طبقه GL)    235
ورودی ها و روابط مسیر و فضا  طبقه اول (b1)    235
شکل افقی سیرکولاسیون طبقه اول (b1)    236
ورودی ها و روابط مسیر و فضا  طبقه دوم (b2)    236
طبقه دوم (b2)    237
ورودی ها و روابط مسیر و فضا طبقه سوم (b3)    237
طبقه سوم (b3)    238
ورودی ها و روابط مسیر و فضا   طبقه چهارم (b4)    238
طبقه چهارم (b4)    239
ورودی ها و روابط مسیر و فضا  طبقه پنجم (b5)    239
طبقه پنجم (b5)    240
ورودی ها و روابط مسیر و فضا  طبقه ششم (b6)    240
طبقه ششم (b6)    241
تحلیل احجام و فرم:    242
سلسله مراتب عملکردی    243
تنوع:    244
سادگی:    245
ارتباط پلان با نماها و یا مقاطع    246
تکرار:    246
چگونگی های فضایی    247
فرم های برش یافته    248
فرم های الحاقی    248
تعریف فضا به وسیله عناصر افقی    251
سلسله مراتب دید    253
دیواره های جدا کننده:    255
مصالح و بافت    256
رنگ    258
رنگ قهوه ای کف طبقات اول تا سوم:    259
نورپردازی مصنوعی:    260
نتیجه گیری    261
MARNE SCHOOL OF ARCHITECTURE    262
دید کلی طرح:    263
برنامه طرح :    264
پاسخگویی طرح:    264
سازماندهی و برنامه ریزی:    265
پاسخگویی به بافت منطقه:    266
فضاهای ارتباطی    267
سیرکولاسیون    268
پاسخگویی به اقلیم :    269
سلسله مراتب:    271
نتایج حاصل از بررسی:    274
فصل ياز دهم    275
ـ توضيحات فني پروژه    275
1ـ2 تأسيسات مكانيكي    275
1ـ1ـ2 سيستم جمع‌آوري و دفع فاضلاب    275
الف ـ شبكه فاضلاب انساني    275
ب ـ شبكه جمع‌آوري آبهاي سطحي    276
2ـ1ـ2 سيستم آبرساني    276
ـ برآورد ميزان آب مصرفي پروژه    276
ـ اساس محاسبه ميزان مصرف آب    276
ـ برآورد آب آتش‌نشاني    276
ـ جزئيات آبرساني    277
ـ تداركات لوازم بهداشتي    277
3ـ1ـ2 سيستم تخليه هوا    277
4ـ1ـ2 سيستم گرمايش و سرمايش    277
الف ـ عوامل طبيعي    278
ب ـ معيارها و عوامل مؤثر بر طراحي    279
ـ بررسي و مقايسه و انتخاب سيستم‌هاي سرمايش و گرمايش    279
ـ آلترناتيوهاي قابل بررسي براي تأمين سرمايش و گرمايش    279
الف ـ سيستم هواساز همراه با تجهيزات توليد سرما و گرما    279
ب ـ فن‌كويل همراه با تجهيزات توليد سرما و گرما    280
ـ انتخاب سيستم گرمايش و سرمايش    281
2ـ2 تأسيسات الكتريكي    282
1ـ2ـ2 سيستم روشنايي    282
ـ پارامترهاي سيستم روشنايي    282
ورودي    283
لابي ورودي    283
اتاق مديريت    283
كلاس درس    283
250ـ300    283
اتاق دانشجويان دكترا    283
اتاقهاي سمينار    283
آتليه    283
كارگاه سبك    283
انبار لوازم    283
راه‌پله‌ها    283
سرويس‌هاي بهداشتي    283
اتاق موتورخانه آسانسور    283
ـ منابع نوري و انتخاب نوع چراغ براي فضاها    283
2ـ2ـ2 سيستم برق‌رساني و پريزهاي برق    284
3ـ2ـ2 سيستم اعلام حريق    285
4ـ2ـ2 سيستم صوتي    285
5ـ2ـ2 سيستم آنتن مركزي    286
6ـ2ـ2 شبكه كامپيوتري    286
3ـ2 سازه    287
منابع و مآخذ    287
كتب فارسي    287
رساله‌ها    293
 


کلمات کلیدی مرتبط:
اتوکد دانشکده و پردیس هنر و معماری، dwg,پلان دانشکده و پردیس هنر و معماری, plan,cad , مقاطع دانشکده و پردیس هنر و معماری, نمای دانشکده و پردیس هنر و معماری, نقشه دانشکده و پردیس هنر و معماری, طرح دانشکده و پردیس هنر و معماری, کانسبت دانشکده و پردیس هنر و معماری, معماری دانشکده و پردیس هنر و معماری,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات هنرستان معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد