خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست

   تعدادبرگ: 150برگ ورد+135 pdf   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 9020 kb  تعدادمشاهده  68


مطالعات مجتمع کودکان بی سرپرست
فهرست فایل pdf
بی سرپرستی نه تنها بار بدون سرپرست رابا خود حمل می کند بلکه در پس آن تمامی ابعادشخصیتی ، رفتاري ، روانی واجتماعی شخصرا زیر سئوال می برد.این جمله اي بود که در مقاله اي خواندم و فهمیدم بی سرپرستی یک مسئله بزرگ اجتماعی است .
در پی مطالعات میدانی و کتابخانه اي که براي لمس بهتر واقعیت انجام گرفت به این نتیجه رسیدم کهدو مشکل اصلی کودکان بی سرپرست :
الف ) مشکل اجتماعی
ب ) مشکل هویتی – شخصیتی می باشد
و علت اصلی آن به ترتیب
_ دور بودن از جامعه و مردم
_ دور بودن از نظام خانواده می باشد .
با بررسی این موضوع دریافتم که سیستم شبه خانواده به عنوان سیستمی در جهت نرمال و متعادلسازي این کودکان در حل کردن مشکل دور بودن از نظام خانواده ، کمک کرده اما همچنان مشکل دور بودن از جامعه و مردم در همه مکانهاي ساخته شده در ایران وجود دارد. مرکزي به وجود آمده از شهر و جامعه » . واین آغازگر طرح اولیه و پدید آورنده ایده من شد با توجه به اینکه پروژه آزاده نیز رویکردي مشابه با من که همان جامعه است را داشت ، سایتی را
براي هر دو موضوع انتخاب کردیم و این جامعه بود که سایت را به دو بخش تقسیم کرد .
حجم کلی تاثیر گرفته از این جامعه اي است که با برخورد خطوط جغرافیایی و خطوط ساخت وساز شهري بر گرفته شده است . جایی که مردم را با این کودکان آشتی میدهد .من براي آشتی دادن این دو گروه از معماري کمک گرفتم و به پیش خواهم رفت .و این مسیر ادامه دارد …
 
فهرست مطالب:
 
چکیده
 
مقدمه
 
فصل اول
 
مبانی نظري طراحی معماري
 
-۱-۱ پدیده بیسرپرستی و علل آن
 
-۲-۱ انگیزههاي سپردن کودکان به مراکز شبانهروزي
 
-۳-۱ روند تاریخی پدیدة بیسرپرستی در ایران
 
-۴-۱ مشکلات و معضلات بچههاي بیسرپرست (شبانهروزي)
 
-۱-۴-۱ مشکلات هویتی و شخصیتی
 
-۲-۴-۱ مشکلات اجتماعی بچههاي شبانهروزي
 
-۵-۱ بیسرپرستی در ایران
 
-۱-۵-۱ انواع روشهاي نگهداري و تربیت کودکان بیسرپرست (در ایران)
 
-۲-۵-۱ مشکلات بهزیستی و مراکز شبانه روزي
 
-۶-۱ برخورد جامعه شناسانه با موضوع
 
-۱-۶-۱ سیر تاریخی برخورد اجتماعی با بیسرپرستی در ایران
 
-۲-۶-۱ روشهاي اصولی فرزندپروري
 
-۳-۶-۱ عوامل مؤثر بر اجتماعی شدن و رشد شخصیتی
 
-۴-۶-۱ عوامل مؤثر بر رشد اخلاقی
 
-۷-۱ برخورد روانشناسانه با موضوع
 
-۱-۷-۱ توارث یا محیط
 
-۲-۷-۱ درونسازي و برون سازي در روان بنه (سازش بامحیط)
 
-۳-۷-۱ عوامل موثر بر رشد و تکامل
 
-۴-۷-۱ خصوصیات و رفتارهاي عمومی کودك
 
-۵-۷-۱ مراحل رشد در کودك (رشد شناختی، روانی و هوشی)
 
-۶-۷-۱ نیازهاي کودك
 
-۷-۷-۱ بررسی فضاهاي نگهداري گروهی
 
فصل دوم
 
نمونههاي داخلی و خارجی
 
-۱-۲ نمونههاي داخلی
 
-۱-۱-۲ شیرخوارگاه شبانهروزي بوشهر
 
-۲-۱-۲ شیرخوارگاه و شبانهروزي اراك
 
-۳-۱-۲ شیرخوارگاه و شبانه روزي مناطق معتدل و مرطوب
 
-۲-۲ نمونه هاي خارجی
 
-۱-۲-۲ مرکز نگهداري روزانه کودکان، سیرنیکلو
 
-۲-۲-۲ پارك فرهنگ کودك در مصر:
 
-۳-۲-۲ خانه هیورویوس
 
فصل سوم
 
ضوابطها و استانداردهاي طراحی
 
-۱-۳ اصول معماري فضاهاي ویژة کودکان خردسال ساختمان
 
-۲-۳ ابعاد مبلمان ویژه کودك
 
-۳-۳ خصوصیات ویژه فضاهاي بازي
 
-۴-۳ تاثیر فرم و رنگ بر کودکان
 
-۵-۳ طراحی فضا با توجه به مشکلات رفتاري و روانی کودکان.۶
 
ج
 
-۶-۳ برنامۀ فیزیکی
 
فصل چهارم
 
اقلیم
 
-۱-۴ ساختار کالبدي شهر تهران …
 
-۲-۴ الگوي توسعه شهر
 
-۳-۴ وضعیت توپوگرافی پهنه تهران
 
-۴-۴ وضعیت توپوگرافی شهر تهران
 
-۵-۴ زلزله شناسی
 
-۶-۴ دماي هوا
 
-۷-۴ رطوبت هوا
 
-۸-۴ باد
 
-۹-۴ تابش آفتاب
 
-۱۰-۴ اهداف عمده ي طراحی اقلیمی
 
-۱۱-۴ اهداف عمده ي طراحی اقلیمی ساختمان ها
 
-۱۲-۴ قبله
 
فصل پنجم
 
طراحی
 
۱-۵ تحلیل سایت
 
-۱-۱-۵ موقعیت شهرك غرب
 
-۲-۱-۵ دسترسیها به شهرك غرب
 
-۳-۱-۵ کاربري هاي شاخصدر محدوده شهرك غرب
 
-۲-۵ شناخت تحلیلی سایت
 
-۱-۲-۵ موقعیت
 
-۲-۲-۵ شکل ظاهري و وسعت زمین
 
-۳-۲-۵ وضعیت توپوگرافی – باد – تابش
 
-۴-۲-۵ تحلیل دسترسی ها و شبکه هاي اطراف
 
-۵-۲-۵ نحوه استفاده از اراضی اطراف
 
-۶-۲-۵ تحلیل دید و منظر
 
-۷-۲-۵ نشانه هاوشاخصهاي شهري و طبیعی
 
-۸-۲-۵ پوشش گیاهی
 
-۹-۲-۵ چگونگی بدنه همجواریها
 
-۳-۵ روند طراحی
 
-۴-۵ طرح نهایی
 
-۵-۵ سازه
 
-۶-۵ نقشه ها ،تصاویر ومدارك طرح.
 
منابع:
 
انگل، هینو ، ۱۳۷۷ ، سیستمهاي سازه.
 
بابایی، ناصر، ابراهیم شیده چینی ،حسین استاد حسین و طوبی آراء ، زمستان ۱۳۶۹ ، نگرش بر پدیده
 
بی سرپرستی و مشکلات فرزندان دور از خانواده ، چاپخانه سازمان بهزیستی کشور ،تهران.
 
پ . دایلیو ، ماسکریو ، ناهید فخرایی ، جامعه شناسی تعلیم و تربیت .
 
تفضیلی یزدي، افسانه ، ۱۳۷۹ ، من هم در شهر خانه اي دارم ، معماري کارشناسی ارشد ، دانشگاه
 
شهید بهشتی.
 
جی سینگر، دورتی، ۱۳۷۶ ، کودك چگونه فکر می کند.
 
.، HQ سري مقالات دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ۱۱ ك
 
شصتی، شیما، ۱۳۸۶ ، خانۀ موسیقی، معماري کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
 
مرکز.
 
شهرزادي، رستم، ۱۳۲۸ ، (گرد آورنده و مترجم )، قانون مدنی زرتشتیان ، تهران.
 
صنعتی نیا، عباسعلی، فروردین ۱۳۷۰ ، در مسیر داوري ،کاوش پیرامون کودکان بی سرپرست و
 
چگونگی نگهداري از آنان ، انتشارات روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور ، تهران.
 
عارف نظري، فاطمه ، ۱۳۸۱ شادي سیال، معماري کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
 
مرکز.
 
منصور، محمود ، ۱۳۶۹ ، روانشناسی ژنتیک ، چاپ اول ،.
 
هنري ماسن، یاول ،مهشید یاسایی ، ۱۳۶۸ ، رشد و شخصیت کودك ،نشر مرکز.
 
یونیسف، رشد و تکامل کودکان خردسال ( پایه گذاري – یادگیري )

 

فهرست فایل ورد

بيان مسئله و ضرورت آن :
    اهداف پروژه :
    مباني نظري عام طرح :
    فصل اول : پديده بي سرپرستي
    1-1 بي سرپرستي ، عوامل و تبعات
    1-2- بررسي پديده بي سرپرستي از ديدگاه جامعه شناسي
    1-2-1- ساختار خانواده در ايران
    1-2-2- نقش خانواده در زندگي افراد
    1-2-3- عوامل مؤثر بر اجتماعي شدن و رشد شخصيت
    1-2-3-1- اجتماعي شدن
    1-2-3-2- ارتباط اجتماعي
    1-2-3-3- اجتماعي شدن و رشد شخصيت
    1-3- بررسي پديده بي سرپرستي از ديدگاه روانشناسي
    1-3-1- رشد عقلي و احساسي كودكان
    1-3-2- خصايص عمومي رشد عقلي
    1-3-3- اساس بدني رشد عقلي
    1-3-4- رشد ادراك حسي
    1-3-5- احساس عاطفه در كودك
    1-3-6- محبت
    1-3-7-احتياجات عاطفي كودك و اهميت آنها
    1-3-8- برخورد اجتماع با كودكان بدون خانواده
    1-4-1- مقايسه محيط خانواده با پرورشگاه
    1-4-2- مشكلات و معضلات كودكان در شبانه روزي ها
    2-1- تاريخچه حمايت از كودكان بي سرپرست در جهان
    2-1-1- ديدگاه هاي موجود در سرپرستي كودك
    2-2- سيستم هاي مراقبتي موجود در جهان
    2-2-1- خانه فرزندان
    2-2-2- شبه خانواده هايي در مجموعه هاي بزرگ
    2-2-3- روش فرنچ بورو
    2-2-4- كيبوتس ها
    2-2-5- دهكده كودكان SOS
    3 – بناي همگاني :
    4 – خانه دانش آموزان و كار آموزان :
    1 – خانه كودكان استون :
    نمونه ها :
    2-3-4-1- اقامتگاه
    2-3-4-2- خانه هاي گروهي
    2-3-4-3- خدمات درماني
    2-3-4-4- فوق برنامه
    2-3-4-5- تحصيل
    2-3-4-6- مركز مشاوره
    2 – خانه كودكان بتانيان
    3 – شهر بچه ها در وين
    معمار : آنتن شوايگهوفر
    4 – خانه كودكان مارين فلگ آلمان
    5 – دهكده SOS در نيدركين آلمان
    معمار : هارلد ديلمن
    فصل سوم : پديده بي سرپرستي در ايران
    3-1- تاريخچه حمايت از كودكان بي سرپرست در ايران
    3-1-1- موسسات نگهداري از كودك پيش از انقلاب :
    3-1-1-1- پرورشگاه هاي وابسته به شهرداريها :
    3-1-2- سازمان بهزيستي كشور
    3-1-2-1- خدمات حمايتي
    3-1-2-2- برنامه نگهداري از كودكان بي سرپرست
     3 -2- نمونه هاي موجودایران
    -2-3-1- شيرخوارگاه آمنه
    3-2-2- مجتمع خدماتي – حمايتي
     شهيد قدوسي
    3-2-3- شبانه روزي حبيب ابن مظاهر
    3-2-4- واحد نرگس
    3-2-5- واحد يبر
    3-2-6- مجتمع شبانه روزي و شيرخوارگاه كرج
    3 – فضاهاي عمومي مجموعه
    فصل چهارم : راهكارها و نتيجه گيري
    4-1- بررسي فضاهاي نگهداري گروهي براي كودكان
    4-2- ارزش هاي ويژه مراكز نگهداري كودك
    4-2-1- تجربه زندگي گروهي
    4-2-2- برنامه ريزي و تمركز
    4-2-3- محيط مناسب
    4-2-4- قوانين و كنترل ها
    4-2-5- گروه هاي همسالان
    4-2-6- ارتباط با بزرگسالان
    4-3- به حداقل رساندن آسيب ها در زندگي گروهي
    معرفي پروژه
    فصل پنجم : طراحي فضاهايي براي كودكان
    5-1- ادراكات فضايي كودك
    5-2- كشف روابط فضايي
    5-1-2- تملک فضایی
    5-1-3- رشد حواس و ادراكات كودك در محيط
    5-2-معماري براي كودكان
    5-2-1- دسته بندي معيارهاي كيفيت فضا
    سازماندهي
    زمان و مسير
    جزء كل
    فرم
    هماهنگي و مقياس و .
    نور
    رنگ
    علائم
    5- 3- بررسي علايق ذاتي كودكان در چارچوب خواستهاي جامعه و روان كودك
    5-3-1- تعريف بازي
    5-3-2- انتخاب زمين و مكان مناسب محوطه بازي
    5-3-3- وسايل و زمين بازي از بعد مصالح و ساختار
    5-3-4- نماي زمين بازي و زاويه ديد محيط
    5-3-5- خلوت گزيني
    قوانين و ضوابط شيرخوارگاه ها :
    6-5- استانداردها و معيارهاي طراحي يك مركز شبانه روزي نگهداري از كودكان
    6-5-1- پلان ساختمانها
    6-5-2- مكان
    6-5-3- فضاهاي باز
    6-5-6- واحدهاي مسكوني
    6-5-6-1- چيدمان واحدهاي مسكوني
    6-5-6-2- اتاق هاي خواب
    6-5-6-3- تخت خواب ها
    6-5-6-4- مبلمان اتاق خواب
    6-5-6-5- حمام و دستشويي
    6-5-6-6- نشيمن
    6-5-6-7- فضا و تجهيزات داخلي براي بازي
    6-5-6-8- اتاق غذاخوري
    6-5-6-9- آشپزخانه
    6-5-6-10- اتاق پشتيباني
    6-5-6-11- انبار
    6-5-6-12- اتاق مربي كودك
    6-5-7- امكانات مركزي
    امكانات فرهنگي و تفريحي
    فضاهاي ورزشي و تفريحي
     زمينبازي در فضاي باز
    6-5-8- خدمات مركزي
    آشپزخانه مركزي
    بستر طراحي :
    شناسايي ويژگيهاي طبيعي شهراسفراين :
    موقعيت جغرافيايي شهر اسفراين
    وپژگيهاي اقليمي شهر اسفراين :
    مطالعات اقتصادي شهر اسفراين :
    ويژگيهاي كالبدي شهر اسفراين :
     گستردگي ( پراكندگي ) بافت شهري :
    2-ي-2-2- محورهاي ارتباطي شهر
    ب – محور شمال غربي – شرقي :
    ج – محور رودخانه :
    2-ي-3- چگونگي تقسيم نواحي و محلات
    ج – محور رودخانه :
    2-ي-3- چگونگي تقسيم نواحي و محلات
    پيش بيني جمعيت شهر .
    مبانی نظری عام پروزه
    برنامه فیزیکی
    فهرست منابع و مأخذ :
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست ,اصول طراحي مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, برنامه فیزیکی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, پایان نامه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, خرید مطالعات مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, دانلود مطالعات مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, رساله مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست, مطالعا,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز نگهداری کودکان مبتلا به سندروم داون
دانلود مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی، خانه کودکان بی سرپرست ، با رویکرد ارامش
مطالعات طراحی خانه ای برای سالمندان
مطالعات طراحی کمپ و مرکز بازپروری معتادین
مطالعات کمپ و کلینیک ترک اعتیاد، مطالعات طراحی معماری مرکز بازپروری معتادین
مطالعات طراحی خانه بازی کودک با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مهدکودک با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مرکز مداخله در بحرانهاي اجتماعي (مرکز نگهداری،حمایت و بازپروری زنان روسپی)
دانلود مطالعات خانه سالمندان
مطالعات طراحی مرکز باز‌پروری معتادان رویکرد نقش معماری آب در مرکز
پاورپوینت مطالعات خانه سالمندان
مطالعات مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی کمپ معتادین با رویکرد معماری پایدار
مطالعات مرکز کانون تولد دوباره,,,, مرکز ترک اعتیاد, ۱۲۰ص
دانلود مطالعات آسایشگاه سالمندان
مطالعات طراحی خانه سالمندان – مطالعات طراحی معماری خانه سالمندان
مطالعات کمپ ترک اعتیاد با فرمت پی دی اف
مطالعات طراحی سرای دوستی – مرکز کودکان خیابانی ۲۸۶ صفحه
مطالعات طراحی مرکز ریشه های پایدار – سرای سالمندان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد