خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مهمترین سبک های معماری مدرن جهان

   تعدادبرگ: 72 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی مهمترین سبک های معماری مدرن جهان

معماری مدرن یا معماری مدرنیستی مبتنی بر فناوریهای نوین و نوآورانه ساخت و ساز ، بویژه استفاده از شیشه ، فولاد و بتن مسلح بود. ایده ای که شکل آن باید از عملکرد (کارکردگرایی) پیروی کند. مینیمالیسم؛ و نفی زینت در آثار.  این سبک در نیمه اول قرن بیستم ظاهر شد و پس از جنگ جهانی دوم تا دهه 1980 ، مسلط شد ، هنگامی که به تدریج به عنوان سبک اصلی ساختمانهای نهادی و شرکتی با معماری پست مدرن جایگزین شد.
معماری مدرن در اواخر قرن نوزدهم ناشی از انقلاب در فن آوری ، مهندسی و مصالح ساختمانی و از تمایل به فاصله گرفتن از سبک های معماری تاریخی و اختراع چیزی کاملاً کاربردی و جدید پدید آمده است.

انقلاب در مواد اولیه ابتدا با استفاده از چدن ، شیشه فلز و بتن آرمه برای ساخت سازه هایی قوی تر ، سبک تر و بلندتر ساخته شد. فرایند شیشه ریخته گری در سال 1848 اختراع شد و امکان ساخت پنجره های بسیار بزرگ را فراهم می آورد. بنای کریستال پالاس توسط جوزف پاکستون در نمایشگاه بزرگ سال 1851 نمونه اولیه ساخت و ساز شیشه های آهنی و شیشه بود که در سال 1864 توسط اولین دیوار پرده شیشه ای و فلزی ساخته شد. این تحولات در کنار هم به اولین آسمان خراش فولادی ، ده طبقه ساختمان خانه بیمه در شیکاگو ، ساخته شده در سال 1884 توسط ویلیام لو بارون جننی انجامید.  ساخت قاب آهنی برج ایفل ، آن زمان بلندترین سازه در جهان ، تصور میلیون ها بازدید کننده از نمایشگاه جهانی پاریس 1889 را به خود جلب کرد.
صنعتگر فرانسوی François Coignet اولین کسی بود که از بتند و از آهن و فولاد استفاده کرد ، یعنی بتن تقویت شده با میله های آهنی ، به عنوان روشی برای ساخت ساختمان ها. در سال 1853 ، کوئینت اولین سازه بتونی آهنی ، خانه ای چهار طبقه در حومه پاریس را ساخت. یک قدم مهم دیگر ، اختراع آسانسور ایمنی توسط الیشا اوتیس بود که اولین بار در نمایشگاه کریستال نیویورک در سال 1854 به نمایش گذاشته شد ، و این باعث شده است تا ساختمان های بلند و اداری و آپارتمانی عملی شود. یکی دیگر از فناوری های مهم برای معماری جدید ، نور الکتریکی بود که خطر ذاتی آتش سوزی های ناشی از گاز در قرن 19 را به شدت کاهش داد.
اولین مواد و تکنیک های جدید الهام بخش معماران برای جدا شدن از مدل های نئوکلاسیک و التقاطی که در اواخر قرن نوزدهم بر معماری اروپایی و آمریکایی حاکم شده بودند ، که مهمترین آنها التقاط گرایی ، معماری ویکتوریا و ادواردیان و سبک معماری Beaux-Art است.  نظریه پرداز معماری و مورخ یوجین ویولت لو-دوک ، این شکاف با گذشته را به ویژه ترغیب کرد. وی در کتاب خود در سال 1872 "Entretiens sur L'Architecture" خواست: "از وسایل و دانشهایی که در زمانه ما به ما داده شده استفاده کنید ، بدون سنتهای مداخله ای که امروزه دیگر عملی نیستند ، و از این طریق می توانیم یک معماری جدید را افتتاح کنیم." این ماده را شکل و زینت خود را تنظیم کنید. " این کتاب بر نسلی از معماران ، از جمله لوئیس سالیوان ، ویکتور هورتا ، هکتور گیمارد و آنتونی گائودی تأثیر گذاشت.
فهرست مطالب

اوج معماری مدرن

سبک های معماری مدرن

سبک بین الملل

خصوصیات شاخص سبک بین الملل

مدرسه ی باهاس

اهمیت بنای باهاس از نظر فن ساختمان

میس ونده رو

لوکوربوزیه

طرح لوکوربوزیه برای مرکز شهرهای آینده

ویلا ساوا

درک معنای معماری ویلای ساوا:

مقطع عرضی ویلا ساوا:

سیام _CIAM

تاثیر سیام

سبک دشتایل:

ایده های کلی این سبک در معماری

سبک کانستراکتیویسم:

نظریه پردازان ومعماران سبک کانستراکتیویسم

ایده ها و طرح های معماری این سبک

سبک آرت دکو

برج امپایر استیت

ویژگی های سبک آرت دکو

سبک ارگانیک

رمانتیسم

کلاسیسم

فردریش ویلهم شیلینگ

رالف والدو امرسون

هوراتیو گرینو

ساموئل تیلور کولریچ

ویوله لودوک

بنیانگذاران

شکوفایی ارگانیک به وسیله لوید رایت

مشخصه های بارز ساختمان های رایت

نه عبارت معماری ارگانیک از زبان رایت

خانه ی آبشار

ویژگی های خانه های ویلایی خصوصا خانه آبشار فرانک لوید رایت

نمونه هایی از اصول طراحی معماری ارگانیک

شهر ارگانیک

باغ شهر

طرح هانز برای تالار کنسرت فیلارمونیک برلین

منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مدرن ,معماری مدرن جهان ,پاورپوینت معماری مدرن ,مهمترین معماری مدرن ,سبک های معماری مدرن ,معماری مدرن یا معماری مدرنیستی ,رمانتیسم ,کلاسیسم ,سبک ارگانیک ,رمانتیسم,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سبک معماری رمانتیسم
پاورپوینت بررسی فلسفه و معماری
متن جزوه معماری معاصر دکتر خوشنویس
پاورپوینت بررسی سبک معماری نئوکلاسیک Neo classical
پاورپوینت بررسی سبک معماری پهلوی اول و دوم
پاورپوینت بررسی سبک معماری کنستراکتیویست
پاورپوینت بررسی مکاتب و سبکهای معماری مدرن ، مکتب شیکاگو
بررسی سبکها و مکاتب معماری مدرن ، مکتب شیکاگو
پاورپوینت بررسی سبک های معماری مدرن
پاورپوینت بررسی تاریخچه و نقش باهاوس در آموزش هنر ومعماری مدرن ، بررسی لوکوربوزیه از دومینو تا سیام
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری سبک مدرن
پاورپوینت بررسی تاریخچه و ساختمانهای مهم سبک معماری مدرن و شاخه های آن
پاورپوینت بررسی شیوه ها و سبکهای معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی شاخه ها و گرایشات سبک هنر و معماری رمانتیسم
پاورپوینت بررسی اصول فکری و معماری سبک ارگانیک
پاورپوینت بررسی تاثیرها و پی آمد ها ی انقلاب صنعتی و مدرنیته بر معماری
دانلود,پاورپوینت معماری مدرن,pptx
پاورپوینت بررسی مقایسه معماری مدرن و معماری پست مدرن
پاورپوینت سبک رمانتیسیسم
پاورپوینت ، بررسی هنر و معماری سبک نئوکلاسیک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد