خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی سبک معماري مدرن اولیه

   تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 18000 تومان     تعدادمشاهده  12


بخشی از مطلب
رئالیسم
آغاز مدرنیسم را می توان از رئالیسم یا مکتبشیکاگو دانست l از پایه گذاران مکتب شیکاگو ومعماري مدرن « پدر معماري مدرن » لوییس هنري سالیوان ¡ درآمریکا بود وي اعتقاد بسیار زیادي به فرم هاي طبیعی و سبک ارگانیک داشت.سالیوان به روشی معتقد بود که مشابه پروسه به وجود آوردن در طبیعت بود.او براي اولین بار اصطلاح فرم تابع عملکرد را بیان نمود. یعنی سالیوان فرم تابع عملکرد را در پروسه رشد و حرکت طبیعی می دید به گفته خود او ، جمله معروفش" فرم تابع عملکرد است " را بعد از مطالعه طبیعت نتیجه گرفته است شیکاگو در سال 1830 م . به صورت یک شهر بوجود آمد . مبانی تئوریک معماري مدرن در شهر شیکاگو آمریکا بوجود
آمد . در اواخر قرن 19 . م مرکز خط راه آهن و ارتباط بین شرق و غرب آمریکا بود . در سال 1885 م . فعالیت شدید اقتصادي و به تبع آن اجرا ساختمانهاي تجاري و اداري شروع شد . در ابتدا شیکاگو داراي معماري سنتی با مصالح عمدتاً چوبی بود تا اینکه در سال 1871 آتش سوزي بزرگی در آن رخ داد و مرکز شهر کاملاً تخریب شد. بعد از آتش سوزي شهر به سرعت بازسازي شد قیمت زمین افزایش یافت و همین موضوع باعث رونق شهر ، بالا رفتن جمعیت و رشد اقتصادي سریع شد و همین عوامل باعث شد قیمت زمین افزایشیابد و بیشترین استفاده از زمین هر ساختمان به امري ضروري تبدیل شد که نسبتا این مسئله بیشتر در ناحیه کوچکمرکزي یا ناحیه تجاري شهر بود رشد سریع داد و ستد در شیکاگو و ورود و خروج کالاهاي بی شمار به این شهر، توسعه ي ناگهانی ناحیه تجارتی رالازم آورد و براي این توسعه ي ناگهانی لازم بود از امکانات جدید ساختمانی استفاده شود. امکاناتی که تا آن زمان فقط در ساختن پل ها و بناهاي صنعتی مورد استفاده قرار گرفته بود. در دهه ي هشتم قرن نوزدهم امر ساختمان در شیکاگو ناگهان رونق و رواج تازه گرفت و آسمان خراشهایی به ارتفاع دوازه، چهارده، شانزده و بیست و سه طبقه ساخته شدند که بر خلاف آسمان خراشهاي دیگر آمریکا در شهر پراکنده نبودند. بلکه در مسافتی کوتاه از یکدیگر قرار داشتند. هر یک از این آسمان خراش ها شکل و
نام خود را داشتو به صفاتی خاصممتاز بود اما عدم شباهت آنها جمع آشفته اي به وجود نمی آورد.
مهمترین موارد اقتصادي دراستفاده ازآسمانخراش:
- صرفه جویی در هزینه ساختفونداسیون←از کاهشوزن ساختمان حاصل می شد.
- بالا رفتن امکانات تجاري ساختمان
- امکان استفاده بهینه از فضا
- کاهشنور مصرفی در طبقات پایین
- کاهشکارهاي بنایی
- کم شدن زمان ساخت بنا
عمارات بزرگ براي شرکت هاي تجارتی و بیمه ها نخستین بناهایی بودند که در این زمان در شیکاگو ساخته شدند. بزودي ساختمان هاي بزرگ دیگر براي مقاصدي دیگر بر پا گشتند. هتل هاي بزرگ براي مسافرین بسیار که به این شهر می آمدند و که براي دفاتر « ادیتوریوم ادلر و سالون » یا بناهایی که جوابگوي چند مقصود مختلف در یک جا بودند، فی المثل بنائی موسوم به تجارتی، هتل و تاتر ساخته شد. در این زمان حل مسئله ي آپارتمان هاي مسکونی نیز مسئله اي که تاکنون حل کامل آن میسر نگشته است – با مداومت و جرأت بسیار آغاز گشت مکتب معماري شیکاگو بیشاز همیشه بین سالهاي 1883 و 1983 رشد یافت و قدرت گرفت
پیشاز آن که معمار باشد مهندسبود « ویلیام لوبارن جنی » مؤسسمکتب معماري شیکاگو
نقطه عطفی در مکتبشیکاگو است . او مهندسمعماري بود که در فرانسه W.Le Baron jenny کارهاي ویلیام بارون جنی
1884 اولین سازه با دیوار غیر باربر بود . ساختمان پر ابهتی که - در مکتب بوزار درس خوانده و ساختمان بیمه اودرسال 85
نخستین آسمان خراشواقعی بود و در سال 1930 ویران شد
ابتکاروجرات جنی هنوز به اندازه کافی شناخته نشده حتی سالیوان از وي به عنوان هنرشناس نام برده تا معمار. یکی دیگراز همکارانشمعتقد است که جنی از جزییات وتزیینات غافل مانده است. در کنار این اظهارنظرهاوانتقادها همین بس که بدانیم جنی خالق ساختمان هشت طبقه لایتر آسمانخراشی که سرراستی وجسارت ساختمان آن بیشازمعمول بوده ودر آن براي اولین بارحقیقتا مسایل اسکلتی ساختمان حل شدونخستین ساختمانی
بودکه حتی یکدیوارباربرندارد
ویژگی:
دقت عملی درساخت بنا
نماي ساده ومتین
توجه به نور. تهویه و آتشسوزي
ومهمترین مشخصه آن وحدت بین فن ومعماري است.
در سال 1873 لویی سالیوان دردفتروي به عنوان طراحی تازه کارمشغول به کار شدوناظرتاثیرشدیدکارهاي مهندسی l
برمعماري بود بسیاري ازمعماران شیکاکو که بعدهاشهرت یافتندنیزدر دفتروي مدتی کارکردند ازجمله:
مارتین رك هالبرد دنیل برنهم اساسمکتب معماري شیکاگو به آسمان خراشهاي دفاتر کار یا به عبارت دیگر به مراکز اداري این شهر – پیوسته در « جنی » است . در ساختن این آسمان خراش ها مسائل مهندسی فراوان پیش می آمد و تعلیمات و تجربیات
مهندسی ساختمان کامل بود .
نخستین آسمان خراش بناي ده طبقه شرکت بیمه منازل ( 1884 ) است : دراین بنا پنجره ها نخستین عاملی هستندکه دیده میشوند وهمچنین ساختمان با اصول جدید فن ساختمان به مقدار زیادي ضد حریق شده است
معماران مکتبشیکاگو اساسساختمانی تازه اي در بناهاي خود بکار بردند: ¡
نامیده می شد. « ساختمان شیکاگو » اسکلت آهنی، که در آن زمان صرفاً
پی شناور ، نیز که مناسب با خاكسستشیکاگو استاختراع این معماران بود.
پنجره هایی بزرگ ، که طول آن در جهت افقی قرار گیرد نیز براي نخستین بار توسط این معماران بکار رفت و از همین رو نامیده شد. « پنجره هاي شیکاگو »
ساختمان هاي تجاري و اداري نیز زاده ي نیروي خلاقه ي این معماران بود.
در واقع مکتبشیکاگو منشور اولیه معماري مدرن است و در این دوره براي اولین بار ساختمانهاي بلند ساخته شد
روشهاي طراحی معماران شیکاگو به این صورت بود که: l
1. استفاده از اسکلت فولادي براي ساختار کل بنا
2. نمایشساختار بنا در نماي ساختمان
3. عدم تقلید از سبکهاي گذشته
4. استفاده خیلی کم از تزئینات
5. استفاده از پنجره هاي عریضکه کل دهانه ستونها را بپوشاند
6. اختراع پی شناور :معماران شیکاگو براي پی ساختمانها ازپی شناور استفاده میکردند زیرا خاكشیکاگو سستبود.
7. توجه جدي به مسئله مسکن
8. آفرینشفرم هاي خالصکه وحدت فن ساختمان و معماري را دارد.
9. وحدت بین مهندسو معمار
10 . حداکثر استفاده از نور طبیعی
11 . تهویه آسان
12 . مصونیتاز آتشسوزي
13 . اهمیت این مکتب از نظر تاریخ معماري در این است که براي نخستین بار در قرن نوزدهم به جدایی بین فن ساختمان و معماري. 
بین مهندس و معمار پایان داد، جدایی که در تمام قرن هیجدهم ادامه داشت. شاگردان این « خالص » مکتب با دلیري شگفت آوري کوشیدند از فرم هاي پیچیده ي دوران گذشته دوري جویند و فرم هائی بیافرینند که وحدت فن ساختمان و معماري را میسر دارد.
سازنده « جان روت » 14 . معماران هشتمین دهه قرن نوزدهم این مکتب از شجاعت خود کاملاً باخبر بودند. به سال 1890 ي آسمان خراشمنادناك(آخرین آسمانخراشبادیوارهاي ضخیم) در خطابه ي خود درباره ي ساختمان هاي تجاري چنین گفت
آراستن این بناها به تزیینات و ریزه کاري ها به پشیزي نمی ارزد. بر عکساین ساختمان ها باید صرفاً » : چنین گفت
با حجم و با تناسبخود مظهر اساسی نیروهاي عظیم و پایدار تمدن جدید باشند.
یکی از نتایج روش هائی که بدان ها اشاره کرده ایم این خواهد بود که طرح معماري براساس عوامل اساسی فن » .15
ساختمان استوار خواهد شود. اهمیتساختمان این آسمان خراشها چندان حیاتی است که رهائی فرم هاي ظاهري را ایجاب می کند و خواست هاي تجارتی و ساختمانی چنان مبرم است که تمام اصول معماري در هر یک از اجزاء بنا باید بر این خواست ها استوار گردد. تنها با چنین شرایطی می توان مصمم و با هدف هایی قطعی کار کرد، می توان
مظهر و نمودار حقیقی عصر بود، می توان امیدوار بود که معماري از مظاهر حقیقی هنر برخوردار گردد
16 . عمده فروشی مارشال فیلد : معمارریچارد سن
17 . آسمانخراش 12 طبقه تاکما : هالبرد و راچ
18 . ساختمان منتهن : جنی
1. به دلیل عرضنسبتا کم ساختمان پنجره ها راپیشآمده ساخت تا از نور طبیعی حداکثراستفاده شود
19 . ساختمان 9 طبقه عمده فروشی فر: جنی
1. با این ساختمان به شیوه اصلی خود درطرح که تاکیدبراسکلت ساختمان به عنوان عامل اصلی بودرجعت
کرد
1889- 20 . ساختمان فروشگاه کارسون ،پیري واسکات - 1906
طراح لویی سالیوان←شاگرد جنی و استاد رایت
این کار مرمت و نوسازي شده است.
استفاده از فضاهاي بزرگو پیوسته .
استفاده از حداکثر نور طبیعی←توجه به پنجره←پنجره هاي شیکاگو .
پنجره هاي شیکاگو: در جهتافقی کشیده شده و در همآهنگی کامل با اسکلتساختمان هستند.
21 . یافتن ساده ترین وصریح ترین راه حل براي مسایل ساختمانی
22 . اساسمکتب معماري شیکاگو را بوجودمی آورد
آسمان خراشمنادناك : برنهم و روت l است Brnham کار برنهم monadnak Bulding یکی از مهمترین کارهاي مکتبشیکاگو ساختمان مونادناك اگرچه به گفته چندي ازمنتقدین این بهترین آسمانخراش دفترکاراست امااین ساختمان کاملا به شیوه مکتب معماري شیکاگو ساخته نشد ونماي آن بیشترحاصل پختگی وکمال شیوه اي قدیمی است تا نتیجه امکانات تازه ساختمانی. از عناصر اصلی ساختمان : عدم هر نوع تزئین ، در 16 طبقه با نماي آجري ، دیوارهاي داخلی و خارجی باربر و استفاده کردن
در زیر زمین از بتن مسلح ، اتصال سطوح به صورت منحنی است
هتل گریت نرثرن : برنهم و روت ساختمان مارکت: هالبرد و رك تناسبات نما بسیارزیباست پسازحریق بزرگشیکاگو.هم معماران به جاي خانه هاي شخصی به سمت آپارتمانهاي بزرگ مسکونی معطوف شد
به عنوان نمونه ادیتوریم ادلر و سالیوان که هتل ودفاتر کارنیز بود ¡
1891 توسط معماران تئودر ستارت و جرج فولرساخته شد که در این بناي هشت - هتل هاید پارك 1887 طبقه تیغه هاي قابل جابجایی وجود داردکه تغییر ابعاد فضاها را میسرمیدارد آپارتمان لیندرمکرمیک(هتل ویرجینیا) توسط کلینتن وارن از شاگردان برنهم و روت ساخته شد
آپارتمان بروستر : (معمار ر.ه.ترناك) کف پله از شیشه هاي سنگی براي عبورنور از سقف شیشه اي به تمام 8 طبقه ساخته شده.قابل توجه اینکه 40 سال بعدروشی مشابه در آپارتمان کلارته توسط لوکوبوزیه استفاده شد
استفاده از آپارتمان براي سکونت که در شیکاگو باساختن آپارتمانهاي مسکونی صورت گرفت قدم نخستین درحل مسئله مسکن بصورتی تازه بود که در اروپاتاسالیان دراز نشانی از آن نمی بینیم.اما این کار باروي کارآمدن نسلی جوانترتعطیل شد
وفرانکلویدرایت تصویربرجسته این نسل جوان بود.
ساختمان رلیانسیکی از بهترین نمونه هاي مکتب شیکاگو است که توسط دنیل برنهم ساخته و به (نغمه قو)ي مکتب l
شیکاگومعروف شد.
این ساختان ازخاكشیکاگورویید تا رفعت معماري این شهررامجسم دارد
برجی از شیشه به ارتفاع 15 طبقه. پایه هاي آن ازسنگ تیره همواري ساخته شده که با موزاییک روشن وشیشه هاي بدنه
اصلی آن درتضادي شدیداست.لبه بام مسطح این آسمانخراشبرخلاف شیوه هاي معمول ساده بوده وفقط اندکی پیشمی آیدو به جاي سنگهاي قطورازصفحه اي نازكساخته شده. سال تجربه لازم بود تا ساختن پنجره هاي شیکاگوبه کمال برسد  در بناهاي نخستین که به شیوه مکتب شیکاگو ساخته شد (مانند تاکما) پنجره ها کمانی وبیرون آمده بودو باسایرقسمتهاي
بنایوستگی چندانی نداشت.امادراین ساختمان پنجره ها فقط تا اندازه اي از سطح نما برجسته اند که نورطبیعی را به داخل راه دهندو با نما پیوستگی کامل دارد این برج شیشه اي هنوز باقیست و اگرچه موزاییک سفیدآنرا ورقه اي تیره از گردوغباررپوشانده اما هنوز با حالت اثیري
وتناسبات زیباي خود روح مکتب معماري شیکاگو را مجسم میدارد
تعجبآوراستکه در تاریخ معماري این ساختمان ناشناخته مانده ساختانی که یکی از بهترین نمونه هاي معماري قرن 19 است. می توان به ساختمان عظیم ترمینال شیکاگو اشاره کرد. « سالیوان » از دیگر شاهکارهاي خلق شده l در سال 1893 با نمایشگاه بین المللی کلمبیا معماري مکتبشیکاگو پایان یافت. زیرا ساختمانهاي ساخته شده در آن به صورت نئوکلاسیکبودند.و جالباینکه در طراحی آنها 2تن از معماران مطرح مکتبشیکاگو(سالیوان و برنهم ) شرکتداشتند.
با اینکه عمر مکتبشیکاگو حدود 20 سال بود ولی از جهاتی داراي اهمیتاست.
استفاده از تکنیکها و مصالح جدید ساختمانی (اسکلت فلزي-شیشه هاي وسیع -برق -تاسیسات – ¡
آسانسور) احداث ساختمانهاي بلند با اسکلت فولادي براي اولین بار در شهر شیکاگو (قبل از آن ازچدن به جاي ستون استفاده می شده(
براي اولین بار یک سبک معماري جهان گیر از آمریکا شروع شد و معماران آمریکایی به جاي تقلید از معماران اروپا خود سبک جدیدي به وجود آوردند
فشار کهنه پرستان بسط تاثیر مکتب معماري شیکاگورا متوقف کرداماکارهاي لویی سالیوان معمار بزرگ این مکتب ¡ برمعماران نسل آینده ناحیه غرب مرکزي آمریکا اثرگذاشت (فرانکلویدرایت) ( رایتازسالیوان به عنوان استادمحبوب یادمیکرد.) ¡ بعضی از ساختمانهاي این معماران ممکن است معماران نسل جوانتر در اروپا را تحت تاثیرقرار داده باشد اما در ¡ خودایالت متحده نسل تازه معماران بکلی از اهمیت آن غافل ماند. تعلیم مکتب معماري کاغذي درمدارسمعماران جوان را ازاصول مکتب معماري شیکاگو دور نگهداشت. ¡ این مکتباگرچه مدتی متوقفماند اما این اصول دوباره در معماري آشکار شد
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,سبک معماري مدرن اولیه ,رئالیسم ,آغاز مدرنیسم ,رئالیسم یا مکتب شیکاگو ,پایه گذاران مکتب شیکاگو ,معماري مدرن ,پدر معماري مدرن , لوییس هنري سالیوان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سبک معماری پاکستانی
پاورپوینت بررسی دنيای جديد و معماری جديد
پاورپوینت بررسی پست مدرنيسم در هنرهاي تجسمي
پاورپوینت بررسی سبک رازی شناخت بناها و مساجد شیوه رازی و تحلیل ویژگیهای سبک رازی
پاورپوینت بررسی سبک معماری نئومدرن یا نو مدرنیستی
پاورپوینت بررسی سبک معماری کنستراکتیویست
پاورپوینت بررسی سبک معماری هخامنشی
پاورپوینت بررسی سبک معماری بیونیک و نمونه های موفق سبک بیونیک
پاورپوینت بررسی سبک معماری قرن 21
پاورپوینت بررسی سبک معماری حبابی
پاورپوینت بررسی معماری باوهاوس اثر والتر گروپیوس
پاورپوینت بررسی سبک هنر و معماری آرت نوو
پاورپوینت بررسی معماری معابد هندو
پاورپوینت بررسی سبک معماری اصفهانی و مهمترین بناهای شیوه اصفهانی
پاورپوینت بررسی سبک معماری نئوکلاسیک
پاورپوینت بررسی شاخه ها و گرایشهای معماری هایتک
پاورپوینت بررسی فرایند طراحی معماری پارامتریک
پاورپوینت بررسی سبک خراسانی ، معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی معماری مدرن در آغاز قرن بیستم
پاورپوینت بررسی تاثیرات فرم معماري و سازه در بناهای معاصر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد