خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری هایتک و اکوتک high tech architecture

   تعدادبرگ: 430 اسلاید در قالب 6 فایل پاورپوینت .   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 621 b  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری هایتک و اکوتک
 
سبکی که در دهه 1960 متولد شد و کودک نازپرورده معماری امروز محسوب می شود . سبک آینده نگرانه "های تِک(High Tech ) " است که به معنایی تداوم ساختمان های شیشه و آهن سده نوزدهم اما با اتکا به فناوری های مدرن است معماری "های تِک" به دلیل استفاده از ساختمان های لوله و داربست ، طبقات معلق و متناوب آن و نماهای خارجی کاملاً مجزا یا " شکسته شده اش " چشم اندازی آرمانی از مدرنیته ارائه می دهد – به طور خلاصه " های تِک " نوعی معماری مشخصه جامعه ارتباطی است .
فهرست مطالب
پیش‌درآمد
تکنولوژی در مدرنیته
تکنولوژی در پست مدرن
آشنایی با معماری هایتک
تعریف هایتک
روند شکل‌گیری معماری هایتک
مدرنیته و هایتک
اصول فکری و طراحی سبک هایتک
خصوصیات و تاثیرات هایتک
انتقادات وارده به هایتک
گذر از هایتک به ارگانی-تک
معماران سبک هایتک
معماران معروف سبک هایتک
نورمن فاستر
ریچارد راجرز
آثار ریچارد راجرز
رنزو پیانو
آثار رنزو پیانو
نیکلاس گریمشاو
مایکل هاپکینز
ژان نوول
سانتیاگو کالاتراوا
نمونه معماری هایتک
استادیوم المپیک مونیخ
مرکز فرهنگی و هنری ژرژ پمپیدو
ساختمان لوید
ساختمان روزنامه فایننشال تایمز
برج ایفل
ترمینال فرودگاه باراخاس مادرید
مرکز اپرای سیدنی
کازینوی کانسای ژاپن
ولت اشتادهاوس در کلن آلمان
فرودگاه هنگ کنگ
موزه میلواکی
معماری هایتک در ایران
 
 
بخشی از مطلب
معماری هایتک که به عنوان معماری اکسپرسیونیسم نیز شناخته می‌شود، شیوه‌ای از سبک معماری مدرن متاخر است که در دهه ۷۰ میلادی از ترکیب المان‌های صنایع هایتک و تکنولوژی با طراحی ساختمان متولد شد. معماری هایتک در نقش مدرنیسم و دنباله‌ای از نظریات آن، کمک شایانی به تعالی این سبک کرد. به طوری که امروزه، معماری هایتک را پلی بین مدرنیسم و پست‌مدرنیسم می‌شناسند. از این‌رو می‌توان سبک هایتک را نقطه‌ خاکستری گذر از معماری مدرن و ورود به معماری پست‌مدرن دانست. این سبک که نخستین بار با طراحی ساختمان ژرژ پمپتو توسط ریچارد راجرز و رنزو پیانو وارد دنیای معماری شد تا به جایی پیش رفت که در دهه ۸۰ میلادی، تشخیص نمونه معماری هایتک و پست‌مدرن ممکن نبود. البته این موضوع تنها در همین مسئله خلاصه نمی‌شود و امروزه شاهد راهیابی برخی قالب‌ها و ایده‌های سبک هایتک به سبک فوتوریسم نیز هستیم.
معماران سبک هایتک:
معماری هایتک به دلیل قرارگیری در بین دو سبک مدرن و پست‌مدرن، بسیاری از افراد را در تشخیص آن به مشکل می‌اندازد. این امر که از دهه ۸۰ میلادی به بعد شدت بیشتری یافته بود، پس از پیدایش سبک فوتوریسم، پیچیده‌تر شد؛ چراکه بسیاری از المان‌ها و ایده‌های اصلی این سبک، برگفته از سبک هایتک است. با این حال امروزه شاهد آثار معماری شاخصی از معماران برجسته‌ای هستیم که آنها را به سبک هایتک نسبت می‌دهند. بنابرین به ذکر چند نمونه از معماران معروف سبک هایتک می‌پردازیم.
سانتیاگو کالاتراوا که بیشتر شهرتش را مدیون طراحی سازه‌های عظیم و شگفت‌انگیز کابلی است، اثری به سبک هایتک را نیز به نام خود ثبت کرده است. کمر چرخان که در ابتدا مجسمه‌ای الهام گرفته شده از چرخش ستون فقرات انسان بود، به دنبال درخواست جانی اورباک، مدیرعامل سابق شرکت ساختمانی HSB، از سانتیاگو کالاتروا مبنی بر طراحی سازه‌ای بر اساس مجسمه معروف این معمار، به نخستین برج چرخان دنیا بدل شد. این برج چرخان که در مالموی سوئد اجرا شده است و به سبک فوتوریسم نسبت داده می‌شود، نخستین برج چرخان دنیا و نیز یگانه اثر سانتیاگو کالاتراوا در سبک هایتک به شمار می‌رود.
نورمن فاستر:
نورمن فاستر یکی از معماران پرکاری است که آثاری در بسیاری از سبک‌ها دارد. با این حال یکی از برجسته‌ترین آثار وی، ساختمان مرکزی شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگهای یا به اختصار HSBC است که به سبک هایتک طراحی شده است. به گفته نورمن فاستر، مهم‌ترین دلیل طراحی این ساختمان به سبک هایتک، ایجاد فضاهایی یکپارچه با پلانی باز است که جز از طریق حذف ساختارهای باربر داخلی و استفاده از دکل‌های مرکب میسر نمی‌شد. البته این معمار برجسته آثار دیگری نیز به سبک هایتک دارد که من جمله آنها می‌توان به برج هرست نیویورک (Hearst Tower)، استادیوم ۹۰ هزار نفره ویمبلی لندن (Wembley Stadium) و نیز برج تبر سنت ماری ۳۰ (۳۰ St Mary Axe) اشاره کرد.
کنزو تانگه:
کنزو تانگه که بازطراحی بسیاری از ساختمان‌های تخریب شده ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم به عهده وی گذاشته شده بود، بیشتر به عنوان پیشگام سبک متابولیسم شناخته می‌شود و آثار برجسته‌ای به سبک هایتک دارد که من جمله برجسته‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو (Tokyo Metropolitan Government Building)، برج مودو گاکوئن کُکون توکیو (Mode Gakuen Cocoon Tower)، و کلیسای جامع سنت مری توکیو (Saint Mary’s Cathedral) اشاره کرد. 
معماری اکوتک چیست؟
اکوتکنولوژی یا اکوتک سبکی است در معماری که همانند فلسفه آن، بر تامین نیاز انسان در عین ارائه راهکارهایی به منظور کاهش حداکثری آسیب‌های وارده بر محیط‌زیست با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تاکید دارد و از این‌رو می‌توان آن را ترکیبی از معماری هایتک و پایدار به حساب آورد. با این حال چگونگی به کارگیری معماری اکوتک در تمامی بناها یکسان نیست و انواع مختلفی دارد؛ چراکه امروزه این سبک در اروپا و ایالات متحده، بر پایه جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی استوار است و قابلیت اجرایی شدن در کشورهای درحال توسعه را ندارد.
معماران معروف سبک اکوتک:
سبک اکوتک را می‌توان ترکیبی از معماری هایتک و پایدار دانست و از این‌رو تمایز قائل شدن بین آن و این دو سبک با دشواری‌های بسیاری همراه است. با این حال آثار متعدد وجود دارند که توسط معماران معروف سبک اکوتک نظیر نورمن فاستر و رنزو پیانو طراحی شده‌اند. این معماران با استفاده از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی در کنار رعایت حداکثری فاکتورهای ریست محیطی توانسته‌اند آثاری را خلق کنند که در نوع خود جزو اولین‌ها محسوب می‌شوند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,سبک معماری ,هایتک و اکوتک ,تکنولوژی در مدرنیته ,تکنولوژی در پست مدرن ,آشنایی با معماری هایتک ,تعریف هایتک ,روند شکل‌گیری ,معماری هایتک ,مدرنیته و هایتک ,اصول فکری ,طراحی سبک هایتک ,خصوصیات و تاثیرات هایتک ,انتقادات وارده به هایتک ,گذر از هایتک به ارگانی-تک ,معماران سبک,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل جنبش هاي هنري قرن 21
پاورپوینت بررسی معماری دوره رونسانس (Renaissance Architecture)
پاورپوینت بررسی معماری 15 سبک معماری برتر
پاورپوینت بررسی شش سبک شاخص معماری جهان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری فاشیستی
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک اکوتک و تاثیرگذاری آن بر معماری پایدار
پاورپوینت بررسی شاخه ها و گرایشهای معماری هایتک
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماري هاي تک , اصول فکري و طراحي هايتک
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری بیونیک
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری قاجار ، معماری قاجاریه
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری رنسانس
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری بروتالیسم
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری هند
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری سبک مدرن
پاورپوینت بررسی معماری سبک مدرن متاخر
پاورپوینت بررسی آشنایی با معماری اسلامی صفوی ، سبک اصفهانی
پاورپوینت بررسی و تحلیل مبانی نظری نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری عصر پهلوی
پاورپوینت سبک معماری پایدار ECOTEC
پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد