خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , معماری بین النهرین -پاورپوینت

   تعدادبرگ: 28 اسلاید .   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1874 kb  تعدادمشاهده  8


 
 
بین النهرین ناحیه ای در آسیای غربی در امتداد رودهای دجله و فرات و بین آنهاست که از جنوب به شمال از خلیج فارس تا کوههای ارمنستان و از شرق به غرب از فلات ایران تا بیابان شام امتداد دارد.
از نواحی کوهستانی شمالی مسیر دجله و فرات به طرف جنوب از شیب این ناحیه می کاهد و بعد به دشتهای سبز مرکزی بین النهرین می رسد که زمانی به علت وجود شبکه بسیار وسیع آبیاری بسیار حاصل خیز بوده است و این دو رود در جنوب به یکدیگر پیوسته و شط العرب و دلتای آن را می سازند که نیزارهای فراوان دارد.
 
قسمت جنوبی بین النهرین مهد تمدن بشر بوده استو از این جهت حتی بر مصر نیز تقدم دارد در همین جا است که شهرهای : اریدو، اور، لارسا، لاگاش، نبپو، اکدوبابل، پیدایش یافت.
تمدن در این ناحیه در هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح استقرار یافته تا پیش از قرن 18 قبل از میلاد جز دوره های موقت، بین النهرین مرکب از کشورهای بسیار بود که بیشتر آنها در جنگ های حمدایی از بین رفته و سرانجام دو دولت آشور در بین النهرین علیا و بابل در بین النهرین سفلی که تمدن مشترکی داشتند بوجود آمدند.
 
پس از تصرف به دست هخامنشیان در 539 قبل از میلاد به عنوان یک واحد سیاسی از بین رفت ولی اهمیت فرهنگی و اقتصادی آن باقی ماند.
سلسله هخامنشی در 231 ق.م به دست اسکندر مقدونی منقرض شد و پس از سلوکیان و اشکانیان به تصرف ساسانیان در آمد و با حمله مسلمین به ایران، بین النهرین و ایران جزء سرزمین های خلافت اسلامی گردید.
دانلود , معماری بین النهرین -پاورپوینت 
در سال 145 هجری قمری منصور خلیفه عباسی که بغداد را بنا نمود و پایتخت خلافت عباسی قرار داد، بین النهرین رونق گرفت لیکن در حمله هلاکو خان مغول بین النهرین ویران شد و شبکه آبیاری آن از بین رفت.
در سال 1638 به تصرف دولت عثمانی درآمد که در این دوران توجهی به عمران آن نشد . در قرن 19 میلادی بین النهرین اهمیت سوق الجیشی برای انگلستان داشت و در جنگ جهانی اول از میدان های عمده جنگ بود و سپس کشور عراق در آن تاسیس یافت.
 
بین النهرین به جهت معادن نفت اهمیت بین المللی دارد و از کاوشهایی که برای تحقیق در بقایای آثار تمدن قدیم در این سرزمین صورت گرفته نتایج گرانبهائی به دست آمده است. 
 
فهرست مطالب:
 
سرزمین بین النهرین
تمدن سومری – هزاره چهارم ق.م.
زیگورات اروک – بین النهرین
معابد اروک – بین النهرین
معبد سفید– بین النهرین
تمدن اکد – 2300 ق.م.
کاخ نارامسین در تل براک
طرح خانه آکاد
تمدن بابل کهن
ایشچالی
تمدن آشور – 800 ق.م.
ارگ سارگن
زیگورات آشوری
نقوش برجسته آشوری
تمدن کلدانی(بابل جدید)
زیگورات آشوری
کاخ بخت النصر
دروازه ایشتار


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , معماری , بین النهرین ,پاورپوینت ,سرزمین بین النهرین , تمدن سومری – هزاره چهارم ق.م. , زیگورات اروک – بین النهرین , معابد اروک – بین النهرین , معبد سفید– بین النهرین , تمدن اکد – 2300 ق.م. , کاخ نارامسین در تل براک , طرح خانه آکاد , تمدن بابل کهن ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخ مرمت و معماری آثار تاریخی جهان
پاورپوینت بررسی تاریخ معماری جهان
پاورپوینت بررسی معماری بین النهرین
دانلود بررسی معماری دوره ساسانیان پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری سرزمین مصر,pptx
دانلود بررسی معماری از آغاز,pdf
دانلود بررسی نقش و جایگاه دانش ادراکی سازه در معماری معاصر غرب,pdf
پاورپوینت بررسی معماری دوران قاجار و پهلوی
پاورپوینت بررسی ورودی خانه های قاجاری از جنبه تناسبات و حس محرمیت
دانلود معماری انسان های اولیه،پاورپوینت
دانلود , معماری صدر مسیحیت -پاورپوینت
پاورپوینت پیشینه معماری ایران در دوره صفوی
پاورپوینت پیشینه آکوستیک در معماری
دانلود تمدن دریای اژه,پاورپوینت
دانلود معماری بین النهرین,پاورپوینت
پاورپوینت تاریخ معماری با عنوان - معماری هنر دیرین انسان
دانلودبتن در معماری معاصر
پاورپوینت سبک معماری فرانک لوید رایت
پاورپوینت هنر و معماری دوره صفویه
پاورپوینت هنر و معماری دوره صفویه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد