دانلود ، معماری دیجیتال ،پاورپوینت
بخشی از مطلب
نتهای جاری شده در فضا تنها در صورتی شناخته میشوند كه ابزار آنها وجود داشته باشد؛ پس یك آلت موسیقی پلی است بین احساس هنرمند و مجموعه نتهایی كه هویتی را معرفی میكند. استفاده از ابزار نیز وقتی جایز است كه پیشرفت و تكامل انسان را سبب شوند و با دید ضد ارزش نباید به آنها نگاه كرد زیرا ابزار پیشرفته خواه ناخواه در زندگی امروزی، نیاز به شمار میآیند. در این بین تكنولوژی مدرن در حوزه معماری كه تولد آن سبكی آزاد و نامحدود است، شاید بیرحم مطرح شود.
برای پیمودن مسیرهای بسیار طولانی در زمانی كوتاهتر باید از ابزار پیشرفتهای استفاده شود. اما در این بین سه نوع واكنش به وجود میآید. 1- استفاده از ابزارهای مدرن امتناع میشود 2- پس از استفاده از اینها به علت فقدان توانایی در كنترل ایده از مسیر اصلی منحرف میشود 3- به كارگیری این ابزار موضعگیری را نسبت به آن به وجود میآورد.»
در این میان بیشترین ضرر را معمارانی متحمل میشوند كه كارفرما را نمیتوانستند نسبت به زیبایی یا موفقیت پروژهشان مجاب كنند و نیز كارفرمایانی كه برای ساخت یك طرح، با ابهام و تردید گام برمیداشتند.
اما امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی میتوان تمام جزئیات تصور شده یك طرح را پیشاپیش به تصویر كشید. كاری كه در گذشته تقریبا غیرممكن بود.
«امروزه دیگر برای استفاده از خطكش T، قلمهای راپید، میز نقشهكشی، ماكت و ابزارهای سادهدستی فرصت كوتاه است و نیز ارایه تصویری سه بعدی از یك طرح همانند بیمارستان، فروشگاه، هتل، برج و یا حتی یك بطری آب معدنی با استفاده از تكنیكهای دستی شاید تنها از جنبه فلسفی آن توجیهپذیر باشد زیرا كندی این كار در بطن تكاملپذیر و سرعتطلب عصر حاضر نمیگنجد. از سوی دیگر این ابزار به طرح اجازه میدهد كه در طول عمرش آثار بیشتری بر جای گذارد.»
و.....