خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری یونان باستان

   تعدادبرگ: 300 اسلاید در قالب 5 فایل .   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری یونان باستان
 
 معماری یونان  پایه های معماری و تمدن غرب را تشکیل می دهد و اثر آن تا به امروز در فرهنگ غرب مشاهده می شود. پیش از اینکه اقوام دوریک که اجداد یونانیان امروزی بودند به آنجا مهاجرت کنند اقوام میسنی و مینوی در آن ساکن بودند. از این دو تمدن کاخ ها، ارگ ها و مقبره هایی بسیار ارزشمند باقی مانده است. یونانی ها بعداً از شیوه های معماری این دو تمدن تاثیر بسیار پذیرفتند.
 
فهرست مطالب
    یونان
    وضعیت طبیعی و جغرافیای یونان
    پیشینه تاریخی یونان
    تمدن اژه‌ای 
    تمدن میسنی
    تمدن سیکلادی 
    دوران تاریک
    پورتیکو    
    شیوه ایولیا (Aeolia)
    نظام‌های معماری یونان
    دوره‌های بررسی تاریخ هنر و معماری یونان
    هنر دوره هندسی
    معماری دوره کهن
    معماری کلاسیک 
    جزئیات شیوه معماری دوریک
    جزئیات شیوه معماری یونیک
    سرستون‌های شیوه کرنتی
    نمونه پلان معابد یونانی
 
بخشی از متن
یونان یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا با وسعتی ۴۶۵۰۰ کیلومتری است که بیشتر مرزهای آن را آب‌های آزاد تشکیل می‌دهد. همین امر سبب شده است که کشور یونان، با تربیت بهترین دریانوردان تاریخ، دارای رونق تجاری بسیاری باشد. این کشور مناطق کوهستانی بسیاری در نواحی شمالی خود دارد  و از طریق همین مناطق  با کشورهای بلغارستان، آلبانی و مقدونیه هم مرز است. با این حال بیشتر مساحت این کشور را جزایر مسکونی و غیر مسکونی واقع در دریای اژه تشکیل می‌دهد.
دوره‌های مختلف هنر و معماری یونان (Architecture of Greek Courses):
هنر، فلسفه و ادبیات، سه شاخصه اصلی هویت یونان باستان را تشکیل می‌دهد و وجود فیلسوفان و هنرمندان بسیار از این سرزمین، گواهی بر این مدعاست. کارشناسان حوزه هنر، هنر یونان را متشکل از سه عنصر انسان، طبیعت و خرد می‌دانند.  عناصری که در تمامی آثار به جای مانده از آن دوران هم به خوبی هویدا هستند. به همین دلیل هم در ادامه مطلب به دوره تاریخی اساسی یونان باستان می‌پردازیم. 
الف. هنر دوره هندسی (Geometric):
دوره هندسی در یونان باستان مصادف با پایان حکومت تمدن میسن (تمدنی باستانی و ساکن در جزایر دریای اژه و مدیترانه) و شکوفایی هنر در یونان است؛ چراکه پیش از آن و در دوران حکومت میسنی‌ها، نقاشی و رنگ‌آمیزی سفال‌ها رایج نبود و تنها از این دوره است که شاهد استفاده افراطی از طرح‌های و نقوش بر روی ظروف سفالی هستیم. با این حال چنین امری تنها به ظروف سفالی ختم نمی‌شود و در سایر آثاری نظیر باسیلیکای پستئوم نیز، نقش و نگارهای بسیاری به چشم می‌خورند که یادگار آن دوران باشکوه هستند. 
ب. هنر و معماری دوره آرکائیک (کهن):
دوره آرکائیک که من جمله دوره‌های کوتاه در تاریخ یونان به شمار می‌رود، به قرن هفتم قبل از میلاد مسیح اطلاق می‌شود. این دوره که از آن به اسم دوره کهن نیز یاد می‌کنند، نقطه اوج شکوفایی هنر و معماری در یونان باستان است که سبب پیدایش دو نگرش رایج، هنر دور و هنر یونیک در آن شد. سبک‌هایی که بر ساخت بناهایی با استفاده از مصالح سنگی و بدون هیچگونه ملاتی دلالت دارند و بیشترین کاربردشان، در ساخت معابد یونان باستان بود. با این حال استفاده از این سبک به سبب متریال آن تنها به ساخت بناهای کوچکی محدود می‌شد که من جمله آنها می‌توان از گنج خانه سیفونسی‌ها و معبد آرتمیس نام برد. 
ج. هنر و معماری دوره کلاسیک:
دوره کلاسیک بر ویرانه‌های دوره آرکائیک شکل گرفت و تواسنت شکوه و عظمت از دست رفته تمدن یونان را به دوران اوج خود باز گرداند. نظارت “فیدیاس” پسر “خارمیدس” بر ساخت و ساز در یونان باستان، نقطه عطفی در تاریخ این کشور به شمار می‌رود که اعتلای هرچه بیشتر این سرزمین را به دنبال داشت؛ چراکه وی توانست معماری این دوران را ارتقا بخشیده و پلان سه بخشی را در آن بگنجاند. همان پلانی که شامل سه بخش اصلی رواق، تالار و نیز پستویی بود که با جای دادن پیکره الهه‌های باستانی در خود، به عنوان محل نگهداری از نذورات کابرد داشت. مجموعه باشکوهی نظیر آکروپولیس نیز که دربرگیرنده آثار ارزشمندی چون معبد پارتنون، معبد آتنا، پیکره آتنا پروماخوس، نگارخانه کالکوئیکی، معبد الهی پیروزی و دروازه پروپالیا است، یادگار همین دوران مهم به شمار می‌رود.
د. هنر و معماری دوره هلنی:
دوره هلنی با که لشکرکشی اسکندر مقدونی به شرق و ممالکی نظیر ایران و هندوستان آغاز می‌شود، سبب گسترش هنر و معماری یونان تا آسیای صغیر شد. همین امر ساخت بناهایی را در این سرزمین‌های تحت سلطه یونان به دنبال داشت که گاه از خود آن نیز پیشی گرفتند و مواردی نظیر معبد آپولو، معبد زئوس و تئاتر اپیداروس من جمله مهم‌ترین‌های آنان به شمار می‌روند.
سبک‌های معماری یونان:
معماری رو به رشد یونان باستان، سبب پیدایش سبک‌هایی شد که امروزه از مهم‌ترین شاخصه‌های تمدن این سرزمین به شمار می‌رود. لکن گفتنی است که منظور از سبک در این معماری، نوع جایگذاری ستون‌ها و نیز شکل پلان بود که نوع تزیینات مقتضی هر بنا را نیز مشخص می‌کرد. ولی به طور کلی می‌توان مهم‌ترین سبک‌های معماری یونان باستان را در سه سبک دوریک، یونیک و کورنتی خلاصه کرد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی و تحلیل ,معماری یونان باستان ,یونان ,وضعیت طبیعی و جغرافیای یونان ,پیشینه تاریخی یونان ,تمدن اژه‌ای ,تمدن میسنی ,تمدن سیکلادی ,دوران تاریک ,پورتیکو ,شیوه ایولیا (Aeolia) ,نظام‌های معماری یونان ,دوره‌های بررسی , تاریخ هنر ,معماری یونان ,هنر دوره هندسی ,معماری دوره کهن ,معمار,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل ویژِگیها مشخصات و بناهای سبک معماری روم باستان
پاورپوینت تحلیل و بررسی ویژِگیها و مشخصات و بناهای سبک معماری اصفهانی
پاورپوینت تحلیل و بررسی اصول انواع معماری سبز و پایدار در جهان
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه شیکاگو اولین آسمان‌خراش‌های جهان
پاورپوینت تحلیل و بررسی سبک معماری روستیک طراحی روستایی سادگی دنج
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری بیزانس
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری فتوریسم
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری سبک پارتی
پاورپوینت بررسی معماری برج تاتلین (هنر و انقلاب چهارم)
پاورپوینت بررسی معماری مدرن دوران قاجار و پهلوی ایران
پاورپوینت بررسی سبک معماری رمانتیسم
پاورپوینت بررسی فلسفه و معماری
پاورپوینت بررسی سبک رازی در معماری ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص سبک معماری خراسانی
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص سبک معماری رازی
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص سبک معماری آذری
پاورپوینت بررسی بناهای شاخص سبک معماری اصفهانی
پاورپوینت بررسی تاریخچه معماری دوره قاجار و بناهای مهم این دوره
پاورپوینت بررسی خلاصه تاریخچه معماری جهان
پاورپوینت بررسی ویژگی های معماری دوره قاجاریه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد