خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود, بررسی معماری الهام گرفته از طبیعت, پاورپوینت

   تعدادبرگ: 27 اسلاید .   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 7167 kb  تعدادمشاهده  18


دانلود, بررسی معماری الهام گرفته از طبیعت, پاورپوینت
 
معماران و طراحان سازه های بزرگ در سال های اخیر بیش از هر زمان دیگری از طبیعت الهام گرفته اند. البته این تاثیر و الهام بخشی را می توان از زمان های بسیار قدیم در سازه های دوران روم و یونان باستان نیز دید. امروزه نیز معمارانی مانند فرانک لوید رایت در آثار خود سعی دارند که از طبیعت الهام گرفته و مناظر طبیعی را با طراحی های خاص خود تکمیل کنند. این روزها تکنولوژی های جدید به معماران و طراحان ساختمانی این اجازه را می دهد که سازهای پیچیده ای که در طبیعت دیده می شود را با استفاده از روش های ساخت و مصالح مدرن به راحتی بازسازی کنند.
 
معماری زیست تقلیدی تاثیر و الهام خود را از آن چه که در طبیعت وجود دارد می گیرد. از معبد لوتوس رویایی در هند تا پل پیچ در پیچ هلیکس در سنگاپور می توان نشانی از ارتباط انسان با طبیعت را به خوبی مشاهده کرد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم شما را با سازه های شگفت انگیزی آشنا کنیم که در ساخت آن ها از سازها های طبیعی الهام گرفته شده است.

معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از طبيعت، میتواند به کاهش صدمات زيست‌محيطی ناشی از ساختمان‌ها کمک شايانی کند.
 
موارد مختلف، از شکل‌ها و تناسب‌های طبيعی برای دستيابی به الگوهاي زيباشناختي و چشم‌نواز بهره جسته‌اند. امروزه، برخي از آرشيتکت‌ها بر اين باورند که تقليد از طبيعت، به مراتب بيش از زيباسازي ظاهري ساختمان‌ها، مفيد فايده خواهد بود. بنابراين، آنها براي کپي‌برداري از قواعد ساختاري موجود در طبيعت، تلاش زيادي مي‌کنند و به عنوان مثال، از الگوهاي طبيعي براي خنک کردن محيط زندگي، توليد انرژي و حتي شيرين کردن آب درياها استفاده مي‌کنند.
آنها بر اين مسئله تاکيد دارند که استفاده از طراحي‌هاي مبتني بر طبيعت و الگوهاي طبيعي، نه فقط يک شعار پر طمطراق که يک مسئله حياتي و مقرون به صرفه از نظر اقتصادي و مالي است.
«ميشل پاولين»،از آرشيتکت‌هاي ارشد پروژه «ادن» (يکي از پروژه‌هاي عظيمي که با الهام از طبيعت در انگلستان در حال اجرا است)، در اين باره مي‌گويد: «اغلب اوقات، چنين تصور مي‌شود که قناوري‌هاي سبز از نظر تجاري جالب توجه نيستند، حال آنکه اين فکر کاملا غلط است.» او طرح‌هاي بسياري را ارائه کرده است که پس از اجراء مي‌توانند نادرست بودن اين فکر را ثابت کنند.
با اين همه، استفاده از مدل‌هاي موجود در طبيعت در ساختمان‌ها، که هم از نظر زيباشناختي و هم از نظر کارکردهاي پرشمارش داراي توجيه فني است، متاسفانه تا چندي پيش محدود به يک سوي سيستم‌هاي ساده و منفعل شده بود.
 
 
فهرست مطالب
بخش اول:الهام از طبیعت در معماری
طبيعت الهام بخش‌ترين مکان 
طرح های هوشمند
روش سوسک‌هاي مه‌خوار
طبیعت در خانه
نمونه های از فرم های معماری الهام از طبیعت
دفتر مرکزی صنایع الکترونیک دوو
مرکز موسیقی گیتزهد
مرکز فرهنگی در دبی
ساختمان شورای شهر لندن
سقف کلیسای رونشان
مصالح معماری آندو
معماری رایت
موزه رویال
استخوان بندی
مدلهای مرکزگرای گلها
درخت
حیوانات
بخش دوم: تناسبات در معماری
تناسبات
تعریف تناسبات
سیستم های تنظیم تناسبات
تئوری های مربوط به تناسبات
تناسبات طلائی
شیوه های ستون سازی
تئوری های رنسانس
مدولر
کَن
تحلیل انواع تناسبات
تناسبات انسانی
تناسبات در استخوان و شکل بندی
تناسبات در حیوانات
تحلیل تناسبی صدف دریایی
تحلیل تناسبی در برگها
تحلیل تناسبی کلیسای سنت اتین
مقیاس
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,بررسی معماری , الهام گرفته ,از طبیعت ,پاورپوینت ,طبيعت الهام بخش‌ترين مکان ,طرح های هوشمند ,روش سوسک‌هاي مه‌خوار ,طبیعت در خانه ,نمونه های از فرم های , معماری الهام از طبیعت ,دفتر مرکزی صنایع , الکترونیک دوو ,مرکز موسیقی گیتزهد ,مرکز فرهنگی در دبی ,ساختمان شورای شهر لندن ,سقف کلیسای رونشان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کلیات انسان طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی کاربرد و رابطه پیله ی کرم ابریشم با معماری
پاورپوینت بررسی الهام از طبیعت در معماری
دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کانسبت در معماری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معماری با خاک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الگوبرداری سازه از طبیعت در معماری,pptx
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماري با خاك
پاورپوینت اثر اقلیم بر پراکنش گیاهی
دانلود, بررسی سازه های برگرفته از طبیعت (آرشیتکت : سانتیاگو کالاتراوا), پاورپوینت
دانلود, بررسی انسان،طبیعت،معماری مورچه, پاورپوینت
دانلود, بررسی رابطه خفاش و معماری, پاورپوینت
دانلود تحلیل گل‌‌های فصلی و دائمی(مورد استفاده در فضای باز و سبز)،پاورپوینت
دانلود تحلیل انسان، طبیعت، معماری با موضوع معماری سبز؛ بام سبز،پاورپوینت
پاورپوینت معماری مورچه، الهام از مورچه در معماری (انسان طبیعت معماری)
پاورپوینت معماری حلزون ، الهام از حلزون در معماری (انسان طبیعت معماری)
پاورپوینت معماری زنبورعسل (انسان طبیعت معماری)
دانلود بررسی ،انسان طبیعت معماری ، معماری سنتی، پاورپوینت
دانلود بررسی ،معماری زنبور عسل ،انسان طبیعت و معماری، پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد