خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , معماری صدر مسیحیت -پاورپوینت

   تعدادبرگ: 43   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 632 b  تعدادمشاهده  5


دانلود ,معماری صدر مسیحیت -پاورپوینت
 
 
مطالب مفید در این زمینه 
معماری صدر مسیحیت را بطور کلی می‌توان به دو بخش بیش از ازکنستانتین (از سال 313-50 میلادی و پس از ازکنستانتین (از سال 314 تا سالسقوط امپراتوری)تقسیم نمود.دوره نخست را "دوره پیگرد" و دوره دوم را "دوره بازشناسی "میگویند. بطود کلی در بررسی معماری صدر مسیحیت میتوان دو نوع پلان عمده را تشخیص داد.
 
    1-پلان باسیلیکایی که به عبارتی به کلیسای با پلان طولی نیز معروف است .
    2-پلان مدور که به تقلید از پلانهای رومی در ساخت کلیسا رواج یافته است .
 
کلیسای سانتا ماریا دلفیوره (آرامگاه دختر کنستانتین):این بنا در اصل منضم به کلیسای رومی" سنت آنیس "در خارج شهربود.فضای داخلی به دو قسمت مشخص و متمایز تقسیم شده است.یکی تالار گرد و گنبددار مرکزی است که بوسیله ردیف پنجره زیر سقف روشنی می گیرد و در واقع به منزله شبستان کلیسای طولی (مستطیل شکل )است، و دیگری غلامگردشی با تاق گهواره ای استکه همچومن حلقه ای به دور تالار مرکزی قرار گرفته است.این یک نمونه پلان مدور میباشد. کلیسای مزار مقدس:انواع پلانهای مدور باسیلیکایی،طرحهای مرکزی و دواریکی برای جاودان ساختن کسی و دیگری به منظور تجمع ،نخستین به فرمی نسبتا ازهم گسسته در طرح بازسازی شده و کلیسای مزارمقدس مورد بررسی قرار گرفته است.از ساختمان این بنا که پیش از 333میلادی آغاز شده بوددر سال 613 میلادی تخریب شد1.این بنا باسیلیکایی نسبتا کوچک است که دهلیز سرگشاده کوچکی در ابتدای آن واقع شده است.در حیاط پشت باسیلیکا دو نقطه قابل احترام قرار دارد:یک صخره تصلیب در یک طرف و مزاری مقدس با پوششی از بنای گنبدی در عقب.
 
 
  فهرست مطالب  
 
 پروژه پاورپوینت معماری صدر مسیحیت آنچه در این پروژه خواهید خواند:
 
    پروژه پاورپوینت معماری صدر مسیحیت
    انواع معماری صدر مسیحیت
    تاریخ بیزانس
    انواع پلان کلیساهای بیزانس
    کلیسای ایاصوفیه
 
پروژه پاورپوینت معماری صدر مسیحیت
 
رم اشاره به سرزمین‌هایی در اروپا و آسیای صغیر دارد که مدتی در دست امپراتوری روم و امپراتوری رم شرقی بود. معمولاً در منابع عربی و اسلامی قدیم منظور از رم سرزمین‌های آسیای صغیر است. یکی از نام‌های عربی دریای مدیترانه نیز که در جنوب آسیای صغیر قرار دارد، «بحرالروم» به معنی «دریای رم» است. اتروسک: خاستگاه این سرزمین توسکان بین فلورانس و رم در ایتالیای امروزی بود. از ساختمان معابد اتروسک تنها شالوده‌های سنگی بر جای مانده، زیرا خود بنا از چوب ساخته می‌شده. اتروسک‌ها به دلایل مذهبی کاربرد سنگ را در معماری معابد خود جایز نمی‌شمردند. طراحی شهری بر اساس شبکهٔ شطرنجی استوار بود. (بر اساس عقاید دینی ایشان که آسمان را بر مبنای چهار جهت اصلی به چهار ناحیه تقسیم می‌نمودند) اردوگاه‌های نظامی محصور به نام کسترا با پلان چهارگوش نیز از شبکهٔ شطرنجی برخوردار بوده اغلب تبدیل به شهرها می‌شدند. اثرشاخص بر جای مانده اتروسک‌ها دروازهٔ آگوست در پروجا می‌باشد که الگوی معماری رومی قرار گرفت.
 
از دیدگاه او نخستین خانه‌ها نمونه برداری از شکلهای طبیعی (پناهگاه، لانهٔ پرندگان و غارها) بوده‌اند. به نظر او معماری نخستین “هنر و علمی” است که ایجاد شده در نتیجه هنر برتر است. به اعتقاد او معمار باید نظریه‌پرداز، نویسنده و دارای دانش گسترده باشد. آشنایی از هندسه، پرسپکتیو، قوانین نور، ریاضیات، نجوم، فلسفه، شناخت موسیقی، دانش پزشکی (برای اقلیم و سلامت در ساختمان) و … برای معمار لازم است. از دیدگاه او معماری باید به سه اصل وفادار بماند: ایستایی (ساختمان و مصالح)، کارایی، زیبایی تاریخ روم با تاریخ شهر رم پیوند دارد و به روایت افسانه گونه شهر رم در سال ۷۵۳ پ. م به دستور رمولوس ساخته شد.
 
این پروژه (پروژه  پروژه پاورپوینت معماری صدر مسیحیت) علاوه بر درس مورد نظرتان برای درس معماری جهان و معماری معاصر غرب نیز مناسب می باشد.
 

فهرست مطالب :
 
 
مقدمه
 
معماری صدر مسیحیت
 
تاریخچه معماری صدر مسیحیت
 
هنر صدر مسیحیت
 
تقسیمات هنرصدر مسیحیت 
 
هنرصدر مسیحیت قبل از رسمی شدن (دوره پیگرد)
 
  هنرصدر مسیحیت  بعد از رسمی شدن (دوره بازشناسی)
 
 مقابر دخمه ای 
 
  دالان و لوكولوس های مقبره دخمه ای پامفیلیوس 
 
  نقشه مقابر دخمه ای كالیكستوس 
 
  سقف نقاشی شده مقبره دخمه ای دو قدیس 
 
  ویژگی های معماری صدر مسیحیت 
 
  موزاییك و نقاشی 
 
  پیکر تراشی و صنایع دستی
 
 انواع كلیساهای صدر مسیحیت 
 
پلان باسیلیکایی 
 
پلانهای مرکزی 
 
بناهای با پلان ترکیبی محوری و مرکزی 
 
بناهای مهم دوران صدر مسیحیت 
 
كلیسای سان پیترو 
 
نقشه و مقطع كلیسای قدیمی سان پیترو
 
کلیسای سانتا کوستانتسا 
 
نقشه و مقطع كلیسای سانتاكوستانتسا
 
کلیسای مزار مقدس 
 
طرح بازسازی شده نقشه كلیسای مزار مقدس 
 
نقد معماری صدر مسیحیت
 
منابع و مآخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,معماری , صدر ,مسیحیت ,-پاورپوینت , انواع معماری صدر مسیحیت, پاورپوینت معماری, پروژه پاورپوینت کلیسای صدر مسیحیت, پروژه پاورپوینت معماری صدر مسیحیت, دانلود رایگان پروژه معماری, سبک های معماری, کلیسای ایاصوفیه, معماری صدر مسیحیت, معماری معاصر غرب, هنر و فرهنگ ,معماری صدر مسیحیت را بطور کلی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخ مرمت و معماری آثار تاریخی جهان
پاورپوینت بررسی تاریخ معماری جهان
دانلود بررسی معماری دوره ساسانیان پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری سرزمین مصر,pptx
دانلود بررسی معماری از آغاز,pdf
دانلود بررسی نقش و جایگاه دانش ادراکی سازه در معماری معاصر غرب,pdf
دانلود بررسی نیم نگاهی به معماری معاصر ایران,pdf
پاورپوینت بررسی معماری دوران قاجار و پهلوی
دانلود , رایگان معماری بین النهرین -پاورپوینت
پاورپوینت پیشینه آکوستیک در معماری
دانلود , معماری بین النهرین -پاورپوینت
دانلود تمدن دریای اژه,پاورپوینت
دانلود معماری بین النهرین,پاورپوینت
دانلود مدرنیزه و معماری معاصر ایران/فرمت word
دانلود آشنایی با معماری صدر مسیحیت/فرمت فایل word
پاورپوینت تاریخ معماری با عنوان - معماری هنر دیرین انسان
دانلود پاورپوینت ,معماری صدر مسیحیت
دانلود پاورپوینت تاریخچه معماری ایران
دانلودبتن در معماری معاصر
پاورپوینت معماری صدر مسیحیت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد