رساله طراحی مهدکودک با رویکرد معماری پایدار
فهرست کلی مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ
بخشی از مطلب
این پروژه در پی آنست تا فضایی که کودک درآن رشد م یکند نقش مهمی درشکل گیری روحیات وذهنیات و درنهایت شخصیت کود ک دارد و فضاهای اموزشی باید کودکان را ازنظر رشداجتماعی و فرهنگی دادن اگاهی لازم و مشارکت دادن درفعالیت هایا جتماعی و ایجادموقعیت برای آنها درفرایند توسعه و درگیرکردن کودکان درحفظ محیط زیست اماده کند معمار یدرطول زمان عوض می شود نتایج بدست امده ازبررسی ها حکایت ازآن دارد که باتوجه به کمبود انرژی و مشکلات زیست محیطی و رشدشهرنشینی باید درپی خلق اثارمعماری پایدارباشیم مادرهرسبکی ازمعماری میتوانیم به نوعی معماری پایداربصورت نسبی داشته باشیم به شرطی که به شاخصهای معماری پایدارنزدیک باشد و معماری پایدارباید دریک شرایط زمانی شامل این موارد است : هماهنگی و سازگاری با طبیعت و محیط زیست /حداقل اسیب به طبیعت و صرفه جویی درانرژی تاثیرپذیری ازشرایط فرهنگی محیطی و اقلیمی پاسخ درست به نیازهای عملکردی خوانایی و دورازابهام دردنیای به سرعت درحال تغییر اموزش می تواند به جوانان برای رویارویی با چالشهای اتی و پیشروی کمک کند چرا که زندگی کوکان و جوانان به رشدت به وسیله انچه دردیگربخشهای جهان رخ میدهد تغییرشکل یافته است رشدوتوسعه درتمام جوامع درگروتوسعه پایدارآن جامعه است
كودكان سرمايه هاي ارزشمند وسازنده آينده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دوره كودكي كه زمان شكل گيري شخصيت و ايجاد عادات مختلف و پيشگيري از بروز مشكلات است. آينده فرد و جامعه را بنايي نهد و مسير حركت مملكت را مشخص مي سازد. توجه به مسائل و مشكلات كودكان باعث پيشرفت و ترقي جامعه مي شود و غفلت در رفع مشكلات آنان، خسارات جبران ناپذيري به بار مي آورد. از اين رو، سرمايه گذاري و برنامه ريزي در آموزش و پرورش ابتدايي، از حساسترين و مهمترين وظايف دست اندر كاران و مسئولان جامعه است و بايد از اولويت ويژه اي برخوردار باشد.
هدف ما در اينجا آشنا ساختن خواننده با خصوصيات، شيوه هاي شناخت، برقراري ارتباط صحيح، نحوه كاركردن و درنهايت رفع مشكلات كودكان است. براي نيل به اين هدف ابتدا تعاريف، اهداف، تاريخچه، ضرورت و اصول راهنمايي و مشاوره كودك مورد بررسي قرار گرفته، سپس مطالبي درباره خصوصيات دوره كودكي ارائه شده است تا دست اندركاران آموزش و پرورش و مشاوره كودك بتوانند رفتارهاي عادي كودكان را از رفتارهاي غير عادي تشخيص دهند.
و.......