خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری اکو-تک Eco-tech

   تعدادبرگ: 22 اسلاید   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 4383 kb  تعدادمشاهده  9


پاورپوینت بررسی معماری اکو-تک Eco-tech
 
بخشی از مطلب
در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نام‌های ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودکش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌وآمد تشکیل می‌داد. این دو نفر به همراه نرمن فاستر و نیکلاس گریم شاو آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نام‌ معماری هایتک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. بعد از هایتک سبک دیگری به نام اکوتک در معماری مطرح شد.
در معماری جدید به نام اکو_تک (اکولوژی +تکنولوژی) خوانده می‌شود تکنولوژی در مقابل طبیعت قرار ندارد بلکه در کنار و به موازات طبیعت برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از امکانات محیطی و تامین آسایش انسان جای دارد. معماران اکوتک از ساختمان به عنوان پوسته دوم نام می‌برند. منظور از پوست اول پوست بدن انسان است. در کارهای نرمن فاستر و رنزو پیانو پوست دوم همچون پوست اول به صورت هوشمند طراحی شده است. همچنان که پوست انسان در مقابل سرما،گرما،رطوبت و کوران هوا از خود عکس العمل نشان می‌دهند. با استفاده از شیشه‌های دو جداره کرکره‌ها و عایقهای حرارتی متحرک مواردی همچون میزان تابش آفتاب سایه کوران هوا و پرت حرارتی در طی روز و شب و در طی فصل های سرد و گرم سال توسط یک سیستم کامپیوتری کنترل می‌شود.
البته گفتنی است که سازه باید تابع قوانین طبیعت و تأمین کننده الزامات آن باشد(طبیعت الهام بخش آن باشد) و به طبیعت احترام بگذارد . هر نوع توسعه یا پیشرفت در مهندسی ساختمان فقط به کمک این قوانین امکان پذیر است . نوعی سادگی ذاتی درطبیعت وجود دارد که اگر بتوان آنرا در طراحی سازه به کاربست ، می توان مطمئن بود که ساختمانی موزون و زیبا بوجود خواهد آمد .
اهداف معماری اکوتک
برخی از معماران برای ایجاد پیوند و هماهنگی بین انسان و محیط طبیعی ازطریق فضای معماری به فکر استفاده از مصالح و مواد طبیعی و در موارد
 کاربرد روشهای بومی افتادند و خصوصیات مصالح سنتی را از نو  شناختند
”معماری بومی که نتیجه پذیرش معیارهای معماری مردمی ،به عنوان روش طراحی توسط مهندسان معمار می باشد . این معماری وسیله ای برای ادامه ارزشهای ریشه دار، در یک بافت نوین است.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری ,اکو-تک Eco-tech , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل ویژِگیها مشخصات و بناهای سبک معماری روم باستان
پاورپوینت تحلیل و بررسی ویژِگیها و مشخصات و بناهای سبک معماری اصفهانی
پاورپوینت تحلیل و بررسی اصول انواع معماری سبز و پایدار در جهان
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه شیکاگو اولین آسمان‌خراش‌های جهان
پاورپوینت تحلیل و بررسی سبک معماری روستیک طراحی روستایی سادگی دنج
پاورپوینت تحلیل و بررسی "کمتر بیشتر است" به عنوان یک مفهوم پایدار
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری بیزانس
پاورپوینت تحلیل بررسی کانستراکتیویسم ساختارگرایی
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک دادائیسم
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک کوبیسم(حجم گرایی)
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک اکسپرسیونیسم( بیان گرایی)
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک هنری سمبولیسم
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک هنری نئوامپرسیونیسم
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک هنری امپرسیونیسم
پاورپوینت تحلیل بررسی تاریخ پوشاک ایرانیان از افشاریه تا جمهوری اسلامی
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری فتوریسم
پاورپوینت تحلیل بررسی آثار تاریخی دوره زندیه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری سبک پارتی
پاورپوینت بررسی پارادوکس مینیمالیسم
پاورپوینت بررسی پژواک های انقلاب هنری در اروپا و آمریکا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد