خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجتمع مسکونی پایدار با رویکرد زمینه گرایی

   تعدادبرگ: 248 برگ ورد با فهرست رفرنسی   قیمت: 80000 تومان   حجم فایل: 22911 kb  تعدادمشاهده  8


رساله طراحی مجتمع مسکونی پایدار با رویکرد زمینه گرایی
 
فهرست کلی مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت 
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ  
 
بخشی از مطلب 
هر زميني شكل، ابعاد و اندازه، و مساحت خاصي را داراست. لذا محدوده بسته اي را براي جانمايي بناي مدنظر براي طراحي تعيين مي كند. طراح بنا بايد در اين محدوده به جانمايي قاعده بناي خود پرداخته و نوعي رابطه ما بين فضاي بسته و فضاي باز طرح خويش مشخص سازد . در اين راستا مسائلي نظير وسعت بناي مدنظر براي طراحي و تصميم اينكه در يك طبقه و يا چند طبقه توزيع گردد، ميزان و نوع محوطة سبز و بازي كه براي اطراف بنا مورد نياز است، مسير حركت خورشيد از طلوع تا غروب و قابليت هاي بهره مندي از تابش آن در نقاط مختلف زمين، و راه هاي دسترسي به زمين و محل هاي ورودي (پياده و سواره ) و ... از مواردي هستند كه مي توانند به طراح در تصميم گيري هاي مربوط به محل استقرار بنا، فرم، و چگونگي جهت گيري آن ياري رساند(Russ, 2002)
شرايط اقليمي و آب و هواي حاكم بر بستر نيز از جمله ويژگي هاي محيط طبيعي است كه شناخت آن كمك بسياري به طراح بنا مي نمايد. او با اتكا به اين گونه اطلاعات مي تواند فرمي سازگار و جوابگو با شرايط آب و هوايي محل را طرح كند. به اين طريق اولاً به ايجاد بنايي كه آسايش ساكنان را فراهم مي سازد، همت مي گمارد و ثانياً موجبات استفادة بهينه از انرژي هاي فسيلي و غيرطبيعي لازم جهت به كارگيري دستگاه هاي تنظيم شرايط هوايي را زمينه سازي مي كند(Simonds, 1978)
به موازات بررسي ويژگي هاي فيزيكي محيط پيرامون بستر، و همچنین وجود مشکلات آتی شناخت ويژگي هاي فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي حاكم بر منطقه مورد شناسايي نيز در خور توجه و نيازمند به دقت و حساسيت است. در حقيقت ساختار فيزيكي برايند و محصول بافته شده بر روي تاروپودهاي در هم تنيده فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي موجود در محل است. لذا شناخت ساختار اخير موجب درك هر چه بهتر و عميق تر ساختار فيزيكي و فهم بنياني تر محيط كالبدي شده و سبب مي گردد تا معمار با علم بيشتري در جهت طراحي و ارائة راهكارهاي جديد و بديع گام بردارد و ناخودآگاه در جهت بي احترامي و يا حرمت شكني ساختارهاي مردم، حركتي انجام ندهد.
ارتباط فضاهای یک واحد مسکونی با طبیعت و استفاده از زمینه گرایی به ساکنین شادابی می‌بخشد و با تقابل مجموع واحدهای مسکونی با طبیعت پیرامونش، یک جامعه‌ی سرزنده و پرنشاط حاصل خواهد آمد(عابدی، آرزو، مهدوی پور، حسن، ۱۳۹۲).
لذا در این پروژه سعی بر آن است که موضوع زمینه گرایی و رابطه متقابل ساختمان و محیط، با استفاده از روش‌های معماری هماهنگ با بستر در تلفیق با راه‌کارهای معماری، در قالب مجتمع مسکونی با رویکرد زمینه گرایی ارائه گردد. لذا در این پروژه سعی بر آن است تا این مسئله‌ی نوظهور، معماری زمینه گرا با محیط و با استفاده و ترکیب با راه‌کارهای معماری مناسب در مجتمع‌های مسکونی ارائه گردد.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی ,مجتمع مسکونی پایدار , با رویکرد زمینه گرایی ,مطالعات مجتمع مسکونی پایدار ,پروژه پایانی ,طرح نهایی ,پایان نامه ,مبانی نظری ,استانداردها و ضوابط ,برنامه فیزیکی ,ریز فضاها ,اقلیم و موقعیت قرارگیری ,طراحی سایت ,تاثیر گذاری ,رویکرد به موضوع ,نمونه های موردی و تطبیقی ,تحلیل نمونه های داخل,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی پایدار با رویکرد همساز با اقلیم
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد کاربرد انرژی خورشیدی در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد افزایش روابط اجتماعي
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با نگرش ارتقاء تعاملات اجتماعی در مجموعه
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد امنیت روانی ساکنان
مطالعات طراحی شهرك مسكوني جهت اسكان اقشار متوسط جامعه با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی محله مسکونی پایدار با رویکرد ایجاد واحدهای همسایگی
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد رعایت واحدهای همسایگی
مطالعات مجتمع مسکونی پایدار(مسکن ارزان با رویکرد مصرف بهینه انرژی)
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی
مطالعات برج بلند مسکونی با رویکرد معماری سبز و پایدار
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی رویکرد اجتماعی
مطالعات طراحی مسکن با رویکرد اقشار فقیر و کم در آمد
مطالعات مجتمع مسکونی با رویکرد معماری ارگانیک
مطالعات طراحی شهرک مسکونی
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی در شیراز با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد پایداری اجتماعی - دارای منابع درون متنی
دانلود مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد معماری اکولوژیکی
طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد تاثیر گذاری فضاهاي باز بر روابط اجتماعی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد