خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی خانه فرهنگ کودک

   تعدادبرگ: 190 برگ ورد فونت 14 و فهرست رفرنسی   قیمت: 14500 تومان   حجم فایل: 1331 kb  تعدادمشاهده  1


مطالعات طراحی خانه فرهنگ کودک
 
فهرست مطالب
فصل اول    1
فرهنگ ، شناخت و بینش    1
فمفهوم فرهنگ    2
وواژه شناسی فرهنگ    2
2.1.1.برابر واژه فرهنگ درزبان فارسی    3
2.1.2.برابر واژه فرهنگ درزبان اروپایی    4
تتعریف و تبیین فرهنگ    6
ویژگی های فرهنگ    8
بطور کلی ویژگی های فرهنگی :    8
4.1.1.1فرهنگ، عام ولی خاص است :    9
4.1.2.فرهنگ، متغیر ولی ثابت است :    9
4.1.3.فرهنگ، اجباری ولی اختیاری است :    10
5.1.1.فرهنگ مادی    10
5.1.2.فرهنگ غیر مادی    10
خصوصیات فرهنگ پذیری    10
6.1.1.فرهنگ پذیری یکسویی    11
6.1.2.فرهنگ پذیری دوسویی    11
6.1.3.فرهنگ پذیری از طریق برخورد تاریخی اقوام با یکدیگر؛    11
تأخر فرهنگی )پس افتادگی(    11
عناصر فرهنگی    12
تغییرات فرهنگی    12
فرهنگ وتمدن    13
فرهنگ و شخصیت    14
11.1.1.عوامل تفاوت در شخصیت ها    15
فرهنگ و هنر    15
فرهنگ هر قوم    16
13.فرهنگ و مذهب    16
13.1.1.هنر اسلامی    17
فصل دوم    19
مطالعه رشد کودک    19
1-تعریف کودک    20
2-اهمیت مطالعه در مورد کودکان    20
3-اهمیت روان شناسی کودکان    20
4-اهداف روان شناسی کودکان    21
5-پیمان جهانی حقوق کودک    22
5.1.1.محتوای پیمان حقوقی کودک    22
ماده1:تعریف كودك    22
ماده2:منع تبعیض    22
ماده3:منافع كودك    22
ماده4:تحقق حقوق كودكان    22
ماده5:سرپرستی والدین    23
ماده6:بقا و پیشرفت    23
ماده7:نام و ملیت    23
ماده8:هویت كودك    23
ماده9:جدایی از والدین    23
ماده10:پیوستن به خانواده    23
ماده11:منع انتقال غیرقانونی كودك    23
ماده12: آزادی عقیده كودك    23
ماده13: آزادی بیان كودك    24
ماده 14: آزادی اندیشه و مذهب    24
ماده15: آزادی اجتماعی    24
ماده16:حفظ حریم كودك    24
ماده17:دسترسی به اطلاعات مناسب    24
ماده18:مسئولیت والدین    24
ماده19:منع بد رفتاری با كودك    24
ماده20:كودكان بی سرپرست    24
ماده21:فرزندخواندگی    25
ماده22:كودكان پناهنده    25
ماده23:كودكان معلول    25
ماده24:خدمات بهداشتی    25
ماده25:بررسی موقعیت كودك    25
ماده26:تامین اجتماعی    25
ماده27:سطح زندگی    25
ماده28: آموزش و پرورش    25
ماده29: آموزش ارزش ها    26
ماده30:كودكان اقلیت های قومی و مذهبی    26
ماده31:بازی و فعالیت های فرهنگی    26
ماده32:كار كودكان    26
ماده33:مواد مخدر    26
ماده34:سوء استفاده جنسی    26
ماده36:دیگر شكلهای استثمار    26
ماده37:منع شكنجه    26
ماده38:درگیریهای مسلحانه    27
ماده39:توان بخشی كودكان    27
ماده40:دادرسی ویژه كودكان    27
ماده41:رجحان قوانین موثرتر    27
5.1.2.روز جهانی کودک    28
6-رشد کودک    28
6.1.1.كودكی نخست    28
رشد عاطفی و اجتماعی    29
ارتباط با بزرگسالان    29
6.1.2.کودکی میانه    30
الف. رشد حرکتی    30
ب. رشد شناختی(ذهنی)    30
ج. رشد گویایی    31
د. رشد اجتماعی    31
ه. رشد استقلال و اعتماد به نفس در کودک    31
ی. رشد عاطفی    31
6.1.3.کودکی پایانی    32
تحول شناختی    32
تحول اجتماعی    32
7.1.1-1 تا 2 سالگی    33
7.1.2-  3 سالگی    34
7.1.3-  4 سالگی    35
7.1.4-   5 تا 7 سالگی    37
7.1.5-    8 تا 10 سالگی    37
7.1.6-   11 تا 13 سالگی    38
فصل سوم    42
دیدگاهها و نظریه ها در مورد رشد    42
1-نظریه رشد اریکسون    43
1.1.1.رشد روانی-اجتماعی چیست؟    43
1.1.2.مرحله 1 رشد روانی- اجتماعی: اعتماد در برابر بی‌اعتمادی    44
1.1.3.مرحله 2 رشد روانی-اجتماعی: خودگردانی و اتکاء به نفس در برابر شرم و شک    44
1.1.4.مرحله 3 رشد روانی-اجتماعی: ابتکار در برابر گناه    44
1.1.5.مرحله 4 رشد روانی-اجتماعی: کوشایی در برابر حقارت    44
1.1.6.مرحله 5 رشد روانی-اجتماعی: هویت در برابر گم‌گشتگی    45
1.1.7.مرحله 6 رشد روانی-اجتماعی: تعلّق در برابر انزوا    45
1.1.9.مرحله 8 رشد روانی- اجتماعی: یکپارچگی در برابر ناامیدی    46
2.1.1.رشد روانی- جنسی چیست؟    46
2.1.2.مرحله دهانی    46
2.1.3.مرحله مقعدی    47
2.1.4.مرحله آلتی    47
2.1.5.مرحله نهفتگی    48
2.1.6.مرحله تناسلی    48
2.1.7.ارزیابی نظریه رشد روانی-جنسی فروید    48
3-نظریه رشد پیاژه    49
3.1.1.مفاهیم کلیدی    49
3.1.2.طرحواره    49
3.1.3.جذب    49
3.1.4.انطباق    49
3.1.5.عادل‌جویی    50
4-نظریه رشد ویگوتسكی    50
4.1.1.نظریه اجتماعی – فرهنگی    50
4.1.2.تفاوت كاركردهای عالی ذهنی با كاركردهای نخستین ذهنی :    50
4.1.3.درونی سازی :    51
4.1.4.قانون كلی رشد فرهنگی ـ اجتماعی در نظریه ویگوتسكی :    51
4.1.5.مراحل رشد زبان از دید ویگوتسكی :    51
4.1.6.تفكر و زبان :    51
4.1.7.خود نظم دهی    52
4.1.8.منطقه تقریبی رشد    52
4.1.9.تكیه گاه سازی    53
4.1.10.كاربردهای آموزشی نظریه ویگوتسكی    53
4.1.11.مقایسه نظریه های ویگوتسكی و پیاژه    53
5-نظریه رشد برونر    54
5.1.1.مراحل رشد شناختی    55
1 -  مرحله حركتی یا عملی enactive representation    55
2-  مرحله تصویری یا شمایلی iconic representation    55
3- مرحله نمادیsymbolic representation    55
5.1.2.توالی مراحل رشد    55
5.1.3.طرح برنامه درسی در نظریه برونر    56
2-  برنامه درسی مارپیچیspiral curriculum    56
5.1.4.كاربرد های آموزشی نظریه برونر    56
6-نظریه رشد کولبرگ    56
6.1.1.مراحل رشد استدلال اخلاقی    56
6.1.2.سطح 1- اخلاق پیش‌قراردادی    57
6.1.3.سطح 2- اخلاق قراردادی    58
6.1.4.سطح 3- اخلاق پس‌قراردادی    58
فصل چهارم    59
کودک و روابط اجتماعی    59
1-کودک در خانه    60
1.1.1.کودک و خانواده    60
1.1.2.نقش الگوهای تربیتی در رشد کودکان    62
1.1.3.عوامل مؤثر در تعیین و تغییر رفتار در خانواده    63
1.1.4.کودک و مادر    64
نقش محیطی و وراثتی مادر    65
وظایف کلی مادر    65
وظیفه حمایت یا مراقبت    66
نقش رهبری و هدایتی مادر    66
مادر سازنده شخصیت کودک    66
حضور مادر و تأثیر آن در تربیت کودک    67
نتیجه گیری    68
1.1.6.کودک و پدر    68
بازى با کودک و دخالت مستقیم در بازى    72
کودک و برادر و خواهر    73
2-کودک در جامعه    75
2.1.1.1.1.تاثیر اجتماع در رشد کودک    75
2.1.1.1.2.جامعه شناسی کودک    76
2.1.1.1.3.هویت و رشد اجتماعی کودک    78
2.1.1.1.4رشد رفتار اجتماعی    78
2.1.1.1.5.انواع رفتار اجتماعی    79
2.1.1.1.6.تفاوتهای فرهنگی در رفتارهای اجتماعی    80
2.1.2.کودک وکودک    80
2.1.2.1.1.نقش دوستان و همسالان در اجتماعی شدن کودک    80
2.1.2.1.2.تأثیر ارتباط و دوستی بر کودکان و نوجوانان    81
2.1.2.1.3.نقش والدین وایجاد روابط بین کودک و همسالان    82
2.1.3.کودک و زندگی تحصیلی    86
2.1.4.مهد کودک    88
2.1.4.1.1.نقش مهدکودک در رشد اجتماعی کودکان    89
2.1.5.مدرسه    90
2.1.6.خانواده و مدرسه    90
2.1.6.1.1.اصول بهداشت روان    91
2.1.6.1.2.ایجاد حس تعلق و وابستگی گروهی    91
2.1.6.1.3.پیشرفت و موفقیت در امر تحصیل    92
2.1.6.1.4.قدرت سازگاری با تغییرات    92
2.1.6.1.5.بالا بردن قدرت درک و تشخیص    93
2.1.6.1.6.تشویق به تصمیم‌گیری    93
2.1.6.1.7.تجربه‌اندوزی و درس‌ گرفتن از اشتباهات    93
2.1.7.نقش مدرسه در تكوین شخصیت    94
2.1.8.رشد اجتماعی کودکان در دوره دبستان    96
2.1.9.نقش آموزش و پرورش در اجتماعی شدن    99
2.1.10.تربیت اجتماعی و توسعه فرهنگی و اجتماعی    101
2.1.11.هدف های روانی و اجتماعی تربیت اجتماعی    101
2.1.12.کودک و خواندن    102
2.1.12.1.1.خواندن چگونه کنشی است؟    102
2.1.12.1.2.یادگیری خواندن از چه هنگام آغاز می‌شود؟    102
2.1.12.1.3.نقش خواندن خلاق در یادگیری کودکان    103
2.1.12.1.4.روند خواندن خلاق    103
2.1.12.1.5.آموزش رسمی و گام‌های نخستین در خواندن خلاق    104
2.1.12.1.6.خواندن خلاق به چه نوع موادی نیازمند است؟    104
2.1.12.2.کودک و  نوشتن    105
فصل پنجم    108
کودک چگونه می اندیشد    108
1-حافظه    109
1.1.انواع حافظه    109
2-توازن    110
3-رشد مفاهیم در کودکان    110
مفاهیم اساسی شامل:    111
3.1.1.ادراك مفهوم شكل    111
3.1.2.ادراك مفهوم فضا    112
3.1.3.ادراک مفهوم زمان    113
3.1.5.ادراک مفهوم اعداد    114
3.1.5.ادراک مفهوم رنگ    115
4-کودک و خود شناسی  شخصیت    118
4.1.1.درك و تشخیص نوع شخصیت    118
4.1.2.انـواع شخصیـت    119
الف ) حسّاس :    119
ب ) جسور و فعّال :    119
ج ) درخود فرو رفته/ كم واكنش :    120
د ) لجوج و مخالف ( عناد ورز) :    120
ه ) بی دقت :    121
5-کودک و دیدگاه فلسفی    122
ارتقاء سطح درسی؛    123
5.1.1.کودک و جهان هستی و ربانیت    124
5.1.2.کودک و درک مرگ    125
فصل ششم    127
کودک و بازی    127
1-تعریف بازی    128
2-ضرورت و اهمیت بازی    129
3-ارزش بازی    129
4-ارزش اجتماعی بازی    129
5-عوامل مؤثر در بازی    130
تأثیر سن:    130
1-بازیهای تمرینی (2 ـ 0 سالگی) :    130
2- بازیهای نمادی (5 ـ 2 سالگی) :    131
3- بازیهای باقاعده (11 ـ 7 سالگی) :    131
تأثیر جنسیت:    131
تأثیر محیط:    132
تأثیر محیط بر بازی کودک از دو دیدگاه قابل بررسی است:    132
غنا بخشیدن به محرکاتی که کودک با آنها به بازی می پردازد    132
تفاوت بازیهای کودک در محیطهای مختلف از نظر جغرافیایی    133
تأثیر هوش:    133
6-ایمنی زمین‌های بازی    136
7-کودک و موسیقی    138
8-کودک و نقاشی    140
8.1.1.رنگها:    141
8.1.2.نماد رنگها:    142
8.1.3.نماد اشکال هندسی :    143
8.1.4.موضوع نقاشی و شخصیت کودک :    147
8.1.5.مراحل تكاملی چهره نگاری :    149
9-کودک و آب    150
9.1.1.آب بازی و جاذبه سحرآمیز آن برای کودکان :    150
9.1.2.رشد توانایی ها و مهارت های مختلف کودکان از راه آب بازی :    150
1- رشد خلاقیت و ابتکار:    150
2-رشد شناختی    150
3-رشد عاطفی و هیجانی :    151
4-رشد گویایی و افزایش یادگیری واژه ها :    151
5-ایجاد هماهنگی بدنی    151
6-رشد اجتماعی :    152
9.1.3.رعایت قوانین و مقررات در آب بازی کودکان :    152
10-کودک و گیاهان    152
11-کودک و تلویزیون    154
12-کودک و کامپیوتر    156
فصل هفتم    161
اطلاعات اساسی مربوط به طراحی برای کودکان    161
1-ضوابط و استانداردهای فضاهای مجموعه فرهنگی    162
کتابخانه ميزان فضاهاي كتابخانه:    162
وضعيت قفسه‌هاي استاندارد:    162
استاندارد ميزها:    163
نورپردازي    163
گالري‌ها ساختار عمومي گالري‌ها    164
ترتيب قرارگيري اشياء:    164
نورپردازي گالري‌ها:    165
ج) نورپردازي مصنوعي    165
حركت و دسترسي گالري‌ها:    166
ب- اجتناب از اختلاف سطوح زياد    166
تنظيم شرايط محيطي:    166
تهويه مطبوع:    166
آكوستيك:    166
حريق    167
آمفي تئاتر    167
ساختار عمومي فضاهاي نمايشي:    167
2-موارد ایمنی در مجموعه های ساختمانی مربوط به کودکان    167
ايمني زمين هاي بازي    169
پيشگيري از خطرات زمين بازي    170
3-رهیافت های طراحی برای کودکان    170
4-فضاهای حسی مورد نیاز به منظور طراحی برای کودک    171
6-کودك و تاثیر شرایط محیطی    173
فصل هشتم    174
بررسی و شناخت استان گلستان و شهر گرگان    174
1-موقعیت استان گلستان    175
2-موقعیت شهر گرگان    175
2.1.1.تاریخچه شهر گرگان ( سیر تحول بافت تاریخی شهر )    175
2.1.2.فرهنگ:    176
2.1.3.مردم شناسی:    177
2.1.4.شهرهای خواهر خوانده گرگان در جهان    178
3-خصوصیات اقلیمی شهر گرگان    178
3.1.1. بارش :    179
3.1.1.1. باد:    179
3.1.1.2.زمین شناسی :    180
فصل نهم    181
بررسی و شناخت سایت و موضوع طرح و اصول نظام دهنده طراحی    181
1-بررسی سایت کنسولگری روسیه و سابقه تاریخی آن :    182
2-موقعیت سایت و ایده های پیشنهاد دهنده برای طرح    183
3-بررسی فرهنگسرا و خانه های فرهنگ    184
4- بخش های خانه فرهنگ کودک    185
فصل دهم    187
بررسی نمونه ها    187
بررسی طرح های دانشجوئی داخل کشور    188
بررسی مصادیق اجرا شده در خارج و داخل  کشور    188
فهرست منابع وماخذ  (فارسی ولاتین ) :    190
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی ,خانه فرهنگ کودک ,رساله معماری ,طرح نهایی ,تحقیق خانه ,فرهنگ کودک ,فرهنگ ، شناخت و بینش ,فمفهوم فرهنگ ,وواژه شناسی فرهنگ , ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری کمپ ترک اعتیاد سومصرف و ترک وابستگی به مواد
مطالعات طراحی مرکز نگهداری کودکان مبتلا به سندروم داون
مطالعات طراحی و معماری پرورشگاه کودکان ، مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی و معماری سرای دوستی ، مرکز نگهداری از کودکان خیابانی
دانلود,پاورپوینت سرای سالمندان محل نگهداری سالمندان,ppt
مطالعات طراحی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با رویکرد ایجاد امنیت خاطر
مطالعات طراحی و معماری خانه سالمندان
پاورپوینت کودکان بد سرپرست و بی سرپرست
مطالعات طراحی زندان و مرکز بازپروری مجرمين با رویکرد معماری هایتک
دانلود مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی، خانه کودکان بی سرپرست ، با رویکرد ارامش
مطالعات طراحی خانه کودکان بی سرپرست بارویکرد ارتقاء آرامش روانی
مطالعات طراحی مرکز خلاقیت کودکان
مطالعات طراحی خانه ای برای سالمندان
مطالعات طراحی کمپ و مرکز بازپروری معتادین
مطالعات کمپ و کلینیک ترک اعتیاد، مطالعات طراحی معماری مرکز بازپروری معتادین
مطالعات طراحی خانه بازی کودک با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مهدکودک با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سرای سالمندان – مطالعات طراحی معماری سرای سالمندان
مطالعات طراحی خانه سالمندان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد