خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت هندسه فرکتال,pptx

   تعدادبرگ: 48   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 28 kb  تعدادمشاهده  95


دانلود,بررسی پاورپوینت هندسه فرکتال,pptx
 
  مطلب مفید  
 
فراکتال در معماری
 
در مورد فراکتال و کاربرد آن در معماری و شهرسازی دو نظریه وجود دارد: گروه اول به هندسه فراکتالی و فضای آشوب و در پی آن معماری پرش کیهانی به عنوان موضوعی ارگانیک وکاملاً طبیعی نگاه می کنند. با توجه به تعریف فراکتال و آشوب نمونه های بسیاری در معماری وجود دارد که با الهام گرفتن از فراکتال های طبیعی و اشکال خودمتشابه و استفاده از تناسبات و تکرار در مقیاس خرد و کلان شکل گرفته اند.
 
 بخشی از مطلب 
 
 
      *اوج **پیشرفت معماری فرکتال: ۱۹۷۸- ۱۹۸۸*
 
 
      اثر اساسی فرکتالی بنیت مندلبروت فرم ، فاصه و حجم نام داشت و اولین
      ویرایش زبان انگلیسی آثار فرکتالی او بود که با وجود انتقادات بسیار،
      در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. گرچه مندلبروت تاکنون حدود ۶۳ پروژه منتشر
      کرده، ولی اثر رسمی تئوری کاوس، با این کار او شناخته می‌شود. به هر
      حال، مانند اثر اسطوره ای مرگ مدرنیسم که انهدام خانه ساز یPruitt-
      Igoe در یاماساکی، در سال ۱۹۷۲ را آشکار کرد، این پیدایش نیز باری
      تئوری کاوس بحث برانگیز است. چیزی که روشن است این است که مندلبروت
      با فرکتال های فرم، فاصله حجم، نه تنها برای اولین بار مشاهداتش را
      از هندسه ابراز می دارد، بلکه مقام نخست را در یک حمله حساب شده و
      معتبر نسبت به هنر و تاریخ معماری به دست می آورد. او مخصوصاً
      مقدمه‌اش را در کتاب با بحثی پیرامون مدل های معماری به قصد تفاوت
      قایل شدن بین هندسه اقلیدسی و هندسه فرکتالی به پایان می رساند. در
      این بحث او این جمله را بیان می دارد که: «زوایای معماری ساختمان میس
      وند روهه به اندازه گیری های اقلیدسی بر می گردد، در حالی که ساختمان
      های دوره هنرهای زیبا از نظر جنبه های فرکتال بسیار غنی هستند.» با
      وجود این که این اولین نمونه کار یک دانشمند یا ریاضی دان نیست که
      بدون علوم پیچیده و تخصصی وارد قلمرو معماری شده، اولین تلاش شناخته
      شده در زمینه الحاق و ارتباط معماری با هندسه فرکتال است. کم تر از
      ۲۰ ماه بعد از انتشار فرکتال های «فرم، فاصله، حجم»، پیتر آیزنمن
      برای اولین بار خانه a11 را به نمایش گذاشت. چند هفته بعد، در جولای
      سال ۱۹۷۸، خانه a11 در طراحی های آیزنمن که در طول سمینار طراحی در
      ونیز تولید شده بود، سوژه اصلی و مرکزی شد. با این که این پروژه به
      صورت عمومی تا آوریل ۱۹۸۰ به نمایش گذاشته نشد. اولین اثر منتشر شده
      توسط یک معمار از نظریه پیچیدگی به شمار می رود. آیزنمن به طور ویژه
      قضیه معیار فرکتالی را تعیین می کند.  هندسه فرکتال
 
 
      پردازشی که او چنین توصیف فیلسوفانه ای از آن دارد: «سه قضیه بی
      ثباتی یا مقطعی بودن که با ما بعدالطبیعه حاضر رو به رو می شود،
      بازگشت پذیری که با اصل موضوع رو به رو می شود، و خود شباهتی که با
      موضوعات نمایشی و زیبایی رو به رو می شود.»   هندسه فرکتال
      خانه a11 اثری از طرح های ”L” آن زمان آیزنمن است که این فرم‌ها را
      در تناسبات عمودی و چرخشی پیچیده ترکیب می کند ”L” در حقیقت همان
      مربعی است که به چهار قسمت تقسیم شده و یکی از این چهار مربع حذف می
      شود. آیزنمن این شکل  ”L” را به عنوان نمادی از یک شکل که نه مستطیل
      است و نه مربع، بلکه میانه ای بین آن دو است، تلقی کرد. این شکل سه
      بعدی در واقع همان مکعبی است که یک  هشتم از آن برداشته شده باشد و
      سه بعدی ”L” مانندی از آب در آید. هر کدام از این شکل های ”L” مانند،
      بنا به نظر آیزنمن، هندسه ای بی اساس و متزلزل را به نمایش می
      گذارند. شکلی که بین تمام اشکال هندسی و یا اکثر آن ها بالاتکلیف
      است.   هندسه فرکتال
      حفره های فرسایش یافته از دو ”L”  بسیار قدیمی از خانه a11 به هم
      برخورد می کنند تا عمداً منظره ای بی مقیاس را، که می توانست در هر
      اندازه ای ایجاد شود، به وجود آورند. این همان چیزی است که آیزنمن
      همواره در رقابت در خانه سازی واقع در ونیز برای آن تلاش می کرد. سپس
      ایزنمن یک سری از موارد هم سان و برابر را با مقیاس های مختلف در وسط
      میدان شهر کانارگیو قرار داد. هر کدام از این سوژه‌ها یکی از مقیاس
      های خانه a11 است که برای مثال کوچک‌ترین آنها به اندازه قد یک انسان
      است که مشخصاً نمی تواند یک خانه باشد و نیز بزرگ‌ترین آنها که بسیار
      بسیار بزرگ تر از یک خانه است. در این میان خانه ای متشکل از واحدهای
      متعدد با اندازه های متفاوت برای خانه غیر قابل استفاده است.   هندسه
      فرکتال
 


کلمات کلیدی مرتبط:
هندسه فرکتال ,دانلود,بررسی پاورپوینت هندسه فرکتال,pptx , مطلب مفید , ,فراکتال در معماری , ,در مورد فراکتال و کاربرد آن در معماری و شهرسازی دو نظریه وجود دارد: گروه اول به هندسه فراکتالی و فضای آشوب و در پی آن معماری پرش کیهانی به عنوان موضوعی ارگانیک وکاملاً طبیعی نگاه می کنند. با توجه به تعریف ف,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طبیعت در معماری
پاورپوینت تحلیل معماری بام سبز
پاورپوینت بررسی نور طبیعی در معماری
پاورپوینت بررسی انسان و معماری
پاورپوینت بررسی رنگ در گياهان بهمراه تصاویر مربوط
پاورپوینت بررسی هشت مبحث در خصوص انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی الگوبرداري سازه اي از طبيعت درس انسان ، طبيعت ، معماري
پاورپوینت بررسی گیاهان آبزی
پاورپوینت زندگی شیرها
پاورپوینت بررسی لانه عنکبوت موریانه مرغ مگس خوار در معماری درس انسان طبیعت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی اتین کابه
پاورپوینت بررسی عنکبوت و معماری
پاورپوینت بررسی تقارن تعادل و تناسب در معماری پروژه انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی رنگها در گياهان ، پروژه انسان طبیعت بهمراه تصاویر مربوط
پاورپوینت بررسی الگوبرداری از صدف در معماری
پاورپوینت بررسی انسان و معماري و سبکهای اثر گذار تاریخی معماري
پاورپوینت بررسی مفهوم انسان طبیعت معماری در بافت روستای ابیانه
پاورپوینت بررسی معماری بیونیک
پاورپوینت بررسی معماري و موسيقي، انسان، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی معماري لانه مورچه ، انسان طبیعت معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد