خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات کامل طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری پایدار

   تعدادبرگ: 260 برگ با فونت 14 دارای تصاویر و جداول   قیمت: 24000 تومان   حجم فایل: 15687 kb  تعدادمشاهده  1


ساختمان های اداری ساختمان هایی هستند که از کنار هم قرارگیری چند واحد اداری به وجود می آیند و اصلی ترین کاربری ساختمان را تشکیل می دهند.
یک ساختمان اداری با رویکرد پایدار باید دارای محیط کاری با تکنولوژی پیشرفته و منعطف داشته باشد که شرایط کاری امن، سلامت، راحت، و با دوام، خوشایند و با دسترسی راحت داشته باشد. فضاهای اداری باید فضاهای کافی برای پذیرش لوازم مورد نیاز استفاده کنندگان را داشته باشند، همچنین باید توجه خاصی به جزئیات داخلی، دکوراسیون، فضاهای ورودی، اتاق های کنفرانس و فضاهای عمومی دیگر داده شود.


الزامات مهم در طراحی
اقتصاد
یک ساختمان اداری با رویکرد پایدار مناسب باید ارزش اقتصادی در دوره عمر خود را دارا باشد در فاز طراحی، راه حل های متفاوت برای بهینه سازی هزینه هاو ارزش افزوده پس از اتمام کار باید درنظر گرفته شود باید درنظر داشت یک از روش های موثر، پائین آوردن هزینه های نگهداری و سرویس ساختمان در زمان بهره برداری است که در هزینه های طول عمر ساختمان نیز تاثیر می گذارند.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

بخشی از مطالب:

مقدمه
۴-۱-۳-۱- فضاها و مشخصات
فضاهای اداری نشانه های بزرگ قرن بیستم هستند برج های اداری شاخصه های خط آسمان در شهرهای مهمند آنها سمبل آنچه که در این قرن رخ می دهد هستند (فرانسیس رافی “نویسنده و طراح”)
در حال حاضر در بسیاری از کشورها مانند ژاپن ۵۰% از جمعیت در ادارات مشغول به کار هستند در حالی که در شروع قرن بیستم این رقم ۵% بوده است و این نشان دهنده رشد نیاز به فضاهای اداری می باشد.

جالب توجه است که از هزینه های سالانه خدمات یک شرکت، ۳ تا ۵ درصد برای تامین تجهیزات ۴% جهت نگهداری، ۱% جهت مبلمان و ۹۰ تا ۹۱ درصد مربوط به حقوق کارمندان می باشد. بنابراین اگر ساختار اداری ۳ تا ۴% هزینه به توسعه تجهیزات و امکانات جهت بالابردن بهره وری نیروی کار اختصاص دهد تأثیر به سزایی بر روی بازده نیروی کار که ۹۰ ۹۱% هزینه ها را ایجاد می کنند خواهد داشت.
برای دست یابی به این موضوع، طراحی ساختمان های اداری بایستی موضوعاتی مختلف را درنظر گرفته و اصول خاصی را دنبال نماید با بهره گیری از این گونه طراحی، نسل جدیدی از ساختمان اداری با رویکرد پایدار با کارایی بالا در حال ظهور است که برای مالکین و کارکنان رضایتمندی، بهره وری ،سلامت و انعطاف پذیری بیشتر فضا را به ارمغان آورده و همچنین بهره وری از انرژی را بالا برده و رفتار محیطی مناسب تری ایجاد می کنند.

عملکرد / نگهداری
ساختمان باید در تمامی دوره عمر خود به نیازهای متفاوت استفاده کنندگان جواب بدهد این نیازها، درصد نیاز به فضاهای عمومی، تصور آن از فضا، ساعت های کاری، تغییرات جمعیت، مسائل امنیتی، اندازه ادارات و شرکت ها، پتانسیل رشد، جوابگویی به نیازها در طولانی مدت، تغییر تجهیزات زیرساختاری، مسیرهای مخصوص تعمیرات، نگهداری و سرویس دهی و جابجایی قطعات تجهیزات مراقبتی، ماشین آلات و موضوعات اقتصادی است.

انعطاف پذیری
یک فضای اداری مناسب باید قابلیت تغییر مدل، اصلاح و بازسازی را داشته باشد. این نیاز مربوط به تغییر مالکیت فضاهای اداری و تغییر نوع سازمان و شرکت مالک آن و در نتیجه تغییر کاربری و نیازهای مالک و یا تکنولوژی می باشد. ولی باید توجه داشت زیرساختارها، سیستم های داخلی و مبلمان باید به نحوی طراحی شوند که عموم نیازها و تغییرات را جوابگو باشند.
کف های کاذب و سیستم های تهویه پیشرفته که قابلیت تأمین آسایش در شکل های گوناگون را داشته باشند و سیستم های تراکینگ و مدولارند سیستم های سیم کشی باعث انعطاف در مصرف روزانه و تغییرات آینده این فضاها خواهد بود.

طراحی شهری
حضور یک ساختمان اداری با رویکرد پایدار در یک نقطه از شهر باعث تاثیر بر روی عوامل بسیاری در حوزه شهری آن خواهد بود این تاثیرات به غیر از ترافیک، فضاهای خدماتی و سرویس دهی علائم فروشگاه ها، رستوران ها و سایر ادارات مرتبط با آن ساختمان خواهد بود شایان ذکر است زمان تعطیلات ساختمانهای اداری نیز بر روی محیط اطراف آن تاثیر شایانی خواهند گذاشت که در برنامه ریزی، این عوامل باید بدقت مورد توجه قرار گیرند.

آسایش و رفاه ساکنین
رضایت کارمندان، سلامت و آسایش آنان، در محیط های اداری بالاترین هزینه برای مدیران، حقوقی است که به کارمندان می پردازند و معمولاً بهای اجاره و هزینه انرژی و سرویس را به ازای مترمربع افزایش می دهند به این دلیل، سلامت، امنیت و آسایش آنان دغدغه مدیران باید باشد.
در این شرایط درصد تهویه هوای داخل، استفاده از مصالح و سیستم های غیرسمی و آلوده کننده محیط و کیفیت هوای داخل باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین باید شرایطی فراهم شود که افراد قابلیت تنظیم شرایط محیطی اطراف خود را داشته باشند. محیط فعال و شاد، دستری به پنجره ها و استفاده از مناظر بیرون، فرصت های تبادل افکار و نور روز عاملی است که بهره وری کارکنان را بالا می برد.
شایان ذکر است در موارد نام برده شده، امکان بهره برداری از نور طبیعی روز و منظر بایستی با دقت مورد توجه قرار گیرند ولی باید توجه داشت نور طبیعی ترجیحاً باید غیرمستقیم باشد، مسئله عایق صدا و جلوگیری از عبور صداهای سایر فضاها نیز باید به طور جدی پیگیری و عملی شود.

شرایط قرارگیری فضاهای اداری
ساخت ساختمان اداری با رویکرد پایدار جدید به موقعیت محلی آن بستگی دارد ساختمان باید تا حد امکان در محلی ساخته شود که از روشنایی مفید روز بهره برده و از تابش شدید نور و گرمای خورشید دور باشد در ایالات متحده، ۹۰% از ساختمان های اداری در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زیرا نفوذ نور خورشید در صبح و بعدازظهر ناخوشایند است استفاده از سایه بان برای ممانعت از نور خورشید از سمت جنوب آسان می باشد با این وجود اگر جهت اولیه، شمالی- جنوبی باشد نور خورشید به اکثر اتاق ها می رسد.
ساخت یک ردیف اتاق معمولاً مقرون به صرفه نبوده و تنها برای بخش های انتهایی اداره که نور خورشید یک معضل است قابل قبول می باشد طراحی اتاق های سه ردیفه و منظم مخصوص ساختمانهای اداری و مرتفع است در ساختمانهایی که بدون راهرو ساخته می شوند همه اتاق (با نور طبیعی و مصنوعی) در اطراف یک هسته ارتباطی شامل آسانسورها- پلکان کانال های تهویه و … جمع می شوند. ولی در ساختمان های دیگر بخش های خدماتی در حاشیه قرار می گیرند می توان از نور خورشید تا فاصله ۷ متری از پنجره استفاده کرد با استفاده از سیستم های جدید تکنولوژی روشنایی روز که مسیر نور را هدایت کرده و تغییر می دهند.(منشورها و بازتابنده ها) می توان از روشنایی روز حداکثر استفاده و بهره برداری کرد.

مبلمان فضاهای اداری
تناسب لوازم اداری با دفاتر، تحت تاثیر عواملی چون قابلیت تطبیق، تنظیم، دوام، سازگاری، فضاهای نگهداری، بهره وری، زیبایی و چگونگی سیم کشی می باشد. فضاهای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده، مبنایی برای محاسبه ی حداقل فاصله بین میزها و میز تحریرها است (حداقل فاصله مطلوب ۱۰ متر) صندلی ها باید قابل تنظیم چرخدار و مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. دفاتر بایگانی، آرشیو و کارت های اطلاعات مربوط به ساختمان اداری با رویکرد پایدار ها و … را می توان در کمدهای بدون پهلو که معمولاً از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می شوند قرار داد.

تعاریف پایه

فضاهای ساختمان اداری شهرداری

کلیه فضاهای یک ساختمان اداری شهرداری در ۵ گروه به شرح زیر طبقه بندی می شوند.

گروه ۱ (فضاهای اصلی)
منظور فضاهایی هستند که کار اصلی اداری شهرداری مستقیماً در آنها انجام می شود. مانند : اتاقهای کارشناسی یک تا چند نفره، سالنهای کار گروهی، اتاقهای جلسات، بایگانی جاری (در ارتباط مستقیم با کار اداری)، محل دستگاه فتوکپی، انبار روزمره، لوازم مصرفی و موارد مشابه.

گروه ۲ (فضاهای وابسته اصلی)
منظور فضاهایی هستند که برای تسهیل و خدمات رسانی انجام کار پیش بینی شده و در کنار فضاهای گروه یک شکل می گیرند، مانند : سالن اجتماعات، کتابخانه، کلاسهای آموزشی، مرکز تلف، اطلاعات، نگهبانی، مراکز تهیه میکروفیلم، رایانه، تکثیر، بایگانی راکد و موارد مشابه.

گروه ۳ (فضاهای رفاهی)
منظور فضاهایی هستند که برای تامین رفاه کارکنان و مراجعین در ساختمان اداری شهرداری پیش بینی شده و در کنار فضاهای گروه ۱ و ۲ شکل می گیرند، مانند : نمازخانه، غذاخوری، آبدارخانه، فروشگاه، تعاونی، مرکز کمکهای اولیه، سرویسهای بهداشتی و موارد مشابه.

گروه ۴ (فضاهای پشتیبانی)
منظور فضاهایی هستند که برای پشتیبانی فعالیتها و خدمات اداری شهرداری پیش بینی شده و به طور غیرمستقیم در کنار فضاهای گروه ۱، ۲ و ۳ شکل می گیرند، مانند : تعمیرگاه خودرو، انبارهای اصلی، فرعی و اسقاطی، رختکن و دوش کارکنان خدمات، اتاقهای نظافت، بارانداز، توقفگاه، تاسیسات مرکزی و کنترل آن در طبقات و موارد مشابه.

گروه ۵ (فضاهای گردش)
منظور فضاهایی هستند که برای ارتباط بین فضاهای یاد شده و سطوح زیرساخت (دیوارها و ستونها) پیش بینی می شوند و عبارتند از :
الف) گردش افقی در طبقات
مانند : ورودی ها، راهروها، فضاهای مکث و تقسیم، بعلاوه سطوح زیرساخت (دیوارها و ستونها) در طبقات و مسیرهای (risers) تاسیساتی.

 

ب) گردش عمودی بین طبقات
مانند : پله های ارتباطی طبقات، آسانسورها، بالابرها، پله های فرار، پاگردها، شیب روها(ramps) و موارد مشابه.

مساحت زیربنا
عبارتست از سطوحی که در طبقات ساختمان برای ایجاد بنا اشغال می شود و به دو صورت زیر مشخص می گردد.

زیربنای خالص
عبارتست از : مجموع مساحت زیربنای گروه های ۱ تا ۴٫

زیربنای ناخالص
عبارتست از : مجموع مساحت زیربنای گروه های ۱ تا ۵٫

مساحت سرانه
برابر است با سهم هر نفر از جمعیت اداری شهرداری از مساحت زیربنای ساختمان که به صورتهای زیر معرفی می گردد. (واحد : مترمربع بر نفر)

سرانه مبنا
برابر است با مساحت اشغال شده توسط یک نفر یا هر یک از لوازم اداری شهرداری، که شامل فضای استقرار، حرکت و دسترسی به آن می باشد.

 

جدول سرانه های مبنا در گروه های مختلف:

……………………………

۲-۷- بررسی کلی در مورد وضعیت زمین شناسی
فلات ایران تقریباً در مرکز کمربند خشک و بزرگ اوراسیا قرار گرفته و به طور متوسط ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است و از تمام جهات به وسیله رشته‌کوه‌های مرتفعی احاطه شده است. یکی از ویژگی‌های بارز فلات ایران از نظر موقعیت طبیعی، وابستگی آن به سیستم بزرگ کوه‌های چین‌خورده اوراسیا می‌باشد به طوری که دیواره‌ی کوهستانی البرز و رشته‌کوه‌های خراسان در شمال ایران، تحت تأثیر گره‌های کوهستانی عظیم فلات ارمنستان و آذربایجان از طرف غرب و هندوکش از شرق تا ارتفاع ۵۶۷۰ متر (دماوند) سربرافراشته است. کوه‌های زاگرس در جنوب‌ غربی با ارتفاعی در حدود ۴۵۵۰ متر (زردکوه) و امتداد آن تا جنوب شرقی ایران، بخش

انتخاب سیستم‌های تهویه مطبوع
با توجه به موارد مطرح شده سیستم‌های تهویه مطبوع به شرح زیر برای قسمتهای مختلف ساختمان پیشنهاد می‌گردد.
۱- برای اتاقهای کارشناسی و اداری شهرداری که به دلیل استقرار در جهات مختلف ساختمان و تغییرات بارهای داخل نیاز به کنترل محلی درجه حرارت دارند، سیستم تهویه مطبوع با استفاده از فن‌کوئل‌های سقفی و تزریق هوای تازه توسط هوارسانهای تأمین کننده هوای تازه توصیه می‌گردد.
۲- برای سرایداری به دلیل جدا نمودن سیستم تهویه مطبوع این قسمت‌ از موتورخانه مرکزی استفاده از کولرهای گازی سرد و گرم (Split Unit) پیشنهاد می‌گردد.

برآورد تقریبی بارهای برودتی و حرارتی
با توجه به نقش‌های مرحله اول معماری، مؤلفه‌های بارهای ناشی از هدایت و تشعشع محاسبه گردیده و با احتساب بار هوای تازه و بارهای داخلی نظیر روشنایی و افراد و تجهیزات، بار برودتی ساختمان حدود ۵۰ تن برودتی و بار حرارتی پروژه با احتساب بارهای حرارتی آبگرم بهداشتی، حدود ۲۵۰۰۰۰ کیلو کالری در ساعت برآورد گردیده است. بارهای حرارتی و برودتی پروژه حین انجام خدمات مرحله دوم با اخذ اطلاعات دقیق‌تر از بخش معماری بطور دقیقتر محاسبه خواهند شد.

بررسی مصالح
مصالح مورد استفاده در شبکه توزیع حرارت و برودت به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

۱- سیستم کانال‌کشی
در شبکه کانال‌کشی، کانال‌ها همگی از نوع ورق گالوانیزه به ضخامت‌های مطابق مشخصات فنی (برحسب ابعاد کانال، ضخامت ورق آهن گالوانیزه متفاوت است) بوده و با فلانج نبشی به هم متصل می‌شوند. در محل‌های عبور از درز انبساط ساختمان، برزنت استفاده می شود. کانالهای توزیع و برگشت هوا با عایق پشم شیشه پوشش می‌شوند.
دریچه‌های توزیع و برگشت و تخلیه هوا از نوع آلومینیومی با پوشش رنگ کوره‌ای مناسب و بسته به مورد مجهز به دمپر و یا بدون آن انتخاب می‌شود. در این سصیستم کلیه دمپرها و حتی دمپرهای ضد حریق از نوع آهنی گالوانیزه با اهرم قفل‌شو، خواهد بود.

۲- سیستم لوله‌کشی تهویه مطبوع
کلیه لوله‌های مورد استفاده این سیستم از نوع سیاه با درز مطابق ۲۴۴۰  با پوشش عایق پشم شیشه می‌باشد و اتصالات جوشی میباشد.
شیرآلات تا قطر ۲/۱، ۲ اینچ از نوع برنجی با اتصال دنده‌ای و از قطر ۳ اینچ به بالا از نوع چدنی با دو فلنج متقابل و اتصال پیچ و مهره مناسب برای فشار ۱۵۰ پوند بر اینچ می‌باشد. در نقاط عبور لوله‌ها از درز انبساط ساختمان از لوپ به منظور دفع حرکات موضعی استفاده خواهد شد. در مدارهای لوله‌کشی موتورخانه‌، علاوه بر دستگاههای اصلی مولد حرارت و برودت، منابع آبگرم، الکترو پمپ‌ها و مشعلهای حرارتی و نظایر آن نیز وجود خواهند داشت که همگی از انواع مرغوب بازار داخل کشور در طرح منظور می‌گردد.

۴- سیستم‌های آبرسانی
مصارف مختلف آب در ساختمان به شرح زیر است:
- مصارف آشپزخانه، آبدارخانه و سرویس‌های بهداشتی (آب بهداشتی)
- مصارف تأسیسات تهویه مطبوع
- مصارف آتش ‌نشانی و آبیاری
شبکه آبرسانی بهداشتی داخل ساختمان یک شبکه آب آشامیدنی است و تمام مقررات بهداشتی و ایمنی مربوط به این شبکه در مورد آن رعایت می‌گردد. شبکه‌های تأمین آب جبران سیستم تهویه مطبوع و آتش ‌نشانی نیز هر کدام به طور مستقل اجرا می‌گردند و هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی میباشند.

میزان آب مورد نیاز سرویس‌های بهداشتی
در بخشهای مختلف ساختمان آب آشامیدنی از طریق لوازم بهداشتی به مصرف افراد می‌رسد میزان مصرف (این آب) به شرح زیر است:

 

و………………….

 

 

فهرست مطالب:
Contents
تقدیم به : ۲
سپاسگزاری : ۳
هیئت داوران ۴
فهرست مطالب ۴
مقدمه ۱۳
الزامات مهم در طراحی ۱۵
اقتصاد ۱۵
عملکرد / نگهداری ۱۶
انعطاف پذیری ۱۶
طراحی شهری ۱۷
آسایش و رفاه ساکنین ۱۸
شرایط قرارگیری فضاهای اداری ۱۹
مبلمان فضاهای اداری ۲۰
ساختمان بلومبرگ (Bloomberg HQ) 20
پروژه ی اداره مرکزی سلیمکس ۲۳
ایده های کلی و راهکارهای طراحی ۲۴
تعاریف پایه ۲۵
فضاهای ساختمان اداری با رویکرد پایدار شهرداری ۲۵
گروه ۱ (فضاهای اصلی) ۲۵
گروه ۲ (فضاهای وابسته اصلی) ۲۵
گروه ۳ (فضاهای رفاهی) ۲۶
گروه ۴ (فضاهای پشتیبانی) ۲۶
گروه ۵ (فضاهای گردش) ۲۷
الف) گردش افقی در طبقات ۲۷
ب) گردش عمودی بین طبقات ۲۷
مساحت زیربنا ۲۷
زیربنای خالص ۲۸
زیربنای ناخالص ۲۸
مساحت سرانه ۲۸
سرانه مبنا ۲۸
جدول سرانه های مبنا در گروه های مختلف ۲۹
معماری فضاهای اداری ۴۰
ساختمان های اداری: ۴۰
- کارآیی ساختمان (بهره برداری مفید ساختمان) ۴۶
بهره برداری مفید اداری شهرداری ۴۷
۳-۲-۳ توزیع مناسب فضاها ۴۸
۲-۲-۷- بررسی کلی در مورد وضعیت زمین شناسی ۵۱
انتخاب سیستم‌های تهویه مطبوع ۵۱
برآورد تقریبی بارهای برودتی و حرارتی ۵۲
بررسی مصالح ۵۳
۱- سیستم کانال‌کشی ۵۳
۲- سیستم لوله‌کشی تهویه مطبوع ۵۴
۴- سیستم‌های آبرسانی ۵۴
میزان آب مورد نیاز سرویس‌های بهداشتی ۵۵
میزان مصرف آب بهداشتی ۵۵
میزان مصرف آب سیستم تهویه مطبوع ۵۷
مصارف آبیاری و شستشو ۵۷
میزان مصرف آب سیستم آتش نشانی ۵۷
فشار مورد نیاز شبکه آب بهداشتی ۵۸
فشار مورد نیاز شبکه آب جبرانی سیستم تهویه مطبوع ۵۸
فشار مورد نیاز شبکه آتش‌نشانی ۵۸
نحوه تأمین و توزیع آب در شبکه‌های آبرسانی ساختمانی ۵۹
بررسی مصالح ۶۰
۵- سیستم‌های فاضلاب و آب باران ۶۱
مقدار فاضلاب و آب باران ۶۱
۱- مقدار فاضلاب ۶۱
۲- مقدار آب باران ۶۲
شبکه جمع‌آوری فاضلاب و آب باران ۶۲
بررسی مصالح ۶۳
۶- تأسیسات آتش نشانی ۶۴
سیستم‌های جلوگیری از اشاعه حریق ۶۵
منطقه‌های آتش نشانی ۶۷
پیش‌بینی‌های لازم برای خاموش کردن حریق هر منطقه ۶۸
مشخصات سیستم آتش‌نشانی با استفاده از شیلنگ و جعبه آتش‌نشانی ۶۸
مشخصات سیستم آتش‌نشانی با استفاده از کپسولهای دستی ۶۹
مشخصات سیستم آتش‌نشانی با استفاده از اسپرینکلر ۶۹
طبقه بندی نوع آتش‌سوزی ۷۱
مشخصات کپسولهای آتش‌نشانی برای خاموش کردن انواع حریق ۷۲
مقدار و فشار آب مورد نیاز شبکه آتش‌نشانی ۷۳
انتخاب سیستم‌های اطفاء حریق در ساختمان ۷۴
۷- سیستم‌های سوخت رسانی ۷۵
انواع سوخت مورد نیاز ۷۵
۸- نیازهای معماری و سازه ۷۷
۹- میزان مصرف برق تأسیسات مکانیکی ۷۷
۱۰- برآورد مقدماتی هزینه اجرای تأسیسات مکانیکی ۷۹
- ورودی ۹۳
- سالن مطالعه ۹۴
سیستم برق رسانی و پریزهای برق ۱۰۰
سیستم برق رسانی به تجهیزات تاسیسات مکانیکی ۱۰۱
نمونه های موردی برون مرزی ۱۳۸
نمونه های موردی درون مرزی ۱۵۷
ساختار سازمانی ۱۶۱
سازمانهای وابسته ۱۶۲
ویژگی‌های اصلی ساختمان ۱۶۳
شناخت ویژگی‌های جغرافیایی ۱۶۴
ویژگی‌های معماری ساختمان اداری توسعه شهرداری مشهد ۱۶۶
ویژگیهای تاسیسات ساختمان ۱۷۱
ساختمان اداری سازمان حج و زیارت ۱۷۳
ویژگی های طرح ۱۷۶
چگونگی اجرای طرح ۱۸۱
موقعیت و شکل بنا ۱۸۴
د) چهار بخش اصلی و مرکزیت اطراف مسجد ۱۹۲
ه ) سایر قسمت های طبقه همکف ۱۹۳
و) سایر طبقات ۱۹۵
ز) طبقه پنجم ۱۹۶
ح) دیگر بخش ها ۱۹۷
استانداردهای طراحی داخلی فضاهای اداری ۱۹۹
نکاتی در طراحی فضاهای اداری: ۲۰۰
افراد مرتبط با محصول ۲۰۲
افراد مرتبط با محصول ۲۰۳
کارمند (کاربر) ۲۰۳
خصائص روحی – روانی ۲۰۴
ارباب رجوع ۲۰۵
میزان استفاده از محصول ۲۰۵
لیست خواسته های مراجعین: ۲۰۵
نظافتچی : ۲۰۶
خصائص فرهنگی ۲۰۶
لیست خواسته های نظافتچی : ۲۰۷
مسئول خرید : ۲۰۷
لیست خواسته ها مسئول خرید : ۲۰۸
عوامل تولید تا توزیع ۲۰۸
کارکرد محصول: ۲۱۰
ارتفاع کار در وضعیت نشسته: ۲۱۰
ارتفاع نشیمنگاه: ۲۱۱
ارتفاع پشت زانو : ۲۱۱
عمق نشیمنگاه: ۲۱۲
تکیه گاه: ۲۱۳
میزان فرورفتگی نشیمنگاه: ۲۱۴
آنالیز رابطه محیطی : ۲۱۶
اشیا موجود در فضای یک اتاق اداری ۲۱۷
عوامل که محصول را تحت تاثیر می گذارند عبارتند از : ۲۱۸
تاثیرات مبلمان بر محیط: ۲۱۹
آنالیز ساختار: ۲۲۰
آنالیز استیتیکی : ۲۲۱
اصول استیتیک : ۲۲۱
*تقارن و تعادل : ۲۲۲
*پیوستگی : ۲۲۲
*تنوع : ۲۲۳
تباین ( کنتراست) : ۲۲۳
استایل : ۲۲۳
رنگ ۲۲۴
سیاه: ۲۲۸
قرمز: ۲۲۹
صورتی: ۲۲۹
آبی: ۲۲۹
سبز: ۲۳۰
رنگ مدرن (کاربرد رنگ در معماری داخلی ) ۲۳۵
رنگ در معماری داخلی () | [/URL] 240
ترتیب چیدمان مبلمان در فضا ی اداری: ۲۴۴
تفکیک به جهت کاربری ۲۴۴
کاربری خاص ۲۴۵
تأثیرات روحی روانی ۲۴۶
درجه بندی و ارزیابی چوب و فرآورده های چوبی ۲۵۱
اما استاندارد چیست ؟ ۲۵۲
کنترل کیفیت محصول چیست ؟ ۲۵۷
مفهوم درجه بندی در صنعت چوب چیست ؟ ۲۵۸
طراحی انواع اتصالات چوبی ۲۶۱
اتصال قلیفی(فرنگی) ۲۶۱
جمع بندی ۲۶۴
مرکز کامپیوتر ۲۷۶
جدول مشخصات مرکز کامپیوتر: ۲۷۶
محاسبه فضای مورد نیاز بخش اداری، خدماتی و پشتیبانی ۲۷۷
جدول مشخصات فضاهای اداری ، خدماتی و پشتیبانی ۲۷۸
محاسبه فضای مورد نیاز مجموعه تسهیلات رفاهی: ۲۷۹
نمازخانه: ۲۸۰
۶-۲ دیاگرام ارتباطی ۲۸۲
ایده اولیه طراحی ۲۸۲
جزئیات سیستم های خورشیدی (معماری سبز) ۲۸۳
پایداری محیطی ۲۸۳
توسعه پایدار و انرژی ۲۸۵
مصرف انرزی و گرمای جهانی ۲۸۶
اهمیت انرژی ۲۸۷
انرژی تجدید پذیر ۲۸۸
انرژی خورشید ۲۸۸
راهکارهای استفاده از انرژی تجدید پذیر ۲۸۹
آبگرمکن خورشیدی ۲۹۰
سیستم های غیر فعال ۲۹۰
استراتژی های استفاده از سیستم غیر فعال ۲۹۱
دریافت حرارت خورشیدی در سیستم غیر فعال ۲۹۱
سیستم های فعال خورشیدی ۲۹۳
تعریف باد ۲۹۵
توربین بادی ۲۹۶
در طراحی مجتمع مسکونی رعایت نکات زیر مد نظر بوده است : ۲۹۷
الف : استفاده از عایق های حرارتی (یونولیت) جهت کاهش تلفات حرارتی و برودتی ساختمان ۲۹۷
ب: استفاده از شیشه های دو جداره در باز شوها جهت جلوگیری از اتلاف انرژی ۲۹۹
ج: طراحی و تعبیه باز شوهای روبروی هم جهت ایجاد کوران و تهویه مطبوع در ساختمان ۳۰۰
تاریخچه آفتاب شکن ۳۰۱
تعریف آفتاب شکن ۳۰۲
آفتاب شکن در معماری ایران ۳۰۲
برایس سولیل چیست ؟ ۳۰۳
انواع سایبان برایس سولیل که در مناطق سرد ۳۰۳
اصول تهویه طبیعی ۳۰۶
تهویه از یک سمت ۳۰۶
تهویه عبوری ۳۰۷
عوامل تهویه طبیعی ۳۰۷
تهویه مکشی ۳۰۸
هدف از تهویه ۳۰۸
فضای سبز ۳۰۹
استفاده از عناصرالحاقی چون ایوان ها و سایبانها ۳۰۹
عایق کاری در معماری سنتی ۳۱۰
تعاریف و مفاهیم معماری پایدار ۳۱۱
همه چیز در مورد معماری سبز(معماری پایدار) ۳۱۲
اصول معماری پایدار ۳۱۲
تاریخچه استفاده از گیاهان در نمای ساختمان ۳۱۳
دسته بندی نماهای سبز ۳۱۴
ساختار استاندارد یک باغ عمودی ۳۱۵
بام سبز ۳۱۵
پوسته های سبز و انواع آنها ۳۱۷
بام های سبز عمقی ( Intensive Green Roof ( 318
بام های سبز سطحی ( Extensive Green Roof) 320
بام هایی با پوشش گیاهی گل ناز( Sedum Roof ) : 322
بام هایی با پوشش چمنی (Meadow Roofs ) : 322
بام های قهوه ای یا بام های تنوع زیستی ( Brown or Biodiversity Roofs ) : 322
بام های سبز نیمه سطحی (Semi-Extensive Green Roofs ) : 322
دیوارهای سبز (Living Walls, Vertical Gardens ) 323
منابع و ماخذ :


کلمات کلیدی مرتبط:
استانداردهای طراحی ساختمان اداری, برنامه فیزیکی ساختمان اداری با رویکرد پایدار, دانلود مطالعات ساختمان اداری با رویکرد پایدار, رساله کارشناسی ارشد معماری, طراحی ساختمان اداری, ظوابط طراحی ساختمان اداری, مطالعات تطبیقی ساختمان اداری با رویکرد پایدار, مطالعات ساختمان اداری با رویکرد پایدار, مطالعات سا,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی ساختمان اداری
مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار ۱۳۴ صفحه
مطالعات طراحی ساختمان اداری مسکن و شهرسازی
مطالعات طراحی ساختمان اداری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد