فرمت : POWERPOINT(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید : 64 اسلاید قابل ویرایش با تصاویر و توضیحات کامل
فهرست مطالب:
مقدمه
معماران این سبك
برج ایفل
اصول فكری و طراحی
بام سطح پنجم بنا
ریچارد راجرز
زندگینامه
از معروفترین کارهای راجرز
مرکز ژرژ پمپیدو
برج اداری Lloyd’s of
گنبد هزاره لندن
فرودگاه باراهاس مادرید
سقف با نوارهای bamboo بامبو
رنزو پیانو
مجموعه فرهنگی تیجیبائو
آکادمی علوم کالیفرنیا - رنزو پیانو
تپه هایی روی سقف
سقف این بنا
کلیسای پادره پیو
پروژه نیویورک تایمز :
نرمن فاستر
زندگینامه
معروفترین معمار سبک اکوتک
پنجره های هوشمند
هرم صلح فاستر
دفتر مركزی سویس ری
تیهال لندن
پل هزاره
برج هیرست نیویورک
بخشی از مطلب
در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژرژپمپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند. نمای این ساختمان را مجموعهای از دودکشها، آبگردانها، لولههای تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پلهها و مسیرهای رفت و آمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نامهای ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید. معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهمترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم میدانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصهر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها میباشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمانهای امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و میتوان گفت که معماریهای ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوتهای بین این دو مکتب معماری مشاهده میشود. به طور کلی میتوان بیان کرد که آن سادگی و بیپیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمیشود و اگر معماران مدرن در طرحهای خود ماشین را به نمایش میگذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان میدهند.