خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مهدکودک

   تعدادبرگ: 167 صفحه ورد   قیمت: 24000 تومان   حجم فایل: 11755 kb  تعدادمشاهده  0


رساله طراحی مهدکودک
 
 
 
Contents
مقدمه    2
فصل اوّل    3
ضوابط مهد کودک سازی    4
استاندارد دور از دسترس    8
نمونه وطنی    11
آن سویی رویا    11
ضوابط مهد كودك سازي در ايران    14
پايگاه اطلاع رساني شهرسازي و معماري:    15
طراحی و معماری مهدکودک    18
۱.طراحی اصولی  شکل کلی فضای معماری    22
۲.ساختن فضای آموزشی با عملکرد بالا    23
۳.ارائه آموزشهای غیر مستقیم و گروهی با ایجاد کارگاه های جنبی    23
۴. ایجاد فضایی مطلوب و منطبق با شرایط جسمی و روانی دانش آموزان    24
-۴محیط دلپذیر:    24
۲-۴ وضوح و خوانایی :    25
۳-۴در نظر گرفتن فضای بازی :    25
۴-۴تنوع :    26
۵-۴مشخص کردن محدوده ها به وسیله کف سازی :    26
۶-۴طراحی جزئیات فضاها با توجه به الگوهای رفتاری کودکان :    27
۷-۴ایجاد حس کنجکاوی و خلاقیت :    27
۸-۴رعایت عوامل زیبائی شناسی :    27
۹-۴رعایت قیاس و مبلمان :    28
۱۰-۴همسازی با اقلیم منطقه :    28
منابع فصل اول    29
هنر-معماری-سخن    29
فصل دوّم    30
موقعیت شهر یزد    30
-موقعيت  جغرافيايي    30
-بارندگي سالانه    31
- بارندگي فصلي    31
-تهيه نقشه هم باران استان يزد    31
- ضريب تغييرات بارندگي استان يزد    32
- ضريب بي نظمي بارش و  شدت ميانگين بارش روزانه    32
-تبخير    33
-قلمرو بيابانهاي اقليم شناسي استان    38
بادها    41
- بادهاي آليزه (تجارتي) :    41
2- بادهاي موسمي :    43
بادهاي محلي :    44
1- نسيم درياو خشكي :    44
2- بادهاي كوه و دره :    45
درجه حرارت استان یزد    46
ساعات آفتابی در استان:    48
اقلیم و تأثیر آن در معماری ساختمان:    48
انتخاب مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم استان یزد:    48
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم استان یزد:    50
انتخاب جهت استقرار ساختمان در استان یزد:    51
فصل سوّم    53
رابطه فرهنگ و معماري:    53
برخي از عوامل موثر در شكل گيري صورت فضاهاي معماري:    56
1- عوامل مادي:    56
2- عوامل محيطي:    57
3- عوامل كاركردي :    57
4- عوامل فرهنگي:    57
تاثير عوامل فرهنگي بر فرم معماري:    58
الف- اهميت مفهوم شكل يا فرم در فرهنگ معماري :    58
روند طراحي و پيدايش فرم:    60
ب: عوامل فرهنگي موثر در شكل گيري فضاي معماري :    62
ج: بازتاب فرهنگ در صورت فضاي معماري:    63
مباني فرهنگ ايران و تاثير آن بر معماري:    64
مفهوم سير از ظاهر به باطن در معماري اسلامي ايران:    68
عوامل بنيادي معماري در ايران:    69
1- درونگرايي:    69
2- مركزيت:    70
3- انعكاس:    70
4- پيوند معماري با طبيعت:    71
5- هندسه:    71
6- شفافيت و تداوم:    72
7- رازو ابهام :    72
8- تعادل موزون- توازن حساس:    72
9- چشم دل:    73
نتيجه گيري :    73
یزد    74
پیشینه تاریخی یزد    75
فرهنگ، زبان و گویش مردم یزد    76
بادگیر    76
« مباني مطالعات طرح »    79
(مطالعات فيزيكي و استانداردهاي طراحي)    79
1-1-3-ورودی و سردر و نگهبانی    81
2-1-3-لابی و زیر مجموعه های آن    81
3-1-3سالن فعالیتهای گروه    82
1-3-1-3-طراحی ساختمان در سالن های گروهی    82
تصویر1-3-نمونه پلان سالن فعالیت های گروهی    84
4-3 کلاس ها و آتلیه های آموزشی    85
2-4-3--تعداد کودکان در هر کلاس متناسب با سن کودک:    85
جدول (1-3)تعداد کودکان درهرکلاس    86
3-4-3- شرایط کلاس هنر:    86
5-3 سمعی و بصری    89
6- 3نمازخانه    90
7-3 اتاق کامپیوتر    90
8-3کتابخانه    90
1-8-3نورپردازی کتابخانه:    91
2-8-3-آکوستیک کتابخانه:    91
3-8-3-سالن مطالعه:    91
4-8-3-قفسه های کتاب:    92
5-8-3- جستجوی کامپیوتر:    92
9-3-رختکن ورزشی و زمین ورزشی و بازی کودکان    92
10-3-تاسیسات و انبار و پارکینگ    93
1-10-3-تاسیسات:    93
2-10-3-قسمتهای اصلی دستگاه فن کوئل :    94
4-10-3-موتورخانه وبرق اضطراری :    94
11-3-تناسبات انسانی در تعیین مبلمان داخلی    94
تصویرشماره(2-3)مأخذنویفرت    96
1-11-3-داده های مربوط به قامت انسان هاوتوزیع اندازه های میزوصندلی    96
تصویر شماره 3-3-فاصله بین سطح نشیمن صندلی وسطح زیرین ورویه میز مأخذ نویفرت    98
تصویرشماره4-3اندازه میز وصندلی براساس قامت مأخذ نویفرت    99
تصویر شماره5-3 انبار کردن متعلقات شاگردان مأخذنویفرت پیتر1381    101
تصویر شماره6-3-طول کمد مناسب برای شاگردان    102
2-11-3-اطلاعات ابعادی:    102
تصویر شماره7-3اطلاعات ابعادی اندازه دانش آموزان ومیز وصندلی برای کودکان 3تا 8سال    104
تصویر شماره9-3اطلاعات ابعادی اندازه دانش آموزان ومیز وصندلی برای کودکان 11تا 18سال    106
3-11-3ابعادواندازه های وسایل کلاس    107
تصویر شماره 10-3چگونگی حرکت در کتابخانه مأخذ نویفرت    108
منابع    108
فصل چهارم    110
نمونهای از طراحی های مهد کودک:    110
خانه كودك مونته سوري    112
1-1-4- نكات ويژه و مورد توجه در  شيوه آموزشي مونته سوري    113
2-1-4 دوره پيش دبستاني ( خانه كودك مونته سوري )    116
3-1-4- اصول دوره پيش دبستاني :    117
4-1-4- برنامه و روش آموزش پيش دبستاني :    118
تصویرشماره 1-4خانه کودک مونته سوری مأخذنگارنده    118
4-1-4رياضيات پايه :    119
تصویر شماره2-4مأخذ نگارنده    119
5-1-4-زبان آموزي :    120
تصویر شماره3-4 پرورش حواس -مأخذ نگارنده    120
6-1-4-پرورش حواس :    121
تصویر شماره4-4 آموزش موسیقی-مأخذ نگارنده    122
2-4 خانه كودك مهر    122
4-4 خانه كودك فرهنگسراي  شهيد شهريار خور موج :    124
5-4 تاريخچه     127
تصویر5-4 موزه بوستون 1930 پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    128
1=5-4 مكان سايت    128
تصویر6-4 سایت پلان پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    129
2=5-4 ورودي ها و خروجي ها    130
تصویر7-4 كاربري هاي هم جوار موزه كودك بوستون پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    130
3=5-4 معرفي فضاها    131
تصویر8-4 ساختمان جديد / پلان طبقه اول پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    132
تصویر9-4 ساختمان جديد موزه / پلان طبقه همكف پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    133
تصویر10-4 ساختمان جديد / پلان طبقه زيرزمين پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    133
تصویر11-4 ساختمان قديم / پلان همكف پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    134
تصویر12-4 ساختمان قديم / پلان طبقه اول پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    134
تصویر13-4 مان قديم/ پلان طبقه دوم پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    135
تصویر14-4 ساختمان قديم/ پلان طبقه سوم پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    135
تصویر15-4 ديد و منظر مجموعه در سايت پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    136
تصویر16-4 نسبت سطوح اختصاص يافته به فضاها در ساختمان جديد پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    138
تصویر17-4 نسبت سطوح اختصاص يافته به فضاها در ساختمان قديمي پابان نامه کارشناسی معماری، خانه کودک،ایمان افق منش-1390    140
منابع    140
فصل هفتم    141
« مطالعات سازه ای طرح و تاسیسات »    141
1-7سازه:    142
فصل هشتم    145
روند طراحی    145
« نقشه ها و مدارک »    145
1-8 مقدمه    146
2-8 فضای پرورشی:    148
3-8 فضاهای اداری:    148
3-8 آغاز طراحی:    153
منابع    159
 
 
 
مقدمه
اهمیت تأثیر مهد کودک در رشد ونمو کودکان ، لزوم بررسی و تحقیقات جامعی در این زمینه را ایجاب نموده و به خصوص در شهرهایی که امروزه کمتر به مهد کودک توجه می شود که کاملأ مشهود است.
امروزه بیشتر مهد کودک ها در فضاهای خیلی بد ساخته می شود که کودک از آنجا فراری است و دوست ندارد به آنجا برود و به طور کلی زندانی برای کودکان شده است.
هدف عمده از این مطالعات ، در وحله اول ، ارایه مشخصات و استانداردهای عمومی مهد کودک ها و هماهنگ کردن این ساختمان در رابطه با اقلیم و فرهنگ این استان میباشد.
بدیهی است که تهیه این جزوه گام کوچکی در راه تحقق چنین اهدافی بشمار آید ، اما امید است که در آینده ای نه چندان دور ، با برخورد جامع تر مؤسسات زیربط ، امکاناتی جهت شکل گرفتن این گونه ساختمانها به عمل آورند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,مهدکودک ,رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود رساله معماري, دانلود رساله ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی معماری کمپ ترک اعتیاد سومصرف و ترک وابستگی به مواد
مطالعات طراحی مرکز نگهداری کودکان مبتلا به سندروم داون
مطالعات طراحی و معماری پرورشگاه کودکان ، مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی و معماری سرای دوستی ، مرکز نگهداری از کودکان خیابانی
مطالعات طراحی مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با رویکرد ایجاد امنیت خاطر
مطالعات طراحی و معماری خانه سالمندان
مطالعات طراحی زندان و مرکز بازپروری مجرمين با رویکرد معماری هایتک
دانلود مطالعات طراحی مجتمع کودکان بی سرپرست
مطالعات طراحی، خانه کودکان بی سرپرست ، با رویکرد ارامش
مطالعات طراحی خانه کودکان بی سرپرست بارویکرد ارتقاء آرامش روانی
مطالعات طراحی مرکز خلاقیت کودکان
مطالعات طراحی خانه ای برای سالمندان
مطالعات طراحی کمپ و مرکز بازپروری معتادین
مطالعات کمپ و کلینیک ترک اعتیاد، مطالعات طراحی معماری مرکز بازپروری معتادین
مطالعات طراحی خانه بازی کودک با رویکرد تعاملات اجتماعی کودکان
مطالعات طراحی مهدکودک با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سرای سالمندان – مطالعات طراحی معماری سرای سالمندان
مطالعات طراحی خانه سالمندان
مطالعات طراحی خانه کودک
مطالعات طراحی خانه فرهنگ کودک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد