خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی هنر و معماری در ايران پس از اسلام

   تعدادبرگ: 33 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  3


بخشی از مطلب
ظهور اسلام بدون شك يكي از عمده‌ترين و مهمترين نقاط عطف فرهنگ و تمدن ايراني است، ايرانيان دين اسلام كه همانند بسياري با دين زرشت داشت، پذيرفتند و تأثيرات بسياري نيز بر روند حركت آن در طول تاريخ نهادند. در اين ميان، هنر براي اين برومندي، روش تازه‌اي جست. دنباله كنده كاري‌ها و برجسته‌سازي‌هاي روي سيني‌هاي دوره ساساني گرفته شد و انواع ديگر هنرهاي تزئيني كه قابليت انتشار عملي‌تري داشت رواج يافتند كه اين هنرها عبارت بودند از نقش برجسته‌هاي فلزي، خط، نقاشي، قالي بافي و تذهيب البته در قبال امتيازات مطلوبي كه ادين جديد ارائه مي‌داد. پذيرفتن يك حدود هنري كه صورت سازي و به طور كلي نقش صور آدمي را منبع مي‌كرد را نيز در پي داشت و اين كار موقتاً متوقف شد.
بعد از هنر سلجوقي كه اولين خشت‌هاي محكم هنر معماری ايراني پس از اسلام را بر جاي گذاشت، تحول عمده‌اي در دوران مغول مي‌توان مشاهده نمود. نفوذ مغولان به ايران از آن جهت داراي اهميت است كه دوباره هنر صورت گري با نقاشي را به ايران بازگرداند، اين موضوع نبايد باعث اين تصور شود كه هنر نقاشي كه توسط مغول‌ها در ايران تثبيتي شده يك هنر واقع‌گرا بوده است. اين فرهنگ صورت گري كه امروزه مينياتور ناميده مي‌شود تماماً پايه‌هاي فرهنگ آسيايي تكيه داشت و تا حدودي به نقاشي‌هاي شرق دور شباهت مي‌برد اما با ورود به ايران با ذهنيت و ظرافت‌ها بهتر ايراني، شكل ديگري به خود گرفت و خود راه مستقلي را پيمود كه به طور كلي از هنر شرق دور جدا بوده است «عارضه جديد يعني تأثير طرز كار چيني – مغولي در شيوه نقاشي و معماری ايراني دوام نكرد و در حدود اواخر عهد مغول سليقه ايراني،‌آن آثار را درخود به صورت مطبوعي حل كرد و نقاشي و معماری ايراني به وضعي در آمد كه تكامل و دنباله شيوه حدود قرن پيش تا هفتم هجري (13 ميلادي) را مي‌رساند.
نمود رنگ در تزئينات معماري كه به وسيله كاشي صورت مي‌گيرد در دوران مغول حركت سريعي را به سمت كمال هنري و فني طي مي‌كند، چنان كه نمونه‌هاي پاياني دوران مغول همانند مسجد كبود تبريز شاهكارهايي از بكارگيري سنگ و كاشي را در معماري به معرض ديد مي‌گذارد. به كارگيري كاشي و رنگ كه در دوران مغول، حركتي به سوي تكامل را طي مي‌كرده در دوره صفويه به اوج خود مي‌رسد، نكته مهم در اين دوران به كمال رسيدن هويت ايراني در بكارگيري ميراث دوران مغول است. دروان صفويه از جهتي دوراني بسيار مفيد و موثر براي هنر ايراني بود اما از جهتي شروع حركتي نزولي نيز محسوب مي‌شد. اين حركت نزولي از رابطه ايرانيان با غريبان آغاز گشت. البته صرف رابطه ايران و غرب – كه بي‌سابقه هم نبود، نمي‌بايست باعث ايجاد سيري نزولي در هنر ايراني گردد. رابطه ايرانيان با هنرمندان غربي در ابتدا، در دوره صفويه – با حضور غريبان در ايران به عنوان جهانگرد و سياح بود و پس از آن، در دوره قاجار، با سفرهاي شاهان به اروپا و تبادل سفير و ارتباطات نزديك‌تر، تقويت شد.
شايد دوران قاجار را بتوان اصلي‌ترين نقطه چرخش و تغيير جهت هنر ايراني محسوب كرد. از آن رو كه تا آن زمان هنرمندان چشم به سنت‌هاي هنري ايران كه ريشه در فرهنگ و معارف غني ايران داشتند بود اما در دوره قاجار قبله هنرمندان به سوي غرب تغيير يافت. نقاشي و تصويرگري ايراني كه تا آن زمان به تجريد گرايش داشت. كم كم به صورت‌هاي واقعي نزديك شد تا آنجا كه در كاشي‌كاري ايراني اين زمان، نقش‌هاي كاملاً واقعي را مي‌توان مشاهده كرد، دوران پهلوي به واقع دوران به كنار رانده شدن هنر و معماری اصيل ايراني بود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی هنر و معماری ,در ايران پس از اسلام ,هنر و معماری پس از اسلام ,معماری ,ايران پس از اسلام , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسي آثار معماری دوران ساسانیان دوره ساسانی
پاورپوینت تحلیل بررسي طبيعت در فرهنگ اسلام
پاورپوینت تحلیل بررسي ابنيه سنتي ايران
پاورپوینت تحلیل بررسي فضاهای ورودی بناهای سنتی
پاورپوینت بررسی معماری فضاهای مقدس ، آسایش، آرامش و تجربه معنوی
پاورپوینت بررسی معماری شیوه آذري و معماری ايلخاني و تيموري ، آثار سبک آذري
پاورپوینت بررسی تزیینات ، کاشیکاری و نقوش مسجد شیخ لطف الله
پاورپوینت بررسی و تحلیل انواع طاق قوس و گنبد در معماری
پاورپوینت تحلیل و بررسی نور به عنوان یک وسیله تزئینی در هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت تحلیل و بررسی نورگیرها و کنترل کننده های نور در معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی سبک و شیوه های سنتی معماری اسلامی ایران
پاورپوینت بررسی اهمیت و کارایی آب در معماری
پاورپوینت بررسی کاربرد اصول هندسی در معماری سنتی ایران
پاورپوینت بررسی و تحلیل هندسه اسلامی
پاورپوینت بررسی و شناخت هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی و تحلیل مناره در معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی و تحلیل طاق ، قوس و گنبد در معماری
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص با هنر و معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی هنر و معماری اسلامی و اصول آن
پاورپوینت بررسی هنر و معماری ساسانیان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد