خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پروژه مرمت, مسجد عماد الدوله ,کرمانشاه

   تعدادبرگ: 112 اسلاید .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 19 kb  تعدادمشاهده  1



 
مقدمه
در گذر از تاریخ پهناور ایران ، هر گوشه از این سرزمین با انواع بی نظیری از هنرها مواجه می شویم که در این میان پس از ورود اسلام به ایران به آثاری بر می خوریم که متأثر از دین مبین اسلام می باشند ، به ویژه در عرصه معماری و تزئینات وابسته به آن پس از ورود اسلام با دو نوع معماری رو به رو می شویم :
۱- معماری مذهبی ( مساجد ، مقابر ، آرامگاه ها و … ) .
۲- معماری غیر مذهبی (منازل ، باغ ها و … )
در این دوران هنرمندان ایرانی با توجه به شرایط موجود و محدودیت ها ی حاکم بر هنر خویش به ویژه در عرصه ی معماری مذهبی از طرح ها و نقوشی بهره گرفته اند که بیانگر تفکری عظیم و نشانگر عظمت فرهنگ و تمدن غنی ایران می باشد که تجلی آن در انواع بی شماری از مساجد دوران اسلامی در جای جای ایران دیده می شود .
یکی از نمونه های بی نظیر معماری مذهبی مسجد عمادالدوله واقع در استان کرمانشاه می باشد که به دلیل کاشی کاری های بی نظیر آن مورد توجه می باشد .
گزارش مصور حاضر شرح عملیات پاکسازی و تثبیت کاشی های مسجد عمادالدوله می باشد که مربوط به زمان قاجاریه است . گزارش ذیل در دو بخش به صورت مصور ( مستند نگاری با دوربین دیجیتال ) ارائه گردیده است که جزئیات کامل در بخش های مذکور تحریر گردیده است و لازم به ذکر است مستند نگاری انجام شده و به صورت کامل در یک حلقه  CD  ضمیمه گردیده است .
شناخت مسجد عمادالدوله
مسجد و مدرسه ی عماد الدوله یکی از باشکوه ترین مساجد دوره ی قاجاریه در شهر کرمانشاه است ، که در سال ۱۲۸۵ ه . ق . توسط امام قلی میرزا عمادالدوله والی غرب در بازار زرگرها ساخته شده است . این مسجد دارای صحن مرکزی و چهار ایوانی است که در پیرامون آن حجره هایی برای سکونت طلاب علوم دینی ساخته شده که طبق وقف نامه با شرایط خاصی باید در آن ساکن و به تحصیل اشتغال بورزند . بازار و کاروان سرای عماد الدوله که از صدها مغازه و حجره تشکیل شده است وقف بر مصارف این مسجد است . پس از بنای این مسجد بانی آن یکی از درهای مقبره ی حضرت علی ( ع ) را به کرمانشاه آورد و در مسجد نصب کرد و به جای آن دری از نقره وقف آستانه ی علوی نمود . این درگاه امروزه در مدخل مسجد و بازار زرگرها قرار گرفته است و به « قاپی شاه نجف » شهرت دارد و متعلق به دوران صفویه است . مسجد عمادالدوله دارای تزئینات کاشی کاری بی نظیری می باشد .
با توجه به موضوع پروژه که پاکسازی و تثبیت سطحی کاشی های مسجد عماد الدوله می باشد پس از شناخت ابتدایی مسجد عمادالدوله مختصری در رابطه با پیدایش هنر کاشی کاری و مواد اولیه و مراحل ساخت و تهیه ی کاشی به منظور آشنایی بیش تر بیان گردیده است .
 

 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت مرمت ابنیه ، پروژه پاکسازی و تثبیت سطحی مسجد عماد الدوله ، پروژه درس آشنایی با مرمت ابنیه ، پروژه درس مرمت ابنیه تاریخی(برای رشته معماری) ، پروژه مرمت ابنیه تاریخی ، پروژه مرمت ابنیه رایگان ، خرید پروژه مرمت ابنیه کامل ، خرید پروژه مرمت ابنیه کرمانشاه ، خرید پروژه مرمت یکی از بناهای کرمانش,
مقالات مرتبط در این دسته

Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد