خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

   تعدادبرگ: 81 اسلاید   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 2059 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن
مطلب مفید
دریدا می‌نویسد:
ما هرگز نمی‌توانیم به انتهای چیزی برسیم. اگر به فرهنگهای لغت مراجعه کنیم می‌بینیم که هر کلمه با کلمات و بر حسب کلمات دیگر تعریف شده‌اند و از این رو اگر بخواهیم ببینیم واقعا یک کلمه چه معنی میدهد، باید به دنبال معنای کلمات دیگر نیز بگردیم. و به دنبال کلمات گشتن هرگز به پایان نمی‌رسد، حتی اگر به پایان این جستجو برسیم به یافتن معنی کلمه نخست نزدیک شده‌ایم بخصوص کلماتی که به هر صورت واجد معانی متضاد هستند.

بنابراین دریدا گفتار را بر متن به عنوان علامت ترجیح می‌دهد و چون معتقد است که در گفتار رابطه نزدیکترین معنی‌گر ومعنی‌شده برقرار می‌شود. پس متن دریدا بسیار دور از ذهن، شکل و نفوذناپذیر است. اصل دریدا در چنین تفکری عصیان در برابر باورهای معمولی در عرصه‌های فلسفی و حتی معماری و حتی به عرصه‌های زندگی بشر و حتی به زیر بردن همه اصول و بطور کلی خرد و دانائی است. خرد و منطق از اصولی است که از زمان فیلسوفان کلاسیک یونان تاکنون نقش اصلی را در همه عرصه‌های زندگی بشری و حتی در معماری بخصوص در معماری مدرن داشته است.
در واقعه دریدا و سایر صاحب‌نظران (پست استراکچرالیست) سعی می‌کنند نوشته‌های پیچیده، مشکل و غیرشفاف ارائه کنند. رولان بارت در نوشته‌هایی که به معرفی این سبک نوشتار می‌پردازند، می‌نویسد‌:
«شفافیت در زبان صرفا مبحثی نظری است و نه کیفیتی که یک زبان باید الزاما واجد آن باشد... روشنی و شفافیت در
زبان پیوسته و ایده‌آل برخی از مباحثی است که مراد از طرح آن قانع کردن شنونده یا خواننده می‌باشد، زیرا نوشتار به هیچ روی وسیله‌ای برای برقراری ارتباط نیست. صرفا وسیله‌ای است برای اینکه بورژوازی که سخن بشریت است شرایط اجتمای، سیاسی خود را به دیگران تحمیل کند.
بارت از اینکه زبان، خاصه زبان فرانسه به عنوان وسیله‌ای مورد استفاده قرار گرفته است تا ارزشهای بورژوایی را حتی به کسانی که به ضررشان تمام می‌شود تحمیل کند، اظهار تاسف می‌کند.
به نظر بارت هدف چنین نوشته‌هایی مصرف‌کنندگان بی‌تفاوت این نوشته‌ها هستند. وی این نوشته‌ها را «خواننده‌پسند» می‌نامد و مواردی از نوشته‌های نویسنده‌پسند این است که نوشتار از سر قصد غیرواضح، پراکنده، ناپیوسته و درهم باشد. چنین نوشته‌ای چنان باید خواننده را ناراحت و عصبانی کند که وی در ستیز خود برای درک مطلب ناگزیر شود اندیشه‌های خلاقانه خود را به کار برد. این عدم شفافیت در معماری دیکانستراکشن به گونه‌ای دیگر نمود می‌یابد.
گیدتون در کتاب فضا، زمان. معماری در توصیف کارخانه فاگوس این امر را به نوعی مهم از نقاشی کوبیسم می‌داند که در آن نقاط دید مختلف وجود دارد. اما دریدا در باب درون و برون می‌نویسد: «دیکانستراکشن تخریب یا پنهان‌کاری نیست.» حال آنکه مشکلات ساختاری مسلمی را درون ساختارهای ظاهرا پایدار می‌نمایاند اما این ترکها به متلاشی شدن ساختار نمی‌انجامد.
بر عکس، دیکانستراکشن تمامی قدرت خود را از راه به مبارزه طلبیدن ارزشهای قوی همانند: هماهنگی، وحدت و ثبات بدست می‌آورد و در عوض دیدگاه متفاوتی از ساختار را پیش رو می‌نهد ...این معماری نظریه بیان جدیدی نیست بلکه بیشتر افشاگر ناشناخته‌های نهفته در دل است. شوکی است که از ضعف موجود درست بهره‌برداری می‌کنند تا آن را برآشوبند نه آنکه به دورش اندازند‌. بنابراین زیر سوال بردن و تردید در اصول به معنای نفی آن اصول در دیکانستراکشن نیست.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
سبک معماری دیکانستراکشن ,پاورپوینت ,دریدا می‌نویسد: ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل جنبش هاي هنري قرن 21
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماري هاي تک , اصول فکري و طراحي هايتک
پاورپوینت بررسی آشنایی با معماری اسلامی صفوی ، سبک اصفهانی
پاورپوینت سبک معماری پایدار ECOTEC
معماری قاجار ، تحلیل و بررسی معماری قاجاریه پاورپوینت
دانلود پاورپوینت تحلیل شاخص های پایدار زیبایی شناسی در معماری پست مدرن و ارزیابی آن با سبک مدرن
دانلود بررسی معماری پارامتریک پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری معاصر ایران پهلوی دوم و بعد از انقلاب
پاورپوینت بررسی معماری سبک رنسانس
پاورپوینت بررسی معماری مکتب شیکاگو
پاورپوینت بررسی معماری اسلامی،سبک خراسانی
پاورپوینت بررسی مقایسه معماری مدرن و معماری پست مدرن
پاورپوینت بررسی هنر و معماری یونان از باستان تاکنون
پاورپوینت بررسی معماري قرون وسطي
پاورپوینت بررسی معماری شيوه آذري
پاورپوینت بررسی گزیده ای از سبک دی کانستراکشن
دانلود بررسی واژه شناسی معماری ایران پیرنیاپاورپوینت
پاورپوینت بررسی سبک معماری های تک و اکوتک
پاورپوینت بررسی مساجد و آرامگاه به سبک معماری آذری
پاورپوینت بررسی معماری یونان باستان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد