خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: معماری هند ، پاورپوینت

   تعدادبرگ: 58 اسلاید   قیمت: 3500 تومان     تعدادمشاهده  6


موقعیت جغرافیایی هند :
شبه قاره هند ، که در مرزهای شمالی به سرزمین اصلی قاره آسیا متصل می شود . سه منطقه مشخص جغرافیایی دارد : شمال شرقی ، که در آن کوههای عظیم هیمالیا ، ماوای سنتی خدایان ، همانند مانعی سر بر افراشته ، منطقه حاصلخیز واقع در شمال غربی و جنوب کوههای هیمالیا ، که در آن دره های سند و گنگ دامن گسترانده اند ، شبه جزیره هند مرکب از فلات های گرمسیری که به وسیله کوهها و جنگل ها از رودهای شمالی مجزا می شود . در این مناطق شدید ترین اختلافات اقلیمی ، از گرمای گرمسیری تا برف و یخچال های دائمی ، از اقلیم بیابانی تا سنگین ترین باران های سالانه در جهان به چشم می خورد .
 
_ طبقات اجتماعی در هند
 
_ اعتقادات هندی ها
 
_ معماری عصر بودایی
 
_ استوپا
 
_ استوپای بزرگ دهکده سانچی
 
_ معماری آیین هندو
 
_ معبد زیبای موکتشوار
 
حکومت اسلامی در هند:
سرزمین هندوستان بعد از حمله مغول تا قرون متوالی همواره صحنه کشمکش و جنگ های داخلی بوده است . سلطان محمود غزنوی ( 1030 – 967 میلادی ) به شمال هندوستان و پنجاب تسلط یافت . قطب الدین ایبک پادشاهی کوتاهی به نام پادشاهان دهلی را ( 1206 – 1192 میلادی ) برقرار ساخت . حمله مغول باعث تجزیه هندوستان و جنگ بین سلطان ها و هندو ها گردید .
در 1526 شاهزاده بابر تیموری سلطان دهلی را شکست داده و پادشاهی جدیدی را پایه گذاشت که توسط شیر شاه دهلی شکست خورد . همایون شاه در ایران در تبعید به سر می برد به کمک یک سپاه ایرانی تاج و تخت بر باد رفته مغول را به دست آورد . در واقع اوج هنر هندوستان از زمان جانشینان این پادشاه آغاز شد ، شاه سلیم نوه همایون شاه معروف به جهانگیر شاه به واسطه ازدواج با نور جهان دوشیزه ایرانی که دارای ذوق هنری سرشاری بود تاثیر عمیقی در هنر مغولی این سرزمین به جا گذاشت شاه جهان ( 1628 – 1658 میلادی ) بر امپراطوری مغول های هندوستان حکم راند و عظمت و توسعه هنر را به جایی رساند که شهرتش تا اروپا کشانده شده بود . این عظمت در دوران اورنگ زیب جانشین جهان شاه به انحطاط گرایید . در سال 1858 آخرین پادشاه مغول از بین رفت و انگلستان نفوذ عمیقی بر هند اعمال کرد . در این سال ها هنر نیز تاثیر خود را از دست داد و در اوائل قرن هیجدهم میلادی دیگر رمقی در خود نمی دید .
 
_ معماری هند:
هنرمندان اسلامی در هر ناحیه ای که فتح کردند چون هندوستان تحت تاثیر سنتی که توسط سلیقه و دقت زنانه در هندوستان اعمال می شد قرار نگرفتند .
مسجد جامع بیجاپور دارای گنبد وسیعی است که از داخل دارای طاق نما هایی با گنبد های کوچکی است و بر ستون های چهار گوش استوار شده اند .
از مساجد دوران مغول مسجد جامع آگرا ، لاهور و دهلی را می توان نام برد . مسجد دهلی دارای ایوان عظیم با الهام از معماری ایرانی با مناره های مدور در گوشه های ساختمان است و دارای گنبد سه طبقه پیازی شکل می باشد . ساختمان های آرامگاه یکی از آثاز معماری مشحص دوران مغول می باشد . از نمونه های اولین قرن شانزدهم آرامگاه شیرشاه است که بنای عظیم این بقعه و شکل گنبد آن یادآور استوپا می باشد . گنبد پیازی شکل ساختمان مشهور تاج محل ، آرامگاهی که به وسیله شاه جهان ساخته شد یکی از زیباترین تجلیات فرم گنبد است .
 
_ تزیینات در معماری هندی
 
_ آشنایی با ابنیه شاخص در شبه قاره هند
 
_ آشنایی با معماری اسلامی در شبه قاره هند
 
_ سبک مولتان در پنجاب غربی
 
_ سبک سلطنتی دهلی
 
_ سبک بنگال
 
_ سبک جونپور
 
_ ترکیب معماری ایرانی وهندی.
 
_ معرفی کامل بنای تاج محل
 
این فایل دارای 58 اسلاید به صورت پاورپوینت می باشد.


کلمات کلیدی مرتبط:
موقعیت جغرافیایی هند : ,معماری هند ، پاورپوینت , ,_ طبقات اجتماعی در هند , ,_ اعتقادات هندی ها , ,_ معماری عصر بودایی , ,_ استوپا , ,_ استوپای بزرگ دهکده سانچی , ,_ معماری آیین هندو , ,_ معبد زیبای موکتشوار , ,حکومت اسلامی در هند: , ,_ تزیینات در معماری هندی , ,_ آشنایی با ابنیه شاخص در شبه قاره هن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسي آثار معماری دوران ساسانیان دوره ساسانی
پاورپوینت تحلیل بررسي طبيعت در فرهنگ اسلام
پاورپوینت تحلیل بررسي ابنيه سنتي ايران
پاورپوینت تحلیل بررسي فضاهای ورودی بناهای سنتی
پاورپوینت بررسی معماری فضاهای مقدس ، آسایش، آرامش و تجربه معنوی
پاورپوینت بررسی معماری شیوه آذري و معماری ايلخاني و تيموري ، آثار سبک آذري
پاورپوینت بررسی تزیینات ، کاشیکاری و نقوش مسجد شیخ لطف الله
پاورپوینت بررسی و تحلیل انواع طاق قوس و گنبد در معماری
پاورپوینت تحلیل و بررسی نور به عنوان یک وسیله تزئینی در هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت تحلیل و بررسی نورگیرها و کنترل کننده های نور در معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی سبک و شیوه های سنتی معماری اسلامی ایران
پاورپوینت بررسی اهمیت و کارایی آب در معماری
پاورپوینت بررسی کاربرد اصول هندسی در معماری سنتی ایران
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسه اسلامی
پاورپوینت بررسی و شناخت هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی و تحلیل مناره در معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی و تحلیل طاق ، قوس و گنبد در معماری
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص با هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی هنر و معماری اسلامی و اصول آن
پاورپوینت بررسی هنر و معماری ساسانیان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد