خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی مجتمع مسکونی رویکرد اجتماعی

   تعدادبرگ: 290 برگ ورد با فهرست رفرنسی   قیمت: 80000 تومان   حجم فایل: 25178 kb  تعدادمشاهده  1


فصول و فهرست کلی مطالب
 
چکیده
مقدمه
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
ضرورت
روش تحقیق
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم استانداردها و ضوابط
فصل چهارم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل پنجم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل ششم طراحی سایت  
فصل هفتم تاثیر گذاری رویکرد به موضوع
روابط اجتماعي
فرهنگ و روابط اجتماعي
برآيند فرهنگ و هنر  
و....
فصل هشتم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل نهم ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل دهم سازه و تاسیسات
فصل یازدهم منابع و ماخذ   
 
مقدمه : 
حيات هر انسان لااقل از سه جنبه قابل ملاحظه و بررسي است : 
1- از لحاظ جنبه هاي زيستي كه در آن سعي داريم مباحثي چون وراثت و صفات  ارثي ، جنبه هاي مربوط به وزن و شكل و قد و حجم و وظايف الاعضاء سلامت و بيماري ، زشتي و زيبايي ، طول عمر ، استخوان بندي ، وضع غدد ، غرائز و ... را مورد بررسي قرار دهيم . 
2- از لحاظ جنبه هاي اجتماعي كه در آن بحث از مباحثي چون شخصيت ،رفتار اجتماعي ، طرز برخوردها و معاشرت ها ، حدود و حقوق ، طرز فكرها و موضعگيريها ، آموخته ها و مكتسبات از محيط و فرهنگ ، كيفيت عمل ، نحوه مواجهه با مشكل و ... است . 
3- از لحاظ جنبه هاي معنوي و رواني و عاطفي كه ارزش حيات و مباحث مربوط به تشكيل شخصيت و رتبت و موقعيت اجتماعي انسان مورد بحث و بررسي قرار ميگيرد . 
با اينكه برخي از اين ابعاد ظاهراً به فرديت فرد مربوط ميشدند اگر نيكو بررسي شود دور از تأثير پذيري از جمع و حيات جمعي و نفوذ افراد و اشخاص ديگر نيستند . در امري چون هوش و استعداد ، در بيماري مادرزادي ، در سلامت يا بيماري اعصاب وروان ، آدمي ساخته و پرداخته نفوذ ديگران و لااقل والدين است .
وابستگي ما به ديگران 
وابستگي به ديگران و اثر گيري از غير ، چه در جنبه دروني وجود و چه در جنبه بيروني آدمي ، امري ا ست كه از لحظه تشكيل و تكون جنين آغاز شده است و تا پايان  عمر ادامه دارد . 
ما از همان آغاز تكون وجودي از پدر و مادر اثر مي گيريم و بعدها نيز تحت تأثير اخلاق و رفتار آنها ،برادران و خواهران آن هستيم و با آنها روابطي مستقيم و يا غير مستقيم داريم . اعمالي را كه انجام مي دهيم بظاهر براي ما و بر اساس ذوق و سليقه ماست ولي اگر نيكو تعمق كنيم همه آنها متكي به وظايف فردي نيستند ، در مواردي بسيار مبتني بر مراعات حال اشخاص و افرادي هستند كه ما بگونه اي از آنها تأثير پذيرفته ايم . چون چنين جنبه ها و مشخصه ها در رفتاري است كه سبب ميشود جامعه شناسان مشخصه حيات انسان را اجتماعي بودن ذكر كنند . 
حيات جمعي براي ما امري ضروري و لازم است و اين ضرورت از چند ديد و رابطه قابل ذكر و بررسي است . 
 
جنبه فطري بودن آن :
 بدين معني كه عده اي از فلاسفه و متفكران قديم ،حتي از زمان افلاطون به بعد انسان را موجودي اجتماعي معرفي كرده و براي آن زمينه طبع و فطرت را مطرح كرده اند . گرچه اين نظر در اين اواخر توسط روان شناسان اجتماعي مورد ترديد قرار گرفته ولي امري  است كه شدت وابستگي انسان به جمع موجبات تقويت طرفداران اين طرز فكر را فراهم آورده است .
 
جنبه تأمين نياز : 
بدين معني كه ما براي يافتن توان جهت داشتن يك زندگي انساني و آرام و مرفه و رفع نيازهاي حيات ناگزيريم در جمع زندگي كنيم . از تفاوتهاي حيات جمعي انسان با حيوان يكي همين مسأله است كه انسانها در سايه عقل و خردي كه دارند دريافته اند بايد در جمع زندگي كنند تا بتوانند نيازهاي يكديگر را تأمين كنند . ما عقلاً دريافته ايم كه براي گذران زندگي نياز به كمك گروههاي بسياري داريم كه حتي برخي از آنها را نمي شناسيم . در اين مسأله تنها رفع نياز مطرح نيست كه غنا بخشيدن به زندگي و دستيابي به رفاه هم مطرح است . 
 
حاصل حيات اجتماعي 
حاصل حيات اجتماعي چيست ؟ ميتوان گفت : حاصل آن نجات از تنهايي و انزوا ، تأمين نيازها ، رسيدن به مقاصدي كه آدمي به تنهايي نمي تواند بدان دست يابد مثل ازدواج و توليد نسل ، دستيابي به حقوق ، قواعد و مقررات و نجات از حيات حيواني ، پذيرش و انجام مسئوليت ،طي طريق به سوي رشد و تكامل و سرانجام وصول به مقام حزب الهي . 
اجتماع همه گاه جزئي از تفكر ما و تجارب زندگي ماست . بر اساس آن حيات ما معني پيدا مي كند و فرد جزئي از كل ميشود و سطه و اقتدار پيدا مي كند . 
در عين حال و با وجود  اين همه بحث ها درباره تأثير اجتماع ارزش خواست و اراده را منكر نيستيم . اداء تكاليف و مسئوليت هاي ما بدون نفوذ اراده ما نيست و تأثير عقل و اراده انسان را در سرنوشت سازي خود منكر نيستيم . 
 
لزوم ضابطه و اخلاق 
گفتيم انسان موجودي اجتماعي است . زندگيش دائماً در كنار مردم و با مردم است . به مقياس بس وسيع به ديگران نيازمند است و براي تأمين سعادت و رفاه خود ناگزير است با ديگران همكاري و همگامي كند . در ميان جمع است و البته در مواردي نه با جمع . 
انسانها در برابر سرنوشت يكديگر مسئولند و در يكديگر تأثير و تأثر دارند . هر كدام در حدود مسئوليت خود گام برميدارند ولي حاصل ايفاي اين مسئوليت به ديگري هم ميرسد . بدين سان انجام وظيفه اش نميتواند تنها بر اساس ذوق و خواست شخصي باشد .چون در ديگران مؤثر است آنها هم مي بايست بگونه اي در او تأثير و نظر داشته باشند . 
 
 
ضرورت وجود ضوابط 
بر اين اساس لازم است در اجتماع ضابطه و معياري موجود باشد كه همه افراد ناگزير باشند رفتار و سلوك خود را بر آن مبنا قرار دهند و حيات جمعي خود را با آن ضوابط نظام ببخشند.ضوابط و قوانين بايد به ما بگويند ما چگونه سخن بگوئيم ، چگونه رفتار كنيم و از چه اموري اجتناب نمائيم . 
 
اخلاق و فوائد وجودي آن 
در مسألة قانون و مقررات اجتماعي آنچه دربرخورد اول به چشم و گوش مي آيد كوري و كري ، بي عاطفگي ناديده گرفتن جوانب حيات است . قانون هم چون تيغ برنده اي است كه بر گردن متخلف قرار مي گيرد و ميزند و ميبرد . اما هنگامي كه مسأله آخلاق مطرح ميشود در آن مسألة گذشت ، عاطفه و رحمت به نظر مي آيد ، ناديده گرفتن و حتي بجاي دشمني دوستي كردن و بجاي زدن و بيچاره كردن در آغوش گرفتن و محبت كردن در ذهن مجسم مي شود . 
اخلاق يك امر انساني و اجتماعي است . ارتباط ها را از دستخوش تحول هاي خطر آفرين دور مي دارد و روابط را رنگ و صورتي زيبا ميدهد . در اهميت آن گفته اند آنچه انسان را اجتماعي ميسازد ، اخلاق و ادب است و آن شرط اساسي حيات جامعه است و بگفته بزرگي بر هيچكس واجب نيست صاحب ثروت باشد ولي بر همه واجب است صاحب اخلاق باشند . 
تعاريف اخلاق 
از اخلاق تعريفهاي متعدد و متنوعي در دست است كه هر كدام بتناسب ناظر بر بعدي از مسأله اخلاق و نشان دهندة ديد و جهت يك صاحبنظر است . در اين بخش براي اينكه تصويري از نظرات گوناگون و در عين حال شمائي كلي از اخلاق داده باشيم به نمونه هايي از آنها اشاره خواهيم كرد :
- غزالي در تعريف اخلاق مي گويد : حالتي است راسخ و مؤثر در روان انسان كه در ساية آن بدون انديشه و تأمل افعال و رفتار از بشر ظاهر مي شود . 
- هگل از فلاسفه غرب مي گويد : اخلاق عبارت است از پيروي و اطاعت قوانين و اخلاقي كسي است كه درست مطيع قانون باشد و مقرراتش را عملاً به كار بندد . 
- ديگران نيز گفته اند : 
- اخلاق عبارتست از ملكات و صورتهاي نفساني ثابت كه از تكرار عمل حاصل ميشود .
- اخلاق مجموعه اصول حاكم بر رفتار انساني و پاسداري از اين روابط است . 
- علم اخلاق عبارتست از آگاهي و اطلاع از عادات و آداب و سجاياي بشري .
 
خرق بين آداب و اخلاق 
آداب ناشي از رسم است و غرضس از رسم عملي است كه در گذشته بخاطر دستيابي به منافعي و يا حفظ مصلحتي پديد آمده و هم اكنون نيز به همان خاطر و گاهي هم بر حسب عادت در جامعه وجود دارد . آداب در چنين صورتي عبارت از رسمي است كه براي خوشامد ديگران انجام ميگيرد .مثل گرفتن جلوي دهان در حين عطسه و سرفه آنهم در ميان جمع و اخلاق ضابطه اي است كه بر اجراي آداب مسلط است . آداب در جوامع مختلف و حتي در بين گروههاي مختلف يك امت ممكن است متفاوت باشد . در حاليكه اخلاق هميشه ثابت است . آداب نشأت گرفته از عهدي قديم و مردمي است در حاليكه اخلاق نشأت گرفته از يك فلسفه ، مكتب يا مذهب است . 
 
فرق اخلاق و وظيفه 
وظيفه احساس نوعي تشخيص براي كاركرد و يا انجام دادن عملي خاص است كه معمولاً قابل طبقه بندي به وظايف شخصي ، اجتماعي ، مذهبي است . طرز كار انسان در برابر ديگر انسانها از روي شناخت وظيفه انجام مي شود . در حاليكه اخلاق براي كيفيت انجام وظيفه ضابطه معين مي كند مثلاً ميگويد : كيفيت كار تو در فلان اداره به گونه اي باشد كه در حضور يا  خلوت كارفرما فرق نكند ، طرز برخورد تو با ارباب رجوع بر اساس احترام و رأفت باشد . در معاشرت ها مقام انساني و شايستگي ها مطرح و مورد نظم باشند . حقوق انسانها مورد رعايت قرار گيرند . 
اهميت اخلاق در اسلام 
مكتب الهي اسلام و در همه زمينه ها از جمله اخلاق داراي ديدگاهائي وسيع است كه بر اساس وعده الهي و هم بر اساس تجارب و عمل ، اجراي آنها براي فرد و جامعه سعادت آفرين است . در اسلام موضوع اخلاق از اهم مسائل و مسأله تزكيه نفس و تخلص به اخلاق حميده از عوامل سعادت ذكر شده است . (سورة شمس آية 9) 
در اسلام قيمت و ارزش مرد روي اخلاق و سجاياي ارزنده او سنجيده ميشود و در اهميت آن همين بس كه امام صادق (ع) فرمود : اگر به تو اعلام گردد كه از عمرت بيش از دو روز باقي نمانده است ، روز اول را به اخلاق و ادب اختصاص ده تا براي مرگت ا ستفاده كني (تحف العقول) . و هم بنا به گفته استاد ابوالاعلي مودودي : اگر از من بخواهند تمام فلسفه دين اسلام را در دو كلمه خلاصه كنم،مي گويم : ثبات اخلاق . و اين اهميت اخلاق را در اسلام نشان مي دهد . 
 
خلقيات در اسلام 
بر اساس روايات و هم بر مبناي دسته بنديهائي كه بزرگان ما با توجه به روايات اخلاقي انجام داده اند (اخلاق – گفتار فلسفي ) مجموعه مباحث اخلاقي و آنچه كه تحت عنوان خلقيات در اسلام ذكر ميشوند شامل دو دسته اند : 
1- محاسن اخلاقي كه براي حسن روابط اجتماعي ، جلب منافع عموم ، بهبود و امنيت حيات جمعي مطرحند . مثل خيرخواهي عموم ،رعايت و اجراي عدل در جامعه ، احسان و صله رحم ، سلام در حين معاشرت و برخورد ، ا نفاق و انعام مردم ، و ...
2- مكارم اخلاق كه شامل مباحثي در زمينه هاي معيارهاي انساني و حاكي از بزرگواري طبع وتعالي روحاني هستند و روايات ما بيشتر به اين قسمت تكيه دارند . حتي در سخني از امام رضا (ع) آمده است كه فرمود : شاگردان مكتب ما افرادي هستند كه وارسته باشند و بزرگوار به مكارم اخلاقي متخلق باشند تا انسانهائي برتر بحساب آيند . 
(تحف العقول ) . توصيه هايي هم كه در زمينه اخلاق در دست است در رابطه با مكارم اخلاق است . از جمله حديثي است از رسول خدا (ص) كه فرمود : بر شما باد رعايت مكارم اخلاقي زيرا كه خداي عز وجل مرا به آن مبعوث فرمود – مستدرك الوسايل ج 2 .
اما اينكه مكارم اخلاق شامل چه مباحث و مسائلي است از امام صادق (ع) در اين باره پرسش شد . فرمودند  كه آن عبارتست از : عفو و گذشت از كسي كه بر تو ستم كرده ، پيوند با كسي كه از تو بريده ، عطا و بخشش به كسي كه تو را محروم كرده و جاري كردن گفتار حق و استوار اگر چه به ضررت باشد .(امالي صدوق) . روايات ديگري هم وجود دارد كه در آن مكارم اخلاق را عبادت دانسته اند از : پارسائي ، قناعت ، بردباري ، سپاسگزاري ، شكيبائي ، سخاوت ، شجاعت ، غيرت ، نيكوكاري و احسان ، را ستگوئي ، اداي امانت و ... 
 
دسته  بندي مسائل اخلاقي 
مسائل اخلاقي در روايات و هم بر اساس ملاحظه در آيات قرآن كريم به دو دسته تقسيم مي شوند : 
1-    مسائل فردي كه در آن اصول و ضوابطي براي پيراستن فرد از رذائل اخلاقي ، آراستن خود به فضائل ، رعايت قواعد براي حفظ سلامت و بهداشت جسم و روان ، تعديل و كنترل غرائز است . مثل مراقبت در خوردن و آشاميدن ، داشتن صفاتي چون وفاء به عهد ، محبت و اخلاص ،تواضع ،پرهيز از غرور و خود پسندي و...
2- مسائل جمعي كه در آن رعايت احوال ديگران مطرح است مثل نيكي به پدر و مادر ، حمايت و هدايت مردم ، تربيت فرزند ، سرپرستي و احسان به يتيم ، دوري از فحشا و صدقات ، تعاون به خير ، اصلاح جامعه ، تكامل و تعاضد اجتماعي و ... 
و ذكر اين نكته ضروري است كه در اخلاق و آراستن خود به فضائل و انجام امور بر اساس نيت مطرح است كه قوام و ارزش عمل به نيت و نيز نيت اساس عمل است (النيه اساس العمل  علي (ع) ) 
- غرورالحكم ، لكل امري ماثوي – رسول (ص) – نهج الفصاحه ) . 
 
فوائد و آثار اخلاق : 
درباره اين سؤال كه اخلاق داراي چه فوائد و آثاري است پاسخي در حد رساله اي جداگانه لازم است . ولي براي كامل بودن اين اثر باز هم به مواردي در اين رابطه اشاره مي شود : 
1- اخلاق و ايمان : رابطه اي بين اخلاق و ايمان مطرح است بگونه اي كه امام باقر (ع) فرمود : ايمان كسي كاملتر است كه خلق و خويش نيكوتر باشد . و امام صادق (ع) فرمود : بدخلقي ايمان را تباه مي كند همانگونه كه سركه عسل را (وسايل الشيعه ج 2)
احاديث و روايات ديگري نشان مي دهند كه محاسن اخلاق سبب پيوندي بين خدا و بندگان اوست (ان الله عز وجل ، جعل محاسن الاخلاق و صله بين عباده –مستدرك الوسايل ج . 2 ) 
2- اخلاق و عزت : اخلاق براي دارنده خود موجب عزت و آبرومندي است . چه بسيارند افرادي كه تنها اخلاق عزيزشان كرده است و گرنه از خود مالي و حتي دانشي كه مورد  بهره گيري مردم باشد ندارند  . و برعكس چه بسيارند آنهايي كه اخلاق بد ونا هموارشان موجبات خواري و سرافكندگي شان را فراهم ساخته است . (رب عزير اذله خلقه ، و رب ذليل اعزه خلقه – سفينه البحار ماده خلق ) .
3- اخلاق و سعادت : اخلاق نيكو مايه تعالي روح ، كرامت نفس ، وصول به مقام انساني ، محبوبيت اجتماعي  ، بهبود زندگي و سعادتمندي است . اسلام سعادت و رستگاري را در ساية تزكيه نفس و دور داشتن ذهن و روان از انديشه هاي فاسد و پليد مي داند و بدبختي را در ساية سوء خلق (من سعاده الرجل حسن الخلق و من شقاوته سوءالخلق – مستدرك الوسايل ج 2) . و اين سعادت مي تواند دربرگيرندة سعادت اخروي باشد از آن بابت كه سعادت ورود به بهشت در گرو آن  است . (لا يدخل الجنه احد الا بحسن الخلق – رسول اكرم (ص) – همان منبع ) .
4- اخلاق و رشد : و بالاخره اخلاق مايه رشد فرد و جامعه ، آسايش و امنيت انسانها در حيات فردي و اجتماعي است . چه بسيارند ناامني ها ، اضطرابات ، جرائم و جنايات كه در سايه حكومت اخلاق از بين ميروند و فرد و جامعه راه سعادت و خوشي را در پيش مي گيرند و براي طي مراحل كمال آمادگي مي يابند . 
 
توصيه ها به اخلاق : 
اصولاً دعوت اسلام به خير است ،دعوت به عدالت و احسان است ، دعوت به حسن خلق است و دعوت به ادب . علي (ع) فرمود : صاحبان خرد (انسانها ) به ادب و اخلاق نياز دارند به همانگونه كه كشتزار به باران نيازمند است . و بدين خاطر توصيه هائي بسيار در اسلام براي مؤمنان است كه اخلاق نيكو را پذيرا شوند و روابط را بر آن بينان قرار دهند . تذكر اولياي الهي اين است كه فراموش كردن اخلاق وضع انسانيت را به خطر مي اندازد . اما آن توصيه ها : 
- رسول خدا فرمود : حسنوا اخلاقكم : اخلاقتان را نيكو كنيد (كيمياي سعادت ) .
- امام رضا(ع) فرمود : بكوشيد تا به مكارم اخلاقي تخلص بابيد – چه خداوند براي گسترش اخلاق كريمه پيامبرش را مبعوث فرموده است .(مستدرك الوسايل ج 2) 
- علي (ع) فرمود : خداوند مردم را آفريد و خواست كه آنان بر آداب رفيعه و اخلاق شريفه باشند .(احتجاج ) 
- امام صادق (ع) فرمود : خداوند پيامبرانش را به مكارم اخلاق ويژگي بخشيد ، بدين سان خود را در اين رابطه بيارمائيد . اگر فضائل اخلاقي در شما وجود داشت ، سپاس او را بگوئيد و بدانيد كه آن از عنايات الهي است و اگر چنين چيزي در شما نبود از خدا بخواهيد كه آن را نصيب تان سازد .(كافي ج 2) .
- ديگر روايات ما ميگويند : نرم خو باش ، خوش سخن باشد ، دستي و روئي گشاده داشته باش در طريق خير و احسان مردم باش ، با چهره گشاده با مردم برخورد كن و . . . 
اصول و ضوابط اخلاقي اسلامي 
اسلام داراي نظام اجتماعي منطقي است و حتي براي حيات آن راه و رسم مستقلي را اعلام كرده است . قطعي است كه روش حيات اجتماعي اسلام با روش هيچيك از دو بلوك شرق و غرب همانند و سازگار نيست ، حتي در آنچه كه تحت عنوان اصول  انساني در جهان مطرح است اسلام را با آنان همراه نمي بينيم از آن بابت كه انسان دوستي و رفتار اخلاقي آنها در چارچوب اصول لذت ، ا نتفاع و مليت است ، يعني همان جنبه هايي كه مورد انتقاد اسلامند . 
نقاط اشتراك در حيات : 
انسانها در عرصة حيات اجتماعي داراي چند نوع روابط با ديگران ميباشند و اين روابط در چارچوب اشتراكيات حيات است كه برخي از آنها بدين قرارند ك 
- اشتراك در آفرينش بدين معني كه همه آفريده يك آفريدگار و مصنوع او هستند .
- اشتراك در نوع بدين معني كه همه آدمند و از يك اصل و تبارند .
- اشتراك در كليات عقلي يا مستقلات آن مثل قبول اصل آزادي ، اصل تعاون و ... 
- اشتراك حيات اداري و قبول رهبري و رهروي ، رئيس و مرئوس . 
- اشتراك در احساس و عواطف مثل دوست داشتن خانواده و همسر و فرزند و ... 
- اشتراك در سنين حيات ، مثل احترام به راه و رسم ها ، آداب ، معاشرت و . . . 
- اشتراك در هدف و غايت حيات كه سعادت و خير است . 
- اشتراك در حقوق طبيعي مثل كار ، مسكن ، آزادي ، غذا و پوشاك و . . . 
و اين همه اصول و ضوابطي را مي طلبد كه در ساية آن حيات تحت نظم درآيد و مسائل و دشواري هاي آن از ميان برداشته شود . 
 
اصول حيات مشترك : 
اما اينكه اين اصول كدامند پاسخ آن از ديد مكاتب مختلف متفاوت است . آنچه كه تحت عنوان كليات آن در اسلام قابل ذكر عبارتند از : اصول


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی , رویکرد اجتماعی ,مطالعات پایه ,مبانی نظری ,اقلیم و موقعیت قرارگیری ,استانداردها و ضوابط ,برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,نمونه های موردی و تطبیقی ,ایده و کانسبت ,سازه و تاسی , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی طراحی معماری مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی معماری مجتمع مسکونی
پاورپوینت بررسی استانداردها ضوابط و برنامه فیزیکی طراحی مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی
مطالعات تأثير كيفيت محيط زندگي مجتمعهاي مسكوني در روحيه افراد و سپس روحيه جمعي ساكنين
مطالعات مجتمع مسکونی - مورد مطالعه: منطقه خاوران تبریز
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی پایدار با رویکرد زمینه گرایی
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی پایدار با رویکرد همساز با اقلیم
بررسي ميزان رضايت مندي خانواده هاي شاهد از مجتمع نشيني
دانلود مطالعات مجتمع مسکونی , word
مطالعات طراحی مسکن پایدار با تأکید بر فضای باز و نیمه باز
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی و معماری خانه ای با انرژی صفر
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد افزایش روابط اجتماعي
پاورپوینت بررسی نمونه های داخلی و خارجی شهرک مسکونی
پاورپوینت مطالعات مجتمع مسکونی
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد کاربرد انرژی خورشیدی در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی
مطالعات طراحی کامل خانه مسکونی پایدار
مطالعات طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد افزایش روابط اجتماعي

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد