خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: معماری شیوه ژاپنی ، بررسی سبک معماری ژاپنی.ppt

   تعدادبرگ: 40 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  0


معماری شیوه ژاپنی ، بررسی سبکهای معماری ژاپنی
 
بخشی از مطلب
این سرزمین و مجمع الجزایرش در کرانه های شرقی آسیا واقع گردیده اند که  چهار جزء اصلی را شامل  می گردد.دارای آب و هوای ملایم و معتدل تابستانی و سرد زمستانی با دره ها،رودخانه ها و کوهساران و دریاچه های آب زلال ، بر اساس افسانه ای ژاپنی ؛ ژاپنیان از تبار الهه خورشیدند و این سرزمین آسمانی و مقدس محسوب می شود.
اقوام ژاپنی:
سه عنصر در نژاد ژاپنی نقش دارد : 
۱- عنصر سفید ابتدایی که همان اقوام "آینو" هستند
۲- عنصر زرد مغولی که از قرن هفت قبل از میلاد از طریق کره وارد این کشور شدند. 
۳- عنصر قهوه ای که از شبه جزیره مالایا و اندونزی برخاست؛ وماحصل اختلاط این سه گروه اقوام کنونی ژاپن را ساخته است.
مذاهب ژاپنی:
در ژاپن سه آیین عمده وجود دارد: مذهب شینتو، کنفوسیو سی و بودایی
مذهب شینتو(شین تائو):
ریشه این مذهب در ژاپن باستان و با اعتقاد به اصالت و پایندگی روح است که با گسترش معابد خانوادگی و رب النوع های محافظ مذهبی ، بومی گشت وبا پرستش ارواح خود و قهرمانان برجسته ادامه یافت تا اینکه افسانه مبدأ الوهیت خاندان امپراتوری جزء عقاید شینتو شد و در قرن ۱۸ به صورت یک جنبش میهن پرستانه در آمد.
آئین کنفوسیوسی:
ژاپنی ها به این اصول بیشتر به دیده قوانین اخلاقی می نگرند تا یک مذهب که در اوایل قرن شش میلادی به صورت اصول ثابتی همچون عقل گرایی ،زندگی ساده،وفاداری به گروه و شجاعت از چین وارد این کشور گردید.
بودایی:
از اواسط شش میلادی از هندوستان وارد این کشور شد.
 
معماری:
معماری اولیه ژاپن مانند چین از گودالها یا چاله های اولیه آغاز گردید و بامهای کاه گلی روی پایه های خیزرانی بناهایی ساده را تشکیل می داد که در این نوع معماری وجود باران و جنگلها باعث و علت بهره از چوب در بنا و ساخت سقف های شیبدار شد لیکن معماری نیز مانند دیگر هنرها از مدلهای چینی پیروی کرد. جنس کاغذی درهای کشوئی (شوجی) از درخت توت بود و دیوارهای خراطی شده از چوب خیزران ، ماسه و خاک رس و کاه ،کف پوش تاتامی از پوشال برنج کوبیده و درون بوریای بافته شده از نی قرار می گرفت و به عنوان فرش استفاده می شداز گل رس در روکش دیوار یا ساخت نوعی کاشی سقف استفاده می شد و سنگ را در پی ستون ها ی چوبی کار          می کردند.
معماری ژاپن شامل: منازل مسکونی ، قصر ،آرامگاه و معابد است.
معابد بودایی:
با ورود آیین بودا معابد آن نیز بنا گردید زمین آن باید از جهان دنیوی متمایز می بود و نزدیک اقامتگاههای مردم بنا می شد تا به راحتی به آنجا دسترسی یابند. و یا در دل کوه مخفی بود و نیاز به حیاط نداشت؛ ساخت معابد ۲۰ سال وقت لازم داشت. ساخت شیروانیهای سه گوش از علائم معماری بودایی است که بعدها این شیروانیها پنج طبقه بنا شد.
با جلوتر رفتن زمان فضای داخلی معابد بزرگتر شد تا تندیس بودا در وسط قرار گیرد و مردم به دور آن حلقه بزنند و بامها به صورت دو لایه که بام رویی بام حقیقی زیرین را می پوشاند ساخته شدند.
سبک معماری بودایی زِن شویو: 
الف: ظرافت ساختمانی ب: ستون های دور معابد ج: ایجاد یک پنجره یا قاب چوبی
معابد شینتویسم: معماری آنها کاملاً ژاپنی است و هر ۲۰ سال یکباربنا نابود شده و رو نوشت برابر اصل به جای آن ساخته می شود که این روند از سده سوم میلادی تکرار می شده است. معبد " ایزه" از بزرگترین معابد این آیین است که  با مساحت حدود ۱۱۵ ×  ۵۰ متر مربع در مرکز چهار پرچین متحد المرکز حصار بندی بنا شده است.
 
شوذن یا بنای اصلی معبد روی صفحه ای با ستون های چوبی و بام کاهگلی بنا شده ستونها و بدنه از درخت سرو است و سطح حیاط را شن  پوشانده است.
زیارتگاه های ژاپنی:
در ژاپن بناهایی وجود دارد به نام " هاشیرا " که برای نگهداری اشیا ساخته می شدند و درون آنها ستونهایی به سمبل حاصلخیزی است. زیارتگاهها سه بخش دارد: الف : محراب  ب: سالن عبادت     ج : دالانی مرتبط با دو فضای فوق
 
خانه ژاپنی:
برخلاف معماری ایرانی خانه های ژاپنی برونگراست و تا چندی پیش مطابق مدل معابد شینتو و چایخانه ها ساخته می شد. آنرا داخل باغی حصاربندی شده با پرچینهای  از نی خیزران بنا         می کردند و زیر انداز تاتامی واحدی برای ابعاد اتاقها بود؛ ساختمان شامل چند تیر عمودی که بام را روی خود نگاه می دارد ، دیوارهایی چوبی که صرفاً نقش تیغه هایی کشویی را دارند، می باشد. 
اتاق چایخوری ژاپنی:
این اتاق بسیار کوچک و ساده، در باغی با فضای طبیعی متناسب با آن بنا می شد و یک راه سنگفرشی از میان خزه پوشهای سنگی میهمانها را پس از شستن دست در یک چشمه طبیعی و    رد شدن از درگاه کوتاهی به فضای داخلی راهنمایی می کرد.
این اتاق چهار گوش که برای ایجاد احساس محبت بنا شده بود ، تنها شکستگی آن که شاه نشین محسوب می شد با نقاشی تزئین می شد و طبق رسم و آیین گروه چهار نفره میزبان در آن جای می گرفتند. در تزئین اتاق احترام به طبیعت حفظ ، و چوبها رنگ نشده و تیرها به شکل طبیعی با گره ها نمایش داده می شد. مراسم چای مجموعه ای از موضوعات و حالات برابر را به همه میهمانان تحمیل می کرد و از اختلاف طبقاتی جلوگیری می نمود.
در بررسی معماری ژاپنی لازم به ذکر است که  ابعاد بزرگ معنا ندارد زیرا زلزله خیز بودن این منطقه باعث شده از مصالحی همچون چوب بهره برده شود و بناها یک  یا  دو طبقه ساخته شود ، احتمال بروز آتش سوزی عاملی بود تا اشراف بناهای خود را عریض و طویل بسازند. در ژاپن    کاخی که تنها یک عمارت داشته باشد نداریم و هر کاخ شامل یک ساختمان اصلی و چند ساختمان فرعی است و راهروهایی آنها را به هم متصل می کند،و هر اتاقی متناسب یک کار نیست. و دیوارهای اتاق در حال حرکتند و پنجره نوعی تجمل محسوب می شود در نتیجه اتاقها چند منظوره می باشند.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری شیوه ژاپنی ، بررسی سبکهای معماری ژاپنی ,اقوام ژاپنی: ,سه عنصر در نژاد ژاپنی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد